Dolmar PM5101S3 Manualul proprietarului

Categorie
Scarificatoare de gazon
Tip
Manualul proprietarului
179
ROMÂNĂ (Instrucţiuni originale)
AVERTISMENT
Pentru propria dumneavoastră siguranţă, vă rugăm citiţi
acest manual înainte de a încerca operarea unităţii.
Nerespectarea acestor instrucţiuni poate duce la
accidentări personale grave. Acordaţi-vă câteva momente
pentru a vă familiariza cu maşina de tuns iarba înaintea
fiecărei utilizări.
1. SIMBOLURI MARCATE PE
PRODUS
2. REGULI GENERALE DE
SIGURANŢĂ
AVERTISMENT: La utilizarea uneltelor pe bază
de benzină, măsurile de precauţie de bază, inclusiv
următoarele măsuri, trebuie întotdeauna urmate pentru a
reduce riscurile accidentelor grave şi/sau defectării
unităţii.
Vă rugăm citiţi toate aceste instrucţiuni înainte de
operarea acestui produs şi păstraţi-le pentru referinţe
viitoare.
AVERTISMENT: Această unealtă produce un
câmp electromagnetic în timpul operării. În anumite
condiţii, acest câmp poate intra în interferenţă cu
implanturi medicale active sau pasive. Pentru a reduce
riscul accidentelor grave sau fatale, recomandăm ca
persoanele cu implanturi medicale să consulte medicul şi
producătorul implantului medical înainte a opera această
unealtă.
Instruire
•Citiţi cu atenţie instrucţiunile. Familiarizaţi-vă cu
comenzile şi cu utilizarea corectă a echipamentului.
Nu permiteţi niciodată copiilor sau persoanelor care
sunt nefamiliarizate cu aceste instrucţiuni să utilizeze
maşina de tuns iarba. Reglementările locale pot
restricţiona vârsta operatorului.
•Nu folosiţi maşina când în apropiere se află copii sau
animale de companie.
•Amintiţi-vă că utilizatorul este responsabil de
accidentele sau situaţiile neprevăzute antrenate de
utilizarea mainii, cauzate altor persoane sau bunurilor
acestora.
Pregătire
În timpul folosirii mainii, purtaţi întotdeauna o
încălţăminte corespunzătoare (solidă) i pantaloni lungi.
Nu folosiţi maina cu picioarele goale sau cu sandale.
•Verificaţi cu atenţie zona în care va fi operată maşina i
îndepărtaţi toate obiectele care pot fi expulzate de
maină.
AVERTISMENT- Benzina este extrem de inflamabilă.
- depozitaţi combustibilul în containere special
concepute în acest scop;
-efectuaţi reumplerea cu combustibil doar în exterior
şi nu fumaţi în timpul reumplerii;
-adăugaţi combustibil înaintea de pornirea motorului.
Nu scoateţi niciodată capacul rezervorului de
combustibil şi nu adăugaţi benzină în timp ce
motorul este pornit sau dacă acesta este fierbinte;
- dacă benzina este vărsată, nu încercaţi să porniţi
motorul şi mutaţi maşina la distanţă de zona
respectivă, evitând crearea oricăror surse de
aprindere până când vaporii de benzină s-au disipat;
Citi
ţi
manualul operatorului.
Inst
ruiţi persoanele aflate în zonă să păstreze
distanţa.
Acordaţi atenţie mâinilor şi picioarelor pentru
a evita rănirile.
Fumuri toxice; Nu operaţi în interior.
Combustibilul este inflamabil, feriţi maşina de
flăcări deschise. Nu adăugaţi combustibil în
timp ce maşina operează.
La tunderea ierbii, vă rugăm să purtaţi
ochelari de protecţie şi astupătoare de urechi
pentru a vă proteja.
La efectuarea reparaţiilor, scoateţi bujiile şi
apoi reparaţi în conformitate cu manualul de
instrucţiuni.
Atenţie: Motor fierbinte.
Eliberaţi maneta de control oprire
pentru a opri motorul.
Prindeţi mânerul de comandă pentru
acţionare automată pentru deplasare
înainte.
180
- remontaţi în mod corect toate capacele
containerelor şi rezervorului de combustibil.
Înlocuiţi amortizoarele defecte.
Înainte de utilizare, inspectaţi întotdeauna vizual pentru
a verifica dacă lamele, şuruburile de lamă sau
ansamblul de cuţite nu sunt uzate sau deteriorate.
Înlocuiţi toate lamele i uruburile deteriorate sau uzate
pentru a menţine echilibrarea mainii.
Operare
Nu operaţi motorul într-un spaţiu închis în care există
pericolul colectării unor fumuri toxice de monoxid de
carbon.
Operaţi maşina doar la lumina zilei sau la o lumină
artificială puternică.
•Evitaţi operarea echipamentului pe iarbă udă, dacă
acest lucru este posibil.
Acordaţi atenţie atunci când vă deplasaţi pe suprafeţe
înclinate.
Nu alergaţi.
Pentru maşini rotative cu roţi, tundeţi iarba de-a lungul
pantei, niciodată în sus sau în jos.
Acordaţi atenţie maximă atunci când schimbaţi direcţia
pe curbe.
Nu tundeţi iarba pe o pantă excesiv de abruptă.
Acordaţi o atenţie maximă atunci când întoarceţi sau
trageţi maşina spre dumneavoastră.
•Fixaţi bine lama(ele) dacă maina trebuie înclinată
pentru transport, atunci când treceţi cu maina pest
e
suprafeţe fără iarbă, sau atunci când transportaţi
maşina de tuns la sau de la locul de tuns iarba.
