Powerplus POWPG20130 Manualul proprietarului

Tip
Manualul proprietarului
POWPG20130 RO
Copyright © 2019 VARO P a g i n a | 1 www.varo.com
1 APARATUL ..................................................................................... 3
2 DESCRIERE (FIG. A) ...................................................................... 3
3 CONȚINUTUL PACHETULUI ......................................................... 4
4 SIMBOLURI ..................................................................................... 4
5 SIGURANȚA.................................................................................... 5
6 MĂSURI DE SIGURANȚĂ ÎMPOTRIVA RECULULUI ................... 6
7 MONTAJUL ..................................................................................... 7
7.1 Unelte pentru montaj ............................................................................................. 7
7.2 Cerințe pentru montaj ............................................................................................ 7
7.3 Instalarea lamei / lanțului / capacului ambreiajului .............................................. 7
7.3.1 Pentru instalarea lamei ............................................................................................ 7
7.3.2 Pentru instalarea lanțului ......................................................................................... 7
7.3.3 Reglarea întinderii lanțului ....................................................................................... 8
7.3.4 Pentru reglarea lanțului ............................................................................................ 8
7.3.5 Testarea mecanică a frânei de lanț .......................................................................... 9
7.3.6 Pentru testarea frânei de lanț ................................................................................... 9
8 CARBURANT ȘI LUBRIFIERE ....................................................... 9
8.1 Carburantul ............................................................................................................ 9
8.2 Amestecarea carburantului ................................................................................. 10
8.2.1 Simboluri pentru carburant și lubrifiere ................................................................... 10
8.2.2 Raport de amestec: 40 de părți benzină la 1 parte lubrifiant ................................... 10
8.2.3 Carburanți recomandați ......................................................................................... 10
8.2.4 Lubrifierea lamei și a lanțului .................................................................................. 10
9 MOD DE UTILIZARE ..................................................................... 10
9.1 Verificarea motorului înainte de pornire (Fig. 8) ................................................ 10
9.2 Pornirea motorului la rece ................................................................................... 10
9.3 Pornirea la cald .................................................................................................... 11
9.4 În caz că motorul s-a înecat ................................................................................ 11
9.5 Pentru oprirea motorului ..................................................................................... 11
9.6 Verificarea funcționării frânei de lanț ................................................................. 11
9.7 Lubrifierea lanțului / lamei ................................................................................... 12
POWPG20130 RO
Copyright © 2019 VARO P a g i n a | 2 www.varo.com
9.8 Sistem automat de ungere .................................................................................. 12
9.9 Instrucțiuni generale pentru tăiere ..................................................................... 12
9.9.1 Doborârea ............................................................................................................. 12
9.9.2 Curățarea de crengi ............................................................................................... 13
9.9.3 Secționarea ........................................................................................................... 14
9.9.4 Secționarea cu ajutorul unei capre ......................................................................... 14
10 INSTRUCȚIUNI DE ÎNTRINERE .............................................. 14
10.1 Întreținerea preventivă ........................................................................................ 14
10.2 Întreținerea pe timp de iarnă ............................................................................... 15
10.3 Filtrul de aer ......................................................................................................... 15
10.4 Filtru de carburant (Fig. 17) ................................................................................. 16
10.5 Bujia ..................................................................................................................... 16
11 CURĂȚAREA ȘI ÎNTREȚINEREA ................................................ 16
11.1 Lubrifierea pinionului din vârf: ........................................................................... 16
11.2 Întreținerea lamei de ghidare .............................................................................. 17
11.3 Ascuțirea lanțului: ............................................................................................... 17
11.4 Lama de ghidare .................................................................................................. 18
11.5 Întreținerea lanțului ............................................................................................. 19
12 DATE TEHNICE ............................................................................ 19
13 ZGOMOT ....................................................................................... 19
14 DEPOZITAREA FERĂSTRĂULUI CU LANȚ ............................... 20
15 DEPANAREA ................................................................................ 20
16 GARANȚIE .................................................................................... 21
17 MEDIU ........................................................................................... 22
18 DECLARAȚIA DE CONFORMITATE ........................................... 22
POWPG20130 RO
Copyright © 2019 VARO P a g i n a | 3 www.varo.com
FERĂSTRĂU CU LANȚ PE BENZINĂ 45,4 CM
3
450 MM
POWPG20130
1 APARATUL
Aceste modele sunt destinate utilizării ocazionale acasă, la țară sau în camping și pentru
aplicații generale cum ar fi defrișarea, curățarea pomilor, tăierea lemnelor de foc etc. Nu sunt
destinate utilizării prelungite. Dacă utilizarea prevăzută include perioade lungi de funcționare,
operatorul se expune riscului de probleme de circulație la mâni, provocate de vibrații.
AVERTISMENT! Pentru siguranța dumneavoastră, citiți cu atenție acest
manual și instrucțiunile generale privind siguranța, înainte de utilizarea
aparatului. Aparatul electric nu trebuie dat altor persoane fără a le transmite
și aceste instrucțiuni.
2 DESCRIERE (FIG. A)
1. Lanțul ferăstrăului
2. Lama de ghidare
3. Pârghie de frânare a lanțului /
apărătoare pentru mână
4. Mâner anterior
5. Mâner demaror
6. Comutatorul motorului
7. Pârghie de siguranță
8. Mâner posterior / buclă pentru picior
9. Bușonul rezervorului de ulei
10. Bușonul rezervorului de carburant
11. Apărătoare lamă de ghidare
12. Opritor cu dinți
13. Piulițe de fixare a lamei
14. Capacul filtrului de aer
15. Comutator de șoc
16. Accelerație / declanșator
17. Comutator de blocare
18. Pompă de amorsare
LANȚUL CU RECUL REDUS contribuie la reducerea semnificativă a reculului sau a
intensității reculului, datorită reperelor de adâncime și dinților de protecție model special.
FRÂNA DE LANȚ este o caracteristică de siguranță concepută pentru reducerea riscului
de rănire din cauza reculului, prin oprirea mișcării lanțului în câteva milisecunde. Se
activează de la pârghia de frânare a lanțului.
ÎNTRERUPĂTORUL oprește instantaneu motorul atunci când este acționat. Pentru
pornirea sau repornirea motorului, întrerupătorul trebuie apăsat în poziția PORNIT.
PÂRGHIA DE SIGURANȚĂ împiedică accelerarea accidentală a motorului. Pârghia de
accelerație nu poate fi apăsată decât dacă este apăsată încuietoarea de siguranță.
PÂRGHIA DE FRÂNARE A LANȚULUI / APĂRĂTOAREA PENTRU MÂNĂ protejează
mâna stângă a operatorului în caz de alunecare de pe mânerul anterior în timpul
funcționării ferăstrăului.
BOLȚUL DE PRINDERE A LANȚULUI reduce riscul de rănire în caz de rupere a lanțului
sau dacă lanțul sare de pe ghidaj în timpul funcționării. Bolțul de prindere a lanțului este
conceput pentru a prinde lanțul scăpat de sub control.
NOTĂ: Observați cu atenție ferăstrăul și familiarizați-vă cu componentele
acestuia.
AVERTISMENT Atenție la recul! Țineți ferm ferăstrăul cu lanț cu ambele
mâini în timpul utilizării. Pentru propria dvs. siguranță, citiți și respectați
măsurile de siguranță din acest manual înainte de a încerca să utilizați
ferăstrăul cu lanț. Utilizarea necorespunzătoare poate provoca rănirea
gravă.
