Powerplus POWEG2010 Manualul proprietarului

Tip
Manualul proprietarului
POWEG2010 RO
Copyright © 2021 VARO P a g i n a | 1 www.varo.com
1 APARATUL ................................................................................. 3
2 DESCRIERE (FIG. A)................................................................... 3
3 CONŢINUTUL PACHETULUI ...................................................... 4
4 SIMBOLURI ................................................................................. 4
5 SIGURANŢA ................................................................................ 4
6 MĂSURI DE SIGURANŢĂ ÎMPOTRIVA RECULULUI .................. 6
7 MONTAJUL ................................................................................. 7
7.1 Unelte pentru montaj .................................................................................................. 7
7.2 Cerinţe pentru montaj ................................................................................................. 7
7.3 Instalarea lamei / lanţului / capacului ambreiajului ................................................ 7
7.3.1 Pentru instalarea lamei ................................................................................................. 7
7.3.2 Pentru instalarea lanţului .............................................................................................. 7
7.3.3 Reglarea întinderii lanţului ............................................................................................ 8
7.3.4 Pentru reglarea lanţului ................................................................................................. 8
7.3.5 Testarea mecanică a frânei de la .............................................................................. 8
7.3.6 Pentru testarea frânei de lanţ ....................................................................................... 9
8 CARBURANT ŞI LUBRIFIERE .................................................... 9
8.1 Carburantul .................................................................................................................. 9
8.2 Amestecarea carburantului. ...................................................................................... 9
8.2.1 Simboluri pentru carburant şi lubrifiere ....................................................................... 10
8.2.2 Raport de amestec: 40 de părţi benzină la 1 parte lubrifiant ..................................... 10
8.2.3 Carburanţi recomandaţi............................................................................................... 10
8.2.4 Lubrifierea lamei şi a lanţului ...................................................................................... 10
9 MOD DE UTILIZARE ................................................................. 10
9.1 Verificarea motorului înainte de pornire (Fig 8) .................................................... 10
9.2 Pornirea motorului la rece ....................................................................................... 10
9.3 Pornirea la cald .......................................................................................................... 10
9.4 În caz că motorul s-a înecat ..................................................................................... 11
9.5 Pentru oprirea motorului (Fig 9n) ........................................................................... 11
9.6 Verificarea funcţionării frânei de la ..................................................................... 11
9.7 Lubrifierea lanţului / lamei ....................................................................................... 11
POWEG2010 RO
Copyright © 2021 VARO P a g i n a | 2 www.varo.com
9.8 Sistem automat de ungere ....................................................................................... 12
9.9 Instrucţiuni generale pentru tăiere ......................................................................... 12
9.9.1 Doborârea .................................................................................................................... 12
9.9.2 Curăţarea de crengi .................................................................................................... 13
9.9.3 Secţionarea ................................................................................................................. 13
9.9.4 Secţionarea cu ajutorul unei capre ............................................................................. 14
10 INSTRUCŢIUNI DE ÎNTREŢINERE ............................................ 14
10.1 Întreţinerea preventivă.............................................................................................. 14
10.2 Întreţinerea pe timp de iarnă .................................................................................... 14
10.3 Filtrul de aer ............................................................................................................... 15
10.4 Filtru de carburant (Fig. 17) ..................................................................................... 15
10.5 Bujia ............................................................................................................................ 15
11 CURĂŢAREA ŞI ÎNTREŢINEREA ............................................. 16
11.1 Lubrifierea pinionului din vârf: ................................................................................ 16
11.2 Întreţinerea lamei de ghidare ................................................................................... 16
11.3 Ascuţirea lanţului: ..................................................................................................... 17
11.4 Lama de ghidare ........................................................................................................ 18
11.5 Întreţinerea lanţului ................................................................................................... 18
12 DATE TEHNICE ......................................................................... 18
13 ZGOMOT ................................................................................... 19
14 DEPOZITAREA FERĂSTRĂULUI CU LANŢ ............................. 19
15 DEPANAREA ............................................................................ 19
16 GARANŢIE ................................................................................ 20
17 MEDIU ....................................................................................... 21
18 DECLARAŢIA DE CONFORMITATE ......................................... 21
POWEG2010 RO
Copyright © 2021 VARO P a g i n a | 3 www.varo.com
FERĂSTRĂU CU LANŢ PE BENZINĂ 37,2 CM
3
400 MM / 14”
POWEG2010
1 APARATUL
Aceste modele sunt destinate utilizării ocazionale acasă, la ţară sau în camping şi pentru
aplicaţii generale cum ar fi defrişarea, curăţarea pomilor, tăierea lemnelor de foc etc. Nu sunt
destinate utilizării prelungite. Dacă utilizarea prevăzută include perioade lungi de funcţionare,
operatorul se expune riscului de probleme de circulaţie la mâni, provocate de vibraţii.
Nu este destinat utilizării comerciale.
AVERTISMENT! Pentru siguranţa dumneavoastră, citiţi cu atenţie acest
manual şi instrucţiunile generale privind siguranţa, înainte de utilizarea
aparatului. Aparatul electric nu trebuie dat altor persoane fără a le transmite
şi aceste instrucţiuni.
2 DESCRIERE (FIG. A)
1. Lanţul ferăstrăului
2. Lama de ghidare
3. Pârghie de frânare a lanţului /
apărătoare pentru mână
4. Mâner anterior
5. Mâner demaror
6. Întrerupător
7. Pârghie de siguranţă
8. Mâner posterior / buclă pentru picior
9. Buşonul rezervorului de ulei
10. Buşonul rezervorului de carburant
11. Apărătoare lamă de ghidare
12. Dinte
13. Piuliţe de fixare a lamei
14. Capacul filtrului de aer
15. Pârghie de şoc
16. Şurub de reglare a lanţului
17. Bolţ de prindere a lanţului
18. Acceleraţie / declanşator
19. Şurub de reglare alimentare cu ulei.
20. Pompă de amorsare
LANŢUL CU RECUL REDUS contribuie la reducerea semnificativă a reculului sau a
intensităţii reculului, datorită reperelor de adâncime şi dinţilor de protecţie model special.
FRÂNA DE LANŢ este o caracteristică de siguranţă concepută pentru reducerea riscului
de rănire din cauza reculului, prin oprirea mişcării lanţului în câteva milisecunde. Se
activează de la pârghia de frânare a lanţului.
ÎNTRERUPĂTORUL opreşte instantaneu motorul atunci când este acţionat. Pentru
pornirea sau repornirea motorului, întrerupătorul trebuie apăsat în poziţia PORNIT.
PÂRGHIA DE SIGURANŢĂ împiedică accelerarea accidentală a motorului. Pârghia de
acceleraţie nu poate fi apăsată decât dacă este apăsată încuietoarea de siguranţă.
PÂRGHIA DE FRÂNARE A LANŢULUI / APĂRĂTOAREA PENTRU MÂNĂ protejează
mâna stângă a operatorului în caz de alunecare de pe mânerul anterior în timpul
funcţionării ferăstrăului.
BOLŢUL DE PRINDERE A LANŢULUI reduce riscul de rănire în caz de rupere a lanţului
sau dacă lanţul sare de pe ghidaj în timpul funcţionării. Bolţul de prindere a lanţului este
conceput pentru a prinde lanţul scăpat de sub control.
NOTĂ: Observaţi cu atenţie ferăstrăul şi familiarizaţi-vă cu componentele
acestuia.
AVERTISMENT Atenţie la recul! Ţineţi ferm ferăstrăul cu lanţ cu ambele
mâini în timpul utilizării. Pentru propria dvs. siguranţă, citiţi şi respectaţi
măsurile de siguranţă din acest manual înainte de a încerca să utilizaţi
ferăstrăul cu lanţ. Utilizarea necorespunzătoare poate provoca rănirea
gravă.
POWEG2010 RO
Copyright © 2021 VARO P a g i n a | 4 www.varo.com
AVERTISMENT! La utilizarea uneltelor pe benzină, măsurile elementare de
siguranţă, inclusiv cele de mai jos, trebuie respectate întotdeauna pentru a
reduce riscul de rănire gravă şi / sau de deteriorare a aparatului.
