ATENŢIE
Dacă, din motive tehnice, trebuie să opriţi, parcaţi autovehiculul la o distanţă
sigură de trafic, opriţi motorul şi porniţi luminile de avarie » pagina 54.
Servodirecţia/blocarea coloanei de direcţie (sistem
KESSY)
Citiţi şi respectaţi întâi informaţiile introductive şi indicaţiile de sigu-
ranţă de la pagina 13.
Servodirecţia
Când se aprinde lampa de control
, există o defecţiune parţială a servodirecţiei,
iar forţele necesare pentru manevrarea volanului pot fi mai mari. Solicitaţi asis-
tenţa de specialitate a unei unităţi de service.
Când se aprinde lampa de control
, există o defecţiune totală a servodirecţiei,
iar asistarea direcţiei nu funcţionează (forţe considerabil mai mari la manevrarea
volanului). Solicitaţi asistenţa de specialitate a unei unităţi de service.
Blocarea coloanei de direcţie (sistemul KESSY)
›
Atât timp cât lampa de control
clipeşte, blocarea coloanei de direcţie nu poa-
te fi deblocată. Informaţii suplimentare » pagina 34, KESSY.
›
Dacă lampa de control
luminează intermitent, se aude un semnal sonor, iar
pe afişajul informativ apare mesajul Steering column lock: workshop! (Coloana
de direcţie blocată: atelier!) înseamnă că blocarea electrică a coloanei de direc-
ţie este defectă. Solicitaţi asistenţa de specialitate a unei unităţi de service.
›
Dacă lampa de control
luminează intermitent, se aude un semnal sonor, iar
pe afişajul informativ apare mesajul Steering column defective. (Coloana de di-
recţie defectă), înseamnă că blocarea electrică a coloanei de direcţie este de-
fectă. Opriţi autovehiculul,
nu continuaţi deplasarea. După decuplarea con-
tactului, nu mai este posibilă blocarea direcţiei, pornirea consumatorilor electrici
(de exemplu, radioul, sistemul de navigaţie), nu se mai poate cupla contactul şi
nu se mai poate porni motorul. Solicitaţi asistenţa de specialitate a unei unităţi
de service.
ATENŢIE
Dacă, din motive tehnice, trebuie să opriţi, parcaţi autovehiculul la o distanţă
sigură de trafic, opriţi motorul şi porniţi luminile de avarie » pagina 54.
Indicaţie
Dacă bateria autovehiculului a fost deconectată şi reconectată, după punerea
contactului se aprinde lampa de avertizare de culoare galbenă . După parcurge-
rea unei distanţe scurte, lampa de control trebuie să se stingă. Dacă după o nouă
pornire a motorului şi parcurgerea unei mici distanţe lampa de control galbenă
nu se stinge, este necesar să vă adresaţi unui atelier service autorizat.
Nivelul uleiului motor
Citiţi şi respectaţi întâi informaţiile introductive şi indicaţiile de sigu-
ranţă de la pagina 13.
Lampa de control
luminează (cantitate de ulei insuficientă)
Pe afişajul informativ apare următorul mesaj:
Check oil level! (Verificaţi nivelul uleiului!)
Opriţi autovehiculul şi motorul şi verificaţi nivelul uleiului de motor » pagina 212.
Dacă capota motorului rămâne deschisă mai mult de 30 secunde, lampa de con-
trol se stinge. Dacă nu se adaugă ulei de motor, lampa de control se va aprinde
din nou după 100 km.
Lampa de control
clipeşte (senzor de nivel de ulei defect)
Pe afişajul informativ apare următorul mesaj:
Oil sensor workshop (Senzor ulei Atelier!)
În cazul în care senzorul de nivel al uleiului de motor este defect, după cuplarea
contactului, lampa de control
luminează intermitent de mai multe ori şi se emi-
te un semnal acustic.
Solicitaţi asistenţa de specialitate a unei unităţi de service.
ATENŢIE
Dacă, din motive tehnice, trebuie să opriţi, parcaţi autovehiculul la o distanţă
sigură de trafic, opriţi motorul şi porniţi luminile de avarie » pagina 54.
16
Utilizarea