VDO CONTISYS OBD Instrucțiuni de utilizare

Tip
Instrucțiuni de utilizare
ContiSys OBD
Manual de Utilizare
06/2016 - RO (18.0)
i
Cuprins
Introducere
Prezentare de ansamblu........................................... 1
Conţinutul kit-ului ...................................................... 4
Ecran......................................................................... 6
Tastatură................................................................... 6
Conexiune................................................................. 7
Prevederi de siguranţă.............................................. 8
Probleme de comunicaţie ......................................... 8
Aplicaţie EOBD
Ce este EOBD? ........................................................ 9
Identificarea vehiculelor compatibile. ...................... 10
Coduri de Eroare..................................................... 11
Interpretarea codurilor de eroare EOBD................. 12
Folosirea aplicaţiei EOBD....................................... 13
Opţiuni meniu.......................................................... 15
FastCheck
Introducere.............................................................. 18
Instrucţiuni de siguranţă.......................................... 20
FastCheck ABS....................................................... 22
FastCheck Airbag ................................................... 26
FastCheck Baterie .................................................. 31
FastCheck climatizare............................................. 33
FastCheck Diesel.................................................... 36
Aplicaţii producător - Diesel .................................... 37
FastCheck EPB....................................................... 48
FastCheck G/Box.................................................... 64
FastCheck SAS....................................................... 70
FastCheck Revizie.................................................. 74
Valori şi canale de adaptare pentru resetarea
reviziilor................................................................... 91
FastCheck TPMS.................................................... 94
Amplasarea conectorului de diagnoză.................. 101
Meniul Utilizator
Prezentare de ansamblu....................................... 111
Securitate.............................................................. 113
Convertor CAN (actualizare firmware).................. 114
Ansamblu de cabluri iMUX (actualizare firmware) 116
ii
Informaţii generale
Curăţare................................................................. 117
Actualizări de software .......................................... 117
Specificaţii ............................................................. 118
Declaraţie de Conformitate.................................... 118
Příloha A: Glosar
Glosarul termenilor ................................................ 119
Příloha B: Cabluri
Identificarea cablurilor ........................................... 123
Příloha C: Compatibilitate cu producătorul
Aplicaţie EOBD...................................................... 129
Aplicaţii FastCheck ................................................ 130
Příloha D: Resetarea manuală
a intervalului de revizie
Indicator de Revizie (SRI)...................................... 131
Alfa Romeo............................................................ 131
Audi ....................................................................... 132
BMW...................................................................... 133
Citroen ................................................................... 134
Fiat......................................................................... 141
Ford ....................................................................... 142
GM Vauxhall/Opel ................................................. 143
Lancia .................................................................... 144
Land Rover ............................................................ 145
Mercedes............................................................... 146
Peugeot ................................................................. 147
Renault .................................................................. 153
Smart ..................................................................... 157
Volkswagen ........................................................... 158
Volvo...................................................................... 159
Introducere
1
Introduc ere
Prezentare de ansamblu
Aproape orice vehicul nou şi multe vehicule mai vechi au mai multe module de
control care monitorizează şi controlează diverse sisteme ale vehiculului (ex.
Motor, Transmisie, Caroserie, Suspensie etc.) Instrumentul de diagnoză ContiSys
OBD a fost proiectat special pentru a se conecta, şi pentru a comunica cu unele din
aceste module de control care permit utilizatorului să obţină informaţii (ex. Coduri
de Eroare), care pot ajuta în diagnosticarea problemelor sistemelor.
Aplicaţiile disponibile în instrumentul de diagnoză ContiSys OBD depind de
instrumentul achiziţionat.
Există în prezent opt aplicaţii disponibile.
EOBD
Aplicaţia EOBD (European On-Board Diagnostic) Scan vă permite să accesaţi
informaţiile referitoare la emisiile poluante prin intermediul OBD. Acesta include
starea MI (Indicator de Defect), citirea şi ştergerea codurilor de eroare, date în
timp real, teste ale senzorului O2, instantaneu date şi altele.
