Shimano BL-R2000 Dealer's Manual

Tip
Dealer's Manual

Acest manual este potrivit și pentru

(Romanian)
DM-RBBR001-01
SORA
BL-R3000
BR-R3000
CLARIS
BL-R2000
BR-R2000
Cablu de frână
BC-1051
Manual pentru dealeri
ŞOSEA MTB Trekking
Bicicletă urbană Touring/
Comfort
URBAN SPORT E-BIKE
Cleşti de frână cu pivot dublu
2
CUPRINS
NOTIFICARE IMPORTANTĂ ...................................................................................3
ÎN INTERESUL SIGURANŢEI ...................................................................................4
LISTA UNELTELOR NECESARE ...............................................................................8
MONTARE ............................................................................................................ 10
Comutarea modului ...................................................................................................................................10
Montarea manetei de frână ......................................................................................................................11
Montarea cablului de frână .......................................................................................................................11
Verificarea frânei ........................................................................................................................................12
Montarea etrierului de frână ....................................................................................................................12
REGLARE ..............................................................................................................16
Repetarea reglării distanţei saboţilor (Când saboţii se uzează) ..............................................................16
ÎNTREŢINERE ........................................................................................................ 18
Reglarea distanţei dintre manetă și ghidon ............................................................................................. 18
Caracteristicile sabotului de frână ............................................................................................................19
NOTIFICARE IMPORTANTĂ
3
NOTIFICARE IMPORTANTĂ
Acest manual pentru dealeri este destinat în principal mecanicilor de biciclete profesionişti.
Utilizatorii necalificaţi în asamblarea bicicletelor nu trebuie să încerce să monteze pe cont propriu componentele folosind manualele pentru dealeri.
Dacă există nelămuriri cu privire la orice informaţie din manual, nu se va instala componenta. Se va lua legătura cu magazinul din care a fost cumpărat
produsul sau cu un dealer de biciclete.
Se vor citi toate manualele de instrucţiuni furnizate cu produsul.
Nu se va dezasambla sau modifica produsul în alt mod decât conform informaţiilor din acest manual pentru dealeri.
Toate manualele pentru dealeri și manualele de instrucţiuni pot fi vizualizate online pe site-ul nostru web (http://si.shimano.com).
Se vor respecta regulile și reglementările în vigoare din ţara, statul sau regiunea de desfășurare a activităţii de dealer.
În interesul siguranţei, acest manual pentru dealeri trebuie citit în întregime înainte de utilizare, iar instrucţiunile trebuie
respectate pentru o utilizare corectă.
Instrucţiunile următoare trebuie respectate cu stricteţe pentru a preveni vătămarea corporală și deteriorarea echipamentelor și bunurilor
materiale.
Instrucţiunile sunt clasificate în funcţie de gradul de periculozitate sau de gravitatea daunelor rezultate în urma utilizării incorecte a produsului.
PERICOL
Nerespectarea instrucţiunilor va provoca decesul sau vătămarea gravă.
AVERTISMENT
Nerespectarea instrucţiunilor poate provoca decesul sau vătămarea gravă.
ATENŢIE
Nerespectarea instrucţiunilor poate provoca vătămarea corporală sau deteriorarea echipamentului și obiectelor din jur.
ÎN INTERESUL SIGURANŢEI
4
ÎN INTERESUL SIGURANŢEI
AVERTISMENT
La instalarea componentelor, se vor urma instrucţiunile din manualele de instrucţiuni.
Se recomandă utilizarea exclusivă a pieselor Shimano originale. În cazul slăbirii sau deteriorării pieselor cum sunt șuruburile și piuliţele, bicicleta poate
ceda brusc, putând provoca rănirea gravă. De asemenea, în cazul efectuării incorecte a reglajelor, pot să apară probleme, iar bicicleta poate ceda
brusc, putând provoca rănirea gravă.
Se vor purta ochelari de protecţie in timpul operaţiilor de intreţinere, cum ar fi schimbarea pieselor.
După citirea integrală a manualului pentru dealeri, acesta trebuie păstrat într-un loc sigur pentru a putea fi consultat ulterior.
Informaţi utilizatorii cu privire la următoarele:
Comportamentul poate să varieze ușor de la o bicicletă la alta, în funcţie de model. Prin urmare, este important ca utilizatorul să se familiarizeze cu
tehnica adecvată de frânare (inclusiv cu presiunea manetei de frână și cu controlarea bicicletei) și de utilizare a bicicletei.
Folosirea inadecvată a sistemului de frânare al bicicletei poate avea ca rezultat pierderea controlului, căderea și rănirea gravă. Pentru informaţii
despre utilizarea corectă, se va consulta dealerul profesionist de biciclete sau manualul de utilizare al bicicletei. Este de asemenea importantă
exersarea deplasării și frânării etc.
