1
2
1
2
1
2
BC
A
BL-F700
BR-F700
SM-PM60
M55/R
R
FORWARD
M55/R
FORWARD
L
Cuplu de strângere: 1 - 1,5 N•m
• Utilizarea frânei Folosirea inadecvată a sistemului de frânare al
bicicletei dumneavoastră poate avea ca rezultat pierderea
controlului sau producerea de accidentări grave. Deoarece fi ecare
bicicletă poate reacţiona diferit, este important ca utilizatorul să se
familiarizeze cu tehnica adecvată de frânare (inclusiv cu apăsarea
manetei de frână și controlul bicicletei). Se va consulta vânzătorul
bicicletei și manualul de utilizare; se va exersa utilizarea bicicletei
și tehnica de frânare.
• Frâne faţă Frânele destinate roţii spate nu trebuie montate pe
roata faţă.
• Piese Shimano Înainte de montarea pieselor, se vor consulta cu
atenţie instrucţiunile de service. Componentele slăbite, uzate sau
defecte pot produce rănirea gravă a utilizatorului. Se recomandă
în mod expres utilizarea exclusivă a pieselor de schimb Shimano
originale.
Modulator de putere Modulatorul de putere este o piesă care
îmbunătăţește controlul forţei de frânare prin mărirea cursei manetei
de frână între anumite limite ale forţei de frânare.
Dacă intervalul de funcţionare a modulatorului de putere este
depășit, frâna se va comporta ca o frână V-brake normală (la
aplicarea unei forţe reduse sau mari). În acest caz, frânele pot să
acţioneze mai puternic decât se dorește și pot bloca roata. De
aceea, este foarte important ca utilizatorul să înţeleagă și testeze
funcţionarea modulatorului de putere înainte de utilizare.
Modulatorul de putere nu este prevăzut cu funcţia de prevenire
a blocării roţii.
Informaţii generale privind siguranţa
Informaţii privind siguranţa Shimano
BR-F700
Sistem de frânare
Instrucţiuni pentru service
Pentru rezultate optime, se recomandă utilizarea următoarei
combinaţii.
Aceste instrucţiuni trebuie citite cu atenţie înainte de utilizare și
respectate.
Manetă de frână
Frână V-brake
Cablu de frână
Modulator de
putere (opţional)
Se folosește o cheie hexagonală de 5 mm pentru instalarea
manetei de frână.
Se folosește un manșon
pentru ghidon cu
diametru exterior maxim
de 32 mm.
Cheie hexagonală
de 5 mm
Cheie hexagonală de
5 mm
Orifi ciu
pentru arc
Știft opritor
Șurub de fi xare
Șaiba B (groasă) Șaiba B (subţire)
Piuliţa de fi xare a sabotului
Șaiba A
Suport de fi xare a sabotului
Șaiba A
Șaibă
Cheie hexagonală de
5 mm
Cheie hexagonală de 5 mm
Ghidajul cablului
Șurub de reglare a
tensiunii arcului
Șurub de reglare
a tensiunii arcului
Se apasă de
aproximativ 10 ori
Suportul
sabotului
Sabot Sabot
Suportul
sabotului
Șurub de fi xare Șurub de fi xare
Cuplu de strângere:
5 - 7 N•m
AVERTISMENT
ATENŢIE
− Pentru a evita
accidentele grave:
− Pentru a evita accidentele
grave:
OBSERVAŢIE:
• Piesele cum ar fi saboţii de frână nu sunt garantate împotriva
uzurii sau deteriorării calităţii materialelor componente.
• Pentru întrebări legate de modul de manevrare sau întreţinere, se
va contacta punctul de vânzare.
SI-8CU0A
Montarea manetei de frână
Montarea frânei V-BRAKE
Înlocuirea saboţilor
Cuplu de strângere:
6 - 8 N•m
1.
2.
Se introduce știftul opritor al arcului în orifi ciul din mijloc de
pe bosajul cadrului, apoi se fi xează frâna pe cadru cu
ajutorul șurubului de fi xare.
Se menţine sabotul lipit de jantă și se reglează distanţa
sabotului prin inversarea șaibei B (groasă sau subţire) astfel
încât distanţa A să fi e de minim 39 mm.
Cuplu de strângere:
6 - 8 N•m
Cuplu de strângere:
6 - 8 N•m
Direcţia de
introducere
a sabotului
Faţă Faţă
Identic în faţă și în spate
Stânga
Identic în faţă și în spate
Dreapta
Reţineţi: în scopul îmbunătăţirii produsului, specifi caţiile pot fi modifi cate fără notifi care. (Română)
Frânele V-Brake BR-F700 trebuie folosite cu manetele de frână
BL-F700.
AVERTISMENT
− Pentru a evita
accidentele grave:
Comparaţie a forţei de frânare
Cursa manetei de frână
Forţa de frânare la roată
fără
modulator de
putere
cu modulator de putere
Intervalul
de funcţionare a
modulatorului puterii
de frânare
3.
4.
5.
6.
1.
2.
Se menţine sabotul lipit de jantă și se strânge piuliţa de fi xare
a sabotului.
Se trece cablul prin ghidaj, se reglează saboţii stânga-dreapta
la o distanţă totală de 2 mm faţă de jantă, apoi se strânge
șurubul de fi xare a cablului.
Se reglează frâna pe jantă cu ajutorul șuruburilor de reglare a
tensiunii arcurilor.
Înainte de folosirea frânelor, se apasă complet maneta de
frână de aproximativ 10 ori, după care se verifi că dacă totul
funcţionează corect și dacă distanţa dintre saboţi și jantă
este corectă.
Se demontează șurubul de fi xare. Se demontează sabotul
prin glisarea de-a lungul suportului.
Există tipuri diferite de saboţi și de suporţi pentru partea
stângă, respectiv pentru partea dreaptă. Se introduce
sabotul nou în canalul suportului de sabot respectând
direcţia corectă și poziţia orifi ciului pentru șurub.
Sabot
Cheie hexagonală de 2 mm
Șurub de fi xare
3.
Se strânge șurubul de fi xare.
1 mm
B + C = 2 mm
1 mm
1 mm
minim 39 mm
SI-8CU0A-05