Evolio X-Bike TX3 Manualul proprietarului

Tip
Manualul proprietarului
Bicicleta electrica Evolio X-Bike TX3
Manual de utilizare
INTRODUCERE
Stimate client,
Îţi multumim că ai cumpărat bicicleta electrică Evolio X-Bike TX3, inovatoare, sigură si cu un design
urban.
Vă rugăm sa citiţi acest manual cu atenţie pentru a invăţa cum să folosiţi acest produs in siguranţă.
Sperăm că vă veţi bucura de noul dumneavoastră produs.
Cuprins
1. Siguranta
2. Verificari initiale
3. Parametrii tehnici
4. Reglaj
5. Incarcare
6. Instructiuni de conducere
7. Service si mentenanta
8. Rezolvari rapide
SIGURANTA
Va recomandam sa cititi cu atentie urmatoarele informatii astfel incat sa va asigurati de conducerea in
siguranta a bicicletei electrice.
1. Cititi cu atentie manualul de utilizare si verificati starea pieselor inainte de a incepe conducerea
bicicletei.
2. Nu supraincarcati bicicleta
3. Recomandam incarcarea zilnica a bateriei.
4. In interiorul cutiei bateriei, exista o sursa de current de 24V. In momentul in care bateria este
scoasa, ambele borne raman expuse. Evitati atingerea simultana a acestora pentru a nu risca
producerea unui scurt circuit.
5. Nu dezasamblati bicicleta si nu folositi piese de schimb ce nu sunt autorizate de catre
producator.
6. Bicicleta poate functiona normal pe conditii de ploaie, atat timp cat nivelul apei nu depaseste
inaltimea motorului. In cazul in care treceti prin apa ce depaseste nivelul motorului, apa se
poate infiltra si deteriora permanent motorul.
VERIFICARI INITIALE
Inainte de a incepe sa conduceti bicicleta, verificati urmatoarele:
Porniti bicicleta si verificati daca toate indicatoarele functioneaza, functionarea franelor
Presiunea in roti
Securizarea rotii fata si spate
Nivelul de incarcare al bateriei
Reglajul sistemului de franare
Reglajul ghidonului si al seii
PARAMETRII TEHNICI
Ciclocomputer: Da
Sistem Franare: Disc fata + spate
Motor: 250W, 36V fara perii
Dimensiune Roti: 27.5 inch
Autonomie Maxima cu nivel de asist minim: 70 km
Greutate Suportata: 120 kg
Numar Viteze: 7
Viteza Maxima Legala: 25 km/h
Greutate: 22 kg
Capacitate Acumulator: Samsung 36V, 10.4Ah Li-ON
Display: M5 LCD
Dimensiuni: 180 x 65 cm
Inaltime Minima Sa: 90 cm
REGLAJ
Reglajul ghidonului
Inserati tija verticala a ghidonului in orificiul hexagonal (fig. 1). Tija nu trebuie inserata mai jos de
nivelul maxim marcat printr-un marcaj rosu.
Fig. 1
Asezati-va in fata bicicletei si fixati cu picioarele roata fata. Ajustati unghiul ghidonului pentru a
fi centrat. (fig. 2)
Fig. 2
Fixati surubul de siguranta cu o forta minima de 18Nm
Reglajul seii
Tija seii trebuie inserata in orificiul dedicat mai jos decat simbolul de siguranta pentru a asigura
o buna fixare.
Slabiti clema de prindere si inserati tija seii; fixate saua la inaltimea potrivita. Pozitia
recomandata este evidentiata in fig. 3
Fig. 3
Fixati clema de siguranta cu o forta minima de 18Nm. (fig.4)
Fig. 4
Reglajul franei fata
In momentul in care un singur sabot al franei atinge, eliberati surubul usor, iar forta din arcul
interior va creste, iar distanta dintre sabotii de frana si roata va creste. Distanta optima dintre
saboti si roata este de aprox 1.5mm. Unghiul recomandat dintre sistemul de franare si cablul de
franare este de 90 de grade (fig.5)
Fig. 5
Reglajul franei spate
Atunci cand frana spate nu functioneaza eficient, eliberati surubul cablului de franare si reglati
surubul de reglaj la o pozitie fara rezistenta. Apoi strangeti surubul calblului de frana. (fig.6)
Fig. 6
Reglajul tensiunii lantului
Pentru ajustarea lantului, eliberati piulita si ajustati surubul de reglaj astfel incat lantul sa fie
usor tensionat. Roata spate trebuie centrata. Dupa ce lantul a cazut 10-15mm, strangeti piulita.