FastCheck ABS
FastCheck ABS vă permite să citiţi şi să ştergeţi orice cod de eroare al sistemului
selectat.
FastCheck Airbag
FastCheck Airbag vă permite să citiţi şi să ştergeţi orice cod de eroare al
sistemului selectat.
FastCheck Baterie
FastCheck Baterie permite înregistrarea înlocuirii bateriei la vehicule cu sistem
stop/start sau cu tehnologie de management a bateriei.
FastCheck climatizare
FastCheck Climatizare vă permite să citiţi şi să ştergeţi orice cod de eroare al
sistemului selectat.
CON0015
Esc
Introducere
2
FastCheck Diesel
FastCheck Diesel vă permite să citiţi şi să ştergeţi orice cod de eroare al
sistemului selectat, poate să afişeze datele citite şi, în plus, poate fi folosit la
re-codarea injectoarele la vehiculele care necesită acest lucru.
FastCheck EPB
FastCheck EPB (Frână Electronică de Staţionare) vă permite să citiţi şi să
ştergeţi orice cod de eroare al sistemului selectat şi, în plus, poate fi folosit
pentru verificarea funcţionării frânelor sau în cazul înlocuirii plăcuţelor de frână.
FastCheck G/Box
FastCheck G/Box vă permite să citiţi şi să ştergeţi orice cod de eroare al
sistemului selectat, să afişeze datele citite, şi în plus poate fi folosit în timpul
verificării funcţionării ambreiajului sau în timpul înlocuirii ambreiajului.
FastCheck SAS
FastCheck SAS (Senzor de Poziţie a Volanului) vă permite să citiţi şi să ştergeţi
orice cod de eroare al sistemului selectat şi, în plus, poate fi folosit la calibrarea
senzorului detecţie a unghiului de bracare a volanului.
FastCheck Revizie
FastCheck Revizie vă permite să resetaţi, în funcţie de vehicul, indicatorul intern
pentru schimbul de ulei, revizie şi indicatorii luminoşi de avertizare a verificărilor.
FastCheck TPMS
Funcţia FastCheck TPMS (Sistem de Monitorizare a Presiunii în Pneuri) poate fi
folosită pentru a reprograma ventilele care au incorporate supape TPMS.
Dacă folosiţi instrumentul de diagnoză pentru prima dată, este recomandat să citiţi
în întregime aceste instrucţiuni şi indicaţii de siguranţă, înainte de a începe testarea
unui vehicul.
Introducere
Conectaţi cablul Multiplexor (A2C59512985) sau cablul EOBD (A2C59512072) la
instrumentul de diagnoză şi la conectorul de diagnoză al vehiculului. Odată
conectat, se afişează numărul versiunii curente a software-ului.
Înregistrare
Pentru a vă asigura că instrumentul de diagnoză ContiSys OBD este actualizat
trebuie să vă înregistraţi pe pagina de Internet www.contisys-service.com.
Selectaţi opţiunea de înregistrare şi urmaţi instrucţiunile de pe ecran.
Dacă limba dumneavoastră nu este disponibilă pe pagina de Internet, accesaţi
pagina www.contisys-service.com unde să puteţi selecta limba dumneavoastră.
Versiunea software a ContiSys OBD este verificată şi dacă există o versiune mai
recentă, instrumentul va fi actualizat. Prima oara acest serviciu este efectual fără
nici un cost. Următoarele actualizări vor fi disponibile achiziţionând pachetul
ContiSys Update Plus.
Introducere
3
Număr de serie
Pentru a evita întârzierile menţionaţi numărul de serie al sistemului de diagnoză
când solicitaţi asistenţă pentru produs.
Linia de Urgenţă pentru Service
Pentru asistenţă vă rugăm să vizitaţi pagina noastră de Internet:
www.contisys-service.com sau la telefon +44 (0) 870 949 3606
Asistenţă prin e-mail
Pentru a cere asistenţă prin e-mail vă rugăm să trimiteţi detaliile cererii
dumneavoastră la: [email protected]
Costul apelurilor
Costurile apelurilor către linia telefonică de urgenţă ContiSys depind de furnizorul
dumneavoastră de telefonie. Costurile pot varia între 0.0 (eurocenţi) pe minut până
la 0.40 pence (eurocenţi) pe minut de la un telefon fix, în funcţie de unde sunaţi.
