7
ÎN INTERESUL SIGURANŢEI
ATENŢIE
Informaţi utilizatorii cu privire la următoarele:
•
În cazul detectării unuia dintre fenomenele de mai jos în timpul utilizării frânei, se va înceta imediat utilizarea bicicletei şi se va solicita
verificarea şi repararea frânei la magazinul de unde a fost cumpărată.
1) Se emite un zgomot anormal la aplicarea frânei
2) Forţa de frânare este anormal de mare
3) Dacă forța de frânare este anormal de slabă
Dacă se produc 1) și 2), cauza poate fi absența unsorii de frână, solicitați magazinului să vă greseze mecanismul cu unsoare specială de frână.
Dacă se produc 2) sau 3) atunci când se folosește BR-C6050-F/BR-C6060-F, este posibil ca modulatorul de putere să funcționeze defectuos.
Solicitați magazinului veri
ficarea/repararea acestuia.
•
Dacă frâna este aplicată frecvent, zona din jurul acesteia se poate supraîncălzi. Zona din
jurul frânei nu trebuie atinsă timp de cel puţin 30 de minute după folosirea bicicletei.
•
Se va evita aplicarea continuă a frânei atunci când se coboară pe pante lungi, deoarece componentele de frână ale sistemului de frânare
SHIMANO INTER M se pot încălzi excesiv, iar performanța de frânare poate scădea. Aceasta poate cauza o reducție a cantității de unsoare
pentru frână în interiorul frânei, ceea ce poate duce la probleme cum ar fi frânarea bruscă anormală.
•
Sistemul de frânare faţă INTER M trebuie montat numai pe latura stângă a unei biciclete cu roţi de 26" sau mai mari. În cazul montării pe o
bicicletă cu roţi mai mici de 26", forţa de frânare poate fi prea mare, putând provoca accidente.
•
Pentru a obţine performanţe optime de la frâna faţă SHIMANO INTER M, trebuie folosite cabluri şi manete de frână SHIMANO.
(https://productinfo.shimano.com/lineupchart.html) (Cursa cablului interior trebuie să fie de: 21,5 mm (când se utilizează BL-C6010) / 16,5 mm
(când se utilizează BL-C6000 / BL-IM60 / BL-IM65 / BL-IM45) sau mai mare când maneta de frână este apăsată. Dacă se deplasează cu mai puţin
de 21,5 mm / 16,5 mm, forţa de frânare va fi redusă şi este posibil ca frâna să nu funcţioneze.)
•
În cazul ruginirii cablului de frână, este posibil ca forţa de frânare să scadă. În acest caz, cablul de frână trebuie înlocuit cu un cablu de frână
original SHIMANO, după care frânarea trebuie verificată din nou.
•
Se interzice dezasamblarea ansamblului frânei şi a butucului faţă. Dacă sunt dezasamblate, este posibil să nu mai funcţioneze corect.
•
Pentru BR-C6050-F/BR-C6060-F, modulatorul de putere este construit în corpul frânei deci nu este necesar un modulator de putere în corpul
butucului. Totuși, este necesară furca specială pentru montare.
OBSERVAŢIE
•
Se vor folosi roţi spiţate 3x sau 4x. Nu pot fi folosite roţi spiţate radial. În caz contrar, spiţele sau roata se pot deteriora sau se poate produce
zgomot la frânare.
•
Frâna INTER-M este diferită de frânele convenționale cu bandă prin faptul că interiorul tamburului de frână este umplut cu unsoare, făcând
rotirea cauciucului mai grea decât de obicei. (În special pe vreme rece.)
•
În cazul acţionării puternice a frânei faţă INTER M în timp ce bicicleta este oprită, şi apoi a zdruncinării roţii, se poate observa un uşor joc al
frânei. Acest fenomen este normal şi nu va cauza probleme în timpul deplasării.
Zona din jurul frânei