Shimano ST-T300-S Service Instructions

Tip
Service Instructions
5. Tabelul problemelor tehnice
După efectuarea pașilor 1 - 4, se acţionează maneta de schimbător
pentru a verifica schimbarea vitezelor. (Această operaţiune se
efectuează și dacă schimbarea vitezelor devine dificilă în timpul
utilizării).
Maneta (A) și butonul (B) revin la poziţia iniţială în momentul în
care sunt eliberate după schimbarea vitezelor. În momentul
acţionării manetei (A) sau butonului (B), se rotește simultan și
braţul pedalier.
Schimbarea vitezelor
Pentru a trece pe o foaie mai mare
În momentul în care maneta (A) este apăsată o dată, are loc
trecerea pe de pe foaia mică pe foaia mare.
Exemplu: de pe foaia mijlocie pe foaia mare.
Pentru a trece pe o foaie mai mică
În momentul în care butonul (B) este apăsat o dată, are loc
trecerea pe o foaie mai mică.
Exemplu: de pe foaia mare pe foaia mijlocie.
Sistem tracţiune faţă
Instrucţiuni pentru service SI-F670A-001
SI-F670A-001-05
Informaţii generale privind siguranţa
AVERTISMENT
Lanţul se va curăţa cu detergent neutru. Nu se vor folosi detergenţi bazici sau acizi,
cum ar fi agenţii de îndepărtare a ruginii, deoarece aceștia pot duce la deteriorarea și /
sau ruperea lanţului.
Știftul de cuplare întărit trebuie folosit numai pentru conectarea lanţurilor de tip îngust.
Există două tipuri de știfturi de cuplare întărite. Se va consulta tabelul de mai jos înainte
de a alege știftul potrivit. În cazul folosirii de știfturi de cuplare altele decât cele întărite,
sau în cazul folosirii de instrumente sau știfturi de cuplare întărite care nu sunt potrivite
pentru tipul de lanţ utilizat, este posibil ca forţa de cuplare rezultată să nu fie suficientă,
ceea ce poate provoca ruperea sau căderea lanţului.
Dacă lungimea lanţului trebuie ajustată ca urmare a
modificării numărului de dinţi ai pinionului,
eliminarea unei secţiuni trebuie executată în alt loc
decât cel în care lanţul a fost îmbinat cu un știft de
cuplare întărit sau cu un știft de capăt. Dacă
eliminarea unei secţiuni este executată în locul de
îmbinare cu un știft de cuplare întărit sau cu un știft
de capăt, lanţul se va deteriora.
Se va avea grijă ca manșetele pantalonilor să nu se prindă în lanţ în timpul pedalării; în
caz contrar, utilizatorul poate cădea de pe bicicletă.
Se va verifica întinderea corectă și buna stare a lanţului. Dacă lanţul este prea slab sau
dacă este deteriorat, va trebui înlocuit. În caz contrar, lanţul se poate rupe și poate
provoca accidentarea gravă a utilizatorului.
Înainte de a folosi bicicleta, se vor verifica braţele pedaliere. Acestea nu trebuie să
prezinte fisuri. În cazul prezenţei unor fisuri, braţul pedalier se poate rupe și utilizatorul
poate cădea de pe bicicletă.
Înainte de instalarea pieselor, se vor consulta cu atenţie instrucţiunile de service.
Piesele slăbite, uzate sau deteriorate pot cauza probleme de rezistenţă, provocând
vătămări grave. Se recomandă în mod expres utilizarea exclusivă a pieselor de schimb
Shimano originale.
Înainte de instalarea pieselor, se vor consulta cu atenţie instrucţiunile de service.
Dacă reglajele sunt incorect efectuate, lanţul se poate desprinde, ceea ce duce la
căderea utilizatorului de pe bicicletă și accidentarea gravă a acestuia.
Instrucţiunile pentru service se vor citi cu atenţie și se vor păstra într-un loc sigur, pentru
a le putea consulta pe viitor.
Observaţie
În plus, dacă pedalarea nu pare a se efectua la parametri normali, se verifică din nou
acest aspect.
Înainte de utilizarea bicicletei, se va verifica dacă îmbinările nu sunt slăbite și nu au joc.
De asemenea, se vor strânge la intervale regulate braţele pedaliere și pedalele.
Butucul pedalier nu se va spăla cu jet de apă de înaltă presiune.
