Shimano BR-T660 Service Instructions

Tip
Service Instructions

Acest manual este potrivit și pentru

Se folosește o cheie hexagonală de 4 mm pentru
instalarea manetei de frână.
La instalarea componentelor pe cadre/ghidoane de
carbon, se va consulta cuplul de strângere recomandat
de producătorul acestora pentru a evita strângerea
excesivă, care poate deteriora carbonul și/sau
strângerea insuficientă, care poate afecta fixarea
componentelor.
FORWARD
R
L
FORWARD
1
2
1
2
1
2
1 mm 1 mm
Informaţii generale privind siguranţa
Folosirea inadecvată a sistemului de frânare al
bicicletei poate avea ca rezultat pierderea
controlului sau accidentări grave. Deoarece fiecare
bicicletă poate reacţiona diferit, este important ca
utilizatorul să se familiarizeze cu tehnica adecvată
de frânare (inclusiv cu presarea manetei de frână și
controlul bicicletei). Se va consulta vânzătorul
bicicletei și manualul de utilizare; se va exersa
utilizarea bicicletei și tehnica de frânare.
În cazul aplicării frânei faţă cu o forţă exagerată,
roata se poate bloca, iar bicicleta se poate răsturna
în faţă, provocând răni grave.
Frânele destinate roţii spate nu pot fi utilizate la
roata faţă.
Înainte de instalarea pieselor, se vor consulta cu
atenţie instrucţiunile de service. Piesele slăbite,
uzate sau deteriorate pot cauza probleme de
rezistenţă, provocând vătămări grave. Se
recomandă în mod expres utilizarea exclusivă a
pieselor de schimb Shimano originale.
Saboţii de frână nu trebuie pătaţi cu ulei sau
vaselină. Dacă pe saboţi ajunge ulei sau vaselină,
saboţii trebuie înlocuiţi, în caz contrar frânele nu vor
funcţiona corect.
Se verifică cablul pentru a detecta eventualele
urme de rugină sau uzură și se înlocuiește imediat
dacă sunt detectate astfel de probleme. În caz
contrar, este posibil ca frânele să nu funcţioneze
corect.
Înainte de utilizarea bicicletei, se va verifica
funcţionarea corectă a frânelor faţă și spate.
Distanţa de frânare va fi mai mare pe vreme
ploioasă.Se va reduce viteza și se va frâna ușor,
din timp.
Dacă suprafaţa de rulare este udă, anvelopele vor
derapa mai ușor, existând riscul de cădere. Pentru
a evita acest lucru, se va reduce viteza și se va
frâna ușor, din timp.
Instrucţiunile pentru service se vor citi cu atenţie și
se vor păstra într-un loc sigur, pentru a le putea
consulta pe viitor.
- Pentru a evita
accidentele grave:
Dacă folosiţi manetele de frână BL-T660 /
ST-T660 (pentru 3 degete), folosiţi modulatorul
de putere SM-PM70 cu frânele V-BRAKE. Dacă
nu este folosit modulatorul de putere, se poate
produce o forţă de frânare prea mare la apăsarea
manetei de frână, care la poate avea ca rezultat
accidente.
Observaţie
Sistemul de frânare pentru condiţii variate
funcţionează la parametri optimi dacă folosiţi
combinaţiile recomandate de frâne și manete de
frână.
În cazul în care canelurile saboţilor nu mai sunt
vizibile datorită uzurii, saboţii trebuie înlocuiţi.
Alţi saboţi de frână au propriile caracteristici.
Solicitaţi informaţii de la magazinul de unde
cumpăraţi saboţii de frână.
Garanţia nu acoperă uzura normală sau
deteriorarea rezultată în urma utilizării normale
a pieselor.
Pentru întrebări legate de modul de manevrare
sau întreţinere, se va contacta punctul de
vânzare.
- Pentru a evita
accidentele grave:
Modulatorul de putere este o piesă care
îmbunătăţește controlul forţei de frânare prin mărirea
cursei manetei de frână între anumite limite ale forţei
de frânare.
Dacă intervalul de funcţionare al modulatorului de
putere este depășit, cursa manetei si frânarea vor
fi identice cu cele ale unei frâne V-BRAKE normale
(sensibilă și puternică). În acest caz, frânele pot să