Apelurile efectuate de pe telefoane mobile pot fi semnificativ mai mari. Pentru
detalii complete referitoare la cost, contactaţi furnizorul dumneavoastră de servicii.
Accesarea sistemului de asistenţă prin e-mail al ContiSys nu costă nimic.
Introducere
4
Conţinutul kit-ului
Kit ContiSys ODB
Kit ContiSys ODB
1. Instrument de diagnoză
2. Cablu EOBD
3. Geantă pentru transport
4. CD-ROM cu Instrucţiunile de Folosire
5. Cablu EOBD cu comutator de pin
6. Sursă de alimentare EU
7. Cablu USB pentru actualizarea software
CON0016
1
2
3
4
5
6
7
112
4
32
10
11 AL
D
CB
I
J
K
Esc
Introducere
5
Kit ContiSys OBS Professional
Kit ContiSys OBS Professional
1. Instrument de diagnoză
2. Cablu multiplexor
3. Geantă pentru transport
4. CD-ROM cu Instrucţiunile de Folosire
5. Sursă de alimentare EU
6. Cablu USB pentru actualizarea software
1
32
65
4
Esc
CON0098
Introducere
6
Ecran
Ecranul instrumentului de diagnoză este un ecran cu cristale lichide cu iluminare
din spate care afişează patru rânduri de text conţinând maxim douăzeci de
caractere.
Tastatură
Instrumentul de diagnoză este controlat folosind o tastatură cu 6 butoane.
Tabelul de mai jos prezintă tastele şi funcţiile lor.
TastăFuncţie
Selectaţi o opţiune din meniu, Continuare sau Da.
Ieşirea dintr-un meniu sau Nu.
Navigarea în sus printr-un meniu sau text.
Navigarea în jos printr-un meniu sau text.
Navigare în stânga sau în dreapta.
Oferă asistenţă contextuală (unde este disponibil).
Esc
CON0018
Introducere
7
Conexiune
Instrumentul de diagnoză are un conector cu 15 fire prin care poate comunica cu
vehiculul prin intermediul diverselor cabluri de interfaţare. Conectarea la un sistem
specific se face, fie prin mufa de diagnoză EOBD (J1962) a vehiculului, fie printr-un
conector dedicat sistemului. Citiţi documentul "Lista de vehicule aplicabile" pentru
a determina cablul corect.
Când conectaţi cablul la instrumentul de diagnoză, fixaţi-l întotdeauna cu şuruburile
de prindere pentru a preveni deconectarea accidentală a instrumentului în timpul
utilizării.
CON0014
Esc
Introducere
8
Prevederi de siguranţă
Următoarele indicaţii sunt oferite pentru a asigura siguranţa operatorului şi pentru
a preveni defectarea componentelor electrice şi electronice ale vehiculului.
Echipament - înainte de a începe orice testare a vehiculului, asiguraţi-vă că
instrumentul de diagnoză, cablurile şi conectorii săi sunt in stare bună.
Polaritate - respectaţi întotdeauna polaritatea corectă când conectaţi instrumentul
de diagnoză la bateria vehiculului.
Înainte să începeţi testarea unui vehicul, trebuie efectuată întotdeauna următoarea
procedură:
Verificaţi că frâna de mână/de staţionare este activată.
Verificaţi dacă schimbătorul de viteze este în poziţia "neutru" sau "park".
Ţineţi echipamentul de test şi cablurile departe de fişele de înaltă tensiune.
Fiţi atenţi la orice piese ale motorului care pot fi în mişcare.
Nu lăsaţi motorul să funcţioneze într-un spaţiu închis fără ventilaţie adecvată.
Probleme de comunicaţie
Dacă nu se poate stabili comunicaţia cu un vehicul, urmaţi procedura de mai jos:
1. Verificaţi dacă aţi selectat sistemul corect din meniu.
2. Verificaţi că folosiţi cablul corect conform documentului "Lista de vehicule
aplicabile".
