POWAIR0012 RO
Copyright © 2021 VARO P a g i n a | 3 www.varo.com
▪ Deconectaţi maşina pneumatică de tăiat de la compresorul de aer înainte de a
schimba uneltele sau accesoriile, înainte de service sau cât timp maşina nu
funcţionează.
▪ Purtaţi întotdeauna ochelari de protecţie şi echipament de protecţie a auzului în
timpul funcţionării.
▪ Nu purtaţi îmbrăcăminte largă sau bijuterii, obiecte ce pot prinse de piesele în
mişcare şi pot duce la vătămarea gravă.
▪ Nu apăsaţi declanşatorul în timpul racordării la furtunul de aer.
▪ Nu porniţi niciodată maşina dacă nu este utilizată la o piesă de lucru. Accesoriile
trebuie fixate în siguranţă.
▪ Asiguraţi-vă înainte de fiecare utilizare dacă toate racordurile sunt montate în
siguranţă şi verificaţi dacă furtunurile de aer sunt slăbite sau uzate.
▪ AVERTISMENT! Decuplaţi sursa de aer înainte de instalare şi înainte de efectuarea
oricărei lucrări de întreţinere.
5 ALIMENTAREA CU AER
▪ Sursa de aer TREBUIE să aibă o capacitate mai mare decât necesarul de aer al
maşinii. Compresorul de aer recomandat are o putere de 3/4 CP cu rezervor pentru o
utilizare intermitentă; 1,5 CP sau mai mare pentru utilizare intensă. Este
recomandată utilizarea filtrelor de aer şi a gresoarelor de conducte de aer.
▪ Pentru furtunul de aer, se recomandă utilizarea celor cu lungime de 3 metri sau 7,5
metri, cu 5 mm diametru interior. Totuşi, furtunurile mai lungi de 7,5 metri trebuie să
aibă un diametru interior de 10 mm şi chiar 12 mm, pentru a asigura un randament
corespunzător şi pentru comoditate. Utilizarea fitingurilor sau a furtunurilor de aer
prea mici poate duce la o scădere a presiunii şi o reducere a puterii maşinii
pneumatice.
AVERTISMENT! Feriţi furtunurile de căldură, ulei şi muchii ascuţite.
Înlocuiţi furtunurile deteriorate, slăbite sau uzate. Nu transportaţi niciodată
maşina ţinând de furtun şi nu trageţi de furtun pentru a deplasa maşina sau
compresorul.
6 LUBRIFIEREA
Pentru a se creşte durata de viaţă a maşinii şi a se menţine funcţionarea continuă, se
recomandă montarea unui ansamblu automat filtru – regulator - lubrificator (Fig. 1)
Lubrificatorul în linie trebuie verificat cu regularitate şi alimentat cu ulei pentru scule
pneumatice.
Reglarea corectă a lubrificatorului în linie se face prin aşezarea unei coli de hârtie lângă
orificiile de evacuare şi menţinerea regulatorului în poziţia deschisă timp de aproximativ 30
de secunde. Lubrificatorul este reglat corect atunci când o pată subţire de ulei se strânge
pe hârtie. Evitaţi cantităţile excesive de ulei.
Dacă maşina trebuie depozitată o perioadă mai mare de timp (peste noapte, în weekend,
etc.) maşina trebuie unsă din abundenţă în tot acest timp. Maşina trebuie lăsată să
funcţioneze 30 de secunde pentru a permite uleiului să se distribuie uniform în întreaga
maşină. Maşina trebuie depozitată într-un mediu curat şi uscat.
▪ Este foarte important ca maşina să fie corect unsă, păstrându-se lubrificatorul
conductei de aer umplut şi corect reglat. În absenţa unei ungeri corecte, maşina nu
va funcţiona corect, iar piesele se vor uza.