3 CONŢINUTUL PACHETULUI
Îndepărtaţi toate ambalajele.
Îndepărtaţi ambalajele rămase, precum şi suporturile de transport (dacă există)
Verificaţi prezenţa tuturor articolelor din pachet.
Verificaţi dacă aparatul, cordonul de alimentare, fişa de alimentare şi toate accesoriile sunt
intacte în urma transportului.
Păstraţi ambalajele pe cât posibil până la finalul perioadei de garanţie. Aruncaţi doar la
punctele locale de reciclare a deşeurilor.
AVERTISMENT Ambalajele nu sunt jucării! Copiii nu trebuie să se joace cu
pungi de plastic! Pericol de sufocare!
1 x ferăstrău cu lanţ pe benzină 37,2 cm3
- 400 mm / 14””
1 manual
1 lanţ
1 lamă
1 husă pentru lamă
1 butelie pentru lubrifiant de motor în doi
timpi (goală)
1 cheie de bujii
1 pilă rotundă
1 şurubelniţă mică
2 chei hexagonale pentru strângerea
lamei lanţului
În cazul în care lipsesc componente sau acestea sunt deteriorate, contactaţi
magazinul de unde aţi cumpărat produsul.
4 SIMBOLURI
În acest manual şi / sau pe maşină se folosesc următoarele simboluri:
Se recomandă purtarea de
echipament de protecţie
antizgomot
Se recomandă purtarea de
echipament de protecţie
pentru ochi
Este obligatoriu portul
mănuşilor
Este obligatoriu portul măştii
în mediile cu praf
Semnifică risc de rănire
sau de deteriorare a
aparatului.
În conformitate cu
standardele esenţiale de
siguranţă ale Directivelor
europene aplicabile
Citiţi manualul înainte de
utilizare
Se recomandă purtarea
încălţămintei de protecţie
5 SIGURANŢA
NU utilizaţi ferăstrăul cu lanţ cu o singură mână!Utilizarea cu o singură mână prezintă
pericol de rănire gravă a operatorului, a ajutoarelor, a privitorilor sau a mai multora din
aceste persoane. Ferăstrăul cu lanţ este proiectat pentru utilizarea cu ambele mâini.
NU utilizaţi ferăstrăul cu lanţ dacă sunteţi obosit sau sub influenţa drogurilor, a alcoolului
sau a medicamentelor.
POWEG2010 RO
Copyright © 2021 VARO P a g i n a | 5 www.varo.com
Utilizaţi încălţăminte de protecţie, îmbrăcăminte bine ajustată, ochelari de protecţie şi
dispozitive de protecţie pentru ochi, urechi şi cap.
Procedaţi cu atenţie la manipularea carburanţilor. Pentru a evita producerea de incendii,
transportaţi ferăstrăul cu lanţ la cel puţin 3 m de punctul de alimentare, înainte de pornirea
motorului.
NU permiteţi apropierea altor persoane la pornirea ferăstrăului cu lanţ sau în timpul tăierii
cu ferăstrăul cu lanţ. Nu permiteţi accesul privitorilor şi al animalelor în zona de lucru.
NU începeţi tăierea înainte de a asigura o zonă de lucru liberă, sprijin stabil pe picioare şi
o cale de retragere din apropierea arborelui doborât stabilită.
Feriţi toate părţile corpului de ferăstrăul cu lanţ în timpul funcţionării motorului.
Înainte de pornirea motorului, verificaţi dacă ferăstrăul cu lanţ nu atinge alte obiecte.
Transportaţi ferăstrăul cu lanţ cu motorul oprit, cu lama şi lanţul înapoi şi cu toba de
eşapament la distanţă de corp.
NU utilizaţi ferăstrăul cu lanţ dacă este deteriorat, reglat necorespunzător sau montat
incomplet şi fără o fixare corespunzătoare. Verificaţi dacă ferăstrăul cu lanţ se opreşte la
eliberarea pârghiei de acceleraţie.
Opriţi motorul înainte de a lăsa jos ferăstrăul cu lanţ.
Procedaţi cu atenţie maximă la tăierea tufişurilor şi puieţilor de dimensiuni mici, deoarece
materialele subţiri pot fi antrenate de lamă şi proiectate către dvs. sau vă pot dezechilibra.
La tăierea crengilor tensionate, atenţie la recul, pentru a evita lovirea în momentul
eliberării tensiunii fibrelor lemnului.
Mânerele trebuie să fie în permanenţă uscate, curate şi fără ulei sau amestec de
carburant.
Utilizaţi ferăstrăul cu lanţ numai în zone bine ventilate.
NU utilizaţi ferăstrăul cu lanţ dacă nu aţi fost instruit anume în acest sens.
Orice intervenţii la ferăstrăul cu lanţ care nu sunt menţionate în instrucţiunile privind
siguranţa şi întreţinerea din manualul de utilizare trebuie efectuate numai de personal
competent de service pentru ferăstraie cu lanţ.
La transportarea ferăstrăului cu lanţ, utilizaţi manşonul corespunzător pentru lamă.
NU utilizaţi ferăstrăul cu lanţ în apropierea lichidelor sau gazelor inflamabile, atât în interior
cât şi în interior. Pericol de explozie şi / sau de incendiu.
Nu alimentaţi rezervorul de carburant sau de ulei şi nu lubrifiaţi cu motorul în mers.
UTILIZAŢI UNEALTA CORESPUNZĂTOARE:Tăiaţi numai lemn. Nu utilizaţi ferăstrăul cu
lanţ în alte scopuri decât cele prevăzute. De exemplu, nu utilizaţi ferăstrăul cu lanţ la
tăierea plasticului, zidăriei şi a altor materiale decât cele de construcţie.
Cei care utilizează pentru prima oară un ferăstrău cu lanţ trebuie să fie instruiţi practic de
un utilizator experimentat cu privire la utilizarea ferăstrăului cu lanţ şi a echipamentului de
protecţie.
Nu încercaţi să ţineţi ferăstrăul cu lanţ cu o singură mână. Forţele de reacţie nu pot fi
controlate şi riscaţi să pierdeţi controlul asupra ferăstrăului. Pericol de patinare sau recul
al lamei şi a lanţului pe creangă sau pe buştean.
Nu utilizaţi ferăstrăul cu lanţ în interior. Ferăstrăul cu lanţ produce gaze de eşapament
toxice, care pot fi incolore şi inodore, imediat după pornirea motorului cu ardere internă.
Utilizarea produsului poate produce praf, aerosoli şi vapori cu conţinut de substanţe care
pot afecta reproducerea. Atenţie la praful şi aerosolii toxici (cum ar fi pulberea rezultată la
tăiere sau aerosolii de ulei de la lubrifierea lanţului). Protejaţi- corespunzător.
Purtaţi mănuşi şi feriţi-mâinile de frig. Deoarece utilizarea prelungită a ferăstrăului cu
lanţ expune operatorul la vibraţii, acesta se poate îmbolnăvi de sindrom Raynaud.Pentru a
reduce riscul de sindrom Raynaud, purtaţi mănuşi şi feriţi mâinile de frig. În cazul apariţiei
oricărui simptom de sindrom Raynaud, prezentaţi-vă imediat la medic.
Împingeţi opritorul cu dinte al ferăstrăului cu lanţ imediat în spatele porţiunii prevăzute ca
balama şi rotiţi ferăstrăul cu lanţ în jurul punctului respectiv. Opritorul cu dinte rulează pe
trunchi.
Utilizatorul poate înlocui numai lanţul, lama şi bujia. Înlocuiţi întotdeauna cu materiale
corespunzătoare, conform specificaţiilor din manual.
POWEG2010 RO
Copyright © 2021 VARO P a g i n a | 6 www.varo.com
6 MĂSURI DE SIGURANŢĂ ÎMPOTRIVA RECULULUI
RECULUL se poate produce dacă VÂRFUL sau EXTREMITATEA lamei atinge orice obiect,
sau dacă lemnul se strânge şi prinde lanţul în tăietură.
