POWAIR0011 RO
Copyright © 2020 VARO P a g i n a | 3 www.varo.com
▪ Purtaţi întotdeauna ochelari de protecţie şi echipament de protecţie a auzului în
timpul funcţionării.
▪ Nu purtaţi îmbrăcăminte largă sau bijuterii, obiecte ce pot fi prinse de piesele în
mişcare şi pot duce la vătămarea gravă.
▪ Nu apăsaţi declanşatorul în timpul racordării la furtunul de aer.
▪ Nu porniţi niciodată maşina dacă nu este utilizată la o piesă de lucru. Accesoriile
trebuie fixate în siguranţă.
▪ Asiguraţi-vă înainte de fiecare utilizare dacă toate racordurile sunt montate în
siguranţă şi verificaţi dacă furtunurile de aer sunt slăbite sau uzate.
▪ AVERTISMENT! Decuplaţi sursa de aer înainte de instalare şi înainte de efectuarea
oricărei lucrări de întreţinere.
5 ALIMENTAREA CU AER
▪ Sursa de aer TREBUIE să aibă o capacitate mai mare decât necesarul de aer al
maşinii. Compresorul de aer recomandat este de ľ CP.
▪ Furtun de aer: Este recomandată utilizarea unui furtun de aer de 3 m sau de 7,5 m
cu diametru interior de 5 mm şi filete PT de 1/4". Totuşi, furtunurile mai lungi de 7,5
metri trebuie să aibă un diametru interior de 10 mm şi chiar 12 mm, pentru a asigura
un randament corespunzător şi pentru comoditate. Utilizarea fitingurilor sau a
furtunurilor de aer prea mici poate duce la o scădere a presiunii şi o reducere a
puterii maşinii pneumatice.
AVERTISMENT! Feriţi furtunurile de căldură, ulei şi muchii ascuţite.
Înlocuiţi furtunurile deteriorate, slăbite sau uzate. Nu transportaţi niciodată
maşina ţinând de furtun şi nu trageţi de furtun pentru a deplasa maşina sau
compresorul. Se recomandă utilizarea filtrelor de aer şi a gresoarelor pentru
admisia de aer.
6 LUBRIFIEREA
Pentru a se creşte durata de viaţă a maşinii şi a se menţine funcţionarea continuă, se
recomandă montarea unui ansamblu automat filtru – regulator - lubrificator (Fig. 1)
Lubrificatorul în linie trebuie verificat cu regularitate şi alimentat cu ulei pentru scule
pneumatice.
Reglarea corectă a lubrificatorului în linie se face prin aşezarea unei coli de hârtie lângă
orificiile de evacuare şi menţinerea regulatorului în poziţia deschisă timp de aproximativ 30
de secunde. Lubrificatorul este reglat corect atunci când o pată subţire de ulei se strânge
pe hârtie. Evitaţi cantităţile excesive de ulei.
Dacă maşina trebuie depozitată o perioadă mai mare de timp (peste noapte, în weekend,
etc.) maşina trebuie unsă din abundenţă în tot acest timp. Maşina trebuie lăsată să
funcţioneze 30 de secunde pentru a permite uleiului să se distribuie uniform în întreaga
maşină. Maşina trebuie depozitată într-un mediu curat şi uscat.
▪ Este foarte important ca maşina să fie corect unsă, păstrându-se lubrificatorul
conductei de aer umplut şi corect reglat. În absenţa unei ungeri corecte, maşina nu
va funcţiona corect, iar piesele se vor uza.
▪ Utilizaţi lubrificatorul adecvat în lubrificatorul admisiei de aer. Lubrificatorul trebuie să
aibă debit scăzut sau variabil de aer şi trebuie menţinut umplut la nivelul corect.
Utilizaţi doar lubrifianţii recomandaţi, special destinaţii utilizărilor pneumatice. Alte