Nu operaţi niciodată maina cu protecţiile defecte, sau
fără dispozitivele de siguranţă, cum ar fi deflectoarele
şi/sau separatorul de iarbă.
•Nu modificaţi setările limitatorului de turaţie şi nu
suprasolicitaţi motorul.
Decuplaţi toate lamele şi ambreiajele înainte de
pornirea motorului.
•Porniţi motorul cu atenţie conform instrucţiunilor, cu
picioarele la distanţă de lamă(e).
Nu înclinaţi maşina de tuns iarba la pornirea motorului.
Nu porniţi motorul când vă aflaţi în faţa jgheabului de
descărcare.
Nu apropiaţi mâinile sau picioarele de componentele
rotative. Păstraţi permanene distanţa faţă de orificiul de
descărcare.
•Nu ridicaţi i nu transportaţi maina cu motorul în
fun
cţiun
e.
•Opriţi motorul şi deconectaţi conductorul bujiei,
asiguraţi-vă că toate componentele mobile s-au oprit
complet şi, dacă este prevăzută o cheie, scoateţi cheia:
- înainte de a elimina blocajele sau a desfunda
jgheabul;
- înainte de a controla, curăţa sau lucra cu maina de
tuns iarba;
- după ce aţi lovit un obiect străin. Verificaţi
eventualele daune i efectuaţi reparaţiile necesare,
înainte de a repune în funcţiune şi opera maşina;
- dacă maşina de tuns iarba începe să vibreze în mod
anormal (verificaţi imediat).
•Opriţi motorul şi deconectaţi conductorul bujiei,
asiguraţi-vă că toate componentele mobile s-au oprit
complet şi, dacă este prevăzută o cheie, scoateţi cheia:
- de fiecare dată când o lăsaţi nesupravegheată;
- înaintea realimentări
i.
Reduceţi setarea de acceleraţie în timpul opririi
motorului şi, dacă motorul este prevăzut cu un ventil de
închidere, opriţi alimentarea cu combustibil la
încheierea operaţiei de tuns iarba.
Utilizaţi maşina de tuns iarba doar în scopul pentru
care a fost concepută, pentru tăierea şi colectarea
ierbii. Orice altă utilizare poate fi periculoasă, cauzând
defectarea maşinii.
Întreţinere şi depozitare
•Menţineţi uruburile, bolţurile i piuliţele strânse, pentru a
vă asigura că maina este în condiţii bune de
funcţionare.
Nu depozitaţi niciodată echipamentul cu benzină în
rezervor în interiorul unei clădiri în care fumurile pot
intra în contact cu scântei sau flăcări deschise.
Permiteţi răcirea motorului înaintea depozitării în
incinte.
Pentru a reduce pericolul de incendii, păstraţi motorul,
amortizorul, compartimentul bateriei şi zona de
depozitare a benzinei libere de iarbă, frunze sau
unsoare excesivă.
•Controlaţi frecvent ca separatorul de iarbă să nu fie
deteriorat sau uzat.
Pentru siguranţă, înlocuiţi componentele defecte sau
uzate.
În cazul golirii rezervorului de combustibil, această
operaţie trebuie efectuată în exterior.
AVERTISMENT: Nu atingeţi lama rotativă.
AVERTISMENT: Efectuaţi reumplerea într-o
zonă bine ventilată şi cu motorul oprit.
3. DESCRIEREA COMPONENTELOR (Fig. 1)
Inclusiv
A: Cheie de bujii
B: Pană de mulcire
C: Ghidaj de descărcare pentru descărcare laterală
1. Mâner superior
2. Mâner de control oprire
3. Mâner de comandă pentru
acţionare automată
4. Manetă de turaţie motor
5. Manetă de pornire
6. Ghidaj de cablu
7. Sac de colectare iarbă
8. Manetă de reglare înălţime
9. Punte
10. Bujie
11. Capac ştuţ de umplere cu
combustibil
12. Capac ulei
13. Clemă de cablu
14. Buton de blocare
15. Manetă de reglare viteză
16. Clapetă laterală pentru
descărcare laterală
181
4. DATE TEHNICE
5. ASAMBLARE
5-1 ASAMBLAREA MÂNERULUI PLIABIL
A) Fixaţi barele de manevrare inferioare în carcasa
unităţii cu buloanele de blocare în modul indicat.
(Fig. 2, Fig. 3, Fig. 4, Fig. 5)
B) Eliberaţi barele de manevrare superioare pentru
pliere. Conectaţi mânerul superior şi mânerul inferior
cu bulonul de blocare. (Fig. 6, Fig. 7)
C) Poziţionaţi toate cablurile peste axul mânerului.
Prindeţi cablurile în jurul mijlocului mânerului inferior
cu ajutorul clemei de cablu, astfel încât cablurile să fie
fixate în exteriorul maşinii. În caz contrar, cablurile pot
fi prinse în deschiderea/închiderea capacul posterior
sau forţate de plierea mânerului superior. (Fig. 8)
5-2 ASAMBLAŢI SEPARATORUL DE
IARBĂ
1. Pentru montare: Ridicaţi capacul posterior şi cuplaţi
separatorul de iarbă pe arborele din partea din spate a
maşinii. (Fig. 9, Fig. 10)
2. Pentru demontare: Prindeţi şi ridicaţi capacul
posterior, scoateţi separatorul de iarbă.
5-3 MANETĂ DE PORNIRE
Mutaţi maneta de pornire de la motor spre ghidajul de
cablu. (Fig. 11, Fig. 12)
5-4 ÎNĂLŢIMEA DE TĂIERE
Aplicaţi o presiune din exterior pentru a decupla pârghia
de la cadru. Mutaţi pârghia înainte sau înapoi pentru a
regla înălţimea. (Fig. 13 şi consultaţi clauza 8-9)
6. REGLARE PENTRU O
ÎNĂLŢIME
CORESPUNZĂTOARE A
MÂNERULUI
1) Scoateţi bolţul de blocare cu care aţi fixat mânerul
inferior, consultaţi Fig. 14.