Contactul cu vârful poate produce uneori o reacţie extrem de rapidă, aruncând lama în sus şi
înapoi către operator.
BLOCAREA lanţului de-a lungul PĂRŢII INFERIOARE a lamei poate TRAGE ferăstrăul înainte,
dinspre operator.
BLOCAREA lanţului de-a lungul PĂRŢII SUPERIOARE a lamei poate ÎMPINGE rapid
ferăstrăul înapoi către operator.
Oricare din aceste reacţii poate duce la scăparea de sub control a ferăstrăului, ceea ce poate
provoca răni grave.
O înţelegere elementară a reculului poate reduce sau elimina efectul de surpriză. Surpriza
este una din cauzele accidentelor.
În timpul funcţionării ferăstrăului, ţineţi ferm ferăstrăul cu ambele mâini, cu mâna dreaptă
pe mânerul posterior şi mâna stângă pe mânerul anterior. Prindeţi cu fermitate, cu
degetele împrejurul mânerelor ferăstrăului cu lanţ. Prinderea fermă ajută la reducerea
reculului şi la păstrarea controlului asupra ferăstrăului. Nu îi daţi drumul.
Verificaţi dacă nu există obstacole în zona în care tăiaţi. Nu permiteţi contactul vârfului
lamei cu trunchiuri, crengi sau orice alte obstacole de care s-ar putea lovi în timpul utilizării
ferăstrăului.
Tăiaţi la viteze ridicate ale motorului.
Nu vă întindeţi prea mult şi nu tăiaţi deasupra nivelului umerilor.
Urmaţi instrucţiunile producătorului pentru ascuţirea şi întreţinerea lanţului.
Utilizaţi numai lame şi lanţuri de schimb specificate de către producător sau echivalente.
NOTĂ: Lanţurile cu recul redus sunt cele care se încadrează în
performanţele de recul.
AVERTISMENT: Reculul poate duce la scăparea de sub control periculoasă
a ferăstrăului cu lanţ şi poate provoca răni grave sau mortale operatorului
sau oricărei persoane aflate în apropiere. Fiţi atent în permanenţă. Reculul
de rotaţie sau de blocare sunt principalele pericole la utilizarea ferăstrăului
cu lanţ şi cauza principală a majorităţii accidentelor.
Atenţie la:
Reculul de rotaţie (Fig 1)
A = traseul reculului
B = zona efectului de recul
Reacţiile de împingere (recul de blocare) şi tragere (Fig 2)
A = tragere
B = obiecte solide
C = împingere
POWEG2010 RO
Copyright © 2021 VARO P a g i n a | 7 www.varo.com
7 MONTAJUL
Notă: acţiunile descrise mai jos pot prezenta mici diferenţe, în funcţie de
modelul achiziţionat.
7.1 Unelte pentru montaj
Pentru montarea ferăstrăului cu lanţ sunt necesare următoarele unelte:
Cheie mixtă - şurubelniţă (inclusă în trusa de scule).
Mănuşi de protecţie (trebuie achiziţionate de utilizator).
7.2 Cerinţe pentru montaj
Avertisment: nu porniţi ferăstrăul cu lanţ fără pregătirile corespunzătoare.
Înainte de a putea fi utilizat, ferăstrăul cu lanţ nou necesită reglarea lanţului, alimentarea
rezervorului de carburant cu amestecul de carburant corespunzător şi alimentarea rezervorul
de ulei cu ulei lubrifiant pentru lanţ.
Citiţi în întregime instrucţiunile de utilizare înainte de a încerca să utilizaţi aparatul. Acordaţi o
atenţie deosebită tuturor măsurilor de siguranţă.
Instrucţiunile de utilizare reprezintă atât un ghid de referinţă, cât şi un manual oferit pentru a
vă furniza informaţiile generale pentru montarea, utilizarea şi întreţinerea ferăstrăului.
7.3 Instalarea lamei / lanţului / capacului ambreiajului
Avertisment: la manipularea lanţului este obligatoriu portul mănuşilor de
protecţie.
7.3.1 Pentru instalarea lamei
Pentru ca uleiul să ajungă întotdeauna la lamă şi la lanţ, utilizaţi numai lame model original, cu
orificiul pentru ulei (A) ca în figura de mai sus. (Fig. 3a)
Verificaţi dacă pârghia de frânare a lanţului este trasă înapoi, în poziţia de deblocare (Fig.
3b)
Scoateţi piuliţa (piuliţele) de fixare a lamei (B).. Scoateţi capacul frânei de lanţ (C) trăgând
drept; poate fi necesară o anumită forţă. (Fig. 3c).
ezaţi capătul cu fantă al lamei deasupra bolţului pentru lamă (F). Glisaţi lama în spatele
carcasei ambreiajului (G) până la refuz.
7.3.2 Pentru instalarea lanţului
La manipularea sau reglarea lanţului este obligatoriu portul mănuşilor de protecţie.
Întindeţi lanţul sub forma unei bucle cu muchiile tăietoare (A) orientate în sensul acelor de
ceasornic în jurul buclei (Fig. 4a).
Introduceţi lanţul în jurul pinionului (B) din spatele ambreiajului (C). Verificaţi dacă dinţii
lanţului au intrat între dinţii pinionului (Fig. 4b).
Ghidaţi dinţii de antrenare în canalul (D) şi în jurul capătului lamei (Fig. 4b).
Notă: este posibil ca lanţul să atârne puţin în partea de jos a lamei. Este
normal.
Trageţi lama înainte până la întinderea lanţului. Verificaţi dacă toţi dinţii lanţului au intrat în
canalul lamei.
Instalaţi capacul ambreiajului, asigurându-vă că limba este aşezată în orificiul lamei.
Verificaţi dacă lanţul nu a alunecat de pe lamă. Strângeţi cu mâna piuliţa de fixare a lamei,
POWEG2010 RO
Copyright © 2021 VARO P a g i n a | 8 www.varo.com
apoi urmaţi instrucţiunile pentru reglarea întinderii în capitolul referitor la reglarea întinderii
lanţului.
Notă: în această etapă, piuliţele de fixare a lamei se strâng doar cu mâna,
deoarece trebuie reglată întinderea lanţului. Urmaţi instrucţiunile din
capitolul referitor la reglarea întinderii lanţului.
7.3.3 Reglarea întinderii lanţului
Întinderea corectă a lanţului este extrem de importantă şi trebuie verificată înainte de pornire,
precum şi pe parcursul operaţiunilor de tăiere.
Acordarea timpului necesar reglajelor lanţului îmbunătăţeşte eficienţa tăierii şi prelungeşte
durata de viaţă a lanţului.
Avertisment: la manipularea sau reglarea lanţului este obligatoriu portul
mănuşilor de protecţie.
7.3.4 Pentru reglarea lanţului
Ţineţi vârful lamei în sus şi rotiţi şurubul de reglare (16) în sensul acelor de ceasornic
pentru a întinde mai puternic lanţul. Prin rotirea şurubului în sens invers acelor de
ceasornic, lanţul va fi slăbit. Asiguraţi-vă că lanţul este bine întins de jur împrejurul lamei.
(Fig. 5)
După reglare, ţinând în continuare vârful lamei în sus, strângeţi complet piuliţele de fixare
a lamei. Lanţul este tensionat corespunzător dacă este bine întins de jur împrejur şi poate
fi rotit cu mâna înmănuşată în jurul lamei.
Notă: dacă lanţul este greu de rotit în jurul lamei sau dacă se blochează,
cauza este întinderea excesivă. În acest caz, sunt necesare următoarele
reglaje fine:
Slăbiţi piuliţele de fixare a lamei până când pot fi rotite cu mâna. Slăbiţi lanţul rotind câte
puţin şurubul de reglare a lamei în sens invers acelor de ceasornic. Deplasaţi lanţul pe
lamă înainte şi înapoi. Continuaţi reglarea până când lanţul se roteşte liber, dar este întins
bine pe lamă. Întindeţi mai tare rotind şurubul de reglare a lamei în sensul acelor de
ceasornic.