POWPG20130 RO
Copyright © 2019 VARO P a g i n a | 4 www.varo.com
AVERTISMENT! La utilizarea uneltelor pe benzină, măsurile elementare de
siguranță, inclusiv cele de mai jos, trebuie respectate întotdeauna pentru a
reduce riscul de rănire gravă și / sau de deteriorare a aparatului.
3 CONȚINUTUL PACHETULUI
Îndepărtați toate ambalajele.
Îndepărtați ambalajele rămase, precum și suporturile de transport (dacă există)
Verificați prezența tuturor articolelor din pachet.
Verificați dacă aparatul, cordonul de alimentare, fișa de alimentare și toate accesoriile sunt
intacte în urma transportului.
Păstrați ambalajele pe cât posibil până la finalul perioadei de garanție. Aruncați doar la
punctele locale de reciclare a deșeurilor.
AVERTISMENT Ambalajele nu sunt jucării! Copiii nu trebuie să se joace cu
pungi de plastic! Pericol de sufocare!
1 x ferăstrău cu lanț pe benzină 45,4 cm³ - 450 mm
1 x manual
1 x lanț
1 x lamă
1 apărătoare neagră de lanț
1 cheie de bujii
1 șurubelniță
1 pilă
1 x butelie pentru lubrifiant de motor în doi timpi (goală)
În cazul în care lipsesc componente sau acestea sunt deteriorate, contactați
magazinul de unde ați cumpărat produsul.
4 SIMBOLURI
În acest manual și / sau pe mașină se folosesc următoarele simboluri:
Se recomandă purtarea de
echipament de protecție
antizgomot.
Se recomandă purtarea de
echipament de protecție
pentru ochi.
Este obligatoriu portul
mănușilor.
Este obligatoriu portul măștii
în mediile cu praf.
Semnifică risc de rănire
sau de deteriorare a
aparatului.
În conformitate cu
standardele esențiale de
siguranță ale Directivelor
europene aplicabile.
Citiți manualul înainte de
utilizare.
Se recomandă purtarea
încălțămintei de protecție.
Avertisment! Pericol de
recul! Feriți-vă de reculul
ferăstrăului și evitați
contactul cu vârful lamei.
Utilizați întotdeauna ferăstrăul
cu ambele mâini.
POWPG20130 RO
Copyright © 2019 VARO P a g i n a | 5 www.varo.com
5 SIGURANȚA
NU utilizați ferăstrăul cu lanț cu o singură mână! Utilizarea cu o singură mână prezintă
pericol de rănire gravă a operatorului, a ajutoarelor, a privitorilor sau a mai multora din
aceste persoane. Ferăstrăul cu lanț este proiectat pentru utilizarea cu ambele mâini.
NU utilizați ferăstrăul cu lanț dacă sunteți obosit sau sub influența drogurilor, a alcoolului
sau a medicamentelor.
Utilizați încălțăminte de protecție, îmbrăcăminte bine ajustată, ochelari de protecție și
dispozitive de protecție pentru ochi, urechi și cap.
Procedați cu atenție la manipularea carburanților. Pentru a evita producerea de incendii,
transportați ferăstrăul cu lanț la cel puțin 3 m de punctul de alimentare, înainte de pornirea
motorului.
NU permiteți apropierea altor persoane la pornirea ferăstrăului cu lanț sau în timpul tăierii
cu ferăstrăul cu lanț. Nu permiteți accesul privitorilor și al animalelor în zona de lucru.
NU începeți tăierea înainte de a asigura o zonă de lucru liberă, sprijin stabil pe picioare și
o cale de retragere din apropierea arborelui doborât stabilită.
Feriți toate părțile corpului de ferăstrăul cu lanț în timpul funcționării motorului.
Înainte de pornirea motorului, verificați dacă ferăstrăul cu lanț nu atinge alte obiecte.
Transportați ferăstrăul cu lanț cu motorul oprit, cu lama și lanțul înapoi și cu toba de
eșapament la distanță de corp.
NU utilizați ferăstrăul cu lanț dacă este deteriorat, reglat necorespunzător sau montat
incomplet și fără o fixare corespunzătoare. Verificați dacă ferăstrăul cu lanț se oprește la
eliberarea pârghiei de accelerație.
Opriți motorul înainte de a lăsa jos ferăstrăul cu lanț.
Procedați cu atenție maximă la tăierea tufișurilor și puieților de dimensiuni mici, deoarece
materialele subțiri pot fi antrenate de lamă și proiectate către dvs. sau vă pot dezechilibra.
La tăierea crengilor tensionate, atenție la recul, pentru a evita lovirea în momentul
eliberării tensiunii fibrelor lemnului.
Mânerele trebuie să fie în permanență uscate, curate și fără ulei sau amestec de
carburant.
Utilizați ferăstrăul cu lanț numai în zone bine ventilate.
NU utilizați ferăstrăul cu lanț dacă nui fost instruit anume în acest sens.
Orice intervenții la ferăstrăul cu la care nu sunt menționate în instrucțiunile privind
siguranța și întreținerea din manualul de utilizare trebuie efectuate numai de personal
competent de service pentru ferăstraie cu lanț.
La transportarea ferăstrăului cu lanț, utilizați manșonul corespunzător pentru lamă.
NU utilizați ferăstrăul cu lanț în apropierea lichidelor sau gazelor inflamabile, atât în interior
cât și în interior. Pericol de explozie și / sau de incendiu.
Nu alimentați rezervorul de carburant sau de ulei și nu lubrifiați cu motorul în mers.
UTILIZAȚI UNEALTA CORESPUNZĂTOARE: Tăiați doar lemn. Nu utilizați ferăstrăul cu
lanț în alte scopuri decât cele prevăzute. De exemplu, nu utilizați ferăstrăul cu lanț la
tăierea plasticului, zidăriei și a altor materiale decât cele de construcție.
Cei care utilizează pentru prima oară un ferăstrău cu lanț trebuie să fie instruiți practic de
un utilizator experimentat cu privire la utilizarea ferăstrăului cu lanț și a echipamentului de
protecție.
Nu încercați să țineți ferăstrăul cu la cu o singură mână. Forțele de reacție nu pot fi
controlate și riscați să pierdeți controlul asupra ferăstrăului. Pericol de patinare sau recul
al lamei și a lanțului pe creangă sau pe buștean.
Nu utilizați ferăstrăul cu lanț în interior. Ferăstrăul cu lanț produce gaze de eșapament
toxice, care pot fi incolore și inodore, imediat după pornirea motorului cu ardere internă.
Utilizarea produsului poate produce praf, aerosoli și vapori cu conținut de substanțe care
pot afecta reproducerea. Atenție la praful și aerosolii toxici (cum ar fi pulberea rezultată la
tăiere sau aerosolii de ulei de la lubrifierea lanțului). Protejați-vă corespunzător.
POWPG20130 RO
Copyright © 2019 VARO P a g i n a | 6 www.varo.com
Purtați mănuși și feriți-vă mâinile de frig. Deoarece utilizarea prelungită a ferăstrăului cu
lanț expune operatorul la vibrații, acesta se poate îmbolnăvi de sindrom Raynaud. Pentru
a reduce riscul de sindrom Raynaud, purtați mănuși și feriți mâinile de frig. În cazul
apariției oricărui simptom de sindrom Raynaud, prezentați-vă imediat la medic.