acţioneze mai puternic decât se dorește și pot bloca
roata. De aceea, este foarte important ca utilizatorul
să înţeleagă și testeze funcţionarea modulatorului de
putere înainte de utilizare.
Modulatorul de putere nu este prevăzut cu funcţia
prevenire a blocării roţii.
- Pentru a evita
accidentele grave:
Sistem de frânare
Pentru rezultate optime, se recomandă utilizarea
următoarei combinaţii.
Informaţii privind siguranţa
Shimano BR-T660
(kg)
Braking Performance Comparison
Braking force at wheel
Cable stroke at brake lever
w/ power modulator
w/o power 
modulator
Effective 
operating range of 
the power modulator
* Instrucţiunile de service sunt disponibile și în alte limbi la:
http://techdocs.shimano.com
Reţineţi: în scopul îmbunătăţirii produsului, specifi caţiile pot fi modifi cate fără notifi care. (Romanian)
Instrucţiuni pentru
service
SI-8FM0A-002
Cuplu de strângere:
6 - 8 N·m
Cuplu de strângere:
5 - 7 N·m
Montarea manetei de frână
minim 32 mm
Montarea frânei V-BRAKE
1. Se introduce știftul opritor al frânei în orificiul din
mijloc de pe bosajul cadrului, apoi se fixează frâna
pe cadru cu ajutorul șurubului de fixare.
2. Se menţine sabotul lipit de jantă și se reglează
distanţa sabotului prin schimbarea șaibei B (groasă
sau subţire) astfel încât distanţa A să fie de minim
32 mm. (Instrucţiune valabilă și în cazul utilizării
modulatorului de putere SM-PM70).
1 mm
3. Se menţine sabotul lipit de jantă și se strânge piuliţa
de fixare a sabotului.
BC
B
+
C
=
2 mm
4. Se trece cablul prin ghidaj, se reglează saboţii
stânga-dreapta la o distanţă totală de 2 mm faţă de
jantă, apoi se strânge șurubul de fixare a cablului.
Cheie hexagonală
de 4 mm
Cheie hexagonală de 5 mm
Știft de fixare a sabotului Știft de fixare a sabotului
Suportul sabotului
Sabot
Cheie hexagonală de 5 mm
Suportul sabotului
Cheie hexagonală de 5 mm
Ghidajul cablului
Se folosește un
manșon pentru ghidon
cu diametru exterior
maxim de 32 mm.
Șurub de fixare
Știft opritor
Orificiu
pentru arc
Suport de fixare a sabotului
Șaiba A Șaiba A
Șaibă
Piuliţa de fixare a sabotului
Șaiba B (subţire)
Șaiba B (groasă)
5. Se reglează înclinarea cu ajutorul șuruburilor de
reglare a tensiunii arcurilor.
6. Înainte de folosirea frânelor, se apasă complet
maneta de frână de aproximativ 10 ori, după care se
verifică dacă totul funcţionează corect și dacă
distanţa dintre saboţi și jantă este corectă.
Șurub de reglare a
tensiunii arcului
Șurub de reglare a
tensiunii arcului
Se apasă de
aproximativ 10 ori
Înlocuirea saboţilor
1. Se scoate știftul de fixare a sabotului, apoi se
culisează sabotul de-a lungul canalului pentru a-l
scoate din suport.
3. Introducerea știftului de fixare a sabotului este foarte
importantă pentru fixarea sabotului în suport.
2. Există tipuri diferite de saboţi și de suporţi pentru
partea stângă, respectiv pentru partea dreaptă. Se
introduce sabotul nou în canalul suportului de sabot
respectând direcţia corectă și poziţia orificiului pentru
știft.
Știft de fixare a sabotului
Sabot
Direcţia de
introducere
a sabotului
Faţă
Stânga
Identic în faţă și în spate
Dreapta
Identic în faţă și în spate
Sabot
Faţă
SI-8FM0A-002-05
AVERTISMENT
ATENŢIE
AVERTISMENT
Cuplu de strângere:
6 - 8 N·m
Manetă de frână
BL-T660 (3 degete)
ST-T660 (3 degete)
Frână V-BRAKE
BR-T660 cu SM-PM70
Cablu de frână
Comparaţie a forţei de frânare
fără modulator
de putere
cu modulator de putere
Cursa manetei de frână
(kg)
Forţa de frânare la roată
Intervalul de
funcţionare a modulatorului
puterii de frânare
B + C = 2 mm
1 mm
1 mm
1 mm
Cuplu de strângere:
6 - 8 N·m
  • Page 1 1

Shimano BR-T660 Service Instructions

Tip
Service Instructions
Acest manual este potrivit și pentru