Când lanţul este întins corespunzător, ţineţi vârful lamei în sus şi strângeţi complet cele
două piuliţe de fixare a lamei.
Atenţionare: lanţurile noi se întind şi necesită reglare chiar şi numai după 5
tăieri. Este normal pentru un lanţ nou, iar intervalul dintre reglările
ulterioare va creşte rapid.
Atenţionare: dacă lanţul este prea slăbit sau prea întins, pinionul, lama,
lanţul şi lagărele angrenajului se vor uza mai rapid. Consultaţi Fig. 6 pentru
informaţii referitoare la întinderea corespunzătoare la rece (A), întinderea
corespunzătoare la cald (B) şi indicaţii pentru situaţiile în care lanţul trebuie
reglat (C).
7.3.5 Testarea mecanică a frânei de lanţ
Ferăstrăul cu lanţ este prevăzut cu o frână de lanţ care reduce riscul de rănire din cauza
reculului. Frâna este acţionată dacă este apăsată pârghia de frânare atunci când, în cazul
unui recul, mâna operatorului loveşte pârghia. La acţionarea frânei, lanţul se opreşte brusc.
POWEG2010 RO
Copyright © 2021 VARO P a g i n a | 9 www.varo.com
Avertisment: rolul frânei de lanţ este de a reduce riscul de rănire din cauza
reculului; cu toate acestea, frâna nu poate asigura gradul de protecţie
prevăzut în cazul unei utilizări neglijente a ferăstrăului. Verificaţi
întotdeauna funcţionarea frânei de lanţ înainte de utilizarea ferăstrăului şi
periodic, în timpul lucrului.
7.3.6 Pentru testarea frânei de lanţ
Frâna de lanţ nu este acţionată (lanţul se poate mişca) atunci când pârghia frânei este
trasă înapoi şi blocată. Verificaţi dacă încuietoarea frânei de lanţ este în poziţia oprit. (Fig.
7a)
Frâna de lanţ este acţionată (lanţul este oprit) dacă pârghia frânei este în faţă, iar
încuietoarea frânei de lanţ este în poziţia pornit. În acest caz, lanţul ar trebui să fie
imposibil de mişcat. (Fig. 7b)
Notă: pârghia frânei ar trebui să sară în ambele poziţii. Nu utilizaţi ferăstrăul
dacă întâmpinaţi o rezistenţă puternică sau dacă pârghia nu intră în ambele
poziţii; în acest caz, prezentaţi imediat ferăstrăul pentru reparaţii la un
centru de service profesionist.
Nu lăsaţi motorul ruleze la turaţie mare cât timp este activată frâna de
lanţ.
8 CARBURANT ŞI LUBRIFIERE
8.1 Carburantul
Pentru rezultate optime, utilizaţi benzină fără plumb cu cifră octanică normală, în amestec 40:1
cu ulei special de motor în doi timpi. Utilizaţi raporturile de amestecare din tabelul referitor la
amestec din capitolul de mai jos.
Avertisment: nu utilizaţi la aparat numai benzină. Aceasta va defecta
motorul şi va anula garanţia producătorului pentru produs. Nu utilizaţi
amestecuri de carburant stocate peste 90 de zile.
Avertisment: lubrifiantul pentru motoare în doi timpi trebuie să fie un ulei de
calitate superioară pentru motoare în doi timpi răcite cu aer, în amestec
40:1. Nu utilizaţi uleiuri pentru motoare în doi timpi pentru care se
recomandă un raport de amestec de 100:1. Lubrifierea insuficientă duce la
defectarea motorului şi anulează garanţia producătorului pentru motor.
8.2 Amestecarea carburantului.
Adăugaţi ulei într-un recipient corespunzător pentru carburant, apoi adăugaţi benzină, pentru a
asigura amestecarea benzinei adăugate cu uleiul. Scuturaţi recipientul pentru a asigura
amestecarea completă.
Avertisment: Lipsa lubrifierii anulează garanţia pentru motor. Benzina şi
uleiul trebuie amestecate în raport de 40:1.
POWEG2010 RO
Copyright © 2021 VARO P a g i n a | 10 www.varo.com
8.2.1 Simboluri pentru carburant şi lubrifiere
8.2.2 Raport de amestec: 40 de părţi benzină la 1 parte lubrifiant
Litri de benzină
1
2
5
Mililitri de ulei pentru motor în doi timpi
25
50
125
8.2.3 Carburanţi recomandaţi
Pentru a respecta reglementările privind calitatea aerului, anumite benzine standard sunt
îmbogățite cu compuși care conțin oxigen, cum ar fi alcoolii sau eterul. Motorul este proiectat
să funcționeze corespunzător cu orice benzină pentru autoturisme, inclusiv cu aceste benzine
îmbogățite, cu condiția să se respecte rapoartele de amestec precizate mai sus!
8.2.4 Lubrifierea lamei şi a lanţului
Alimentaţi rezervorul de ulei de lanţ la fiecare alimentare a rezervorului de carburant. Se
recomandă utilizarea lanţului şi lamei de schimb furnizate de noi. Utilizaţi întotdeauna ulei de
angrenaje de calitate, care conţine aditivi pentru reducerea frecării şi a uzurii, pentru a ajuta la
prevenirea ancrasării lamei şi lanţului
9 MOD DE UTILIZARE
9.1 Verificarea motorului înainte de pornire (Fig 8)
AVERTISMENT: Nu porniţi şi nu utilizaţi ferăstrăul fără lama şi lanţul
instalate corespunzător.
Alimentaţi rezervorul de combustibil (A) cu amestecul corespunzător de carburant.
Alimentaţi rezervorul de ulei (B) cu uleiul corespunzător pentru lanţ şi lamă.
9.2 Pornirea motorului la rece
Acţionaţi frâna de lanţ (deplasaţi înainte şi prindeţi apărătoarea pentru mână) (Fig. 9a).
Pentru pornirea ferăstrăului, apăsaţi comutator (întrerupătorul de pornire / oprire) în poziţia
PORINI (I). (Fig. 9b)
Trageţi şocul (A) până când se blochează la locul său. (Fig. 9c)
ezaţi ferăstrăul pe o suprafaţă solidă şi plană. Ţineţi ferm ferăstrăul cu piciorul, ca în
figură. Trageţi brusc demarorul de câteva ori, până când se aud primele sunete de
aprindere. (Fig. 9d)
Şocul se va opri automat la apăsarea acceleraţiei. (Fig. 9e)
Trageţi puternic demarorul până la pornirea motorului. (Fig. 9f)
Apăsaţi uşor acceleraţia (Fig. 9g).
Trageţi înapoi pârghia frânei pentru a debloca frâna de lanţ (Fig. 9h).
9.3 Pornirea la cald
Acţionaţi frâna de lanţ (Fig. 9i)
Treceţi comutatorul (pornit / oprit) în poziţia PORNIT (I) (Fig. 9j)
40:1
POWEG2010 RO
Copyright © 2021 VARO P a g i n a | 11 www.varo.com
Trageţi puternic demarorul până la pornirea motorului (Fig. 9k)
Apăsaţi uşor acceleraţia (Fig. 9l).
Deblocaţi frâna de lanţ (Fig. 9m)
9.4 În caz că motorul s-a înecat
Scoateţi filtrul de aer
Scoateţi bujia.
Aşezaţi maşina la un unghi de 45°, cu lama în sus.
Trageţi de câteva ori de coarda demarorului
Curăţaţi şi puneţi la loc bujia
Puneţi la loc filtrul de aer şi porniţi fără şoc
9.5 Pentru oprirea motorului (Fig 9n)
Eliberaţi pârghia şi lăsaţi motorul să revină la ralanti.
Pentru oprirea motorului, apăsaţi butonul I/O (pornire / oprire) în poziţia O (oprit).
Notă: pentru oprirea de urgenţă, trebuie doar să activaţi frâna de lanţ şi să
treceţi comutatorul I/O (pornire / oprire) în poziţia O (oprit).