Împingeți opritorul cu dinte al ferăstrăului cu lanț imediat în spatele porțiunii prevăzute ca
balama și rotiți ferăstrăul cu lanț în jurul punctului respectiv. Opritorul cu dinte rulează pe
trunchi.
Utilizatorul poate înlocui numai lanțul, lama și bujia. Înlocuiți întotdeauna cu materiale
corespunzătoare, conform specificațiilor din manual.
6 MĂSURI DE SIGURANȚĂ ÎMPOTRIVA RECULULUI
RECULUL se poate produce dacă VÂRFUL sau EXTREMITATEA lamei atinge orice obiect,
sau dacă lemnul se strânge și prinde lanțul în tăietură.
Contactul cu vârful poate produce uneori o reacție extrem de rapidă, aruncând lama în sus și
înapoi către operator.
BLOCAREA lanțului de-a lungul PĂRȚII INFERIOARE a lamei poate TRAGE ferăstrăul înainte,
dinspre operator.
BLOCAREA lanțului de-a lungul PĂRȚII SUPERIOARE a lamei poate ÎMPINGE rapid
ferăstrăul înapoi către operator.
Oricare din aceste reacții poate duce la scăparea de sub control a ferăstrăului, ceea ce poate
provoca răni grave.
O înțelegere elementară a reculului poate reduce sau elimina efectul de surpriză. Surpriza
este una din cauzele accidentelor.
În timpul funcționării ferăstrăului, țineți ferm ferăstrăul cu ambele mâini, cu mâna dreaptă
pe mânerul posterior și mâna stângă pe mânerul anterior. Prindeți cu fermitate, cu
degetele împrejurul mânerelor ferăstrăului cu lanț. Prinderea fermă ajută la reducerea
reculului și la păstrarea controlului asupra ferăstrăului. Nu îi dați drumul.
Verificați dacă nu există obstacole în zona în care tăiați. Nu permiteți contactul vârfului
lamei cu trunchiuri, crengi sau orice alte obstacole de care s-ar putea lovi în timpul utilizării
ferăstrăului.
Tăiați la viteze ridicate ale motorului.
Nu vă întindeți prea mult și nu tăiați deasupra nivelului umerilor.
Urmați instrucțiunile producătorului pentru ascuțirea și întreținerea lanțului.
Utilizați numai lame și lanțuri de schimb specificate de către producător sau echivalente.
NOTĂ: Lanțurile cu recul redus sunt cele care se încadrează în
performanțele de recul.
AVERTISMENT: Reculul poate duce la scăparea de sub control periculoasă
a ferăstrăului cu lanț și poate provoca răni grave sau mortale operatorului
sau oricărei persoane aflate în apropiere. Fiți atent în permanență. Reculul
de rotație sau de blocare sunt principalele pericole la utilizarea ferăstrăului
cu lanț și cauza principală a majorității accidentelor.
Atenție la:
Reculul de rotație (Fig. 1)
A = traseul reculului
B = zona efectului de recul
POWPG20130 RO
Copyright © 2019 VARO P a g i n a | 7 www.varo.com
Reacțiile de împingere (recul de blocare) și tragere (Fig. 2)
A = tragere
B = obiecte solide
C = împingere
7 MONTAJUL
Notă: acțiunile descrise mai jos pot prezenta mici diferențe, în funcție de
modelul achiziționat.
7.1 Unelte pentru montaj
Pentru montarea ferăstrăului cu lanț sunt necesare următoarele unelte:
Cheie mixtă - șurubelniță (inclusă în trusa de scule).
Mănuși de protecție (trebuie achiziționate de utilizator).
7.2 Cerințe pentru montaj
Avertisment: nu porniți ferăstrăul cu lanț fără pregătirile corespunzătoare.
Înainte de a putea fi utilizat, ferăstrăul cu lanț nou necesită reglarea lanțului, alimentarea
rezervorului de carburant cu amestecul de carburant corespunzător și alimentarea rezervorul
de ulei cu ulei lubrifiant pentru lanț.
Citiți în întregime instrucțiunile de utilizare înainte de a încerca să utilizați aparatul. Acordați o
atenție deosebită tuturor măsurilor de siguranță.
Instrucțiunile de utilizare reprezintă atât un ghid de referință, cât și un manual oferit pentru a
vă furniza informațiile generale pentru montarea, utilizarea și întreținerea ferăstrăului.
7.3 Instalarea lamei / lanțului / capacului ambreiajului
Avertisment: la manipularea lanțului este obligatoriu portul mănușilor de
protecție.
7.3.1 Pentru instalarea lamei
Pentru ca uleiul să ajungă întotdeauna la lamă și la lanț, utilizați numai lame model original, cu
orificiul pentru ulei (A) ca în figura de mai sus. (Fig. 3a)
Verificați dacă pârghia de frânare a lanțului este trasă înapoi, în pozia de deblocare (Fig.
3b)
Scoateți piulița (piulițele) de fixare a lamei (B). Scoateți capacul frânei de lanț (C) trăgând
drept; poate fi necesară o anumită forță. (Fig. 3c).
Așezați capătul cu fantă al lamei deasupra bolțului pentru lamă (F). Glisați lama în spatele
carcasei ambreiajului (G) până la refuz.
7.3.2 Pentru instalarea lanțului
La manipularea sau reglarea lanțului este obligatoriu portul mănușilor de protecție.
Întindeți lanțul sub forma unei bucle cu muchiile tăietoare (A) orientate în sensul acelor de
ceasornic în jurul buclei (Fig. 4a).
Introduceți lanțul în jurul pinionului (B) din spatele ambreiajului (C). Verificați dacă dinții
lanțului au intrat între dinții pinionului (Fig. 4b).
Ghidați dinții de antrenare în canalul (D) și în jurul capătului lamei (Fig. 4b).
POWPG20130 RO
Copyright © 2019 VARO P a g i n a | 8 www.varo.com
Notă: este posibil ca lanțul să atârne puțin în partea de jos a lamei. Este
normal.
Trageți lama înainte până la întinderea lanțului. Verificați dacă toți dinții lanțului au intrat în
canalul lamei.
Instalați capacul ambreiajului, asigurându-vă că limba este așezată în orificiul lamei.
Verificați dacă lanțul nu a alunecat de pe lamă. Strângeți cu mâna piulița de fixare a lamei,
apoi urmați instrucțiunile pentru reglarea întinderii în capitolul referitor la reglarea întinderii
lanțului.
Notă: în această etapă, piulițele de fixare a lamei se strâng doar cu mâna,
deoarece trebuie reglată întinderea lanțului. Urmați instrucțiunile din
capitolul referitor la reglarea întinderii lanțului.
7.3.3 Reglarea întinderii lanțului
Întinderea corectă a lanțului este extrem de importantă și trebuie verificată înainte de pornire,
precum și pe parcursul operațiunilor de tăiere.
Acordarea timpului necesar reglajelor lanțului îmbunătățește eficiența tăierii și prelungește
durata de viață a lanțului.
Avertisment: la manipularea sau reglarea lanțului este obligatoriu portul
mănușilor de protecție.
