ÎN INTERESUL SIGURANŢEI
5
SM-RT500-SS
•
Acest disc de frână a fost conceput pentru uz recreativ.
Dacă se frânează brusc în mod repetat în condiţiile în care discurile de frână sunt fierbinţi, frânele vor provoca zgomot, iar forţa de frânare se va
reduce.
Dacă se simte o reducere a forţei de frânare, folosirea bicicletei trebuie întreruptă imediat, pentru a scădea temperatura discurilor de frână.
•
Dacă maneta de frână nu opune rezistenţă la apăsare, se va înceta imediat folosirea frânelor și se va lua legătura cu un dealer sau un reprezentant.
•
Dacă apar scurgeri de lichid, se va înceta imediat folosirea frânelor și se va lua legătura cu un dealer sau un reprezentant.
•
În cazul aplicării frânei faă cu o foră exagerată, roata se poate bloca, iar bicicleta se poate răsturna în faă, provocând rănirea gravă.
•
Înainte de utilizarea bicicletei, se va verifica funcţionarea corectă a frânelor faţă și spate.
•
Distanţa de frânare va fi mai mare pe vreme ploioasă. Se va reduce viteza și se va frâna ușor, din timp.
•
Dacă suprafaţa de rulare este udă, anvelopele vor derapa mai ușor. Deraparea anvelopelor poate provoca răsturnarea bicicletei. Se va reduce viteza și
se va frâna ușor, din timp.
•
Nu este permisă modificarea manetei. În caz contrar, maneta se poate rupe, împiedicând frânarea.
•
Înainte de folosirea bicicletei, se verifică dacă nu există deteriorări, cum ar fi exfolieri sau crăpături ale carbonului. Dacă există deteriorări, se va înceta
folosirea bicicletei și se va lua legătura cu un dealer sau un reprezentant. În caz contrar, maneta se poate rupe, frânarea devenind imposibilă.
Pentru montarea pe bicicletă şi întreţinere:
•
În timpul montării sau reparării roţii, feriţi-vă degetele de discul de frână în mișcare.
Discul de frână este suficient de ascuţit încât să cauzeze leziuni grave dacă degetele persoanei care efectuează
lucrarea sunt prinse în orificiile acestuia.
•
Dacă discul de frână este uzat, fisurat sau deformat, trebuie înlocuit.
•
Dacă discul de frână se uzează până la grosimea de 1,5 mm sau până când suprafaţa de aluminiu devine vizibilă, trebuie înlocuit cu unul nou.
•
Înainte de reglarea frânelor, se va verifica dacă piesele componente ale acestora sunt suficient de reci.
•
Se va folosi numai ulei mineral original SHIMANO. În cazul folosirii altor tipuri de ulei, este posibil ca frânele să nu funcţioneze corect sau să se
defecteze.
•
Se va folosi numai ulei dintr-un recipient nou. Nu se va refolosi uleiul scurs prin aerisitor. Uleiul vechi sau refolosit poate să conţină apă, care provoacă
blocarea sistemului de frânare din cauza vaporilor.
•
Se va avea grijă ca în sistemul de frânare să nu pătrundă apă sau bule de aer. În caz contrar, acesta se poate bloca din cauza vaporilor. Capacul
rezervorului trebuie îndepărtat cu mare atenţie.
•
Dacă furtunul de frână a fost tăiat pentru a-i regla lungimea, sau dacă a fost schimbat de pe stânga pe dreapta sau viceversa, acesta trebuie aerisit
conform etapelor din secţiunea „Completarea cu ulei mineral original SHIMANO și aerisirea”.
•
Când bicicleta este răsturnată sau culcată, este posibil ca în rezervorul sistemului de frânare să existe bule de aer, rămase acolo la închiderea șurubului
de aerisire sau acumulate în diverse părţi ale sistemului de frânare la utilizarea îndelungată a acestuia. Sistemul de frânare pe disc nu este proiectat să
funcţioneze în poziţie răsturnată. Dacă bicicleta este răsturnată sau culcată, bulele de aer din rezervor se pot deplasa în direcţia etrierului, iar dacă
bicicleta este folosită în această stare, există pericolul ca frânele să nu funcţioneze, provocând accidente grave. Dacă bicicleta a fost răsturnată sau
culcată, se va acţiona de câteva ori maneta de frână, pentru a verifica funcţionarea normală a frânelor înainte de a folosi bicicleta, iar dacă frânele nu
funcţionează normal, vor fi reglate conform următoarei proceduri.
Dacă frâna nu funcţionează corect (nu are forţă) la apăsarea manetei
Se orientează zona de aerisire a manetei de frână într-o poziţie paralelă cu solul, apoi se apasă ușor de mai multe ori și se așteaptă revenirea
bulelor de aer în rezervor.
Dacă frânarea este în continuare slabă, se aerisește sistemul de frânare (se va consulta secţiunea „Completarea cu ulei mineral original SHIMANO și
aerisirea”).