9.6 Verificarea funcţionării frânei de la
Verificaţi periodic frâna de mână pentru a asigura o funcţionare corespunzătoare.
Verificaţi funcţionarea frânei de lanţ înainte de prima tăiere, după tăiere prelungită şi
întotdeauna după repararea frânei de lanţ.
Verificaţi frâna de mână după cum urmează:
Aşezaţi ferăstrăul pe o suprafaţă liberă, fermă şi plană.
Porniţi motorul
Prindeţi mânerul posterior (A) cu mâna dreaptă (Fig. 10).
Cu mâna stângă, ţineţi ferm mânerul anterior (B) [nu şi pârghia de frânare a lanţului (C)]
(Fig. 10).
Apăsaţi pârghia de acceleraţie la 1/3 din acceleraţia maximă, apoi acţionaţi imediat
pârghia de frânare a lanţului (C) (Fig. 10).
Avertisment: acţionaţi frâna de lanţ încet şi cu atenţie. Evitaţi contactul
lanţului cu orice obiecte; nu lăsaţi ferăstrăul să se încline înainte.
Lanţul trebuie să se oprească brusc. În acest caz, eliberaţi imediat pârghia de acceleraţie.
Avertisment: în caz că lanţul nu se opreşte, opriţi motorul şi prezentaţi
aparatul pentru reparaţii la cel mai apropiat centru de service autorizat.
În caz că frâna de lanţ funcţionează corespunzător, opriţi motorul şi readuceţi frâna de lanţ
în poziţia neutră.
9.7 Lubrifierea lanţului / lamei
Lubrifierea adecvată a lanţului este vitală în permanenţă pentru reducerea la minimum a
frecării cu lama. Nu lăsaţi niciodată lama şi lanţul fără ulei. Utilizarea ferăstrăului cu ulei
insuficient reduce eficienţa tăierii, scurtează durata de viaţă a lanţului, provoacă tocirea rapidă
a lanţului şi provoacă o uzură excesivă a lamei din cauza supraîncălzirii. Insuficienţa uleiului
este indicată de fum, decolorarea lamei sau ancrasare.
Notă: lanţul se întinde în timpul utilizării, mai ales dacă este nou şi este
necesară reglarea şi strângerea lui la anumite intervale. Un lanţ nou trebuie
reglat după aproximativ 5 minute de funcţionare.
POWEG2010 RO
Copyright © 2021 VARO P a g i n a | 12 www.varo.com
9.8 Sistem automat de ungere
Ferăstrăul cu lanţ este prevăzut cu un sistem automat de ungere acţionat de ambreiaj.
Sistemul de ungere trimite automat cantitatea corespunzătoare de ulei la lamă şi la lanţ. Pe
măsură ce creşte turaţia motorului, creşte şi debitul de ulei către placa lamei.
Nu reglaţi sistemul de lubrifiere a lanţului decât cu motorul oprit.
Sistemul de lubrifiere a lanţului este pre-reglat din fabricaţie la un debit mediu de ulei. Dacă
este necesar, debitul poate fi reglat.
Pentru reglarea debitului de ulei, rotiţi şurubul de reglare aflat dedesubtul carcasei (19) (fig
11)
Rotirea în sensul acelor de ceasornic reduce debitul, iar rotirea în sens invers acelor de
ceasornic creşte debitul de ulei.
9.9 Instrucţiuni generale pentru tăiere
9.9.1 Doborârea
Doborârea este termenul pentru tăierea completă a unui arbore. Arborii mici, cu diametru până
la 15-18 cm (6-7 inchi) se taie de obicei dintr-o singură tăietură. Arborii mai mari necesită
tăierea unor tape. Tapele determină direcţia în care urmează să cadă arborele.
Doborârea arborilor:
Avertisment: înainte de a începe tăierea, trebuie prevăzută şi degajată o
cale de evacuare (A). Calea de evacuare trebuie să se prelungească înapoi
şi în diagonală, în sens opus direcţiei de cădere, ca în Fig. 12a.
Atenţionare: la doborârea unui arbore pe teren înclinat, operatorul
ferăstrăului cu la trebuie rămână în amonte, deoarece este foarte
posibil ca arborele să se rostogolească la vale după doborâre.
Notă: direcţia de cădere (B) este controlată cu ajutorul tapei. Înainte de a
face o tăietură, studiaţi poziţia crengilor mai mari şi înclinarea naturală a
arborelui, pentru a determina direcţia de cădere a arborelui.
Avertisment: nu doborâţi arbori în condiţii de vânt puternic sau cu direcţie
variabilă, ori dacă există pericol de daune. Consultaţi un specialist silvic.
Nu tăiaţi arbori dacă există pericol de lovire a firelor electrice; notificaţi
firma furnizoare de electricitate înainte de tăiere.
Recomandări generale pentru doborârea arborilor:
În general, doborârea constă din două operaţiuni principale de tăiere, taparea (C) şi
efectuarea tăieturii pentru doborâre (D). Efectuaţi mai întâi tăietura din partea superioară a
tapei (C) pe partea arborelui orientată în direcţia de cădere (E). Asiguraţi-vă că nu tăiaţi prea
adânc în interiorul trunchiului.
Tapa (C) trebuie să fie suficient de adâncă pentru a crea o balama (F) suficient de groasă şi
de rezistentă. Tapa trebuie să fie suficient de lată pentru a dirija căderea arborelui pe o durată
cât mai mare.
AVERTISMENT: Nu treceţi prin faţa arborilor tapaţi. Efectuaţi tăietura de
doborâre (D) din partea opusă a arborelui şi cu 3 - 5 cm (1,5 - 2, 0 inchi)
deasupra muchiei tapei (C) (Fig. 12 b)
POWEG2010 RO
Copyright © 2021 VARO P a g i n a | 13 www.varo.com
Nu secţionaţi complet trunchiul. Lăsaţi întotdeauna o balama. Balamaua ghidează arborele.
Dacă se taie complet trunchiul, direcţia de cădere nu mai este controlată.
Introduceţi o pană sau o pârghie de doborâre în tăietură cu suficient timp înainte ca arborele
să devină instabil şi să înceapă să se mişte. Aceasta împiedică blocarea lamei în tăietura de
doborâre, în cazul în care nu aţi apreciat corect direcţia de cădere. Înainte de a împinge
arborele doborât, asiguraţi-vă că nu au pătruns privitori pe raza acestuia.
Avertisment: înainte de efectuarea ultimei tăieturi, verificaţi din nou dacă nu
există privitori, animale sau obstacole în zonă.
Tăietura de doborâre:
Utilizaţi pene din lemn sau plastic (A) pentru a evita prinderea lamei sau a lanţului (B) în
tăietură. Penele au şi rolul de a controla căderea (Fig. 12c)
În caz că diametrul lemnului tăiat depăşeşte lungimea lamei, efectuaţi două tăieturi, ca în
figură (Fig. 12d).
AVERTISMENT: Când tăietura de doborâre se apropie de balama, arborele
ar trebui să înceapă să cadă. Când arborele începe să cadă, scoateţi
ferăstrăul din tăietură, opriţi motorul, lăsaţi jos ferăstrăul cu lanţ şi părăsiţi
zona pe calea de evacuare (Fig. 12a).
9.9.2 Curăţarea de crengi
Curăţarea de crengi este procesul de îndepărtare a crengilor unui arbore doborât. Nu
îndepărtaţi crengile de susţinere înainte de secţionare (tăiere) în piese (Fig. 13).
Crengile sub tensiune trebuie tăiate de jos în sus, pentru a evita îndoirea ferăstrăului cu lanţ.
AVERTISMENT: Nu tăiaţi crengile stând pe trunchiul arborelui.