În cazul în care se depistează joc în butucul pedalier, se va înlocui butucul pedalier.
Dacă schimbarea vitezelor nu se face cu ușurinţă, se va curăţa schimbătorul și se vor
lubrifia toate piesele mobile.
Dacă legăturile sunt atât de slăbite încât reglarea nu este posibilă, se va înlocui
schimbătorul.
Foile angrenajului trebuie spălate periodic cu detergent neutru, apoi lubrifiate. În plus,
curăţarea lanţului cu un detergent neutru și lubrifierea acestuia se pot dovedi o
modalitate eficientă de prelungire a duratei de utilizare a pinioanelor și a lanţului.
Dacă lanţul continuă să sară de pe foi în timpul utilizării bicicletei, se vor înlocui lanţul și
foile.
Se aplică vaselină pe butucul pedalier înainte de montarea
acestuia.
Pentru o funcţionare fără probleme, se folosește cămașa
exterioară și ghidajul de cablu al schimbătorului faţă specificat.
Acest schimbător faţă se folosește numai pentru angrenajele
triple. Nu se folosește pentru angrenajele duble, deoarece
punctele de schimbare a vitezelor nu se potrivesc.
La montarea unui schimbător cu tragere de sus, se alege un
cadru care are trei suporturi pentru cămașă, conform imaginii din
dreapta.
Se folosește o cămașă exterioară suficient de lungă pentru a nu se întinde complet,
chiar și atunci când ghidonul este rotit complet în ambele părţi. În plus, se verifică dacă
maneta de schimbător nu atinge cadrul bicicletei atunci când ghidonul este rotit
complet.
Se lubrifiază cablul și partea interioară a cămășii înainte de utilizare, pentru a se asigura
glisarea corectă.
Manetele de schimbător se vor acţiona numai atunci când angrenajul se învârte.
Garanţia nu acoperă uzura normală sau deteriorarea rezultată în urma utilizării normale
a pieselor.
Pentru întrebări referitoare la metodele de montare, reglare, utilizare sau întreţinere a
bicicletei, utilizatorul se va adresa unui dealer autorizat.
Foile FC-M191 trebuie folosite numai cu un lanţ Shimano HG.
Suporturi cămașă exterioară
Știft de capăt Știft de legătură
Știft de cuplare întărit
Poziţia iniţială a manetei (A)
Buton (B)
Montarea schimbătorului faţă,
butucului pedalier și angrenajului
Cuplu de strângere:
5 - 7 N•m
Secţiunea orizontală a plăcuţei
exterioare a ghidajului lanţului
trebuie să se afle exact deasupra
foii mari și să fie paralelă cu
aceasta. Se strânge folosind o
cheie hexagonală de 5 mm.
Se montează schimbătorul faţă conform imaginii. Nu se scoate
blocul de aliniere Pro-Set în acest moment.
Bloc de aliniere Pro-Set
1 mm
3 mm
Dinţii foii trebuie să
ocupe acest spaţiu
Indicator Pro-Set
Angrenaj
(foaia mare)
Ghidaj lanţ
Se montează folosind
instrumentul special
TL-UN74-S. Se instalează
întâi corpul principal, apoi
adaptorul stânga. Se
folosește o cheie hexagonală
de 8 mm pentru instalarea
angrenajului.
Cuvetă
Corpul principal
Angrenaj pedalier
Cuplu de strângere cuvetă/butuc pedalier:
50 - 70 N•m
Cuplu de strângere a foii:
35 - 50 N•m
Cheie hexagonală
de 5 mm
Lungime lanţ
Se adăugă 2 zale (cu lanţul
pe cel mai mare pinion și pe
foaia mare)
Lanţ
Foaia mare
Cel mai mare pinion
Montarea manetei de frână
Cuplu de strângere:
6 - 8 N•m
Se folosește un manșon pentru ghidon
cu diametru exterior maxim de 32 mm.
Reglarea SIS
Se urmează ordinea de mai jos.
1. Reglarea în poziţie inferioară
Mai întâi se scoate blocul de aliniere Pro-Set. Apoi se fixează
astfel încât distanţa dintre plăcuţa interioară a ghidajului
lanţului și lanţ să fie de 0 - 0,5 mm.