7.3.4 Pentru reglarea lanțului
Țineți vârful lamei în sus și rotiți șurubul de reglare (16) în sensul acelor de ceasornic
pentru a întinde mai puternic lanțul. Prin rotirea șurubului în sens invers acelor de
ceasornic, lanțul va fi slăbit. Asigurați-vă că lanțul este bine întins de jur împrejurul lamei.
(Fig. 5)
După reglare, ținând în continuare vârful lamei în sus, strângeți complet piulițele de fixare
a lamei. Lanțul este tensionat corespunzător dacă este bine întins de jur împrejur și poate
fi rotit cu mâna înmănușată în jurul lamei.
Notă: dacă lanțul este greu de rotit în jurul lamei sau dacă se blochează,
cauza este întinderea excesivă. În acest caz, sunt necesare următoarele
reglaje fine:
Slăbiți piulițele de fixare a lamei până când pot fi rotite cu mâna. Slăbiți lanțul rotind câte
puțin șurubul de reglare a lamei în sens invers acelor de ceasornic. Deplasați lanțul pe
lamă înainte și înapoi. Continuați reglarea până când lanțul se rotește liber, dar este întins
bine pe lamă. Întindeți mai tare rotind șurubul de reglare a lamei în sensul acelor de
ceasornic.
Când lanțul este întins corespunzător, țineți vârful lamei în sus și strângeți complet cele
două piulițe de fixare a lamei.
Atenționare: lanțurile noi se întind și necesită reglare chiar și numai după 5
tăieri. Este normal pentru un lanț nou, iar intervalul dintre reglările
ulterioare va crește rapid.
Atenționare: dacă lanțul este prea slăbit sau prea întins, pinionul, lama,
lanțul și lagărele angrenajului se vor uza mai rapid. Consultați Fig. 6 pentru
POWPG20130 RO
Copyright © 2019 VARO P a g i n a | 9 www.varo.com
informații referitoare la întinderea corespunzătoare la rece (A), întinderea
corespunzătoare la cald (B) și indicații pentru situațiile în care lanțul trebuie
reglat (C).
7.3.5 Testarea mecanică a frânei de lanț
Ferăstrăul cu lanț este prevăzut cu o frână de lanț care reduce riscul de rănire din cauza
reculului. Frâna este acționată dacă este apăsată pârghia de frânare atunci când, în cazul
unui recul, mâna operatorului lovește pârghia. La acționarea frânei, lanțul se oprește brusc.
Avertisment: rolul frânei de lanț este de a reduce riscul de rănire din cauza
reculului; cu toate acestea, frâna nu poate asigura gradul de protecție
prevăzut în cazul unei utilizări neglijente a ferăstrăului. Verificați
întotdeauna funcționarea frânei de lanț înainte de utilizarea ferăstrăului și
periodic, în timpul lucrului.
7.3.6 Pentru testarea frânei de lanț
Frâna de lanț nu este acționată (lanțul se poate mișca) atunci când pârghia frânei este
trasă înapoi și blocată. Verificați dacă încuietoarea frânei de lanț este în poziția oprit. (Fig.
7a)
Frâna de lanț este acționată (lanțul este oprit) dacă pârghia frânei este în față, iar
încuietoarea frânei de lanț este în poziția pornit. În acest caz, lanțul ar trebui fie
imposibil de mișcat. (Fig. 7b)
Notă: pârghia frânei ar trebui să sară în ambele poziții. Nu utilizați ferăstrăul
dacă întâmpinați o rezistență puternică sau dacă pârghia nu intră în ambele
poziții; în acest caz, prezentați imediat ferăstrăul pentru reparații la un
centru de service profesionist.
Nu lăsați motorul ruleze la turație mare cât timp este activată frâna de
lanț.
8 CARBURANT ȘI LUBRIFIERE
8.1 Carburantul
Pentru rezultate optime, utilizați benzină fără plumb cu cifră octanică normală, în amestec 40:1
cu ulei special de motor în doi timpi. Utilizați raporturile de amestecare din tabelul referitor la
amestec din capitolul de mai jos.
Avertisment: nu utilizați la aparat numai benzină. Aceasta va defecta
motorul și va anula garanția producătorului pentru produs. Nu utilizați
amestecuri de carburant stocate peste 90 de zile.
Avertisment: lubrifiantul pentru motoare în doi timpi trebuie să fie un ulei de
calitate superioară pentru motoare în doi timpi răcite cu aer, în amestec
40:1. Nu utilizați uleiuri pentru motoare în doi timpi pentru care se
recomandă un raport de amestec de 100:1. Lubrifierea insuficientă duce la
defectarea motorului și anulează garanția producătorului pentru motor.
POWPG20130 RO
Copyright © 2019 VARO P a g i n a | 10 www.varo.com
8.2 Amestecarea carburantului
Adăugați ulei într-un recipient corespunzător pentru carburant, apoi adăugați benzină, pentru a
asigura amestecarea benzinei adăugate cu uleiul. Scuturați recipientul pentru a asigura
amestecarea completă.
Avertisment: Lipsa lubrifierii anulează garanția pentru motor. Benzina și
uleiul trebuie amestecate în raport de 40:1.
8.2.1 Simboluri pentru carburant și lubrifiere
8.2.2 Raport de amestec: 40 de părți benzină la 1 parte lubrifiant
Litri de benzină
1
2
3
5
Mililitri de ulei pentru motor în doi timpi
25
50
75
125
8.2.3 Carburanți recomandați
Anumite benzine convenționale sunt amestecate cu compuși oxigenați, cum ar fi alcoolul sau
eterii, pentru a respecta standardele de puritate a aerului. Motorul este conceput pentru
funcționarea corespunzătoare a oricărei benzine auto, inclusiv benzinele oxigenate.
8.2.4 Lubrifierea lamei și a lanțului
Alimentați rezervorul de ulei de lanț la fiecare alimentare a rezervorului de carburant. Se
recomandă utilizarea lanțului și lamei de schimb furnizate de noi. Utilizați întotdeauna ulei de
angrenaje de calitate, care conține aditivi pentru reducerea frecării și a uzurii, pentru a ajuta la
prevenirea ancrasării lamei și lanțului
9 MOD DE UTILIZARE
9.1 Verificarea motorului înainte de pornire (Fig. 8)
AVERTISMENT: Nu porniți și nu utilizați ferăstrăul fără lama și lanțul
instalate corespunzător.
Alimentați rezervorul de combustibil (A) cu amestecul corespunzător de carburant.
Alimentați rezervorul de ulei (B) cu uleiul corespunzător pentru lanț și lamă.
9.2 Pornirea motorului la rece
Acționați frâna de lanț (deplasați înainte și prindeți apărătoarea pentru mână) (Fig. 9a).
Acest ferăstrău cu lanț include un „comutator de pornire permanentă”. Pentru a porni
ferăstrăul, nu trebuie să apăsați comutatorul de pornire / oprire în poziția ON (I) (Fig. 9b).
Aduceți șocul în poziția din stânga („rece”) (Fig. 9c).
Apăsați butonul demarorului de 3 - 5 ori (Fig. 9d).
40:1
POWPG20130 RO
Copyright © 2019 VARO P a g i n a | 11 www.varo.com
Așezați ferăstrăul pe o suprafață solidă și plană. Țineți ferm ferăstrăul cu piciorul, ca în
figură. Trageți brusc demarorul de câteva ori, până când se aud primele sunete de
aprindere (Fig. 9e).
