Shimano BR-M495 Service Instructions

Tip
Service Instructions

Acest manual este potrivit și pentru

Montarea
Dispunerea spiţelor
Se va verifica dacă spiţele au fost dispuse conform imaginii.
Nu se poate folosi un model radial.
Se spiţează conform figurii 1 de mai jos partea stângă a roţii faţă (partea cu
discul), precum și partea stângă și dreaptă a roţii spate. Se spiţează conform
figurii 2 de mai jos partea dreaptă a roţii faţă.
Montarea discului de frână
<SM-RT61>
Se montează discul de frână și placa de strângere a discului pe butuc, iar apoi se
montează și se strâng șuruburile conform Fig. 1.
<SM-RT62/52>
Montarea manetei de frână
Montarea se realizează cu o cheie
hexagonală de 5 mm.
Montarea etrierelor
Folosind mănuși, se încearcă rotirea
discului în sens orar, conform fig. 2.
Simultan, se strâng șuruburile de fixare a
discului în ordinea indicată în imagine.
Se folosește o șurubelniţă cu vârf plat sau o unealtă similară pentru a îndoi
marginile plăcii de strângere peste capetele șuruburilor, conform Fig. 3.
Direcţia de
rotire a roţii
Stânga
faţă
Stânga
spate
Dreapta
spate
Dreapta
faţă
Fig. 1 Fig. 2
Fig. 1
Placa de strângere
Disc
Butuc
Șuruburi de fixare a discului
(#T25 torx)
Cuplu de strângere:
2 - 4 N•m
Fig. 2 Fig. 3
Placa de strângere
Se folosește un manșon pentru ghidon
cu diametru exterior maxim de 32 mm.
Cuplu de strângere:
6 - 8 N•m
1. Se montează roata bicicletei.
Se desfac șuruburile de fixare a
etrierelor și se montează etrierele
pe cadru astfel încât să miște
stânga/dreapta.
Șurub de fixare adaptor
Șuruburi de fixare etrier
2. Următoarea operaţiune necesită purtarea de mănuși; se rotește adaptorul în
sens antiorar, strângând simultan șurubul de fixare a etrierului.
3. Fixarea cablului
Se amplasează cablul conform
ilustraţiei, apoi se strânge șurubul
de fixare a cablului
6. Se apasă maneta de frână de
aproximativ 10 ori până când
atinge ghidonul, apoi se verifică
dacă toate componentele
funcţionează corect și dacă
plăcuţele nu ating discul în timp
ce roata se rotește.
7. Se rotește șurubul de reglare a cablului pentru a întinde cablul.
Șurub de fixare adaptor
Adaptor
Cuplu de strângere:
6 - 8 N•m
Cuplu de strângere:
6 - 8 N•m
4. Se apasă maneta de frână; simultan, se amplasează etrierul în poziţia corectă,
apoi se strâng șuruburile de fixare a etrierului.
Cuplu de strângere:
6 - 8 N•m
5. Se desface cu două clicuri șurubul
de reglare a plăcuţei.
Șurub de fixare a cablului
Cablu
Se apasă de
aproximativ
10 ori
Se fixează capace pe cele trei șuruburi conform ilustraţiei pentru a preveni
desfacerea acestora.
Capace
< Faţă > < Spate >
Tip post-mount
Capace
Reglarea pentru compensarea uzurii plăcuţelor
Se folosește o cheie hexagonală de 3 mm pentru a strânge șurubul de reglare
a plăcuţei de pe etrier astfel încât distanţele (A) și (B) să fie cuprinse între
0,2 - 0,4 mm.
Dacă grosimea plăcuţelor de frână scade sub 0,5 mm, acestea trebuie înlocuite.
Înlocuirea plăcuţelor de frână
1. Se demontează roata de pe cadru, apoi se scot plăcuţele de frână conform
ilustraţiei.
2. Se desface șurubul de reglare a
plăcuţei și se rotesc în sens orar
șuruburile de reglare a cablului de
pe maneta de frână.
Plăcuţă de frână
Plăcuţe
Disc
Șurub de reglare a cablului
Știft despicat
Informaţii generale privind siguranţa
AVERTISMENT
În timpul montării sau reparării roţii, persoana care efectuează lucrările
va avea grijă să nu atingă cu degetele discul de frână aflat în mișcare.
Discul este suficient de ascuţit încât să cauzeze leziuni grave dacă
degetele persoanei care efectuează lucrarea sunt prinse în orificiile
acestuia.
Se reglează cablul astfel încât porţiunea care iese în exterior să nu
depășească 20 mm. Dacă lungimea este mai mare, capătul cablului
poate intra în disc, ceea ce poate provoca blocarea roţii și
accidentarea gravă a utilizatorului.
Etrierele și discul de frână se încălzesc la acţionarea frânelor; prin urmare,
nu se vor atinge cu mâna în timpul utilizării sau imediat după utilizarea
bicicletei, pentru a evita arsurile. Înainte de reglarea frânelor, se va
verifica dacă piesele componente ale acestora sunt suficient de reci.
Înainte de utilizarea bicicletei, se va verifica funcţionarea corectă a
frânelor faţă și spate.
Înainte de folosirea bicicletei, trebuie verificată grosimea plăcuţelor,
care trebuie să fie de minim 0,5 mm.
Dacă la frânare se produce zgomot, este posibil ca plăcuţele să fie prea
uzate. După răcirea sistemului de frânare, se verifică grosimea plăcuţelor.
Plăcuţele de frână trebuie înlocuite dacă indicatorul de uzură al acestora
este vizibil.
Se va avea grijă ca nicio picătură de ulei sau de lubrifiant să nu