2) Consultaţi Fig. 15, mutaţi mânerul inferior în sus sau
jos, reglaţi-l la înălţimea corespunzătoare.
Există 3 înălţimi de reglare care pot fi alese pentru
acest tip de maşină de tuns iarba, la înălţimea 1
mânerul inferior are poziţia cea mai ridicată faţă de
sol, iar la înălţimea 3 - poziţia cea mai joasă.
3) Reglaţi la înălţimea corectă, apoi fixaţi mânerul inferior
cu bolţurile de blocare.
AVERTISMENT: Partea stângă şi partea dreaptă
a mânerului inferior trebuie reglate la aceeaşi înălţime.
7. “3 în 1”
Această maşină de tuns iarba poate avea mai multe
funcţii, pe baza scopului de aplicare:
De la maşină de tuns iarba cu descărcare prin spate la:
1. Maşină de tuns iarba pentru mulcire sau
2. Maşină de tuns iarba cu descărcare laterală.
Ce înseamnă mulcire?
La mulcire, iarba este tăiată într-o etapă de lucru, apoi
este mărunţită şi returnată pe gazonul de iarbă ca
fertilizator natural.
Indicaţii pentru mulcire:
- Retezare normală la max. 2 cm, de la o înălţime a ierbii
de 6 cm la 4 cm.
- Utilizaţi un cuţit de tăiere ascuţit - Nu tundeţi iarbă udă
-Setaţi turaţia maximă a motorului
Model PM-5101 S3
Tip motor Seria B&S 675EX, ReadyStart
Autopropulsare Da
Capacitate cilindrică 190 cc
Lăţime lamă 510 mm
Ralanti 2.800/min
Capacitate rezervor de combustibil 1,0L
Capacitate rezervor de ulei 0,6L
Capacitate sac de iarbă 65L
Greutate netă 37,7 kg
Reglare înălţime 20 – 75 mm, reglare 5
Zgomot conform EN836
Nivel presiune sonoră (L
pA
): 83,6 dB (A)
Nivel presiune sonoră (L
wA
): 94,9 dB (A)
Eroare (K): 3 dB (A)
Vibraţii conform EN836
Nivel de vibraţii (a
h
): 4,17 m/s
2
Eroare (K): 1,5 m/s
2
182
-Deplasaţi-vă doar în spaţiul de lucru
-Curăţaţi în mod regulat pana de mulcire, partea
interioară a carcasei şi lama de tăiere
Începerea operării
7-1 Adaptare pentru maşină de tuns iarba
pentru mulcire
AVERTISMENT: Doar cu motorul oprit şi cuţitul
staţionar.
1. Ridicaţi capacul posterior şi scoateţi sacul de
colectare iarbă. (Fig. 16)
2. Apăsaţi pana de mulcire în punte. Blocaţi pana de
mulcire cu butonul în deschiderea punţii. (Fig. 17)
3. Coboţi din nou capacul posterior.
7-2 Resetare pentru maşină de tuns iarba
cu descărcare laterală
Doar când motorul şi cuţitul sunt staţionare!
1. Ridicaţi capacul posterior şi scoateţi sacul de
colectare iarbă. (Fig. 16)
2. Apăsaţi pana de mulcire în punte. Blocaţi pana de
mulcire cu butonul în deschiderea punţii. (Fig. 17)
3. Ridicaţi clapeta laterală pentru descărcare laterală.
(Fig. 18)
4. Montaţi ghidajul de descărcare pentru descărcarea
laterală pe ştiftul de susţinere al clapetei laterale.
(Fig. 18)
5. Coboţi clapeta laterală pe ghidajul de descărcare.
(Fig. 19)
7-3 Tunderea ierbii cu sacul de colectare
iarbă
Pentru a tunde iarba cu sacul de colectare a ierbii,
demontaţi pana de mulcire şi ghidajul de descărcare
pentru descărcarea laterală şi apoi montaţi sacul de
colectare iarbă.
1. Demontarea penei de mulcire.
-Ridicaţi capacul posterior şi demontaţi pana de mulcire.
- Demontarea ghidajului de descărcare pentru
descărcare laterală:
AVERTISMENT: Doar cu motorul oprit şi cuţitul
staţionar.
2. Ridicaţi clapeta laterală şi demontaţi ghidajul de
descărcare.
- Clapeta laterală închide automat deschiderea de
descărcare de pe carcasă cu ajutorul unui resort.
-Curăţaţi în mod regulat clapeta laterală şi deschiderea
de descărcare de resturile de iarbă şi murdăria
acumulată.
AVERTISMENT: Doar cu motorul oprit şi cuţitul
staţionar.
8. INSTRUCŢIUNI DE OPERARE
8-1 ÎNAINTEA PORNIRII
Efectuaţi operaţiunile de service ale motorului cu benzină
şi ulei, conform instrucţiunilor din manualul de motor
separat livrat cu maşina dumneavoastră de tuns iarba.
Citiţi cu atenţie instrucţiunile.
AVERTISMENT: Benzina este extrem de
inflamabilă.
Depozitaţi combustibilul în containere special concepute
în acest scop.
Efectuaţi reumplerea cu combustibil doar în exterior,
înainte de a porni motorul şi nu fumaţi în timpul
realimentării sau manevrării combustibilului.