Șocul se va opri automat la apăsarea accelerației (Fig. 9f).
Trageți puternic demarorul până la pornirea motorului (Fig. 9g).
Apăsați ușor accelerația (Fig. 9h).
Trageți înapoi pârghia frânei pentru a debloca frâna de lanț (Fig. 9i).
9.3 Pornirea la cald
Acționați frâna de lanț (Fig. 9j).
Trageți puternic demarorul până la pornirea motorului (Fig. 9k).
Apăsați ușor accelerația (Fig. 9l).
Deblocați frâna de lanț (Fig. 9m).
9.4 În caz că motorul s-a înecat
Scoateți filtrul de aer.
Scoateți bujia.
Așezați mașina la un unghi de 45°, cu lama în sus.
Trageți de câteva ori de coarda demarorului.
Curățați și puneți la loc bujia.
Puneți la loc filtrul de aer și porniți fără șoc.
9.5 Pentru oprirea motorului
Eliberați pârghia și lăsați motorul să revină la ralanti.
Pentru oprirea motorului, apăsați butonul I/O (pornire / oprire) în poziția O (oprit).
Notă: pentru oprirea de urgență, trebuie doar să activați frâna de lanț și să
treceți comutatorul I/O (pornire / oprire) în poziția O (oprit).
9.6 Verificarea funcționării frânei de lanț
Verificați periodic frâna de mână pentru a asigura o funcționare corespunzătoare.
Verificați funcționarea frânei de lanț înainte de prima tăiere, după tăiere prelungită și
întotdeauna după repararea frânei de lanț.
Verificați frâna de mână după cum urmează:
Așezați ferăstrăul pe o suprafață liberă, fermă și plană.
Porniți motorul
Prindeți mânerul posterior (A) cu mâna dreaptă (Fig. 10).
Cu mâna stângă, țineți ferm mânerul anterior (B) [nu și pârghia de frânare a lanțului (C)]
(Fig. 10).
Apăsați pârghia de accelerație la 1/3 din accelerația maximă, apoi acționați imediat
pârghia de frânare a lanțului (C) (Fig. 10).
Avertisment: acționați frâna de lanț încet și cu atenție. Evitați contactul
lanțului cu orice obiecte; nu lăsați ferăstrăul să se încline înainte.
Lanțul trebuie să se oprească brusc. În acest caz, eliberați imediat pârghia de accelerație.
Avertisment: în caz că lanțul nu se oprește, opriți motorul și prezentați
aparatul pentru reparații la cel mai apropiat centru de service autorizat.
În caz că frâna de lanț funcționează corespunzător, opriți motorul și readuceți frâna de lanț
în poziția neutră.
POWPG20130 RO
Copyright © 2019 VARO P a g i n a | 12 www.varo.com
9.7 Lubrifierea lanțului / lamei
Lubrifierea adecvată a lanțului este vitală în permanență pentru reducerea la minimum a
frecării cu lama. Nu lăsați niciodată lama și lanțul fără ulei. Utilizarea ferăstrăului cu ulei
insuficient reduce eficiența tăierii, scurtează durata de viață a lanțului, provoacă tocirea rapidă
a lanțului și provoacă o uzură excesivă a lamei din cauza supraîncălzirii. Insuficiența uleiului
este indicată de fum, decolorarea lamei sau ancrasare.
Notă: lanțul se întinde în timpul utilizării, mai ales dacă este nou și este
necesară reglarea și strângerea lui la anumite intervale. Un lanț nou trebuie
reglat după aproximativ 5 minute de funcționare.
9.8 Sistem automat de ungere
Ferăstrăul cu lanț este prevăzut cu un sistem automat de ungere acționat de ambreiaj.
Sistemul de ungere trimite automat cantitatea corespunzătoare de ulei la lamă și la lanț. Pe
măsură ce crește turația motorului, crește și debitul de ulei către placa lamei.
Nu reglați sistemul de lubrifiere a lanțului decât cu motorul oprit.
Sistemul de lubrifiere a lanțului este pre-reglat din fabricație la un debit mediu de ulei. Dacă
este necesar, debitul poate fi reglat.
Pentru reglarea debitului de ulei, rotiți șurubul de reglare aflat dedesubtul carcasei (19) (fig.
11)
Rotirea în sensul acelor de ceasornic reduce debitul, iar rotirea în sens invers acelor de
ceasornic crește debitul de ulei.
9.9 Instrucțiuni generale pentru tăiere
9.9.1 Doborârea
Doborârea este termenul pentru tăierea completă a unui arbore. Arborii mici, cu diametru până
la 15-18 cm (6-7 inchi) se taie de obicei dintr-o singură tăietură. Arborii mai mari necesită
tăierea unor tape. Tapele determină direcția în care urmează să cadă arborele.
Doborârea arborilor:
Avertisment: înainte de a începe tăierea, trebuie prevăzută și degajată o
cale de evacuare (A). Calea de evacuare trebuie să se prelungească înapoi
și în diagonală, în sens opus direcției de cădere, ca în Fig. 12a.
Atenționare: la doborârea unui arbore pe teren înclinat, operatorul
ferăstrăului cu lanț trebuie să rămână în amonte, deoarece este foarte
posibil ca arborele să se rostogolească la vale după doborâre.
Notă: direcția de cădere (B) este controlată cu ajutorul tapei. Înainte de a
face o tăietură, studiați poziția crengilor mai mari și înclinarea naturală a
arborelui, pentru a determina direcția de cădere a arborelui.
POWPG20130 RO
Copyright © 2019 VARO P a g i n a | 13 www.varo.com
Avertisment: nu doborâți arbori în condiții de vânt puternic sau cu direcție
variabilă, ori dacă există pericol de daune. Consultați un specialist silvic.
Nu tăiați arbori dacă există pericol de lovire a firelor electrice; notificați
firma furnizoare de electricitate înainte de tăiere.
Recomandări generale pentru doborârea arborilor:
În general, doborârea constă din două operațiuni principale de tăiere, taparea (C) și
efectuarea tăieturii pentru doborâre (D). Efectuați mai întâi tăietura din partea superioară a
tapei (C) pe partea arborelui orientată în direcția de cădere (E). Asigurați-vă că nu tăiați prea
adânc în interiorul trunchiului.
Tapa (C) trebuie să fie suficient de adâncă pentru a crea o balama (F) suficient de groasă și
de rezistentă. Tapa trebuie să fie suficient de lată pentru a dirija căderea arborelui pe o durată
cât mai mare.
AVERTISMENT: Nu treceți prin fața arborilor tapați. Efectuați tăietura de
doborâre (D) din partea opusă a arborelui și cu 3 - 5 cm (1,5 - 2, 0 inchi)
deasupra muchiei tapei (C) (Fig. 12 b)
Nu secționați complet trunchiul. Lăsați întotdeauna o balama. Balamaua ghidează arborele.
Dacă se taie complet trunchiul, direcția de cădere nu mai este controlată.
Introduceți o pană sau o pârghie de doborâre în tăietură cu suficient timp înainte ca arborele
să devină instabil și să înceapă să se miște. Aceasta împiedică blocarea lamei în tăietura de
doborâre, în cazul în care nu ați apreciat corect direcția de cădere. Înainte de a împinge
arborele doborât, asigurați-vă că nu au pătruns privitori pe raza acestuia.