3. Deconectaţi ambele capete ale cablului şi asiguraţi-vă că nu exista pini îndoiţi
sau rupţi.
4. Resetaţi modulul de control al vehiculului rotind cheia în contact în poziţia OFF
şi ON, reconectaţi instrumentul de diagnoză şi încercaţi din nou.
Dacă tot nu se poate realiza comunicaţia. contactaţi Echipa de Asistenţă a
Produsului pentru asistenţă suplimentară.
Aplicaţie EOBD
9
Aplicaţie EOBD
Ce este EOBD?
American Environmental Protection Agency (Agenţia Americană pentru Protecţie a
Mediului Înconjurător) şi guvernele europene au stabilit obiective pentru reducerea
nivelului de poluare produs de vehiculele de pasageri şi de cele comerciale. Pentru
a se asigura că îndeplinesc aceste obiective, producătorii trebuie să construiască
noi vehicule care să respecte normele de poluare din ce in ce mai stricte.
Producătorii trebuie să se asigure că vehiculul respectă aceste standarde de emisii
pe toată durata de utilizare a vehiculului. Pentru a îndeplini şi menţine aceste
standarde, vehiculele sunt dotate cu sisteme On-Board Diagnostic (Diagnoză
Integrată) care monitorizează integritatea şi eficienţa tuturor componentelor care
influenţează emisiile poluante.
Pe măsură ce vehiculele devin din ce în ce mai complexe, multe din sistemele cu
care sunt dotate sunt controlate de module electronice de control. Majoritatea
vehiculelor au acum mai multe module de control (ex. Motor, Transmisie,
Caroserie, Suspensie etc.) aflate în diverse părţi ale vehiculului. Sistemele
On-Board Diagnostic (Diagnoză Integrată) sunt integrate în modulele de control ale
vehiculului.
Datorită diversităţii de producători de vehicule şi de piese, era necesară o interfaţă
comună pentru a comunică cu aceste module de control. În 1998, organizaţia SAE
(Societatea Inginerilor din domeniul Auto) a creat un standard care defineşte
conectorul standard de diagnoză (J1962) şi un set de semnale de test pentru
diagnoză.
După definitivarea conectorului şi a semnalelor de diagnoză, alt standard a fost
creat pentru a defini o metodă universală de verificare şi diagnoză care să
garanteze faptul că vehiculul funcţionează conform specificaţiilor Original
Equipment Manufacturer (OEM)(Producător de Echipament Original). Acest
standard este cunoscut ca EOBD (European On-Board Diagnostics)(Diagnoză
Integrată pentru vehiculele fabricate în Europa).
Cerinţa fundamentală a pentru un sistem EOBD este ca în eventualitatea unui
defect al unei componente care influenţează emisiile poluante, în memoria
modulului de control responsabil pentru acea componentă se va stoca un DTC
(Diagnostic Trouble Code) (Cod de Eroare) şi pe tabloul de bord se va aprinde un
Malfunction Indicator (MI) (Indicator de Defect) pentru a atenţiona şoferul. DTC-ul
poate fi obţinut folosind echipament de diagnoză pentru a determina tipul şi starea
defectului.
Aplicaţie EOBD
10
Identificarea vehiculelor compatibile.
Toate vehiculele cu motor pe benzină fabricate după anul 2000 trebuie să fie
compatibile EOBD. Unii producători au început incorporarea sistemelor On-Board
Diagnostic încă din anul 1994, însă nu toate sunt 100% compatibile. Toate
vehiculele cu motor Diesel se presupune că sunt compatibile din anul 2004. Acest
lucru înseamnă că informaţiile de diagnoză, referitoare la emisiile poluante ale
vehiculului, pot fi extrase din memoria vehiculului prin conectorul de diagnoză
J1962 folosind instrumentul de diagnoză.
Instrumentul de diagnoză poate comunica cu orice vehicul compatibil EOBD
folosind unul din cele cinci protocoale de comunicaţie definite în standard.
Acestea sunt
ISO 9141.
Keyword 2000 (la origine un protocol European).