Nu scoateţi niciodată capacul rezervorului de combustibil
şi nu adăugaţi benzină în timp ce motorul este pornit sau
dacă acesta este fierbinte.
Dacă benzina este vărsată, nu încercaţi să porniţi motorul
şi mutaţi maşina la distanţă de zona respectivă, evitând
crearea oricăror surse de aprindere până când vaporii de
benzină s-au disipat.
Remontaţi în mod corect toate capacele containerelor şi
rezervorului de combustibil.
Înainte de a răsturna ma
şina de tu
ns iarba pentru
în
treţinerea lamei sau evacuarea uleiului, goliţi
combustibilul din rezervor.
AVERTISMENT: Nu umpleţi niciodată cu
combustibil în interior, cu motorul pornit şi lăsaţi motorul
să se răcească cel puţin 15 minute după operare.
8-2 PENTRU A PORNI MOTORUL ŞI
CUPLA LAMA
1. Unitatea este prevăzută cu o protecţie din cauciuc pe
capătul bujiei, asiguraţi-vă că bucla metalică de la
capătul conductorului bujiei (din interiorul protecţiei din
cauciuc) este fixată sigur pe vârful metalic al bujiei.
2. Când porniţi motorul rece, comutaţi maneta de turaţie
motor la poziţia “ ”. Când porniţi motorul cald şi în
operare, comutaţi maneta de turaţie motor la poziţia
“”. (Fig. 20)
3. Stând în spatele maşinii, apucaţi maneta de control
oprire şi menţineţi poziţia acesteia pe mânerul
superior, conform Fig. 21.
4. Apucaţi maneta de pornire în modul indicat în Fig. 21
şi trageţi rapid în sus. Readuceţi maneta la bolţul
ghidajului de cablu după pornirea motorului. Eliberaţi
maneta de control oprire pentru a opri motorul şi lama.
Porniţi motorul cu atenţie conform
instrucţiunilor, cu picioarele la distanţă de lamă.
Nu înclinaţi maşi
na de tuns iarba la pornirea
mot
orului. Porniţi maşina de tuns iarba pe o
suprafaţă plană, liberă de iarbă înaltă sau
obstacole.
Ţineţi mâinile şi picioarele la distanţă de
componentele care se rotesc. Nu porniţi
motorul când vă aflaţi în faţa orificiului de
descărcare.
183
8-3 PROCEDURI DE UTILIZARE
În timpul operării, ţineţi strâns maneta de control oprire cu
ambele mâini.
Notă: În timpul operării, când maneta de control
oprire este eliberată, motorul se va opri, oprind astfel şi
operarea maşinii de tuns iarba.
8-4 PENTRU A OPRI MOTORUL
ATENŢIE: Lama continuă să se rotească timp de
câteva secunde după oprirea motorului.
1. Eliberaţi maneta de control oprire pentru a opri
motorul şi lama.
2. Deconectaţi şi legaţi la masă conductorul bujiei
conform instrucţiunilor din manualul separat de motor,
pentru a preveni pornirea accidentală când
echipamentul este lăsat nesupravegheat.
8-5 CONEXIUNE PENTRU MIŞCARE
AUTOMATĂ
Maşina este prevăzută cu un sistem de reglare a vitezei,
care poate regla 3 viteze, de la 3 km/h la 4,5 km/h.
Poziţie : cea mai lentă poziţie; Poziţie : cea mai
rapidă poziţie
Procedaţi în modul următor:
1. Eliberaţi mânerul de comandă pentru acţionare
automată până când maşina de tuns iarba nu mai
înaintează.
2. Reglaţi viteza dorită. (Fig. 22)
3. Prindeţi mânerul de comandă pentru acţionare
automată pentru a continua operaţia de tundere a
ierbii.
ATENŢIE: Maşina dumneavoastră de tuns iarba
este concepută pentru a tăia iarbă rezidenţială obişnuită,
nu mai înaltă de 250 mm.
Nu încercaţi să tundeţi iarbă uscată foarte înaltă sau iarbă
um
edă
(de exemplu, păşune), sau grămezi de frunze
uscate. Reziduurile se pot acumula pe puntea maşinii sau
pot intra în contact cu ţeava de eşapament a motorului,
apărând pericolul incendiilor.
8-6 PENTRU OBŢINEREA UNOR
REZULTATE CÂT MAI BUNE LA
TUNDEREA IERBII
Curăţaţi peluza de reziduuri. Asiguraţi-vă că peluza este
liberă de pietre, beţe, sârme sau alte obiecte străine care
ar putea fi proiectate accidental de maşina de tuns iarba
cauzând răniri grave ale operatorului şi ale persoanelor
din jur şi aducând daune proprietăţii şi obiectelor din jur.
Nu tăiaţi iarbă udă. Pentru o tundere cât mai eficientă a
ierbii, nu tăiaţi iarbă udă, deoarece aceasta are tendinţa
de a se lipi de partea inferioară a punţii, împiedicând
tunderea corectă a ierbii. Nu tăiaţi mai mult de 1/3 din
lungimea ierbii. Tăierea recomandată pentru tundere este
de 1/3 din lungimea ierbii. Viteza de deplasare va trebui
reglată astfel încât iarba tăiată să fie corect distribuită pe
peluză. În special pentru tăieri dificile în iarbă deasă,
poate fi necesară utilizarea celei mai reduse turaţii, pentru
a obţine o tundere corectă şi
curată.
La tunderea ierbii
înalte este posibil să fie necesară tunderea peluzei în
două ture, coborând lama cu încă 1/3 din lungime pentru
cea de-a doua tăiere, precum şi tăierea cu un model
diferit de cel utilizat la prima tăiere. Suprapunerea tăierii la
fiecare trecere va ajuta, de asemenea, la curăţarea
oricăror secţiuni de iarbă împrăştiate pe peluză.