9.9.3 Secţionarea
Secţionarea reprezintă tăierea unui trunchi doborât în piese. Asiguraţi-vă un sprijin stabil pe
picioare şi aşezaţi-vă în amonte de trunchi atunci când tăiaţi pe teren în pantă. Dacă este
posibil, trunchiul trebuie sprijinit astfel încât capătul care trebuie secţionat să nu se sprijine pe
sol. Dacă trunchiul este susţinut la ambele capete şi trebuie tăiat la mijloc, efectuaţi o tăietură
în jos până la jumătatea trunchiului, apoi tăiaţi pe dedesubt. Astfel se va evita prinderea lamei
şi a lanţului în trunchi. La secţionare, evitaţi tăierea cu lanţul în sol, deoarece aceasta duce la
tocirea rapidă a lanţului. La secţionarea pe o pantă, aşezaţi-vă întotdeauna în amonte.
Trunchi sprijinit pe toată lungimea. Tăiaţi de deasupra (secţionare de sus), evitând tăierea
în sol (Fig. 14 a).
Trunchi sprijinit la un capăt. Tăiaţi mai întâi de dedesubt (secţionare de jos) 1/3 din
diametrul trunchiului, pentru a evita aşchierea. Apoi tăiaţi de deasupra (secţionare de sus)
pentru a ajunge la prima tăietură şi a evita strângerea (Fig. 14b).
Trunchi sprijinit la ambele capete. Mai întâi, secţionaţi de sus 1/3 din diametrul trunchiului,
pentru a evita aşchierea. Apoi secţionaţi de jos pentru a ajunge la prima tăietură şi a evita
strângerea (Fig. 14c).
NOTĂ: Cea mai bună metodă de susţinere a trunchiului la secţionare este
utilizarea unei capre. Atunci când nu este posibil acest lucru, trunchiul
trebuie ridicat şi sprijinit de cioatele crengilor sau cu ajutorul unor buşteni
de susţinere. Asiguraţi-vă că trunchiul tăiat este susţinut ferm.
POWEG2010 RO
Copyright © 2021 VARO P a g i n a | 14 www.varo.com
9.9.4 Secţionarea cu ajutorul unei capre
Pentru siguranţa personală şi urinţa tăierii este extrem de importantă poziţia corectă la
secţionarea verticală (Fig. 15).
Tăierea pe verticală:
Ţineţi ferm ferăstrăul cu ambele mâini şi în dreapta corpului în timpul tăierii.
Ţineţi braţul stâng cât mai drept posibil.
Sprijiniţi-pe ambele picioare.
Atenţionare: în timpul tăierii cu ferăstrăul, asiguraţi-vă că lanţul şi lama sunt
lubrifiate corespunzător.
10 INSTRUCŢIUNI DE ÎNTREŢINERE
Toate operaţiunile la ferăstrăul cu lanţ, altele decât cele la articolele enumerate în acest
capitol cu instrucţiunile de întreţinere din manualul de utilizare trebuie efectuate de personal
specializat.
10.1 Întreţinerea preventivă
Un program corespunzător de întreţinere preventivă, cu verificări şi întreţinere regulată va
prelungi durata de viaţă şi va îmbunătăţi performanţele ferăstrăului cu lanţ. Lista de întreţinere
reprezintă un ghid pentru un astfel de program. În anumite condiţii, poate fi necesară
curăţarea, reglarea şi schimbarea pieselor la intervale mai mici decât cele indicate.
Listă de întreţinere
La fiecare
utilizare
Ore de utilizare
Articol
Acţiune
10
20
Şuruburi / piuliţe / bolţuri
Verificare / strângere
V
Filtru de aer
Curăţare sau înlocuire
V
Filtru de carburant / filtru
de ulei
Înlocuire
V
Bujie
Curăţare / reglare /
înlocuire
V
Furtunuri de carburant
Verificare
V
Înlocuire dacă este
necesar
Componentele frânei de
lanţ
Verificare
V
Înlocuire dacă este
necesar
10.2 Întreţinerea pe timp de iarnă
Ferăstrăul cu lanţ necesită întreţinere pe timp de iarnă. În acest scop, contactaţi distribuitorul
local.
Aceasta include următoarele:
Înlocuirea bujiei.
Ascuţirea lanţului
Curăţarea filtrului de aer (Înlocuire dacă este necesar)
Curăţarea lamei de ghidare
Verificarea pompei de ulei
Curăţare completă
Reglare fină şi testare
POWEG2010 RO
Copyright © 2021 VARO P a g i n a | 15 www.varo.com
10.3 Filtrul de aer
Atenţionare: nu utilizaţi niciodată ferăstrăul fără filtru de aer. Praful şi
murdăria vor fi aspirate în motor şi îl vor defecta. Filtrul de aer trebuie să fie
în permanenţă curat!
Pentru curăţarea filtrului de aer:
Scoateţi butonul (A) de fixare a filtrului de aer, scoateţi capacul de sus (B) slăbind şurubul
de fixare a capacului. Capacul se va ridica. (Fig. 16a))
Scoateţi filtrul de aer din camera de aer (Fig. 16b).
Curăţaţi filtrul de aer cu aer comprimat. Dacă este excesiv de murdar, spălaţi filtrul cu apă
cu săpun curată şi călduţă. Clătiţi cu apă rece curată. Uscaţi complet cu aer.
Notă: se recomandă păstrarea unui stoc de filtre de rezervă.
Instalaţi filtrul de aer. Instalaţi capacul motorului / filtrului de aer. Verificaţi dacă
încuietoarea (E), încuietoarea (F) şi capacul sunt poziţionate corespunzător. Strângeţi
complet butonul de fixare a capacului.)
Avertisment: pentru a evita pericolul de arsuri ale mâinilor şi degetelor, nu
efectuaţi niciodată lucrări de întreţinere cu motorul cald.
10.4 Filtru de carburant (Fig. 17)
Scoateţi buşonul rezervorului de carburant.
Îndoiţi o bucată de sârmă moale pentru a forma un cârlig la unul din capete.
Introduceţi-l în gura rezervorului de carburant şi agăţaţi conducta de carburant. Trageţi cu
grijă conducta de carburant către gura rezervorului până când poate fi prinsă cu degetele.
Notă: nu trageţi de tot furtunul afară din rezervor.
Scoateţi filtrul (A) din rezervor.
Trageţi filtrul afară prin răsucire. Aruncaţi filtrul.
Instalaţi un filtru nou. Introduceţi capătul filtrului în gura rezervorului. Verificaţi dacă filtrul
este aşezat în colţul de jos al rezervorului. Dacă este necesar, ajutaţi poziţionarea filtrului
cu ajutorul unei şurubelniţe lungi.
Alimentaţi rezervorul cu amestec proaspăt de carburant şi ulei. Vezi capitolul Carburant şi
lubrifiere. Puneţi la loc buşonul rezervorului de carburant.
10.5 Bujia
Notă: pentru o funcţionare eficientă a ferăstrăului cu lanţ, bujia trebuie să
fie în permanenţă curată şi să aibă distanţa corespunzătoare între electrozi.
Apăsaţi pe întrerupător.
Scoateţi butonul (A) de fixare a filtrului de aer, scoateţi capacul de sus (B) slăbind şurubul
de fixare a capacului. Capacul se va ridica. (Fig. 18a)
Deconectaţi conectorul de cablu (C) de la bujie (D) trăgând şi răsucind simultan (Fig. 18b).
Scoateţi bujia cu cheia tubulară pentru bujii.
NU UTILIZAŢI ALTE UNELTE
POWEG2010 RO
Copyright © 2021 VARO P a g i n a | 16 www.varo.com
Verificaţi distanţa dintre electrozi cu ajutorul unei lere şi dacă este necesar ajustaţi
distanţa la 0,635 mm (0,025 inchi).
Instalaţi o bujie nouă.
Notă: pentru înlocuire, utilizaţi o bujie cu rezistor.
Notă: sistemul de aprindere prin scânteie este în conformitate cu toate
cerinţele pentru echipamente care produc interferenţe.
11 CURĂŢAREA ŞI ÎNTREŢINEREA
11.1 Lubrifierea pinionului din vârf:
Atenţionare: pinionul din vârf al ferăstrăului nou este deja lubrifiat din
fabricaţie. Lipsa lubrifierii pinionului din vârf al lamei de ghidare, conform
instrucţiunilor de mai jos, va reduce performanţele şi va cauza griparea,
anulând garanţia producătorului.