K1850 protocolul PWM (modulaţia impulsurilor în durată) folosit de Ford.
K1850 VPW (modulaţia impulsurilor cu durată variabilă) folosit de General
Motors pentru vehiculele proiectate în SUA.
CAN (reţea controlată local) este în prezent în curs de aprobare şi este foarte
posibil să devină principalul sistem de comunicaţii pentru diagnoză în viitor. Un
protocol pentru vehiculele europene.
În mod normal se poate determina ce protocol foloseşte un anumit vehicul
examinând conectorul de diagnoză (mai jos). Totuşi, software-ul instrumentului de
diagnoză va detecta automat protocolul folosit de vehiculul la care este conectat.
Deşi există diferite protocoale de conexiune electrică EOBD, setul de comenzi este
stabilit conform standardului SAE J1979.
Dacă conectorul de diagnoză are un pin în
poziţia "7" sau "15", atunci vehiculul foloseşte
protocolul ISO 9141 sau Keyword 2000.
Dacă conectorul de diagnoză are un pin în
poziţia "2" sau "10", atunci vehiculul foloseşte
unul din protocoalele SAE J1850.
Dacă conectorul de diagnoză are un pin în
poziţia "6" sau "14", atunci vehiculul foloseşte
protocolul CAN.
CON0019
16 9
18
Aplicaţie EOBD
11
Coduri de Eroare
Codurile de Eroare (DTC-uri) sunt împărţite în coduri obligatorii şi coduri
particulare. Codurile obligatorii sunt alocate conform ISO (Organizaţia
Internaţională de Standardizare)/ SAE (Societatea Inginerilor din domeniul Auto)
Codurile particulare sunt alocate de diverşii producători de vehicule şi sunt
particulare producătorului şi, în unele cazuri, sunt particulare unui anumit vehicul.
Codurile de eroare controlate de ISO/SAE sunt codurile standard din domeniu.
Aceste coduri sunt considerate suficient de comune în majoritatea aplicaţiilor
producătorilor astfel încât să se poată atribui un număr comun şi un mesaj de
defect. Toate numerele nespecificate din fiecare grup trebuie rezervate pentru
evoluţii viitoare. Deşi procedurile de service pot diferi între producători, defectul
care este indicat este destul de comun pentru a-i putea fi atribuit un cod particular
de defect. Codurile din această zonă nu trebuie folosite de producători decât după
ce primesc aprobarea ISO/SAE.
Zonele din fiecare bloc de coduri de eroare au fost alocate pentru DTC-urile
particulare fiecărui producător. Aceste coduri de eroare nu vor fi folosite în general
de majoritatea producătorilor din cauza diferenţelor de bază ale sistemelor,
diferenţelor de implementare sau a strategiilor diferite de diagnoză.
Aplicaţie EOBD
12
Interpretarea codurilor de eroare EOBD
Folosiţi următoarele reguli pentru a determina semnificaţia de bază a unui cod de
eroare EOBD.
Primul caracter se referă la ce sistem al vehiculului se referă codul.
Al doilea caracter specifică tipul codului:
Dacă primul caracter a fost "P" (grup motopropulsor) atunci al treilea caracter
identifică sistemul din grupul motopropulsor în discuţie:
Ultimele două caractere specifică defectul specific detectat de sistemele integrate.
P Grup motopropulsor
B Caroserie
CŞasiu
UReţea
0 Cod standard (SAE)
1 Codul propriu al producătorului
1Măsurarea cantităţii de aer şi combustibil
2Măsurarea cantităţii de aer şi combustibil, specific
pentru circuitul injectorului.
3 Sistem de aprindere şi de detectare a rateurilor
4 Controlul auxiliar al emisiilor poluante
5 Controlul vitezei vehiculului şi sistemul de control al
mersului în gol.
6 Circuitul de ieşire al calculatorului
7 Defecte ale transmisiei
8 Defecte ale transmisiei
Aplicaţie EOBD
13
Folosirea aplicaţiei EOBD
Conexiune şi funcţionare de bază
1. Conectaţi cablul Multiplexor (A2C59512985) sau cablul EOBD
(A2C59512072) la instrumentul de diagnoză şi strângeţi şuruburile de
prindere.
