Cu suprafaţa inscripţionată a foii mici
orientate în sens opus faţă de braţul pedalier,
se fixează foaia astfel încât marcajul o să fie
aliniat cu braţul pedalier.
Cuplu de strângere:
12 - 16 N•m
Date tehnice
Montarea foilor
• Schimbarea vitezelor se va realiza cu dificultate în cazul montării
incorecte a foilor; din acest motiv, foile trebuie montate în poziţia
corectă.
• Se vor folosi combinaţiile corecte de șuruburi, foi și braţe originale
Shimano, în caz contrar foaia mare poate fi deteriorată de șuruburi.
Informaţii generale privind siguranţa
• Se va avea grijă ca manșetele pantalonilor să nu se prindă în lanţ în timpul pedalării; în caz contrar,
utilizatorul poate cădea de pe bicicletă.
• Se va verifica întinderea corectă și buna stare a lanţului. Dacă lanţul este prea slab sau dacă este
deteriorat, va trebui înlocuit. În caz contrar, lanţul se poate rupe și utilizatorul poate cădea de pe
bicicletă.
• Cele două șuruburi de prindere ale braţului pedalier stânga se vor strânge alternativ câte puţin, nu
separat și până la capăt. Se folosește o cheie dinamometrică pentru a verifica dacă cuplul de
strângere final este de 12 - 14 N•m. În plus, după parcurgerea a circa 100 km, se verifică din nou
cuplul de strângere folosind o cheie dinamometrică. Verificarea periodică a cuplurilor de strângere
este importantă. Dacă acestea sunt prea mici sau dacă șuruburile de prindere nu sunt strânse
alternativ câte puţin, braţul pedalier stânga se poate desprinde, putând determina căzături soldate cu
vătămări grave.
• Înainte de a folosi bicicleta, se vor verifica braţele pedaliere. Acestea nu trebuie să prezinte fisuri. În
cazul prezenţei unor fisuri, braţul pedalier se poate rupe și utilizatorul poate cădea de pe bicicletă.
• În cazul în care protecţia internă nu este montată corect, axul poate rugini și se poate deteriora,
provocând accidente grave.
• Înainte de instalarea pieselor, se vor consulta cu atenţie instrucţiunile de service. Piesele slăbite,
uzate sau deteriorate pot provoca accidente grave. Se recomandă în mod expres utilizarea exclusivă
a pieselor de schimb Shimano originale.
• Înainte de instalarea pieselor, se vor consulta cu atenţie instrucţiunile de service. Dacă reglajele
sunt incorect efectuate, lanţul poate sări, ceea ce duce la căderea utilizatorului de pe bicicletă și
accidentarea gravă a acestuia.
• Instrucţiunile pentru service se vor citi cu atenţie și se vor păstra într-un loc sigur, pentru a le putea
consulta pe viitor.
• Când lanţul este pe foaia mică sau mijlocie, există pericolul de rănire în dinţii foii mari.
Observaţie
• Configuraţia foilor trebuie să respecte configuraţia dinţilor
angrenajului din tabelul cu specificaţiile produsului. Dacă
sunt folosite alte combinaţii, distanţa dintre foi va fi
incorectă, iar lanţul ar putea sări și s-ar putea prinde între
foi.
• Atunci când lanţul se află în poziţia din imagine, ar putea
atinge foile sau schimbătorul faţă, producând astfel
zgomot. Dacă zgomotul respectiv reprezintă o problemă, se va muta lanţul pe un pinion mai mare.
• În cazul în care carcasa butucului pedalier nu este paralelă, calitatea schimbării vitezelor va avea de
suferit.
• Angrenajul FC-6703 trebuie folosit cu un lanţ CN-7801/CN-6600.
• Înainte de utilizarea bicicletei, se va verifica dacă îmbinările nu sunt slăbite și nu au joc. De
asemenea, se vor strânge la intervale regulate braţele pedaliere și pedalele.
• Dacă se aude un scârţâit de la axul butucului pedalier și de la punctul de conectare a braţului stânga,
se aplică vaselină pe conector, apoi se strânge la cuplul specificat.
• Se va folosi un detergent neutru pentru a curăţa braţul și butucul pedalier. Folosirea unui detergent
alcalin sau acid poate provoca decolorarea.
• În cazul în care se sesizează slăbirea rulmenţilor, se va înlocui butucul pedalier.
• În plus, dacă pedalarea nu pare a se efectua la parametri normali, se verifică din nou acest aspect.
• Butucul pedalier nu se va spăla cu jet de apă de înaltă presiune.
• La instalarea cuvetelor stânga și dreapta, se va instala și tubul intern, în caz contrar rezistenţa la apă
va fi redusă.
• Se va aplica lubrifiant pe cuvetele din stânga și dreapta înainte de a le monta.