În cazul aplicării frânei faţă cu o forţă exagerată, roata se poate bloca, iar bicicleta se poate răsturna în faţă, provocând rănirea gravă.
Înainte de utilizarea bicicletei, se va verifica funcţionarea corectă a frânelor faţă și spate.
Distanţa de frânare va fi mai mare pe vreme ploioasă. Se va reduce viteza și se va frâna ușor, din timp.
Dacă suprafaţa de rulare este udă, anvelopele vor derapa mai ușor. Deraparea anvelopelor poate duce la căzături; pentru a evita acest lucru, se va
reduce viteza și se va frâna ușor și din timp.
Saboţii de frână nu trebuie pătaţi cu ulei sau unsoare. Dacă pe saboţii de frână ajunge ulei sau unsoare, se va contacta magazinul sau un dealer de
biciclete. În caz contrar, frânele pot să funcţioneze incorect.
Se verifică dacă pe cablul de frână nu există rugină, zone roase și crăpături; dacă există astfel de probleme, se va lua legătura cu magazinul sau cu
dealerul de biciclete. Funcţionarea incorectă a frânelor reprezintă un pericol.
Din cauza caracteristicilor fibrei de carbon, modificarea manetei nu este permisă. În caz contrar, maneta se poate rupe, împiedicând frânarea.
Înainte de folosirea bicicletei, se verifică dacă nu există deteriorări, cum ar fi exfolieri sau crăpături ale carbonului. Dacă există deteriorări, se va înceta
folosirea bicicletei și se va lua legătura cu un dealer sau un reprezentant. În caz contrar, maneta se poate rupe, împiedicând frânarea.
ÎN INTERESUL SIGURANŢEI
5
Pentru montarea pe bicicletă şi întreţinere:
Manetele de frână sunt echipate cu un mecanism ce permite comutarea între modul compatibil cu frânele V-BRAKE, clești de frână, frâne cantilever și
frâne pe disc mecanice pentru șosea.
Dacă se selectează un mod incorect, se poate obţine o forţă de frânare fie excesivă, fie insuficientă, fapt ce poate fi extrem de periculos. Se va selecta
modul corect, conform ilustraţiilor.
Frâne compatibile:
Frâne V-BRAKE
Cleşti de frână
Frâne cantilever
Frâne mecanice pe disc
Poziţia V
Poziţia C/R
V: Mod compatibil cu frâne V-BRAKE
C: Mod compatibil cu clești de frână pentru șosea și frâne cantilever
R: Mod compatibil cu frâne mecanice pe disc pentru șosea
Se va folosi maneta dual control sau maneta de frână în combinaţiile indicate în tabelul următor. Nu se vor folosi combinaţiile lângă care se specifică
"NU!" în tabel. Frânele pot deveni exagerat de puternice, provocând căderea.
Cleşti de frână Combinaţii Manetă Dual control Manetă de frână
BR-R3000
BR-R2000
OK
ST-R3000/ST-R3030
ST-R2000/ST-R2030
BL-R3000/BL-R2000
Manetă dual control pentru biciclete de șosea,
alta decât mai sus
Manetele de frână care nu sunt incluse mai sus
: Simbolul "NU!" reprezintă combinaţiile care nu trebuie folosite sub nicio formă.
Se vor strânge bine piuliţele de montare a cleștilor de frână la cuplul specificat.
În cazul frânelor cu piuliţă înfundată, se vor folosi piuliţe înfundate de lungime adecvată, care pot fi rotite de cel puţin șase ori; la montarea ulterioară
se aplică adeziv de blocare pe filetul piuliţei.
În cazul desprinderii piuliţelor și căderii frânelor acestea pot bloca roata, provocând accidente. În cazul în care acest fenomen are loc la roata din faţă,
bicicleta se poate răsturna, provocând accidentarea gravă a utilizatorului.
Frânele destinate roţii spate nu pot fi utilizate la roata faţă.
ÎN INTERESUL SIGURANŢEI
6
OBSERVAŢIE
Informaţi utilizatorii cu privire la următoarele:
Manetele de carbon trebuie spălate cu o cârpă moale folosind un detergent neutru. În caz contrar, materialul se poate rupe și deteriora.
Se va evita lăsarea manetelor din carbon în zone cu temperaturi ridicate. De asemenea, trebuie ferite de foc.
Dacă sunt folosiţi cu jante ceramice, saboţii de frână Shimano pentru șosea se uzează mai repede.
Dacă saboţii de frână sunt atât de uzaţi încât canelurile nu mai sunt vizibile, se va contacta un dealer sau un reprezentant.