2. Asiguraţi-vă că în contactul maşinii cheia este în poziţia "0".
Conector de diagnoză J1962
3. Conectaţi instrumentul de diagnoză la vehicul prin conectorul de diagnoză
J1962. Acest conector este de obicei amplasat în interiorul vehiculului în
apropierea suportului de picior al şoferului. Citiţi informaţiile furnizate de
producător pentru a afla amplasarea exactă.
Alimentarea pentru instrumentul de diagnoză se face prin conectorul de
diagnoză. Când este conectat la conectorul de diagnoză, instrumentul de
diagnoză va efectua o auto-testare internă şi apoi ecranul va afişa data
software-ului actual înainte de a afişa meniul principal.
4. Folosiţi tastele şi pentru a selecta funcţia din meniul EOBD.
Apăsaţi pentru a confirma selecţia.
5. Puneţi contactul când se indică să faceţi acest lucru şi apoi apăsaţi tasta
pentru a confirma. Instrumentul de diagnoză va încerca apoi să stabilească
conexiunea cu sistemul de Diagnoză Integrată a vehiculului.
MENIUL PRINCIPAL
1. EOBD
2. FastCheck ABS
3. FastCheck Airbag
4. FastCheck Baterie
5. FastCheck Clima
6. VerifRapidDiesel
7. CtrlRapid EPB
8. VerifRapidTransm
9. VerifRapid LWS
10. FastCheck Service
11. FastCheck TPMS
12. Meniu utiliz.
CON0019
16 9
18
Aplicaţie EOBD
14
6. Dacă sistemul vehiculului nu este compatibil EOBD sau este o problemă cu
conexiune, imaginea "Vă rugăm aşteptaţi" va fi înlocuită cu imagini pentru
asistenţă.
Dacă comunicaţia cu Diagnoza Integrată este reuşită, atunci ecranul va indica
faptul că instrumentul de diagnoză testează Disponibilitatea Sistemului
vehiculului.
Observaţie: Contactul vehiculului TREBUIE să fie pus pentru a putea
comunica cu modulele de control ale vehiculului.
7. Instrumentul de diagnoză verifică dacă testele de Disponibilitate a Sistemului
au fost rulate şi finalizate cu succes, după care pe ecran veţi primi informaţii
despre starea sistemului. Apăsaţi tasta pentru a continua.
Observaţie: Instrumentul de diagnoză va verifica întotdeauna starea testelor
de Disponibilitate a Sistemului înainte de a afişa meniul EOBD Operaţiuni.
8. Ecranul va afişa apoi opţiunea de a vedea starea testelor efectuate asupra
sistemelor care influenţează emisiile poluante şi asupra componentelor lor.
Apăsaţi tasta pentru a afişa rezultatele.
Apăsaţi tasta pentru a trece peste rezultate şi pentru a accesa meniul
EOBD Operaţiuni.
9. Folosiţi tastele şi pentru a selecta funcţia cerută şi apăsaţi tasta
pentru a confirma selecţia.
Funcţia de resetare rapidă
Pentru a reseta instrumentul de diagnoză fără să îl deconectaţi de la vehicul,
apăsaţi simultan tastele , , & .
Stabilirea Legăturii
de date cu CM-ul vehiculului -
Vă rugăm aşteptaţi......
EOBD OPERAŢIUNI
1. Stare MI
2. Vizualizare DTC-uri
3. Ştergere DTC-uri
4. Date în timp real
5. Test Senzor O2
6. Vizualizare date instantanee
7. Intermitent
8. Teste continue
9. Control sistem
10. Informaţii despre vehicul
11. Stare OBD
12. Disponibilitate sistem
13. Informaţii generale
14. Setarea testerului
Aplicaţie EOBD
15
Opţiuni meniu
Nu toate modulele de control ale vehiculului suportă toate opţiunile disponibile în
meniu. Dacă o opţiune nu este suportată, instrumentul de diagnoză va afişa
"Nesuportat" sau "Nedisponibil". Aceasta este o limitare a software-ului din modulul
de control al vehiculului, NU este un defect al instrumentului de diagnoză.