Forta de strangere recomandata este de minim 30Nm. (fig. 7)
Fig. 7
Reglajul rotilor
Roata fata trebuie centrata in furca cu o distanta stanga dreapta de ≤3mm. (fig. 8)
Fig.8
Roata spate trebuie centrata in cadru cu o distanta stanga dreapta de ≤3.5mm.
Forta recomandata pentru fixarea rotilor este de minim 22Nm pentru roata fara si minim 30Nm pentru
roata spate.
INCARCARE
Mod de incarcare
Baterie trebuie incarcata in momentul in care aceasta s-a consumat. Pentru incarcare exista 2
moduri: incarcarea bateriei detasata de pe bicicleta sau incarcare bateriei pe bicicleta.
Detasarea cutiei bateriei:
Deblocati cutia bateriei din partea de jos
Detasati cutia tragand in sus de manerul acesteia
Dupa incarcarea bateriei reatasati cutia si blocati.
Detasarea bateriei pentru incarcare
Evitati atingerea atingerea bornelor expuse cu mana sau orice alt obiect conductor pentru a nu
produce un scurtcircuit.
Nu incarcati bateria rasturnata; poate afecta durata de viata
Puneti incarcatorul in pozitie orizontala si atasati de mufa bateriei
Conectati incarcatorul la priza incarcarea incepe (fig. 9)
Fig. 9
Dupa incarcare deconectati incarcatorul de la priza si apoi de la baterie.
Durata incarcarii
Ledul rosu al incarcatorului marcheaza faptul ca incarcarea este in curs
Pentru primele incarcari recomandam un timp de 8-10 ore
In momentul in care Ledul se aprinde verde, procesul de incarcare a luat sfarsit, iar incarcatorul
va intra in mode de siguranta pentru a evita supraincarcare. Timpul de incarcare poate varia
intre 2 si 8 ore.
Evitati incarcare pe perioada mai mari de 24 de ore pentru a nu afecta durata de viata a bateriei.
Informatii importante despre incarcare
Priza de incarcare nu necesita impantare, dar este recomandat.
Pe timpul procesului de incarcare nu lasati incarcatorul la indemana copiilor.
Bateria nu trebuie utilizata daca nu este incarcata complet intrucat ii poate afecta durata de
viata
Nu incarcati decat cu incarcatorul original
Evitati contactul incarcatorului cu lichide sau socuri puternice
Nu acoperiti incarcatorul in timpul utilizarii
Incarcatorul este dedicate utilizarii in interior
Daca incarcatorul se supraincinge trimiteti in service
Intructiuni in timpul conducerii
Pentru mers economic, asistati bicicleta prin pedalare la urcari pentru a creste autonomia.
Accelerati treptat, astfel evitati consumul bateriei prin accelerari bruste. Recomandam
pedalarea asistata
Pentru siguranta recomandam atat accelerarea cat si franarea progresiva
Controllerul bicicletei are un sistem de siguranta la supraincarcare ce va deconecta alimenetarea
automat. Dupa stabilizare, alimentarea va fi reconectata.
Pentru a evita deteriorarea motorului, recomandam ca in momentul franarii sa eleiberati
acceleratia.
Sarcina maxima este de 120kg si recomandam sa nu depasiti aceasta greutate.