Maşina de tuns iarba trebuie întotdeauna operată la
acceleraţie maximă pentru a obţine cea mai bună tăiere şi
pentru a permite o operaţie de tundere cât mai eficientă.
Curăţaţi partea inferioară a punţii. Asiguraţi-vă că aţi
curăţat partea inferioară a punţii de tăiere după fiecare
utilizare pentru a evita acumulările de iarbă, care ar putea
împiedica mulcirea corectă. Tunderea frunzelor.
Tunderea frunzelor poate fi, de asemenea, benefică
p
entru peluza dumneavoastră. La tunderea frunzelor,
asiguraţi-vă că acestea sunt uscate şi nu formează un
strat prea gros pe peluză. Nu aşteptaţi căderea tuturor
frunzelor din copaci înainte de tundere.
AVERTISMENT: Dacă loviţi un obiect străin,
opriţi motorul. Îndepărtaţi conductorul de la bujie, verificaţi
cu atenţie maşina de tuns iarba pentru a identifica orice
eventuale defecţiuni şi remediaţi-le înainte de a reporni şi
opera maşina. Vibraţiile excesive ale maşinii de tuns iarba
în timpul operării reprezintă o indicaţie a unui defect.
Unitatea trebuie verificată şi operată imediat.
8-7 SEPARATOR DE IARBĂ
Goliţi şi curăţaţi sacul, asigurându-vă că acesta este curat
şi că plasa este ventilată. (Fig. 23)
8-8 PUNTE
Partea inferioară a punţii maşinii de tuns iarba trebuie
curăţată după fiecare utilizare pentru a preveni
acumularea ierbii tăiate, frunzelor, mizeriei şi a altor
materii străine. În cazul acumulărilor de reziduuri, acestea
vor duce la rugină şi coroziune, împiedicând mulcirea
corectă. Puntea poate fu curăţată prin înclinarea maşinii
de tuns iarba şi răzuirea cu un instrument adecvat
(asiguraţi-vă că aţi deconectat conductorul bujiei).
8-9 INSTRUCŢIUNI DE REGLARE A
ÎNĂLŢIMII
ATENŢIE: Nu încercaţi niciodată să efectuaţi
reglaje ale maşinii de tuns iarba fără a opri mai întâi
motorul şi a deconecta conductorul bujiei.
ATENŢIE: Înaintea modificării înălţimii de tăiere,
opriţi maşina de tuns iarba şi deconectaţi cablul bujiei.
Maşina dumneavoastră de tuns iarba este prevăzută cu o
pârghie centrală de reglare a înălţimii, oferind 5 poziţii de
înălţime. (20 mm – 75 mm)
1. Opriţi maşina de tuns iarba şi deconectaţi cablul bujiei
înainte de a modifica înălţimea de tăiere a maşinii.
2. Pârghia centrală de reglare a înălţimii vă oferă 5 poziţii
diferite de înălţime. (Fi
g. 24)
3
. Pentru a modifica înălţimea de tăiere, strângeţi
maneta de reglare spre roată, mutând în sus sau în
jos la înălţimea selectată. Toate roţile vor avea
aceeaşi înălţime de tăiere.
184
9. INSTRUCŢIUNI DE
ÎNTREŢINERE
BUJIE
Utilizaţi doar bujii de rezervă originale. Pentru cele mai
bune rezultate, înlocuiţi bujia la fiecare 100 de ore de
utilizare. (consultaţi MANUALUL PROPRIETARULUI
MOTORULUI)
10. INSTRUCŢIUNI DE
LUBRIFIERE
ATENŢIE: DECONECTAŢI BUJIA ÎNAINTEA
EFECTUĂRII OPERAŢIUNILOR DE SERVICE.
1. ROŢI-Lubrifiaţi rulmenţii fiecărei roţi cel puţin o dată
pe sezon cu un ulei uşor.
2. MOTOR-Respectaţi instrucţiunile de lubrifiere din
manualul motorului.
3. CONTROL OPRIRE-Lubrifiaţi punctele de pivotare de
pe maneta de control oprire şi cablul de frână cel puţin
o dată pe sezon, cu ulei uşor. Controlul de oprire
trebuie să opereze liber în ambele direcţii.
11. CURĂŢARE
ATENŢIE: Nu stropiţi motorul. Apa poate duce la
defectarea motorului sau la contaminarea sistemului de
combustibil.
1. Ştergeţi puntea cu o cârpă uscată.
2. Stropiţi cu furtunul partea de sub punte, înclinând
maşina de tuns iarba, astfel încât bujia să fie orientată
în sus.
11-1 FILTRU DE AER MOTOR
ATENŢIE: Nu permiteţi mizeriei sau prafului să
înfunde elementul filtrului de aer.
Elementul filtrului de aer al motorului trebuie curăţat după
fiecare 25 de ore de operare normală. Elementul de
spumă al filtrului trebuie să beneficieze de întreţinere
regulată, dacă maşina de tuns iarba este folosită în
condiţii uscate şi cu mult praf. (consultaţi MANUALUL
PROPRIETARULUI MOTORULUI)
Pentru a CURĂŢA FILTRUL DE AER
(Fig. 25)
1. Scoateţi şurubul.
2. Scoateţi capacul.
3. Spălaţi elementul de filtru cu apă cu săpun. NU
UTILIZAŢI BENZINĂ!
4. Uscaţi la aer elementul filtrului.
5. Aplicaţi câteva picături de ulei SAE30 pe filtrul cu
spumă şi strângeţi ferm pentru a îndepărta uleiul în
exces.