Starea MI/Starea MIL
"Starea MI" sau "Starea MIL" afişează starea becului de indicare a defectelor pentru
fiecare modul de control legat de emisiile poluante. Dacă starea MI este On, unul
sau mai multe DTC-uri sunt stocate în modulele de control ale vehiculului şi MI-ul
de pe tabloul de bord este aprins.
Vizualizare DTC-uri
Această opțiune permite vizualizarea tuturor DTC-urilor (Coduri de eroare) referi-
toare la emisiile poluante de tip „Confirmat”, „În așteptare” sau „Permanent”. Dacă
există un DTC, el va fi afișat împreună cu identitatea Modulului de Control (CM)
care a înregistrat defectul.
Dacă se afişează unul sau mai multe DTC-uri, DTC-ul dorit poate fi selectat folosind
tastele şi . Apăsaţi pentru a selecta DTC-ul şi pentru a afişa descrierea
codului.
În funcție de DTC și de producătorul vehiculului, poate fi nevoie să selectați produ-
cătorul și, posibil, modelul pentru a fi afișată descrierea corectă. Această setare va
fi reținută cât timp instrumentul de diagnoză este folosit la operațiuni EOBD dar
poate fi redefinită sau ștearsă folosind opțiunea din meniul "Producător".
NOTĂ: DTC-urile permanente sunt DTC-uri confirmate și salvate în memoria per-
manentă. Scopul acestor DTC-uri este de a împiedica un vehicul să treacă o in-
specție prin ștergerea DTC-urilor înainte de inspectare.
Ștergere DTC-uri
Această opțiune va șterge toate DTC-urile din categoriile „Confirmat” și „În aștepta-
re” legate de emisiile poluante, va șterge DTC-urile din categoria „Date instanta-
nee” și datele asociate, va șterge datele din categoria „Test senzor O2”, va șterge
rezultatele testelor „Intermitent” și va reseta starea testelor „Disponibilitate sistem”
de pe modulele de control ale vehiculului. Instrumentul de diagnoză va efectua apoi
operațiunea "Citire DTC" pentru ca verifica dacă DTC-urile au fost șterse.
NOTĂ: DTC-urile permanente nu pot fi șterse de un instrument de diagnoză sau
prin deconectarea alimentării Modului de control (CM). Aceste DTC-uri vor fi șterse
din CM după ce s-a remediat defecțiunea care le-a generat.
Date în timp real
Această opţiune permite utilizatorului să vizualizeze starea curentă a
componentelor sistemului pentru controlul emisiilor poluante ale vehiculului şi
poate oferi o modalitate rapidă de informare dacă ele funcţionează corect.
Aplicaţie EOBD
16
Lista componentelor monitorizate în categoria "Date în timp real" poate varia în
funcţie de producător şi uneori în funcţie de model.
Test Senzor O2
EOBD are un mod opţional pentru monitorizarea rezultatelor testelor senzorului de
oxigen în funcţie de metoda folosită de producătorul vehiculului de a respecta
cerinţele de monitorizare a senzorului de oxigen. Dacă producătorul foloseşte acest
mod nu vor fi suportate toate testele. Instrumentul de diagnoză va afişa toate
testele suportate şi datele aferente acestor teste ex. Senzorul de tensiune maximă
pentru un ciclu de testare (calculat).
Vizualizare date instantanee
Datele instantanee reprezintă datele citite în timp real stocate in modulul de control
la momentul în care a fost detectat un Cod de Eroare. Dacă au apărut mai multe
erori, atunci datele instantanee stocate sunt cele asociate cu ultima eroare. DTC-ul
care a generat datele instantanee este, de asemenea, afişat în date.
Intermitent
Unele sisteme ale vehiculelor nu sunt monitorizate continuu în timpul condiţiilor
normale de funcţionare, de ex. catalizatoare şi sisteme de evaporare. Aceste teste
sunt particulare fiecărui producător, astfel încât chiar dacă rezultatele testelor vor fi
afişate, semnificaţia rezultatelor nu va fi afişat.