Se recomandă lubrifierea pinionului din vârf după 25 de ore de utilizare sau săptămânal, după
cum este cazul mai întâi. Înainte de lubrifiere, curăţaţi întotdeauna cu atenţie pinionul din
vârful lamei de ghidare.
Unelte pentru lubrifiere:
Pentru aplicarea unsorii pe pinionul din vârful lamei de ghidare se recomandă o pompă de
ungere (opţională). Pompa de ungere este prevăzută cu un vârf cu ac, necesar pentru
aplicarea eficientă a unsorii pe pinionul din vârf.
Pentru lubrifierea pinionului din vârf:
Avertisment: la manipularea lamei şi lanţului este obligatoriu portul
mănuşilor de protecţie.
Apăsaţi pe întrerupător.
Notă: pentru lubrifierea pinionului din vârf, nu este necesară demontarea
lanţului. Lubrifierea poate fi efectuată în punctul de lucru.
Curăţaţi pinionul din vârful lamei.
Cu ajutorul pompei de ungere (opţionale), introduceţi vârful cu ac în orificiul de ungere şi
injectaţi unsoare până când iese pe la marginea exterioară a pinionului din vârf (Fig. 19).
Rotiţi lanţul cu mâna. Repetaţi operaţiunea de lubrifiere până la lubrifierea în întregime a
pinionului din vârf.
11.2 Întreţinerea lamei de ghidare
Cele mai multe probleme la lama de ghidare pot fi prevenite prin simpla întreţinere
corespunzătoare a lanţului. Lubrifierea insuficientă a lamei de ghidare şi utilizarea ferăstrăului
cu lanţul prea strâns contribuie la uzura rapidă a lamei. Pentru minimizarea uzurii lamei de
ghidare, se recomandă următoarele proceduri de întreţinere a lamei.
Avertisment: la operaţiunile de întreţinere este obligatoriu portul mănuşilor
de protecţie. Nu efectuaţi lucrări de întreţinere cu motorul cald.
POWEG2010 RO
Copyright © 2021 VARO P a g i n a | 17 www.varo.com
11.3 Ascuţirea lanţului:
Pentru utilizatorii neexperimentaţi ai ferăstrăului cu lanţ, se recomandă ascuţirea profesionistă
a lanţului la cel mai apropiat centru de service profesionist. Dacă vă consideraţi capabil să
ascuţiţi chiar dvs. lanţul, există unelte speciale disponibile la centrele de service profesionist.
Pentru ascuţirea lanţului sunt necesare unelte speciale, pentru a asigura ascuţirea sub unghiul
şi la adâncimea corespunzătoare a dinţilor tăietori. Pentru utilizatorii neexperimentaţi ai
ferăstrăului cu lanţ, se recomandă ascuţirea profesionistă a lanţului la cel mai apropiat centru
de service profesionist. Pentru utilizatorii neexperimentaţi ai ferăstrăului cu lanţ, se recomandă
ascuţirea lanţului de către un specialist, în orice service autorizat.
Avertisment: un lanţ ascuţit necorespunzător prezintă risc sporit de recul.
Pentru ascuţirea lanţului trebuie utilizate unelte de ascuţire corespunzătoare:
pilă rotundă pentru lanţ
ghidaj pentru pilă
calibru pentru măsurarea lanţului.
Aceste unelte pot fi achiziţionate din orice magazin de specialitate.
Pentru obţinerea unor particule de rumeguş cu formă corespunzătoare, utilizaţi un lanţ
ascuţit. Dacă se produce praf de lemn, lanţul trebuie reascuţit.
Avertisment: toţi dinţii tăietori trebuie să aibă aceeaşi lungime. Lungimea
inegală a dinţilor poate face lanţul să circule neuniform sau poate duce la
ruperea acestuia.
Lungimea minimă a dinţilor este de 4 mm. Dacă dinţii sunt mai scurţi, demontaţi lanţul.
Trebuie respectate unghiurile la care sunt dispuşi dinţii.
Pentru ascuţirea grosieră a lanţului, efectuaţi 2 sau 3 curse ale pilei din interior spre
exterior.
Avertisment: după 3 sau 4 ascuţiri ale dinţilor tăietori, ascuţiţi lanţul la un
service autorizat. Acesta va ascuţi şi opritorul de adâncime, care asigură
distanţa.
Ascuţirea lanţului
Pasul lanţului (Fig. 20) diferă în funcţie de model.
POWEG2010
Pas
9,525 mm (3/8 inchi)
Grosime
1,27 mm (0.05 inchi)
La ascuţirea lanţului purtaţi mănuşi de protecţie şi utilizaţi o pilă rotundă cu Ø 4 mm (5/32 inchi)
Ascuţiţi dinţii tăietori numai prin curse spre exterior (Fig. 21), respectând valorile indicate în Fig.
20. După ascuţire, dinţii tăietori trebuie să aibă aceeaşi lăţime şi lungime.
Avertisment: un lanţ bine ascuţit produce rumeguş bine definit. Dacă lanţul
începe să producă pulbere, trebuie ascuţit.
La fiecare 3-4 ascuţiri ale dinţilor tăietori trebuie verificată înălţimea reperelor de adâncime, iar
dacă este necesar acestea trebuie reduse cu ajutorul unei pile late şi a şablonului furnizat
opţional, iar apoi trebuie rotunjit colţul din faţă. (Fig. 22)
AVERTISMENT: Reglarea corespunzătoare a reperului de adâncime este la
fel de importantă ca şi ascuţirea corespunzătoare a lanţului.
POWEG2010 RO
Copyright © 2021 VARO P a g i n a | 18 www.varo.com
11.4 Lama de ghidare
Lama trebuie întoarsă la fiecare 8 ore de utilizare, pentru a asigura o uzură uniformă. Canalul
lamei şi orificiul de lubrifiere trebuie să fie curăţate permanent cu ajutorul unui dispozitiv de
curăţare a canalului (opţional). (Fig. 23) controlaţi frecvent uzura canalelor lamei, iar dacă
este necesar,
Avertisment: nu montaţi un lanţ nou pe un pinion sau un inel de centrare
uzat.
Orificiile de ungere - orificiile de ungere ale lamei trebuie curăţate pentru a asigura lubrifierea
corespunzătoare a lamei şi a lanţului în timpul utilizării.
Notă: starea orificiilor de ungere este uşor de verificat. Dacă orificiile sunt
libere, lanţul va pulveriza automat ulei la câteva secunde după pornirea
ferăstrăului. Ferăstrăul este prevăzut cu un sistem automat de ungere.
11.5 Întreţinerea lanţului
Întinderea lanţului:
Verificaţi frecvent întinderea lanţului şi reglaţi ori de te ori este necesar, pentru a menţine
lanţul întins pe lamă, dar suficient de larg pentru a putea fi antrenat cu mâna.
Rodarea unui lanţ nou:
Un lanţ şi o lamă noi necesită repetarea reglării lanţului chiar şi după numai 5 tăieri. Acest
lucru este normal în perioada de rodaj, iar intervalele între reglajele ulterioare vor începe să
crească rapid.
Avertisment: nu scoateţi niciodată mai mult de trei dinţi de la o buclă de
lanţ. În caz contrar, pinionul se poate deteriora.
Lubrifierea lanţului:
Verificaţi întotdeauna dacă sistemul automat de ungere funcţionează corespunzător
Rezervorul de ulei trebuie alimentat în permanenţă cu ulei de bună calitate pentru lanţ, lamă şi
pinion.
Lubrifierea corespunzătoare a lamei şi a lanţului în timpul operaţiunilor de tăiere este esenţială
pentru reducerea la minim a frecării cu lama.
Nu lăsaţi niciodată lama şi lanţul fără ulei. Utilizarea ferăstrăului cu ulei insuficient reduce
eficienţa tăierii, scurtează durata de viaţă a lanţului, provoacă tocirea rapidă a lanţului şi
provoacă o uzură excesivă a lamei din cauza supraîncălzirii. Insuficienţa uleiului este indicată
de fum sau de decolorarea lamei.