6. Remontaţi filtrul.
NOTĂ: Înlocuiţi filtrul dacă este uzat, ros,
deteriorat sau dacă nu poate fi curăţat.
11-2 LAMĂ DE TĂIERE
ATENŢIE: Asiguraţi-vă că aţi deconectat şi legat
la masă conductorul bujiei înainte de a lucra pe lama de
tăiere, pentru a preveni pornirea accidentală a motorului.
Protejaţi-vă mâinile utilizând mănuşi groase sau o cârpă
pentru a apuca lamele de tăiere.
Înclinaţi maşina de tuns iarba conform specificaţiilor din
manualul separat al motorului. Demontaţi şurubul
hexagonal şi şaiba care fixează lama şi adaptorul de lamă
la arborele cotit al motorului. Demontaţi lama şi adaptorul
de la arborele cotit.
AVERTISMENT: Verificaţi periodic adaptorul de
lamă pentru fisuri, în special dacă aţi lovit un obiect străin.
Înlocuiţi, dacă este cazul.
Pentru cele mai bune rezultate, lama trebuie să fie
ascuţită. Lama trebuie ascuţită din nou, prin demontarea
ei şi fie prin şlefuire, fie prin pilire a marginii de tăiere,
î
n
cercând să păstraţi oblicitatea originală. Este extrem de
important ca fiecare margine de tăiere să beneficieze de
acelaşi grad de şlefuire, pentru a preveni o lamă
neechilibrată. Un echilibru incorect al lamei va duce la
vibraţii excesive, cauzând eventuale defecţiuni ale
motorului şi maşinii de tuns iarba. Asiguraţi-vă că
echilibraţi cu atenţie lama după ascuţire. Lama poate fi
testată pentru echilibru prin echilibrarea acesteia cu o
şurubelniţă de arbore rotund. Îndepărtaţi metalul de pe
partea mai grea, până la balansarea uniformă. (Fig. 26)
Înaintea reasamblării lamei şi a adaptorului de lamă la
unitate, lubrifiaţi arborele cotit al motorului şi suprafaţa
interioară a adaptorului de lamă cu ulei uşor. Montaţi
adaptorul de lamă pe arborele cotit cu “steaua” la distanţă
de motor. Consultaţi Fig. 26. Amplasaţi lama cu număru
l
de
piesă orientată în partea opusă a adaptorului. Aliniaţi
şaiba peste lamă şi introduceţi şurubul hexagonal.
Strângeţi şurubul hexagonal la cuplul listat mai jos.
11-3 CUPLU DE MONTARE LAMĂ
Şurubul central trebuie strâns la un cuplu de 40 - 54 Nm.
Pentru a asigura operarea în siguranţă a unităţii
dumneavoastră. TOATE piuliţele şi şuruburile trebuie
verificate periodic pentru a fi strânse corect. După utilizare
prelungită, în special în condiţii cu sol nisipos, lama se va
uza şi îşi va pierde din forma originală. Eficienţa tăierii se
va reduce, iar lama va trebui înlocuită.
Înlocuiţi doar cu o lamă de schimb originală aprobată.
Posibilele defecţiuni care pot rezulta din cauza unei lame
neechilibrate nu intră în responsabilitatea producătorului.
Când schimbaţi lama, trebuie să utilizaţi tipul original
marcat pe lamă (DOLMAR 263001554) (pentru a
comanda lama, vă rugăm să contactaţi distribuitorul local
sau societatea noastră).
AVERTISMENT: Nu atingeţi lama rotativă.
185
11-4 MOTOR
Consultaţi manualul separat al motorului pentru
instrucţiuni de întreţinere a motorului.
Întreţineţi uleiul de motor conform instrucţiunilor din
manualul separat al motorului furnizat cu unitatea
dumneavoastră.
Citiţi cu atenţie şi respectaţi instrucţiunile.
Efectuaţi service-ul filtrului de aer conform instrucţiunilor
din manualul separat al motorului, în condiţii de lucru
normale. Efectuaţi curăţarea la fiecare câteva ore de
operare în condiţii cu mult praf. O operare
necorespunzătoare a motorului şi înecarea acestuia
indică faptul că trebuie executat service-ul filtrului de aer.
Pentru service-ul filtrului de aer, consultaţi manualul
separat al motorului furnizat cu unitatea dumneavoastră.
Bujia trebuie curăţată, iar spaţiul între electrozi resetat o
dată pe sezon. Înlocuirea bujiei este recomandată la
începutul fiecărui sezon de tăiere a ierbii; verificaţi
manualul motorului pentru tipul corect de bujie şi
specificaţiile de spaţiu între electrozi.
Curăţaţi motorul în mod regulat cu o cârpă sau o perie.
Păstraţ
i curat sistemul de răcire (zona carcasei
ven
t
ilatorului) pentru a permite o circulaţie corectă a
aerului, esenţială pentru durata de viaţă şi operarea
motorului. Asiguraţi-vă că aţi îndepărtat reziduurile de
iarbă, mizerie şi combustibil din zona tobei de eşapament.
12. INSTRUCŢIUNI DE
DEPOZITARE (ÎN AFARA
SEZONULUI)
Trebuie urmate etapele de mai jos pentru a pregăti
maşina de tuns iarba pentru depozitare.
1. Goliţi rezervorul după ultima operaţie de tundere a
ierbii din sezonul respectiv.
a) Goliţi rezervorul de benzină cu ajutorul unei pompe de
aspiraţie.
ATENŢIE: Nu goliţi benzina în încăperi închise,
în apropierea unor surse de foc etc.! Nu fumaţi!
