Instrucţiuni pentru service SI-1H00A
FC-R700
Date tehnice
Montarea angrenajului pedalier
Montarea foilor
Schimbarea vitezelor se va realiza cu dificultate în cazul montării incorecte a
foilor; din acest motiv, foile trebuie montate în poziţia corectă.
Se va urma procedura ilustrată în figură.
1, 2 Se utilizează instrumentul special TL-FC32 pentru a
monta cuveta din dreapta (filet pe stânga) şi cuveta din
stânga (filet pe dreapta).
Cuplu de strângere: 35 - 50 N•m
3 Se introduce partea din dreapta a angrenajului.
4 Se fixează partea A a braţului pedalier stânga pe axul
braţului pedalier dreapta, în punctul în care canelura
este largă.
5 Se strânge capacul cu ajutorul instrumentului TL-FC16.
Cuplu de strângere: 0,7 - 1,5 N•m
6 Se apasă bine plăcuţa opritorului şi se verifică dacă
ştiftul plăcuţei este bine fixat în poziţie, apoi se strânge
şurubul braţului pedalier stânga.
Notă: Fiecare şurub trebuie strâns în mod egal la un
cuplu de 12 - 15 N•m.
Informaţii generale privind siguranţa
AVERTISMENT
• Se va avea grijă ca manşetele pantalonilor să nu se prindă în lanţ în timpul pedalării; în caz
contrar, utilizatorul poate cădea de pe bicicletă.
• Se va verifica întinderea corectă şi buna stare a lanţului. Dacă lanţul este prea slab sau
dacă este deteriorat, va trebui înlocuit. În caz contrar, lanţul se poate rupe şi utilizatorul
poate cădea de pe bicicletă.
• Cele două şuruburi de prindere ale braţului pedalier stânga se vor strânge alternativ câte
puţin, nu separat şi până la capăt. Se foloseşte o cheie dinamometrică pentru a verifica
dacă cuplul de strângere final este de 12 - 15 N•m. În plus, după parcurgerea a circa 100
km, se verifică din nou cuplul de strângere folosind o cheie dinamometrică. Verificarea
periodică a cuplurilor de strângere este importantă. Dacă acestea sunt prea mici sau dacă
şuruburile de prindere nu sunt strânse câte puţin şi pe rând, braţul pedalier stânga se poate
desprinde, iar utilizatorul poate cădea.
• Înainte de a folosi bicicleta, se vor verifica braţele pedaliere. Acestea nu trebuie să prezinte
fisuri. În cazul prezenţei unor fisuri, braţul pedalier se poate rupe şi utilizatorul poate cădea
de pe bicicletă.
• Înainte de instalarea pieselor, se vor consulta cu atenţie instrucţiunile de service.
Piesele slăbite, uzate sau deteriorate pot cauza accidente. Se recomandă în mod expres
utilizarea exclusivă a pieselor de schimb Shimano originale.
• Instrucţiunile pentru service se vor citi cu atenţie şi se vor păstra într-un loc sigur, pentru a
le putea consulta pe viitor.
Observaţie
• Se va avea grijă ca orice combinaţie a foilor să se potrivească cu configuraţia dinţilor foii,
descrisă în tabelul cu specificaţiile produsului. Dacă sunt folosite alte combinaţii, distanţa
dintre foile angrenajului va fi incorectă, iar lanţul ar putea sări şi s-ar putea prinde
între foi.
• Atunci când lanţul se află în poziţia din imagine, ar putea atinge
foile sau schimbătorul faţă, producând astfel zgomot. Dacă
zgomotul respectiv reprezintă o problemă, se va muta lanţul pe
un pinion mai mare.
• În cazul în care carcasa butucului pedalier nu este paralelă,
schimbarea vitezelor va fi mai dificilă.
• Înainte de folosirea bicicletei se verifică să nu existe jocuri în
îmbinări sau conexiuni. (BB-FC, FC-PD)
• În cazul în care se depistează joc în butucul pedalier, se va înlocui butucul pedalier.
• În plus, dacă pedalarea nu pare a se efectua la parametri normali, se verifică din nou acest
aspect.
• Butucul pedalier nu se va spăla cu jet de apă de înaltă presiune.
• Se aplică vaselină pe butucul pedalier înainte de montarea acestuia.
• Pentru o funcţionare optimă, se va folosi exclusiv tipul de lanţ specificat. Tipul de lanţ lat nu
poate fi folosit.
• Dacă lanţul continuă să sară de pe foi în timpul utilizării bicicletei, se vor înlocui lanţul şi
foile.
• Foile angrenajului trebuie spălate periodic cu detergent neutru, apoi lubrifiate. De
asemenea, lanţul se va curăţa cu un detergent neutru şi se va lubrifia; astfel, se prelungeşte
durata de utilizare a foilor şi a lanţului.
• Garanţia nu acoperă uzura normală sau deteriorarea rezultată în urma utilizării normale a
pieselor.
• Pentru întrebări referitoare la metodele de instalare, reglare, utilizare sau întreţinere a
bicicletei, utilizatorul se va adresa unui dealer autorizat.
Foi
Pinioane
Reţineţi: în scopul îmbunătăţirii produsului, specificaţiile pot fi modificate fără notificare. (Română)
Exterior
Braţ pedalier
Braţ pedalier
Marcaj Δ
Interior
Marcaj
Observaţie:
Plăcuţa opritorului se fixează în poziţia
corectă, conform imaginii.
5
2
4
(A)
1
3
Zona canelurii largi
TL-FC16
TL-FC32
Carcasă butuc pedalier
6
Plăcuţă opritor
Ştift
plăcuţă
Ridicare
în sensul acelor de ceasornic
pentru butuci pedalieri de 70 mm
[M36]
Număr model FC-R700
Combinaţie dinţi angrenaj 50 - 34T
Diametrul şurubului 110 mm
Lungime braţ pedalier 165, 170, 172,5, 175 mm
Filetul pedalelor B.C. 9/16” x 20T.P.I. (filet englezesc)
Lanţ compatibil CN-6600
Linie lanţ 43,5 mm
Grosime carcasă
(Dimensiuni filet)
68 mm (1,37 X 24 T.P.I.)
70 mm (M36 X 24 T.P.I.)
Cu suprafaţa inscripţionată a foii mici orientate
în sens opus faţă de braţul pedalier, se fixează
foaia astfel încât marcajul Δ să fie aliniat cu
braţul pedalier.
Cu suprafaţa inscripţionată a foii mari orientată
spre exterior, se fixează foaia mare astfel încât
ştiftul de prevenire a căderii lanţului să fie în
dreptul braţului pedalier.
SI-1H00A-05
Ştift de prevenire a căderii
lanţului