Pinionul mare
Rolă de ghidare
Șurub de reglare în
poziţie inferioară
3. Reglarea pe foaia mică
Se rotește șurubul de reglare L (pentru reglare pe pinionul
mare) astfel încât rola de ghidare să se alinieze cu cel mai
mare pinion.
Dacă lanţul coboară
pe al 3-lea pinion
Se strânge șurubul de
reglare a cablului până
când lanţul revine la cel
de-al 2-lea pinion.
(în sensul acelor de
ceasornic)
Reglarea optimă
Reglarea optimă este realizată
atunci când la o apăsare ușoară
a manetei de schimbare a
vitezelor, lanţul atinge cel de-al
3-lea pinion și face zgomot.
* Se readuce maneta în poziţia iniţială (pe al 2-lea
pinion, eliberată) și se rotește braţul pedalier în
sensul acelor de ceasornic. Dacă lanţul atinge cel
de-al 3-lea pinion și face zgomot, se rotește ușor
bucșa de reglare a cablului în sensul acelor de
ceasornic, pentru a o strânge până când zgomotul
dispare și lanţul funcţionează fără probleme.
Se acţionează maneta de schimbare a vitezelor și
se verifică lipsa zgomotelor pe toate pinioanele.
Pentru performanţe optime ale sistemului SIS,
se lubrifiază periodic toate piesele sistemului de
transmisie.
Dacă nu se aude
niciun zgomot
Pinionul mare Foaia mare
Lanţ
+2 zale
Șurub reglare cablu Șurub reglare cablu
Incorect OK
Manetă (A)
Joc
Se adăugă 2 zale (cu lanţul pe
cel mai mare pinion și pe foaia
mare)
Dacă pinionul mic are 15 sau
16 dinţi
Informaţii generale privind siguranţa
AVERTISMENT
• Lanţul se va curăţa cu detergent neutru. Nu se vor folosi detergenţi bazici
sau acizi, cum ar fi agenţii de îndepărtare a ruginii, deoarece aceștia pot
duce la deteriorarea și / sau ruperea lanţului.
• Știftul de cuplare întărit trebuie folosit numai pentru conectarea lanţurilor de
tip îngust.
• În cazul folosirii de știfturi de cuplare altele decât cele întărite, sau în cazul
folosirii de instrumente sau știfturi de cuplare întărite care nu sunt potrivite
pentru tipul de lanţ utilizat, este posibil ca forţa de cuplare rezultată să nu fie
suficientă, ceea ce poate provoca ruperea sau căderea lanţului.
• Folosirea unui cadru cu cabluri interne nu este recomandată,
deoarece forţele de frecare mari au tendinţa de a afecta funcţia de
schimbare SIS.
• Rola întinzătoare are un marcaj care indică direcţia
de rotire. Latura cu săgeata
reprezintă latura frontală.
• Capătul cămășii prevăzut cu
capac din aluminiu trebuie să se afle lângă schimbător.
• Garanţia nu acoperă uzura normală sau deteriorarea rezultată în
urma utilizării normale a pieselor.
• Pentru întrebări referitoare la metodele de instalare, reglare, utilizare
sau întreţinere a bicicletei, utilizatorul se va adresa unui dealer
autorizat.
• Se va verifica alinierea știftului de
cuplare cu suprafaţa exterioară a zalei
dinspre partea din care este introdus
știftul. Aceasta trebuie să fie netedă și
fără proeminenţe la trecerea degetului.
Știftul va ieși ușor în exterior în spate după
îndepărtarea părţii detașabile.
• În cazul în care lungimea lanţului trebuie reglată
ca urmare a unei modificări a numărului de
dinţi ai pinionului, tăierea unei secţiuni va fi
executată într-un alt loc decât locul de
îmbinare a lanţului cu ajutorul unui știft de
cuplare întărit. Dacă tăierea secţiunii este executată în locul de îmbinare cu
un știft de cuplare întărit, lanţul se va deteriora.
• Se va verifica întinderea corectă și buna stare a lanţului. Dacă lanţul este
prea slab sau dacă este deteriorat, va trebui înlocuit. În caz contrar, lanţul se
poate rupe și poate provoca accidentarea gravă a utilizatorului.
• Înainte de instalarea pieselor, se vor consulta cu atenţie instrucţiunile de
service.
Componentele slăbite, uzate sau defecte pot provoca rănirea utilizatorului.
Se recomandă în mod expres utilizarea exclusivă a pieselor de schimb
Shimano originale.
• Înainte de instalarea pieselor, se vor consulta cu atenţie instrucţiunile de
service.
Dacă reglajele sunt incorect efectuate, lanţul se poate desprinde, ceea ce
duce la căderea utilizatorului de pe bicicletă și accidentarea gravă a acestuia.
• Instrucţiunile pentru service se vor citi cu atenţie și se vor păstra într-un loc
sigur, pentru a le putea consulta pe viitor.
Observaţie
• Știfturile de cuplare negre gata montate pe zaua exterioară (furnizate numai
către producătorii de biciclete) pot fi asamblate folosind chei pentru lanţ
Shimano. Metoda de asamblare este identică cu cea folosită pentru știfturile
de cuplare întărite standard.
• Dacă schimbarea vitezelor nu se face cu ușurinţă, se va curăţa schimbătorul
și se vor lubrifia toate piesele mobile.
• Dacă legăturile sunt atât de slăbite încât reglarea nu este posibilă, se va
înlocui schimbătorul.
• Schimbătorul va fi curăţat periodic și toate piesele mobile vor fi lubrifiate
(mecanismul și rolele).
• Dacă reglarea schimbării vitezelor nu poate fi făcută, se va verifica paralelismul
cu partea din spate a bicicletei. Se vor verifica și lubrifierea cablului și
dimensiunile cămășii. Aceasta nu trebuie să fie prea lungă sau prea scurtă.
• În cazul detectării de zgomote neobișnuite ca rezultat al slăbirii unei role,
aceasta trebuie înlocuită.
• Pentru o funcţionare fără probleme, se folosește cămașa exterioară și
ghidajul de cablu al schimbătorului faţă specificat.
• Se lubrifiază cablul și partea interioară a cămășii înainte de utilizare, pentru a
se asigura glisarea corectă.
Capac din aluminiu
Partea dinspre
schimbător
Capac de 4 mm
Capac din plastic sau capac
de 4 mm
Cheie pentru lanţ Lanţ
Lanţ foarte îngust pentru
10 viteze, ca de exemplu
CN-7801 / 6600 / 5600
TL-CN32
TL-CN23
TL-CN27
Știft de cuplare întărit
cu canelură (3)
cu canelură (2)
Știft de legătură
Știft de cuplare întărit
Știft de legătură
SI-5VG0C-001-05
Se slăbește șurubul de
reglare a cablului până
când lanţul atinge cel
de-al 3-lea pinion și
face zgomot. (în sens
invers sensului
acelor de
ceasornic)