Alţi saboţi de frână au propriile caracteristici. Pentru detalii despre saboţii de frână, contactaţi dealerul sau un reprezentantul.
Produsele nu sunt garantate împotriva uzurii normale și împotriva deteriorării produse de utilizarea normală și învechire.
Produsul real poate să difere faţă de figură, acest manual având ca scop principal explicarea procedurilor de utilizare a
produsului.
LISTA UNELTELOR NECESARE
LISTA UNELTELOR NECESARE
8
LISTA UNELTELOR NECESARE
Următoarele unelte sunt necesare în scopul montării, reglării și întreţinerii.
Sculă Sculă Sculă
Cheie hexagonală de 2 mm Cheie hexagonală de 4mm Șurubelniţă[nr.1]
Cheie hexagonală de 3mm Cheie hexagonală de 5mm TL-CT12
MONTARE
1010
MONTARE
Comutarea modului
MONTARE
Comutarea modului
Mecanismul de comutare a modului diferă în funcţie de model.
Dacă se selectează un mod incorect, se poate obţine o forţă de frânare fie excesivă, fie insuficientă, fapt ce poate fi extrem de periculos. Se va selecta
modul corect, conform ilustraţiilor.
Frâne compatibile:
Frâne V-BRAKE
Cleşti de frână
Frâne cantilever
Frâne mecanice pe disc
Poziţia V
Poziţia C/R
V: Mod compatibil cu frâne V-BRAKE
C: Mod compatibil cu clești de frână pentru șosea și frâne cantilever
R: Mod compatibil cu frâne mecanice pe disc pentru șosea
1
(A)
Se slăbește șurubul cu ajutorul
șurubelniţei [nr. 1].
(A)
Șurubelniţă[nr.1]
2
Se amplasează mecanismul de comutare
în poziţia corespunzătoare frânei
instalate.
1111
MONTARE
Montarea manetei de frână
Montarea manetei de frână
(A)
Se folosește o cheie hexagonală de 4 mm
pentru montare.
Se folosește un manșon de ghidon cu
diametrul exterior de cel mult Ø32mm.
(A)
Cheie hexagonală de 4mm
Cuplu de strângere
6 - 8 N·m
OBSERVAŢIE
Chiar și în cazul respectării cuplului de
strângere recomandat, este posibil ca
ghidoanele de carbon să se deterioreze sau să
fie strânse insuficient. Se verifică cuplul corect
luând legătura cu producătorul bicicletei sau
al ghidonului.
Montarea cablului de frână
1
(z)
Se deplasează mecanismul de comutare
de pe maneta de frână în poziţia C/R.
(z)
Poziţia C/R
2
(A)
(C)
(C)
(B)
(B)(A)
Se amplasează capătul cablului de frână
în locașul pentru cablu.
(A)
Cămașă
(B)
Locaș pentru cablu
(C)
Capăt cablu
OBSERVAŢIE
Se alege lungimea cablului astfel încât să
permită rotirea completă a ghidonului în
ambele părţi fără a fi întins complet.
12
Continuă pe pagina următoare
12
MONTARE
Verificarea frânei
Verificarea frânei
(z)
După montarea cablului de frână în
lateralul cleștilor de frână, se apasă de
circa 10 ori maneta de frână până când
atinge manșonul pentru a verifica
distanţa saboţilor și dacă nu există
probleme cu secţiunile.
(z)
Se apasă de aproximativ 10 ori
Montarea etrierului de frână
Dimensiune anvelopă/lăţime jantă recomandată
Dimensiuni anvelope
compatibile
Grosime Circumferinţă
Maxim Ø28mm Maxim Ø684mm
Lăţimi jante
compatibile
Jantă Lăţime jantă Remarci
Jantă din aluminiu 19 - 28mm -
Jantă din carbon 19 - 28mm
Se va folosi R55C4-1
(pentru jante din carbon)
OBSERVAŢIE
Dacă se folosește o jantă din carbon cu
lăţimea de 19 - 28mm, se va folosi R55C4-1
(pentru jante din carbon).
Frânele faţă nu pot fi montate pe roata
spate și viceversa.
Montare
1
(A)
(z)
Se montează etrierul de frână. Se
comprimă arcul și se montează în timp ce
sabotul este în contact ferm cu janta.
(z)
Ilustraţia prezintă poziţia normală
a capului șurubului de centrare în
timpul montării.
(A)
Cheie hexagonală de 5mm
Cuplu de strângere
8 - 10 N·m
OBSERVAŢIE
Dacă braţul frânei atinge cadrul la rotirea
ghidonului, se montează pe cadru
autocolantul de protecţie inclus.