Avertisment: înainte de efectuarea ultimei tăieturi, verificați din nou dacă nu
există privitori, animale sau obstacole în zonă.
Tăietura de doborâre:
Utilizați pene din lemn sau plastic (A) pentru a evita prinderea lamei sau a lanțului (B) în
tăietură. Penele au și rolul de a controla căderea (Fig. 12c)
În caz că diametrul lemnului tăiat depășește lungimea lamei, efectuați două tăieturi, ca în
figură (Fig. 12d).
AVERTISMENT: Când tăietura de doborâre se apropie de balama, arborele
ar trebui să înceapă să cadă. Când arborele începe să cadă, scoateți
ferăstrăul din tăietură, opriți motorul, lăsați jos ferăstrăul cu lanț și părăsiți
zona pe calea de evacuare (Fig. 12a).
9.9.2 Curățarea de crengi
Curățarea de crengi este procesul de îndepărtare a crengilor unui arbore doborât. Nu
îndepărtați crengile de susținere înainte de secționare (tăiere) în piese (Fig. 13).
Crengile sub tensiune trebuie tăiate de jos în sus, pentru a evita îndoirea ferăstrăului cu lanț.
AVERTISMENT: Nu tăiați crengile stând pe trunchiul arborelui.
POWPG20130 RO
Copyright © 2019 VARO P a g i n a | 14 www.varo.com
9.9.3 Secționarea
Secționarea reprezintă tăierea unui trunchi doborât în piese. Asigurați-vă un sprijin stabil pe
picioare și așezați-vă în amonte de trunchi atunci când tăiați pe teren în pantă. Dacă este
posibil, trunchiul trebuie sprijinit astfel încât capătul care trebuie secționat să nu se sprijine pe
sol. Dacă trunchiul este susținut la ambele capete și trebuie tăiat la mijloc, efectuați o tăietură
în jos până la jumătatea trunchiului, apoi tăiați pe dedesubt. Astfel se va evita prinderea lamei
și a lanțului în trunchi. La secționare, evitați tăierea cu lanțul în sol, deoarece aceasta duce la
tocirea rapidă a lanțului. La secționarea pe o pantă, așezați-vă întotdeauna în amonte.
Trunchi sprijinit pe toată lungimea. Tăiați de deasupra (secționare de sus), evitând tăierea
în sol (Fig. 14 a).
Trunchi sprijinit la un capăt. Tăiați mai întâi de dedesubt (secționare de jos) 1/3 din
diametrul trunchiului, pentru a evita așchierea. Apoi tăiați de deasupra (secționare de sus)
pentru a ajunge la prima tăietură și a evita strângerea (Fig. 14b).
Trunchi sprijinit la ambele capete. Mai întâi, secționați de sus 1/3 din diametrul trunchiului,
pentru a evita așchierea. Apoi secționați de jos pentru a ajunge la prima tăietură și a evita
strângerea (Fig. 14c).
NOTĂ: Cea mai bună metodă de susținere a trunchiului la secționare este
utilizarea unei capre. Atunci când nu este posibil acest lucru, trunchiul
trebuie ridicat și sprijinit de cioatele crengilor sau cu ajutorul unor bușteni
de susținere. Asigurați-vă că trunchiul tăiat este susținut ferm.
9.9.4 Secționarea cu ajutorul unei capre
Pentru siguranța personală și ușurința tăierii este extrem de importantă poziția corectă la
secționarea verticală (Fig. 15).
Tăierea pe verticală:
Țineți ferm ferăstrăul cu ambele mâini și în dreapta corpului în timpul tăierii.
Țineți brațul stâng cât mai drept posibil.
Sprijiniți-vă pe ambele picioare.
Atenționare: în timpul tăierii cu ferăstrăul, asigurați-vă că lanțul și lama sunt
lubrifiate corespunzător.
10 INSTRUCȚIUNI DE ÎNTREȚINERE
Toate operațiunile la ferăstrăul cu lanț, altele decât cele la articolele enumerate în acest
capitol cu instrucțiunile de întreținere din manualul de utilizare trebuie efectuate de personal
specializat.
10.1 Întreținerea preventivă
Un program corespunzător de întreținere preventivă, cu verificări și întreținere regulată va
prelungi durata de viață și va îmbunătăți performanțele ferăstrăului cu lanț. Lista de întreținere
reprezintă un ghid pentru un astfel de program. În anumite condiții, poate fi necesară
curățarea, reglarea și schimbarea pieselor la intervale mai mici decât cele indicate.
POWPG20130 RO
Copyright © 2019 VARO P a g i n a | 15 www.varo.com
Listă de întreținere
La fiecare
utilizare
Ore de utilizare
Articol
Acțiune
10
20
Șuruburi / piulițe / bolțuri
Verificare / strângere
V
Filtru de aer
Curățare sau înlocuire
V
Filtru de carburant / filtru
de ulei
Înlocuire
V
Bujie
Curățare / reglare /
înlocuire
V
Furtunuri de carburant
Verificare
V
Înlocuire dacă este
necesar
Componentele frânei de
lanț
Verificare
V
Înlocuire dacă este
necesar
10.2 Întreținerea pe timp de iarnă
Ferăstrăul cu lanț necesită întreținere pe timp de iarnă. În acest scop, contactați distribuitorul
local.
Aceasta include următoarele:
Înlocuirea bujiei.
Ascuțirea lanțului
Curățarea filtrului de aer (Înlocuire dacă este necesar)
Curățarea lamei de ghidare
Verificarea pompei de ulei
Curățare completă
Reglare fină și testare
10.3 Filtrul de aer
Atenționare: nu utilizați niciodată ferăstrăul fără filtru de aer. Praful și
murdăria vor fi aspirate în motor și îl vor defecta. Filtrul de aer trebuie să fie
în permanență curat!
Pentru curățarea filtrului de aer:
Eliberați maneta (A) ținând la locul lui capacul filtrului de aer. Scoateți capacul din partea
de sus (B) eliberând pârghia de fixare a capacului. Capacul se va ridica (Fig. 16a).
Scoateți filtrul de aer din camera de aer (Fig. 16b).
Curățați filtrul de aer cu aer comprimat. Dacă este excesiv de murdar, spălați filtrul cu apă
cu săpun curată și călduță. Clătiți cu apă rece curată. Uscați complet cu aer.
Notă: se recomandă păstrarea unui stoc de filtre de rezervă.
Instalați filtrul de aer. Instalați capacul motorului / filtrului de aer. Verificați dacă este fixat
corespunzător capacul. Închideți pârghia de fixare a capacului.
Avertisment: pentru a evita pericolul de arsuri ale mâinilor și degetelor, nu
efectuați niciodată lucrări de întreținere cu motorul cald.
POWPG20130 RO
Copyright © 2019 VARO P a g i n a | 16 www.varo.com
10.4 Filtru de carburant (Fig. 17)
Scoateți bușonul rezervorului de carburant.
Îndoiți o bucată de sârmă moale pentru a forma un cârlig la unul din capete.
Introduceți-l în gura rezervorului de carburant și agățați conducta de carburant. Trageți cu
grijă conducta de carburant către gura rezervorului până când poate fi prinsă cu degetele.
Notă: nu trageți de tot furtunul afară din rezervor.
Scoateți filtrul (A) din rezervor.
Trageți filtrul afară prin răsucire. Aruncați filtrul.