ajungă pe disc sau pe plăcuţele de frână; în caz contrar,
este posibil ca frânele să nu funcţioneze corect.
Dacă pe plăcuţele de frână ajunge ulei sau vaselină, acestea trebuie
înlocuite. Dacă pe disc ajunge ulei sau de lubrifiant, acesta trebuie
curăţat. În caz contrar, este posibil ca frânele să nu funcţioneze corect.
Se verifică cablul pentru a detecta eventualele urme de rugină sau uzură și se
înlocuiește imediat dacă sunt detectate astfel de probleme. În caz contrar,
este posibil ca frânele să nu funcţioneze corect.
Distanţa de frânare va fi mai mare pe vreme ploioasă.
Se va reduce viteza și se va frâna ușor, din timp.
Dacă suprafaţa de rulare este udă, anvelopele vor derapa mai ușor, existând riscul de
cădere. Pentru a evita acest lucru, se va reduce viteza și se va frâna ușor, din timp.
Dacă maneta quick release se află pe aceeași parte cu discul, există pericolul să îl
atingă; se va verifica dacă cele două componente nu se ating.
Este important ca utilizatorul să înţeleagă perfect funcţionarea sistemului de frânare al
bicicletei. Folosirea inadecvată a sistemului de frânare al bicicletei dumneavoastră poate
avea ca rezultat pierderea controlului sau accidentări grave. Dat fiind că fiecare bicicletă
poate reacţiona diferit, este important ca utilizatorul să se familiarizeze cu tehnica
adecvată de frânare (inclusiv cu presarea manetei de frână și cu controlul bicicletei).
Acest lucru poate fi făcut prin consultarea dunui dealer specializat și a manualului de
utilizare a bicicletei și prin testarea rulării și frânării.
Frânele pe disc M465/M495 sunt proiectate pentru a oferi performanţe optime când
sunt utilizate împreună cu etrierele BR-M465/M495, cu manetele de frână
BL-M510/ST-M510, cu discurile SM-RT61,
SM-RT62/52 și cu plăcuţele Shimano (M08). Se vor folosi manete
de frână V-brake pentru două degete, cum ar fi BL-M510/ST-M510.
Dacă se folosesc manete pentru 4 degete, cum ar fi BL-T400/ST-T400,
forţa de frânare va fi mai mare. Ca urmare, în anumite circumstanţe, există
pericolul de cădere și accidentare dacă bicicleta nu este manevrată cu prudenţă.
Înainte de instalarea pieselor, se vor consulta cu atenţie instrucţiunile de service.
Piesele slăbite, uzate sau deteriorate pot cauza probleme de rezistenţă, provocând
vătămări grave. Se recomandă în mod expres utilizarea exclusivă a pieselor de schimb
Shimano originale.
Instrucţiunile pentru service se vor citi cu atenţie și se vor păstra într-un loc sigur,
pentru a le putea consulta pe viitor.
Frânele pe disc au o perioadă de rodaj, iar forţa de frânare crește treptat în această
perioadă. La folosirea frânelor în perioada de rodaj, utilizatorul trebuie să ia în
considerare faptul că forţa de frânare se intensifică. Același fenomen are loc și după
înlocuirea plăcuţelor de frână sau a discului.
Observaţie
Discul SM-RT52 trebuie folosit în combinaţie cu plăcuţe Resin. Dacă este folosit în
combinaţie cu plăcuţe Metal, acestea se vor uza foarte rapid.
Dacă bosajul etrierului și punctul de fixare a roţii spate nu sunt paralele, discul și etrierul
se pot atinge.
Garanţia nu acoperă uzura normală sau deteriorarea rezultată în urma utilizării normale
a pieselor.
Indicatoare de
uzură a plăcuţei
ATENŢIE
Instrucţiuni pentru service
Sistem de frână pe disc
(pentru cross-country)
Pentru rezultate optime, se recomandă utilizarea următoarei combinaţii.
Sub
20 mm
4. Se verifică dacă plăcuţa nu atinge
discul, apoi se verifică dacă nu există
probleme la apăsarea manetei de
frână.
*Instrucţiunile de service sunt disponibile și în alte limbi la:
http://techdocs.shimano.com
Reţineţi: în scopul îmbunătăţirii produsului, specificaţiile pot fi modificate fără notificare. (Romanian)
Piuliţă de fixare a discului
TL-LR15
A
A
B
B
Șurub de reglare a plăcuţei
Șurub de reglare a plăcuţei
(0,2 - 0,4 mm) (0,2 - 0,4 mm)
Șurub de reglare a plăcuţei
3. <BR-M465>
Se montează noile plăcuţe de frână.
Se deschide apoi știftul despicat.
<BR-M495>
Se montează noile plăcuţe de frână.
În această etapă trebuie montată și
siguranţa.
<BR-M465>
<BR-M495>
<BR-M495>
<BR-M465>
Siguranţă
Cheie hexagonală de 3 mm
Cuplu de strângere:
2 - 4 N•m
Cuplu de strângere:
40 - 50 N•m
SI-8A10B-001-05
SI-8A10B-001
Etrier BR-M465 / BR-M495
Manetă de frână BL-M510 / ST-M510
Disc SM-RT61, SM-RT62/52
Plăcuţă de frână (Resin) B01S
Cablu de frână
Se strânge șurubul de reglare a
plăcuţei astfel încât distanţa dintre
plăcuţă și disc să fie de 0,2 - 0,4 mm.
2 mm
0,5 mm
* TORX este marcă înregistrată
a Camcar LLC.
  • Page 1 1

Shimano BR-M495 Service Instructions

Tip
Service Instructions
Acest manual este potrivit și pentru