A
B
B
A
Plăcuţă interioară
ghidaj lanţ
Lanţ
Șurub de reglare
în poziţie
inferioară
Poziţia lanţului
Cel mai mare
pinion
Foaia mică
Bloc de aliniere
Pro-Set
2. Conectarea și fixarea cablului
Se apasă butonul (B) de 2 sau de mai multe ori până la poziţia
inferioară, se verifică dacă display-ul se află în poziţia
inferioară, apoi se montează și se reglează cablul.
În timp ce se trage ferm de cablu,
se fixează prin strângere șurubul
de fixare cu o cheie hexagonală de
5 mm.
Buton (B)
Display
Orificiu
rolă cablu
Șurub de
reglare a
cablului
Cablu
Manetă (A)
Cuplu de strângere:
5 - 7 N•m
Capac
Șurub
Cheie hexagonală
de 5 mm
După întinderea cablului, se fixează la loc în schimbătorul
faţă, conform imaginii.
Se taie cablul în exces, se
montează un capac pe capăt
și se amplasează pe știft.
Știft
Șurub de fixare
a cablului
Observaţie:
Se trage cablul
conform imaginii.
Normal
Se trage
Se trage
Cu tragere de sus
Introducerea cablului
Se introduce cablul în cămașa exterioară începând din
capătul cu marcajul. Se aplică vaselină începând din capătul
cu marcajul, pentru glisarea eficientă a cablului.
Tăierea cămășii exterioare
În momentul tăierii cămășii exterioare, se taie capătul opus
capătului marcat. După tăierea
cămășii, capătul se rotunjește, pentru
ca interiorul găurii să aibă un diametru
uniform.
Marcaj
Cuplu de strângere:
5 - 7 N•m
Poziţia lanţului
Cel mai mic
pinion
Foaia mare
3. Reglarea în poziţie
superioară
Distanţa dintre plăcuţa exterioară
a ghidajului lanţului și lanţ trebuie
să fie de 0 - 0,5 mm.
A
B
B
A
Plăcuţă exterioară
ghidaj lanţ
Șurub de reglare în
poziţie superioară
Lanţ
4. Reglarea pe foaia mijlocie
În momentul reglării, se așază lanţul pe cel mai mare pinion și, în faţă,
pe foaia mijlocie. Reglarea se face cu ajutorul șurubului de reglare a
cablului, astfel încât distanţa dintre plăcuţa interioară a ghidajului
lanţului și lanţ să fie de 0 - 0,5 mm.
A
B
Plăcuţă interioară
ghidaj lanţ
Poziţia lanţului
Cel mai
mare pinion
Foaia mijlocie
Lanţ
Șurub reglare cablu
Înlocuirea display-ului
1. Se apasă butonul (B) pentru a selecta poziţia inferioară.
2. Se introduce știftul mecanismului display-ului în orificiul rolei cablului.
3. Se deplasează acul display-ului în poziţia [1].
4. În timp ce acul se află în poziţia de la etapa 3, se amplasează
display-ul pe suportul manetei de frână. Se va avea grijă să nu se
deplaseze acul display-ului.
5. Se fixează display-ul cu cele două șuruburi.
Șuruburi de fixare a
display-ului
Display
Buton (B)
Rotiţă display
Orificiu rolă cablu
Pentru rezultate optime, se recomandă utilizarea
următoarei combinaţii.