Teste continue (Coduri în aşteptare)
Când "monitorizarea continuă" detectează un defect într-o componentă sau într-un
sistem al grupului motopropulsor care are legătură cu emisiile poluante, doar o dată
într-un ciclu de funcţionare al vehiculului, acesta stochează un cod "Continuu" în
memoria modulului de control. Dacă monitorizarea continuă detectează acelaşi
defect în timpul următorului ciclu de funcţionare al vehiculului, înregistrează un DTC
şi aprinde indicatorul MI.
Control sistem
Componentele vehiculului pot fi pornite şi oprite sau acţionate secvenţial pentru a
le testa funcţionarea. Aceste teste sunt particulare fiecărui producător şi sunt uneori
suportate în sistemele de control la ora actuală.
Informaţii despre vehicul
Se afişează informaţii referitoare la vehicul. Acest informaţii pot conţine VIN,
numerele versiunilor sistemelor de control etc., dar funcţia nu este suportată de
toate vehiculele.
Stare OBD
Indică utilizatorului dacă sistemul de control suportă cerinţele OBD sau nu. Nu toate
vehiculele suportă această funcţie.
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48
  • Page 49 49
  • Page 50 50
  • Page 51 51
  • Page 52 52
  • Page 53 53
  • Page 54 54
  • Page 55 55
  • Page 56 56
  • Page 57 57
  • Page 58 58
  • Page 59 59
  • Page 60 60
  • Page 61 61
  • Page 62 62
  • Page 63 63
  • Page 64 64
  • Page 65 65
  • Page 66 66
  • Page 67 67
  • Page 68 68
  • Page 69 69
  • Page 70 70
  • Page 71 71
  • Page 72 72
  • Page 73 73
  • Page 74 74
  • Page 75 75
  • Page 76 76
  • Page 77 77
  • Page 78 78
  • Page 79 79
  • Page 80 80
  • Page 81 81
  • Page 82 82
  • Page 83 83
  • Page 84 84
  • Page 85 85
  • Page 86 86
  • Page 87 87
  • Page 88 88
  • Page 89 89
  • Page 90 90
  • Page 91 91
  • Page 92 92
  • Page 93 93
  • Page 94 94
  • Page 95 95
  • Page 96 96
  • Page 97 97
  • Page 98 98
  • Page 99 99
  • Page 100 100
  • Page 101 101
  • Page 102 102
  • Page 103 103
  • Page 104 104
  • Page 105 105
  • Page 106 106
  • Page 107 107
  • Page 108 108
  • Page 109 109
  • Page 110 110
  • Page 111 111
  • Page 112 112
  • Page 113 113
  • Page 114 114
  • Page 115 115
  • Page 116 116
  • Page 117 117
  • Page 118 118
  • Page 119 119
  • Page 120 120
  • Page 121 121
  • Page 122 122
  • Page 123 123
  • Page 124 124
  • Page 125 125
  • Page 126 126
  • Page 127 127
  • Page 128 128
  • Page 129 129
  • Page 130 130
  • Page 131 131
  • Page 132 132
  • Page 133 133
  • Page 134 134
  • Page 135 135
  • Page 136 136
  • Page 137 137
  • Page 138 138
  • Page 139 139
  • Page 140 140
  • Page 141 141
  • Page 142 142
  • Page 143 143
  • Page 144 144
  • Page 145 145
  • Page 146 146
  • Page 147 147
  • Page 148 148
  • Page 149 149
  • Page 150 150
  • Page 151 151
  • Page 152 152
  • Page 153 153
  • Page 154 154
  • Page 155 155
  • Page 156 156
  • Page 157 157
  • Page 158 158
  • Page 159 159
  • Page 160 160
  • Page 161 161
  • Page 162 162
  • Page 163 163
  • Page 164 164
  • Page 165 165
  • Page 166 166
  • Page 167 167
  • Page 168 168
  • Page 169 169

VDO CONTISYS OBD Instrucțiuni de utilizare

Tip
Instrucțiuni de utilizare