Instalați un filtru nou. Introduceți capătul filtrului în gura rezervorului. Verificați dacă filtrul
este așezat în colțul de jos al rezervorului. Dacă este necesar, ajutați poziționarea filtrului
cu ajutorul unei șurubelnițe lungi.
Alimentați rezervorul cu amestec proaspăt de carburant și ulei. Vezi capitolul Carburant și
lubrifiere. Puneți la loc bușonul rezervorului de carburant.
10.5 Bujia
Notă: pentru o funcționare eficientă a ferăstrăului cu lanț, bujia trebuie să
fie în permanență curată și să aibă distanța corespunzătoare între electrozi.
Apăsați pe întrerupător.
Scoateți butonul (A) de fixare a filtrului de aer, scoateți capacul de sus (B) slăbind șurubul
de fixare a capacului. Capacul se va ridica. (Fig. 18a)
Deconectați conectorul de cablu (C) de la bujie (D) trăgând și răsucind simultan (Fig. 18b).
Scoateți bujia cu cheia tubulară pentru bujii.
NU UTILIZAȚI ALTE UNELTE
Verificați distanța dintre electrozi cu ajutorul unei lere și dacă este necesar ajustați
distanța la 0,635 mm (0,025 inchi).
Instalați o bujie nouă.
Notă: pentru înlocuire, utilizați o bujie cu rezistor.
Notă: sistemul de aprindere prin scânteie este în conformitate cu toate
cerințele pentru echipamente care produc interferențe.
11 CURĂȚAREA ȘI ÎNTREȚINEREA
11.1 Lubrifierea pinionului din vârf:
Atenționare: pinionul din vârf al ferăstrăului nou este deja lubrifiat din
fabricație. Lipsa lubrifierii pinionului din vârf al lamei de ghidare, conform
instrucțiunilor de mai jos, va reduce performanțele și va cauza griparea,
anulând garanția producătorului.
Se recomandă lubrifierea pinionului din vârf după 25 de ore de utilizare sau săptămânal, după
cum este cazul mai întâi. Înainte de lubrifiere, curățați întotdeauna cu atenție pinionul din
vârful lamei de ghidare.
POWPG20130 RO
Copyright © 2019 VARO P a g i n a | 17 www.varo.com
Unelte pentru lubrifiere:
Pentru aplicarea unsorii pe pinionul din vârful lamei de ghidare se recomandă o pompă de
ungere (opțională). Pompa de ungere este prevăzută cu un vârf cu ac, necesar pentru
aplicarea eficientă a unsorii pe pinionul din vârf.
Pentru lubrifierea pinionului din vârf:
Avertisment: la manipularea lamei și lanțului este obligatoriu portul
mănușilor de protecție.
Apăsați pe întrerupător.
Notă: pentru lubrifierea pinionului din vârf, nu este necesară demontarea
lanțului. Lubrifierea poate fi efectuată în punctul de lucru.
Curățați pinionul din vârful lamei.
Cu ajutorul pompei de ungere (opționale), introduceți vârful cu ac în orificiul de ungere și
injectați unsoare până când iese pe la marginea exterioară a pinionului din vârf (Fig. 19).
Rotiți lanțul cu mâna. Repetați operațiunea de lubrifiere până la lubrifierea în întregime a
pinionului din vârf.
11.2 Întreținerea lamei de ghidare
Cele mai multe probleme la lama de ghidare pot fi prevenite prin simpla întreținere
corespunzătoare a lanțului. Lubrifierea insuficientă a lamei de ghidare și utilizarea ferăstrăului
cu lanțul prea strâns contribuie la uzura rapidă a lamei. Pentru minimizarea uzurii lamei de
ghidare, se recomandă următoarele proceduri de întreținere a lamei.
Avertisment: la operațiunile de întreținere este obligatoriu portul mănușilor
de protecție. Nu efectuați lucrări de întreținere cu motorul cald.
11.3 Ascuțirea lanțului:
Pentru utilizatorii neexperimentați ai ferăstrăului cu lanț, se recomandă ascuțirea profesionistă
a lanțului la cel mai apropiat centru de service profesionist. Dacă vă considerați capabil să
ascuțiți chiar dvs. lanțul, există unelte speciale disponibile la centrele de service profesionist.
Pentru ascuțirea lanțului sunt necesare unelte speciale, pentru a asigura ascuțirea sub unghiul
și la adâncimea corespunzătoare a dinților tăietori. Pentru utilizatorii neexperimentați ai
ferăstrăului cu lanț, se recomandă ascuțirea profesionistă a lanțului la cel mai apropiat centru
de service profesionist. Pentru utilizatorii neexperimentați ai ferăstrăului cu lanț, se recomandă
ascuțirea lanțului de către un specialist, în orice service autorizat.
Avertisment: un lanț ascuțit necorespunzător prezintă risc sporit de recul.
Pentru ascuțirea lanțului trebuie utilizate unelte de ascuțire corespunzătoare:
pilă rotundă pentru lanț
ghidaj pentru pilă
calibru pentru măsurarea lanțului.
Aceste unelte pot fi achiziționate din orice magazin de specialitate.
Pentru obținerea unor particule de rumeguș cu formă corespunzătoare, utilizați un lanț
ascuțit. Dacă se produce praf de lemn, lanțul trebuie reascuțit.
POWPG20130 RO
Copyright © 2019 VARO P a g i n a | 18 www.varo.com
Avertisment: toți dinții tăietori trebuie să aibă aceeași lungime. Lungimea
inegală a dinților poate face lanțul să circule neuniform sau poate duce la
ruperea acestuia.
Lungimea minimă a dinților este de 4 mm. Dacă dinții sunt mai scurți, demontați lanțul.
Trebuie respectate unghiurile la care sunt dispuși dinții.
Pentru ascuțirea grosieră a lanțului, efectuați 2 sau 3 curse ale pilei din interior spre
exterior.
Avertisment: după 3 sau 4 ascuțiri ale dinților tăietori, ascuțiți lanțul la un
service autorizat. Acesta va ascuți și opritorul de adâncime, care asigură
distanța.
Ascuțirea lanțului
Pasul lanțului (Fig. 20) diferă în funcție de model.
POWPG20130
Pas
8,25 mm (0,325 inchi)
Grosime
1,47 mm (0,058 inchi)
La ascuțirea lanțului purtați mănuși de protecție și utilizați o pilă rotundă cu Ø 4,8 mm
Ascuțiți dinții tăietori numai prin curse spre exterior (Fig. 21), respectând valorile indicate în Fig.
20. După ascuțire, dinții tăietori trebuie să aibă aceeași lățime și lungime.
Avertisment: un lanț bine ascuțit produce rumeguș bine definit. Dacă lanțul
începe să producă pulbere, trebuie ascuțit.
La fiecare 3-4 ascuțiri ale dinților tăietori trebuie verificată înălțimea reperelor de adâncime, iar
dacă este necesar acestea trebuie reduse cu ajutorul unei pile late și a șablonului furnizat
opțional, iar apoi trebuie rotunjit colțul din față (Fig. 22).
AVERTISMENT: Reglarea corespunzătoare a reperului de adâncime este la
fel de importantă ca și ascuțirea corespunzătoare a lanțului.