12 DATE TEHNICE
Model
POWEG2010
Capacitatea cilindrică a motorului
37,2 cc
Puterea maxime a frânei de ax
1,2 kW
Lungime lamă
355 mm
Lungime de tăiere a lamei
14 inchi
Pasul lanţului
9,525 mm (3/8 inchi)
Grosimea lanţului
1,27mm (0.05 inchi)
Turaţia de ralanti (max.)
3000 rpm
Turaţia maximă recomandată cu accesoriile de tăiere
10500 rpm
Capacitatea rezervorului de carburant
310 ml
POWEG2010 RO
Copyright © 2021 VARO P a g i n a | 19 www.varo.com
Sistem anti-vibraţii
Da
Pinion de antrenare
6 dinţi
Capacitatea rezervorului de ulei
210 ml
Frână de lanţ
Da
13 ZGOMOT
Valori ale emisiilor sonore măsurate în conformitate cu standardele aplicabile. (K = 3)
Nivel de presiune acustică LpA
97 dB(A)
Nivel de putere acustică LwA
110 dB(A)
ATENŢIE! Presiunea acusti poate depăşi 85 dB(A), caz în care trebuie
purtat echipament de protecţie auditivă.
aw (Vibraţie):
Max. 5.0 m/s²
K = 1.5 m/s²
14 DEPOZITAREA FERĂSTRĂULUI CU LANŢ
Atenţionare: nu depozitaţi niciodată ferăstrăul cu lanţ mai mult de 30 de zile înainte de a urma
procedurile de mai jos: Pentru depozitarea ferăstrăului cu lanţ pentru mai mult de 30 de zile
este necesară întreţinerea în vederea depozitării. Nerespectarea instrucţiunilor privind
depozitarea duce la evaporarea carburantului rămas în carburator, care lasă depozite
răşinoase. Acestea pot îngreuna pornirea şi pot necesita reparaţii costisitoare.
Scoateţi cu grijă capacul rezervorului de carburant, pentru a elibera presiunea eventual
acumulată în rezervor. Goliţi cu atenţie rezervorul de carburant.
Porniţi motorul şi lăsaţi-l să meargă până la oprirea aparatului, pentru a goli carburantul
din carburator.
Lăsaţi motorul să se răcească (aprox. 5 minute).
Scoateţi bujia cu ajutorul unei chei de bujii.
Turnaţi o linguriţă de ulei curat pentru motoare în 2 timpi în camera de ardere. Trageţi
încet de coarda demarorului de câteva ori, pentru a acoperi componentele interne. Puneţi
la loc bujia. (Fig.24)
Notă: păstraţi aparatul la loc uscat şi ferit de surse potenţiale de incendiu,
cum ar fi cuptoarele, boilerele pe gaz, uscătoarele de gaze etc.
Scoaterea aparatului din depozit
Scoateţi bujia.
Smuciţi coarda demarorului pentru a elimina uleiul în exces din camera de ardere.
Curăţaţi bujia şi reglaţi distanţa dintre electrozi sau instalaţi o bujie nouă cu distanţa
corespunzătoare între electrozi.
Pregătiţi aparatul pentru utilizare.
Alimentaţi rezervorul cu amestecul corespunzător de carburant şi ulei. Vezi capitolul
Carburant şi lubrifiere.
15 DEPANAREA
PROBLEMĂ
CAUZA PROBABILĂ
MĂSURI DE REMEDIERE
Aparatul nu
porneşte
sau
porneşte,
dar nu
funcţionează
Proceduri de pornire incorecte.
Reglare incorectă a amestecului la
carburator.
Bujie ancrasată.
Rezervorul de carburant este gol.
Urmaţi instrucţiunile din manualul de
utilizare.
Reglaţi carburatorul la un centru de
service autorizat.
Curăţaţi bujia, reglaţi distanţa între
electrozii bujiei sau înlocuiţi bujia.
Alimentaţi rezervorul de carburant cu
POWEG2010 RO
Copyright © 2021 VARO P a g i n a | 20 www.varo.com
Butonul demarorului nu a fost
apăsat suficient.
amestec corespunzător de carburant.
Aparatul
porneşte,
dar puterea
motorului
este redusă.
Filtrul de carburant este înfundat.
Poziţie incorectă a pârghiei.
Parascântei murdar.
Filtru de aer murdar.
Reglare incorectă a amestecului la
carburator în unitatea de service.
Înlocuiţi filtrul de carburant.
Treceţi în poziţia de mers.
Înlocuiţi dispozitivul parascântei.
Scoateţi, curăţaţi şi reinstalaţi filtrul.
Reglaţi carburatorul la un centru de
service autorizat.
Motorul dă
rateuri.
Reglare incorectă a amestecului la
carburator.
Filtrul de aer este înfundat.
Amestec de carburant învechit sau
necorespunzător.
Reglaţi carburatorul la un centru de
service autorizat.
Înlocuiţi sau curăţaţi filtrul de aer.
Goliţi rezervorul de combustibil / alimentaţi
cu amestec proaspăt de carburant.
Absenţa
puterii în
sarcină.
Reglare incorectă a amestecului la
carburator.
Amestec de carburant învechit sau
necorespunzător.
Filtrul de aer este înfundat.
Bujie ancrasată.
Reglaţi carburatorul la un centru de
service autorizat.
Goliţi rezervorul de combustibil (vezi
capitolul Depozitare) / alimentaţi cu
amestec proaspăt de carburant.
Înlocuiţi sau curăţaţi filtrul de aer.
Înlocuiţi sau curăţaţi bujia.
Funcţionare
neregulată.
Interval necorespunzător între
electrozii bujiei.
Parascântei înfundat.
Filtru de aer murdar.
Curăţaţi bujia, reglaţi distanţa între
electrozii bujiei sau înlocuiţi bujia.
Curăţaţi sau înlocuiţi dispozitivul
parascântei.
Curăţaţi sau înlocuiţi filtrul de aer.
Emisii
excesive de
fum
Reglare incorectă a amestecului la
carburator.
Amestec de carburant
necorespunzător.
Reglaţi carburatorul la un centru de
service autorizat.
Utilizaţi amestec de carburant
corespunzător (amestec 40:1).
16 GARANŢIE
Acestui produs i se acordă garanţie conform reglementărilor legale pentru o perioadă
efectivă de 24 de luni de la data cumpărării de către primul utilizator.
Această garanţie acoperă toate defecţiunile de materiale sau de producţie, cu excepţia
bateriilor, a încărcătoarelor, a pieselor defecte din cauza uzurii normale, precum sunt
rulmenţii, periile, cablurile, fişele sau accesoriile precum frezele, burghiele, pânzele de
ferăstrău etc.; deteriorarea sau defectele care rezultă din manipulare defectuoasă,
accidente sau modificări. Nu se acoperă nici costul transportului.
Deteriorarea şi/sau defecţiunile rezultate ca urmare a utilizării necorespuntoare nu sunt
acoperite de prevederile garanţiei.
Nu se asumăm, de asemenea, nicio responsabilitate pentru vătămarea corporală ce are
drept cauză utilizarea necorespunzătoare a aparatului.
Reparaţiile pot fi efectuate doar de către un centru de service autorizat pentru sculele
Powerplus.
Puteţi obţine întotdeauna mai multe informaţii, apelând numărul de telefon 00 32 3 292 92
90.
Toate costurile de transport trebuie suportate de client, în afara cazului în care s-a
convenit în alt fel, în scris.
În acelaşi timp, nu se poate ridica nicio pretenţie în garanţie dacă deteriorarea aparatului
se datorează întreţinerii neglijente sau suprasolicitării.
Se exclude în mod categoric de la garanţie defecţiunea datorată pătrunderii de fluide,
pătrunderii excesive a prafului, deteriorarea intenţionată (cu intenţie sau din neglijenţă
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21

Powerplus POWEG2010 Manualul proprietarului

Tip
Manualul proprietarului