13
Continuă pe pagina următoare
13
MONTARE
Montarea etrierului de frână
2
(x)
(x)
(z)
(y)
(A)
(B)
Se reglează poziia sabotului de frână și
se fixează sabotul de frână. Sabotul de
frână trebuie reglat faţă de suprafaţa
jantei conform ilustraţiei; se strânge apoi
șurubul de fixare a sabotului.
(x)
Direcţia de rotire a jantei
(y)
Decalaj 0,5mm
(z)
Minim 1mm
(A)
Șurub de fixare a sabotului
(B)
Cheie hexagonală de 4mm
Cuplu de strângere
5 - 7 N·m
3
(x)
(y)
(z)
[A] [B]
(A)
(B)
(C)
Se montează cablul de frână (BC-1051).
Se amplasează maneta quick release în
poziţia închisă; se reglează apoi distanţa
saboţilor (conform ilustraţiei) și se
fixează cablul.
(x)
Deschis
(y)
Închis
(z)
[A] + [B] = 3 - 4mm
(A)
Șurub de centrare
(B)
Cheie hexagonală de 3mm
(C)
Manetă quick release
Cuplu de strângere
6 - 8 N·m
1414
MONTARE
Montarea etrierului de frână
4
(x)
(y)
(z)
[A] [B]
(A)
(B)
(C)
Se reglează centrul sabotului de frână
folosind șurubul de centrare.
(x)
Deschis
(y)
Închis
(z)
[A] + [B] = 3 - 4mm
(A)
Șurub de centrare
(B)
Cheie hexagonală de 3mm
5
=
(A)
(z)
[A] [B]
Se reglează din nou distana saboilor. Se
rotește piuliţa de reglare a cablului
pentru a regla distanţa saboţilor.
(z)
[A] + [B] = 3 - 4mm
(A)
Piuliţă de reglare a cablului
6
(z)
Se verifică frânele. Înainte de folosirea
frânelor, se apasă maneta de frână de
aproximativ 10 ori până când atinge
manșonul, după care se verifică dacă
totul funcţionează corect și dacă distanţa
dintre saboţi și jantă este corectă.
(z)
Se apasă de aproximativ 10 ori
SFATURI TEHNICE
Pentru modele cu marcaj ÎNCHIS pe maneta
quick release și pe lateralul frânei, se aliniază
marcajele. În această etapă trebuie să se audă
un clic.
Marcaj poziie ÎNCHIS
REGLARE
1616
REGLARE
Repetarea reglării distanţei saboţilor (Când saboţii se uzează)
REGLARE
Repetarea reglării distanţei saboţilor (Când saboţii se uzează)
=
(A)
[A] [B]
(z)
Prin uzarea saboţilor de frână, distanţa
dintre aceștia și jantă crește. Pentru a
compensa acest lucru, se reglează din
nou distanţa saboţilor rotind piuliţa de
reglare a cablului.
Se reglează întinderea cablului
folosind piuliţa de reglare a cablului.
Când canelurile sabotului de frână
sunt uzate complet, se înlocuiește
sabotul.
(z)
[A] + [B] = 3 - 4mm
(A)
Piuliţă de reglare a cablului
ÎNTREŢINERE
1818
ÎNTREŢINERE
Reglarea distanţei dintre manetă şi ghidon
ÎNTREŢINERE
Reglarea distanţei dintre manetă şi ghidon
1
(A)
Rotirea în sens orar reduce distanţa.
(A)
Cheie hexagonală de 2mm
2
(A)
Rotirea în sens anti orar crește distanţa.
(A)
Cheie hexagonală de 2mm
1919
ÎNTREŢINERE
Caracteristicile sabotului de frână
Caracteristicile sabotului de frână
Nr. model R55C4 R55C2 R55C3
R55C4 pentru
jantă de
carbon
R55C4-1
pentru jantă
de carbon
R55C+1 R55CT4 M50T R50T R50T2 R50T4 R50T5
Forma sabotului
de frână
R55C3
R
FORWARD
R55C3
R
FORWARD
R55C3
R
FORWARD
Tip cartuş × × × × × × × - - - - -
Jantă
recomandată
Aluminiu Aluminiu Aluminiu Carbon Carbon Aluminiu Aluminiu Aluminiu Aluminiu Aluminiu Aluminiu Aluminiu
Caracteristici
Putere
USCAT
Putere UD
Silenţiozitate
Anti-fading
Durabilitate
(pe şosea)
Durabilitate
(noroi)
Atac
anti-jantă
- - - - - - - - - - Opţional Standard
Reţineţi: în scopul îmbunătăţirii produsului, specificaţiile pot fi modificate fără notificare. (Romanian)
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20

Shimano BL-R2000 Dealer's Manual

Tip
Dealer's Manual
Acest manual este potrivit și pentru