11.4 Lama de ghidare
Lama trebuie întoarsă la fiecare 8 ore de utilizare, pentru a asigura o uzură uniformă. Canalul
lamei și orificiul de lubrifiere trebuie să fie curățate permanent cu ajutorul unui dispozitiv de
curățare a canalului (opțional) (Fig. 23) controlați frecvent uzura canalelor lamei, iar dacă este
necesar.
Avertisment: nu montați un lanț nou pe un pinion sau un inel de centrare
uzat.
Uzura lamei - întoarceți frecvent lama la intervale regulate (de exemplu, după 8 ore de
utilizare) pentru a asigura uzura uniformă a părții superioare și a părții inferioare a lamei.
Orificiile de ungere - orificiile de ungere ale lamei trebuie curățate pentru a asigura lubrifierea
corespunzătoare a lamei și a lanțului în timpul utilizării.
Notă: starea orificiilor de ungere este ușor de verificat. Dacă orificiile sunt
libere, lanțul va pulveriza automat ulei la câteva secunde după pornirea
ferăstrăului. Ferăstrăul este prevăzut cu un sistem automat de ungere.
POWPG20130 RO
Copyright © 2019 VARO P a g i n a | 19 www.varo.com
11.5 Întreținerea lanțului
Întinderea lanțului:
Verificați frecvent întinderea lanțului și reglați ori de câte ori este necesar, pentru a menține
lanțul întins pe lamă, dar suficient de larg pentru a putea fi antrenat cu mâna.
Rodarea unui lanț nou:
Un lanț și o lamă noi necesită repetarea reglării lanțului chiar și după numai 5 tăieri. Acest
lucru este normal în perioada de rodaj, iar intervalele între reglajele ulterioare vor începe să
crească rapid.
Avertisment: nu scoateți niciodată mai mult de trei dinți de la o buclă de
lanț. În caz contrar, pinionul se poate deteriora.
Lubrifierea lanțului:
Verificați întotdeauna dacă sistemul automat de ungere funcționează corespunzător
Rezervorul de ulei trebuie alimentat în permanență cu ulei de bună calitate pentru lanț, lamă și
pinion.
Lubrifierea corespunzătoare a lamei și a lanțului în timpul operațiunilor de tăiere este esențială
pentru reducerea la minim a frecării cu lama.
Nu lăsați niciodată lama și lanțul fără ulei. Utilizarea ferăstrăului cu ulei insuficient reduce
eficiența tăierii, scurtează durata de viață a lanțului, provoacă tocirea rapidă a lanțului și
provoacă o uzură excesivă a lamei din cauza supraîncălzirii. Insuficiența uleiului este indicată
de fum sau de decolorarea lamei.
12 DATE TEHNICE
Model
POWPG20130
Capacitatea cilindrică a motorului
45,4 cc
Puterea maxime a frânei de ax
1,95 kW
Lungime lamă
450 mm
Lungime de tăiere a lamei
420 mm
Pasul lanțului
8,25 mm (0,325 inchi)
Grosimea lanțului
1,47 mm (0,058 inchi)
Turația de ralanti
3.200 rpm
Turația maximă recomandată cu accesoriile de tăiere
12.000 rpm
Capacitatea rezervorului de carburant
520 ml
Sistem anti-vibrații
Da
Pinion de antrenare
5 dinți
Capacitatea rezervorului de ulei
250 ml
Frână de lanț
Da
Tipul carburatorului
Walbro
Tipul bujiei
Champion
13 ZGOMOT
Valori ale emisiilor sonore măsurate în conformitate cu standardele aplicabile. (K=3)
Nivel de presiune acustică LpA
103 dB(A)
Nivel de putere acustică LwA
113 dB(A)
ATENȚIE! Presiunea acustică poate depăși 85 dB(A), caz în care trebuie
purtat un dispozitiv de protecție auditivă.
POWPG20130 RO
Copyright © 2019 VARO P a g i n a | 20 www.varo.com
aw (Vibrație)
Max. 6,5 m/s²
K = 1,5 m/s²
14 DEPOZITAREA FERĂSTRĂULUI CU LANȚ
Atenționare: nu depozitați niciodată ferăstrăul cu lanț mai mult de 30 de zile înainte de a urma
procedurile de mai jos: Pentru depozitarea ferăstrăului cu lanț pentru mai mult de 30 de zile
este necesară întreținerea în vederea depozitării. Nerespectarea instrucțiunilor privind
depozitarea duce la evaporarea carburantului rămas în carburator, care lasă depozite
rășinoase. Acestea pot îngreuna pornirea și pot necesita reparații costisitoare.
Scoateți cu grijă capacul rezervorului de carburant, pentru a elibera presiunea eventual
acumulată în rezervor. Goliți cu atenție rezervorul de carburant.
Porniți motorul și lăsați-l să meargă până la oprirea aparatului, pentru a goli carburantul
din carburator.
Lăsați motorul să se răcească (aprox. 5 minute).
Scoateți bujia cu ajutorul unei chei de bujii.
Turnați o linguriță de ulei curat pentru motoare în 2 timpi în camera de ardere. Trageți
încet de coarda demarorului de câteva ori, pentru a acoperi componentele interne. Puneți
la loc bujia (Fig. 24).
Notă: păstrați aparatul la loc uscat și ferit de surse potențiale de incendiu,
cum ar fi cuptoarele, boilerele pe gaz, uscătoarele de gaze etc.
Scoaterea aparatului din depozit
Scoateți bujia.
Smuciți coarda demarorului pentru a elimina uleiul în exces din camera de ardere.
Curățați bujia și reglați distanța dintre electrozi sau instalați o bujie nouă cu distanța
corespunzătoare între electrozi.
Pregătiți aparatul pentru utilizare.
Alimentați rezervorul cu amestecul corespunzător de carburant și ulei. Vezi capitolul
Carburant și lubrifiere.
15 DEPANAREA
PROBLEMĂ
CAUZA PROBABILĂ
MĂSURI DE REMEDIERE
Aparatul nu
pornește
sau
pornește,
dar nu
funcționează
Proceduri de pornire incorecte.
Reglare incorectă a amestecului la
carburator.
Bujie ancrasată.
Rezervorul de carburant este gol.
Butonul demarorului nu a fost
apăsat suficient.
Urmați instrucțiunile din manualul de
utilizare.
Reglați carburatorul la un centru de
service autorizat.
Curățați bujia, reglați distanța între
electrozii bujiei sau înlocuiți bujia.
Alimentați rezervorul de carburant cu
amestec corespunzător de carburant.
Aparatul
pornește,
dar puterea
motorului
este redusă.
Filtrul de carburant este înfundat.
Poziție incorectă a pârghiei.
Parascântei murdar.
Filtru de aer murdar.
Reglare incorectă a amestecului la
carburator în unitatea de service.
Înlocuiți filtrul de carburant.
Treceți în poziția de mers.
Înlocuiți dispozitivul parascântei.
Scoateți, curățați și reinstalați filtrul.
Reglați carburatorul la un centru de
service autorizat.
Motorul dă
rateuri.
Reglare incorectă a amestecului la
carburator.
Filtrul de aer este înfundat.
Amestec de carburant învechit sau
necorespunzător.
Reglați carburatorul la un centru de
service autorizat.
Înlocuiți sau curățați filtrul de aer.
Goliți rezervorul de combustibil / alimentați
cu amestec proaspăt de carburant.
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22

Powerplus POWPG20130 Manualul proprietarului

Tip
Manualul proprietarului