Vaporii de benzină pot provoca explozii sau incendii.
b) Porniţi motorul şi lăsaţi-l să ruleze până la
consumarea întregii cantităţi de benzină rămase şi
până la oprire.
c) Scoateţi bujia. Utilizaţi un bidon de ulei pentru a turna
aprox. 20 ml de ulei în camera de combustie. Operaţi
demarorul pentru a distribui uniform uleiul în camera
de combustie. Remontaţi bujia.
2. Curăţaţi şi lubrifiaţi maşina de tuns iarba cu atenţie,
conform descrierii din secţiunea “Lubrifierea”.
3. Ungeţi uşor lama de tăiere pentru a evita coroziunea.
4. Depozitaţi maşina de tuns iarba într-un loc uscat,
curat şi pr
otejat împotriva îngheţului
, ferită de accesul
persoanelor neautorizate.
ATENŢIE: Motorul trebuie să fie complet răcit
înainte de depozitarea maşinii de tuns iarba.
NOTĂ:
- La depozitarea oricărui tip de echipament de
alimentare într-o zonă de depozitare a materialelor sau
o zonă neventilată;
- Trebuie să luaţi toate măsurile pentru a proteja
echipamentul împotriva ruginii. Utilizând un ulei uşor
sau silicon, acoperiţi cu un strat echipamentul, în
special cablurile şi toate componentele mobile.
- Acordaţi atenţie pentru a nu îndoi sau răsuci cablurile.
- În cazul în care cablul demarorului se deconectează de
la ghidajul de cablu de pe mâner, deconectaţi şi legaţi
la masă conductorul bujiei. Apăsaţi maneta de control
al lamei şi trageţi uşor cablul de demaror din motor.
Introduceţi cablul demarorului în bolţul ghidajului de
cablu de pe manetă.
Transport
Opriţi motorul. Asiguraţi-vă că nu îndoiţi sau deterioraţi
la
ma de tăiere at
unci când împingeţi maşina de tuns iarba
peste obstacole.
186
13. DEPANARE
14. MEDIU
În cazul în care maşina dumneavoastră necesită înlocuire
după o utilizare extinsă, vă rugăm nu o depuneţi la
gunoiul menajer, ci respectând reglementările de
protecţie a mediului înconjurător.
PROBLEMĂ CAUZĂ PROBABILĂ ACŢIUNE DE REMEDIERE
Motorul nu porneşte.
Clapeta de acceleraţie nu se află în
poziţia corectă pentru condiţiile date.
Mutaţi clapeta de acceleraţie în poziţia corectă.
Rezervorul de combustibil este gol.
Umpleţi rezervorul cu combustibil: consultaţi
MANUALUL PROPRIETARULUI MOTORULUI.
Elementul filtrului de aer este uscat.
Curăţaţi elementul filtrului de aer: consultaţi
MANUALUL PROPRIETARULUI MOTORULUI.
Bujia nu este strânsă suficient. Strângeţi bujia la 25 - 30 Nm.
Conductorul bujiei este slăbit sau
deconectat de la bujie.
Montaţi conductorul la bujie.
Spaţiul bujiei este incorect. Stabiliţi spaţiul între electrozi la 0,7 - 0,8 mm.
Bujia este defectă.
Instalaţi o bujie nouă, cu spaţii corecte între
ele
ctrozi: consultaţi MANUALUL
PROPRIETARULUI MOTORULUI.
Carburatorul este inundat cu
combustibil.
Demontaţi elementul filtrului de aer şi trageţi
continuu cablul demarorului până când carburatorul
se curăţă, apoi instalaţi elementul filtrului de aer.
Modul de aprindere defect. Contactaţi centrul de service autorizat Dolmar.
Motorul porneşte greu sau
pierde putere.
Mizeri, apă sau rezervorul de
combustibil înfundat.
Evacuaţi combustibilul şi curăţaţi rezervorul. Umpleţi
rezervorul cu combustibil proaspăt, curat.
Orificiul de aerisire din capacul
rezervorului de combustibil este
înfundat.
Curăţaţi sau înlocuiţi capacul rezervorului de
combustibil.
Elementul filtrului de aer este murdar. Curăţaţi elementul filtrului de aer.
Motorul operează
neregulat.
Bujia este defectă.
Instalaţi o bujie nouă, cu spaţii corecte între
electrozi: consultaţi MANUALUL
PROPRIETARULUI MOTORULUI.
Spaţiul bujiei este incorect. Stabiliţi spaţiul între electrozi la 0,7 - 0,8 mm.
Elementul filtrului de aer este uscat.
Curăţaţi elementul filtrului de aer: consultaţi
MANUALUL PROPRIETARULUI MOTORULUI.
Ralantiul motorului este
incorect.
Elementul filtrului de aer este murdar.
Curăţaţi eleme
n
tul filtrului de aer: consultaţi
MANUALUL PROPRIETARULUI MOTORULUI.
Orificiile de aer din carcasa motorului
sunt blocate.
Îndepărtaţi reziduurile din orificii.
Căile de aer şi nervurile de răcire de
sub carcasa ventilatorului motorului
sunt blocate.
Îndepărtaţi reziduurile din căile de aer şi nervurile de
răcire.
Motorul prezintă rateuri la
turaţie ridicată.
Spaţiul dintre electrozii bujiei este prea
mic.
Stabiliţi spaţiul între electrozi la 0,7 - 0,8 mm.
Motorul se
supraîncălzeşte.
Curentul de aer de răcire este
obstrucţionat.
Îndepărtaţi reziduurile din sloturile carcasei, din
carcasa ventilatorului şi din căile de aer.
Bujie incorectă.
Montaţi nervurile de răcire şi bujia RJ19LMC pe
motor.
Maşina de tuns iarba
vibrează anormal.