• Pentru o funcţionare optimă, se va folosi exclusiv tipul de lanţ specificat. Tipul de lanţ lat nu poate fi
folosit.
• Dacă lanţul continuă să sară de pe foi în timpul utilizării bicicletei, se vor înlocui lanţul și foile.
• Foile angrenajului trebuie spălate periodic cu detergent neutru, apoi lubrifiate. De asemenea, lanţul se
va curăţa cu un detergent neutru și se va lubrifia; această metodă este utilă pentru prelungirea
duratei de utilizare a foilor și a lanţului.
• Există posibilitatea ca lanţul să murdărească manșetele îmbrăcăminţii în timpul deplasării.
• La montarea pedalelor, se va aplica o cantitate mică de vaselină pe filet pentru a preveni înţepenirea
acestora. Se va folosi o cheie dinamometrică pentru strângerea corectă a pedalelor. Cuplu de
strângere: 35 - 55 N.m. Pedala dreaptă are filet pe dreapta; pedala stângă are filet pe stânga.
• Garanţia nu acoperă uzura normală sau deteriorarea rezultată în urma utilizării normale a pieselor.
• Pentru întrebări referitoare la metodele de montare, reglare, utilizare sau întreţinere a bicicletei,
utilizatorul se va adresa unui dealer autorizat.
Cu suprafaţa inscripţionată a
foii mari orientată spre
exterior, se fixează foaia
mare astfel încât știftul de
prevenire a căderii lanţului
să fie în dreptul braţului
pedalier.
Braţ pedalier
Exterior
Știft de prevenire a
căderii lanţului
Montarea angrenajului pedalier
Se va urma procedura ilustrată în figură.
1. 2. Se utilizează instrumentul special TL-FC32/36 pentru a
monta cuveta dreapta (filet pe stânga), tubul intern și
cuveta stânga (filet pe dreapta).
Cuplu de strângere: 35 - 50 N•m
3. Se introduce partea din dreapta a angrenajului.
4. Se fixează partea A a braţului pedalier stânga pe axul
braţului pedalier dreapta, în punctul în care canelura
este largă. (Se introduce un distanţier și o șaibă la
montarea braţului pedalier stânga FC-6703).
5. Se strânge capacul cu ajutorul instrumentului
TL-FC16/18.
Cuplu de strângere: 0,7 - 1,5 N•m
6. Se apasă bine plăcuţa opritorului și se verifică dacă
știftul plăcuţei este bine fixat în poziţie, apoi se strânge
șurubul braţului pedalier stânga. (Cheie hexagonală de
5 mm)
Notă: Fiecare șurub trebuie strâns în mod egal la un
cuplu de 12 - 14 N•m.
<FC-6700 / 6750>
<FC-6703>
Observaţie:
Plăcuţa opritorului se fixează în
poziţia corectă, conform imaginii.
5
4
(A)
1
3
Zona canelurii largi
Carcasă butuc pedalier
TL-FC16
TL-FC32
2
6
Plăcuţă opritor
Știft
plăcuţă
Se ridică
Tub intern
Braţ pedalier
Marcaj o
Marcaj
Interior
SI-1LJ0A-002-05
FC-6700/FC-6703/FC-6750
Instrucţiuni pentru service
* Instrucţiunile de service sunt disponibile și în alte limbi la: http://techdocs.shimano.com
Reţineţi: în scopul îmbunătăţirii produsului, specificaţiile pot fi modificate fără notificare. (Romanian)
În cazul FC-6703,
marcajul cu numărul de
dinţi de pe foaia mare
trebuie să fie orientat spre
exterior, iar marcajele de
pe foaia mijlocie și foaia
mică trebuie să fie
orientate spre interior.
Cuplu de strângere:
12 - 16 N•m
Marcaj
• Cuvetă dreapta
filet pe dreapta pentru butucii
pedalieri de 70 mm [M36]
În cazul angrenajului
FC-6703, se introduce
un distanţier și o șaibă.
Foi
Pinioane
Triplu
Dublu
SI-1LJ0A-002
AVERTISMENT
ATENŢIE
Număr model FC-6700 FC-6703 FC-6750
Combinaţie dinţi angrenaj
52-39T
53-39T
52-39-30T 50-34T
Diametru cerc suruburi 130 mm 130 / 92 mm 110 mm
Lungime braţ pedalier 165, 170, 172,5, 175 mm
Filetul pedalelor B.C. 9/16" x 20 T.P.I. (filet englezesc)
Lanţ compatibil
CN-7901/7900
CN-6701/6700
CN-7801
CN-6600
CN-7901/7900
CN-6701/6700
Linie lanţ 43,5 mm 45 mm 43,5 mm
Lăţime carcasă butuc pedalier
(dimensiuni filet)
68 mm (1,37 X 24 T.P.I.)
70 mm (M36 X 24 T.P.I.)
Butuc pedalier SM-BB6700