Parcarea bicicletei
In momentul in care coborati de pe bicicleta si o impingeti, deconectati alimentarea pentur a
evita accelerarea accidentala
Recomandam paracarea in spatii inchise si cu alimentarea deconectata
In spatiile publice, bicicleta trebuie parcata in spatii dedicate si cu alimentarea deconectata.
Autonomie
Autonomia cu bateria incarcata poate varia intre 40 si 70 km in functie de nivelul de asist folosit
Conditii de test: Nivel vant: 2-3; Temperatura 25°C; Sarcina: 75kg; Presiune atmosferica:
3.5kg/cm, Suprafata de rulare: drum drept, bitum, Nivel baterie: incarcare maxima
Viteza maxima 25Km/h
Viteza economica: 18Km/h
Consum: ≤0.5Kw·h
Autonomia variaza in functie de suprafata de rulare, porniri si opriri, presiune atmosferica, presiune
anvelope, modul de incarcare.
SERVICE SI MENTENANTA
Pentru siguranta dumneavoastra, va recomanda sa mentineti bicicleta in conditii optime si sa o verificati
si curatati in permanenta.
Verificari permanenete
Suruburile de fixare pentru roti
Furca fata si cadrul
Profilul caucuicurilor
Presiunea anvelopelor
Sistemul de viteze
Functionarea sistemului de franare
In cazul in care nu utilizati bicicleta o perioada indelungata, va recomandam sa o incarcati periodic (min
1 data/ luna).
Mentenanta si curatare
Nu spalati bicicleta cu jeturi de apa sub presiune pentru a nu deteriora componenetele electrice
Impuritatile de pe vopsea sau partile de plastic trebuie curatate cu o carpa umdea si detergent si
sters cu o carpa uscata
Lubrificati componenetele metalice
Nu aplicati ulei pe sistemele de franare, jante, cauciucuri, baterie sau controller
REZOLVARI RAPIDE
Nr.
Descriere
Analiza
Solutie
1
Bicicleta nu
porneste
1) Nivel scazut al bateriei
2) Contact defect intre
baterie si bicicleta
3) Contactul nu este in
pozitia corecta
1) Incarcati bateria
2) Curatati contactele
3) Comutati pe pozitia corecta
2
Acceleratia nu
functioneaza sau
viteza maxima este
foarte scazuta
1) Nivel scazut al bateriei
2) Acceleratia este
slabita
3) Acceleratia este
defecta
1) Incarcati bateria
2) Mergeti in service
3) Mergeti in service
3
Motorul nu
functioneaza
1) Cablu deconectat
2) Acceleratie defecta
3) Conectorii motorului
defecti
1), 2), 3) Mergeti in service
4
Autonomie redusa
1) Presiune scazuta in
anvelope
2) Baterie descarcata sau
incarcator defect
3) Panta prea mare,
sarcina depasita
4) Baterie descarcata si
neutilizata; posibil
nefunctionala si
suprautilizata
5) Temperatura scazuta
1) Verificati presiunea si umflati
anvelopele
2) Incarcati bateria si verificati
incarcatorul
3) Asistati prin pedalare
4) Schimbati bateria
5) Incarcati pentru o perioada mai
lunga
5
Incarcatorul nu
incarca
1) Conexiune dintre
incarcator si baterie
nu este fixate
2) Siguranta arsa
3) Cablu sectionat
1) Verificati conexiunile
2) Mergeti in service
3) Mergeti in service
6
Roata electrica are
un sunet ciudat
1) Motor defect
2) Roata descentrata
1) Mergeti in service
2) Centrati roata
Mentenanta
Recomandam asistarea prin pedalare la urcare
Depozitati bicicleta cu bateria incarcata si incarcati periodic daca o depozitati pe perioade
indelungate
Accelerati progresiv
Viteza recomandata pentru conducerea economica este de 15-18 km/h
Franarea excesiva trebuie evitata
Lubrifiati la fiecare 1-2 luni
Lubrifiati lantul o data pe an
Lubrifiati manetele de frana la 6 luni
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11

Evolio X-Bike TX3 Manualul proprietarului

Tip
Manualul proprietarului