Ansamblul de tăiere nu este strâns
suficient.
Strângeţi lama.
Ansamblul de tăiere nu este echilibrat. Echilibraţi lama.
187
15. Declaraţie de conformitate CE
Subsemnaţii, Tamiro Kishima şi Rainer Bergfeld,
autorizaţi de Dolmar GmbH, declarăm că
maşina(maşinile) DOLMAR:
Denumirea utilajului: Maşină de tuns iarba pe bază de
benzină
Nr. model/Tip: PM-5101 S3
Specificaţii: Consultaţi “4. Date tehnice”
sunt produse de serie şi
sunt în conformitate cu următoarele Directive
Europene:
2006/42/CE, 2004/108/CE,
2000/14/CE şi 2005/88/CE
Şi sunt fabricate în conformitate cu următoarele standarde
sau documente standardizate:
EN836, EN ISO14982
Documentaţia tehnică poate fi obţinută de la:
Dolmar GmbH,
Jenfelder Straße 38, Abteilung FZ,
D-22045 Hamburg
Procedura de evaluare a conformităţii cerută de Directiva
2000/14/CE s-a efectuat în conformitate cu anexa VI.
Organism notificat:
TÜV SÜD Industrie Service GmbH
Westendstraße 199, D-80686 München
Număr de identificare: 0036
Model PM-5101 S3
Nivel putere acustică măsurată: 94,9 dB (A)
Nivel putere acustică garantată: 98 dB (A)
11. 11. 2011
Tamiro Kishima Rainer Bergfeld
Director Executiv Director Executiv
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48
  • Page 49 49
  • Page 50 50
  • Page 51 51
  • Page 52 52
  • Page 53 53
  • Page 54 54
  • Page 55 55
  • Page 56 56
  • Page 57 57
  • Page 58 58
  • Page 59 59
  • Page 60 60
  • Page 61 61
  • Page 62 62
  • Page 63 63
  • Page 64 64
  • Page 65 65
  • Page 66 66
  • Page 67 67
  • Page 68 68
  • Page 69 69
  • Page 70 70
  • Page 71 71
  • Page 72 72
  • Page 73 73
  • Page 74 74
  • Page 75 75
  • Page 76 76
  • Page 77 77
  • Page 78 78
  • Page 79 79
  • Page 80 80
  • Page 81 81
  • Page 82 82
  • Page 83 83
  • Page 84 84
  • Page 85 85
  • Page 86 86
  • Page 87 87
  • Page 88 88
  • Page 89 89
  • Page 90 90
  • Page 91 91
  • Page 92 92
  • Page 93 93
  • Page 94 94
  • Page 95 95
  • Page 96 96
  • Page 97 97
  • Page 98 98
  • Page 99 99
  • Page 100 100
  • Page 101 101
  • Page 102 102
  • Page 103 103
  • Page 104 104
  • Page 105 105
  • Page 106 106
  • Page 107 107
  • Page 108 108
  • Page 109 109
  • Page 110 110
  • Page 111 111
  • Page 112 112
  • Page 113 113
  • Page 114 114
  • Page 115 115
  • Page 116 116
  • Page 117 117
  • Page 118 118
  • Page 119 119
  • Page 120 120
  • Page 121 121
  • Page 122 122
  • Page 123 123
  • Page 124 124
  • Page 125 125
  • Page 126 126
  • Page 127 127
  • Page 128 128
  • Page 129 129
  • Page 130 130
  • Page 131 131
  • Page 132 132
  • Page 133 133
  • Page 134 134
  • Page 135 135
  • Page 136 136
  • Page 137 137
  • Page 138 138
  • Page 139 139
  • Page 140 140
  • Page 141 141
  • Page 142 142
  • Page 143 143
  • Page 144 144
  • Page 145 145
  • Page 146 146
  • Page 147 147
  • Page 148 148
  • Page 149 149
  • Page 150 150
  • Page 151 151
  • Page 152 152
  • Page 153 153
  • Page 154 154
  • Page 155 155
  • Page 156 156
  • Page 157 157
  • Page 158 158
  • Page 159 159
  • Page 160 160
  • Page 161 161
  • Page 162 162
  • Page 163 163
  • Page 164 164
  • Page 165 165
  • Page 166 166
  • Page 167 167
  • Page 168 168
  • Page 169 169
  • Page 170 170
  • Page 171 171
  • Page 172 172
  • Page 173 173
  • Page 174 174
  • Page 175 175
  • Page 176 176
  • Page 177 177
  • Page 178 178
  • Page 179 179
  • Page 180 180
  • Page 181 181
  • Page 182 182
  • Page 183 183
  • Page 184 184
  • Page 185 185
  • Page 186 186
  • Page 187 187
  • Page 188 188
  • Page 189 189
  • Page 190 190
  • Page 191 191
  • Page 192 192
  • Page 193 193
  • Page 194 194
  • Page 195 195
  • Page 196 196
  • Page 197 197
  • Page 198 198
  • Page 199 199
  • Page 200 200
  • Page 201 201
  • Page 202 202
  • Page 203 203
  • Page 204 204
  • Page 205 205
  • Page 206 206
  • Page 207 207
  • Page 208 208
  • Page 209 209
  • Page 210 210
  • Page 211 211
  • Page 212 212
  • Page 213 213
  • Page 214 214
  • Page 215 215
  • Page 216 216
  • Page 217 217
  • Page 218 218
  • Page 219 219
  • Page 220 220
  • Page 221 221
  • Page 222 222
  • Page 223 223
  • Page 224 224

Dolmar PM5101S3 Manualul proprietarului

Categorie
Scarificatoare de gazon
Tip
Manualul proprietarului