Unghi
chainstay
Diametre colier:
S (28,6 mm), M (31,8 mm)
* Instrucţiunile de service sunt disponibile și în alte limbi la: http://techdocs.shimano.com
Reţineţi: în scopul îmbunătăţirii produsului, specificaţiile pot fi modificate fără notificare. (Romanian)
Date tehnice
Schimbător faţă
ATENŢIE
Serie NEXAVE
Manetă de schimbător ST-T300-S
Cămașă Cămașă exterioară etanșă SP40
Schimbător faţă
FD-M190 / FD-M190A /
FD-M191 / FD-T301
Angrenaj pedalier FC-M191
Butuc pedalier BB-UN26
Lanţ CN-HG50 / CN-HG40
Ghidaj cabluri SM-SP18 / SM-BT18
Număr model FD-M190
FD-M190A
FD-M191 FD-T301
Normal X X X X
Cu tragere de sus X X X X
Diferenţa dintre foaia mare
și foaia mică
18T 18T 20T 20T
Diferenţa minimă dintre
foaia mare și foaia mijlocie
8T 8T 10T 10T
Diametru colier schimbător
faţă
S, M S, M S, M S, M
Unghi chainstay (
α
)
63° - 66° 66° - 69°
63° - 66°
66° - 69°
63° - 66°
66° - 69°
Linie lanţ indicată
47,5 mm
50,0 mm
47,5 mm
50,0 mm
47,5 mm
50,0 mm
47,5 mm
Angrenaj pedalier FC-M191 (42T - 34T - 24T) 170 mm
Schimbător faţă FD-M190 / FD-M190A
Combinaţie
Cu dispozitiv
de protecţie
Fără dispozitiv
de protecţie
Lăţime butuc pedalier 68 mm
Butuc
pedalier
Număr model BB-UN26
Lungimea axului YL117
Grosime carcasă 68 mm
Linie lanţ 47,5 mm + T1 47,5 mm
Distanţier (2,5 mm) X X
Angrenaj pedalier FC-M191 (48T - 38T - 28T) 170 mm
Schimbător faţă FD-M191 / FD-T301
Combinaţie
Cu dispozitiv
de protecţie
Fără dispozitiv
de protecţie
Lăţime butuc pedalier 68 mm
Butuc
pedalier
Număr model BB-UN26
Lungimea axului D-NL122,5
Grosime carcasă 68 mm
Linie lanţ 47,5 mm + T1 47,5 mm
* T1 reprezintă grosimea dispozitivului de protecţie.
Se desface șurubul, se
demontează capacul și se
trece cablul prin șurubul de
reglare a cablului, conform
ilustraţiei. Se trece cablul prin
fanta din rola pentru cablu și
se ancorează în orificul rolei.
Capătul cablului trebuie să fie
presat pe orificul rolei.
Se atașează același capac exterior la capătul tăiat
al cămășii.
Capac exterior
Lanţ
Știft de
cuplare întărit
Cheie
pentru lanţ
Lanţ foarte îngust pentru
9 viteze, ca de exemplu
CN-7701 / CN-HG93
Argintiu
TL-CN32 / TL-CN27
Lanţ îngust, pentru
8 / 7 / 6 viteze, ca de exemplu
CN-HG50 / CN-HG40
Negru
TL-CN32 / TL-CN27
Dacă lanţul cade spre braţul pedalier. Se strânge șurubul de reglare în
poziţie superioară, prin rotire în
sensul acelor de ceasornic
(aprox. 1/4 de tură).
Dacă schimbarea vitezelor de pe foaia
mijlocie pe foaia mare este dificilă.
Se slăbește șurubul de reglare în
poziţie superioară, prin rotire în
sens invers acelor de ceasornic
(aprox. 1/8 de tură).
Dacă schimbarea vitezelor de la foaia
mijlocie la foaia mică este dificilă.
Se slăbește șurubul de reglare în
poziţie inferioară, prin rotire în
sens invers acelor de ceasornic
(aprox. un 1/4 de tură).
Dacă există atingeri între lanţ și plăcuţa
interioară a schimbătorului faţă, atunci
când lanţul este pe foaia mare.
Se strânge șurubul de reglare în
poziţie superioară, prin rotire în
sensul acelor de ceasornic
(aprox. 1/8 de tură).
Dacă există atingeri între lanţ și plăcuţa
exterioară a schimbătorului faţă, atunci
când lanţul este pe foaia mare.
Se slăbește șurubul de reglare în
poziţie superioară, prin rotire în
sens invers acelor de ceasornic
(aprox. 1/8 de tură).
Dacă lanţul sare peste foaia mijlocie la
coborârea de pe foaia mare.
Se slăbește șurubul de reglare a
cablului, prin rotire în sens invers
acelor de ceasornic (1 sau 2 ture).
Dacă există atingeri între lanţ și plăcuţa
interioară a schimbătorului faţă când
se face trecerea pe pinionul mare și
lanţul se află pe foaia mijlocie.
Se strânge șurubul de reglare a
cablului în sensul acelor de
ceasornic (1 sau 2 ture).
Dacă lanţul cade spre butucul pedalier. Se strânge șurubul de reglare în
poziţie inferioară, prin rotire în
sensul acelor de ceasornic
(aprox. 1/2 de tură).
7,1 mm
6,5 mm
  • Page 1 1

Shimano ST-T300-S Service Instructions

Tip
Service Instructions