Shimano RD-M530 Service Instructions

Tip
Service Instructions
4. Utilizarea șurubului de reglare a tensiunii B
Se pune lanţul pe foaia mică și pe pinionul mare, apoi se rotește
braţul pedalier înapoi. Se rotește apoi șurubul de reglare a
tensiunii B pentru a aduce
rola de ghidare cât mai
aproape de pinion, dar
fără a-l atinge. Se așează
lanţul pe cel mai mic pinion
și se repetă operaţiunea de
mai sus astfel încât rola să
nu atingă pinionul.
1. Reglarea în poziţia
inferioară
Se rotește șurubul de
reglare pentru
poziţia inferioară
astfel încât rola
de ghidare să
se alinieze cu
pinionul mare.
• Dacă lungimea lanţului trebuie modificată ca
urmare a schimbări combinaţiei de pinioane,
eliminarea unei secţiuni trebuie executată în alt loc
decât cel în care lanţul a fost îmbinat cu un știft
de cuplare întărit sau cu un știft de capăt. Dacă
eliminarea unei secţiuni este executată în locul de
îmbinare cu un știft de cuplare întărit sau cu un știft
de capăt, lanţul se va deteriora.
• Se va verifica întinderea corectă și buna stare ale lanţului. Dacă lanţul este prea
slab sau dacă este deteriorat, va trebui înlocuit. În caz contrar, lanţul se poate
rupe și poate provoca accidentarea gravă a utilizatorului.
• Înainte de instalarea pieselor, se vor consulta cu atenţie instrucţiunile de service.
Componentele slăbite, uzate sau defecte pot produce rănirea utilizatorului. Se
recomandă în mod expres utilizarea exclusivă a pieselor de schimb Shimano
originale.
• Instrucţiunile pentru service se vor citi cu atenţie și se vor păstra într-un loc sigur,
pentru a le putea consulta pe viitor.
Observaţie
• Dacă schimbarea vitezelor nu se face cu ușurinţă, se va curăţa schimbătorul și se
vor lubrifia toate piesele mobile.
• Dacă legăturile sunt atât de slăbite încât reglarea nu este posibilă, se va înlocui
schimbătorul.
• Schimbătorul va fi curăţat periodic și toate piesele mobile vor fi lubrifiate
(mecanismul și rolele).
• Dacă reglarea schimbării vitezelor nu poate fi făcută, se va verifica paralelismul cu
partea din spate a bicicletei. Se vor verifica și lubrifierea cablului și dimensiunile
cămășii exterioare. Aceasta nu trebuie să fie prea lungă sau prea scurtă.
• În cazul detectării de zgomote neobișnuite ca rezultat al slăbirii unei role, aceasta
trebuie înlocuită.
• Dacă lanţul cade repetat de pe pinioane în timpul folosirii, pinioanele și lanţul
trebuie înlocuite.
• Se reglează schimbătorul spate RD-M530, cu arc invers,
pornind de la pinioanele mari.
• Folosirea unui cadru cu cabluri interne nu este recomandată,
deoarece forţele de frecare mari au tendinţa de a afecta
funcţia de schimbare SIS.
• Se folosește întotdeauna setul de pinioane cu aceleași
marcaje de grup. Nu se folosește niciodată cu un pinion cu
un marcaj de grup diferit.
• Se folosește o cămașă exterioară suficient de lungă pentru a
nu se întinde complet, chiar și atunci când ghidonul este rotit
complet în ambele părţi. În plus, se verifică dacă maneta schimbătorului nu atinge
cadrul bicicletei atunci când ghidonul este rotit complet.
• Cablul de schimbare a vitezelor și cablul de frână nu trebuie să se atingă în
timpul frânării. Dacă se ating, este posibil ca frânarea să fie afectată.Se montează
cablurile astfel încât să nu fie complet întinse, chiar și atunci când ghidonul este
rotit complet în orice direcţie.
• Se folosește o vaselină specială pentru cablul de schimbare a vitezelor (SIS-
SP41). Nu se va folosi vaselină DURA-ACE sau de alt tip, deoarece acestea pot
afecta schimbarea vitezelor.
• Se lubrifiază cu vaselină cablul și partea interioară a cămășii exterioare înainte de
utilizare, pentru a se asigura alunecarea ușoară a cablului.
• Pentru o funcţionare fără probleme, se folosește cămașa exterioară și ghidajul de
cablu al butucului pedalier specificat.
• Manetele de schimbător se vor acţiona numai atunci când angrenajul se învârte.
• Garanţia nu acoperă uzura normală sau deteriorarea rezultată în urma utilizării
normale a pieselor.
• Pentru întrebări referitoare la metodele de instalare, reglare, utilizare sau întreţinere
a bicicletei, utilizatorul se va adresa unui dealer autorizat.
Lanţ Știft de cuplare întărit Instrument pentru lanţ
Lanţ foarte îngust cu 9
viteze, ca de exemplu
CN-7701 / CN-HG93
TL-CN32 / TL-CN23
Lanţ îngust, cu 8 / 7 / 6
viteze, ca de exemplu
CN-HG50 / CN-IG51
TL-CN32 / TL-CN23
3. Conectarea și fixarea cablului
Se acţionează maneta de cel puţin opt ori, apoi se verifică
display-ul pentru a vedea dacă maneta este în poziţia cea mai
joasă. Se scoate apoi capacul și se conectează cablul.
În cazul în care ghidoanele sunt din
carbon, este posibil să fie nevoie să
se reducă cuplul de strângere, pentru
a împiedica deteriorarea ghidonului.
Se va consulta producătorul bicicletei sau al ghidonului referitor la
valoarea potrivită a cuplului de strângere în cazul ghidoanelor din
fibră de carbon.
Informaţii generale privind siguranţa
AVERTISMENT
• Lanţul se va curăţa cu detergent neutru. Nu se vor folosi detergenţi bazici sau
acizi, cum ar fi agenţii de îndepărtare a ruginii, deoarece aceștia pot duce la
defectarea și / sau deteriorarea lanţului.
• Știftul de cuplare întărit trebuie folosit numai pentru conectarea lanţurilor de tip
îngust.
• Există două tipuri de știfturi de cuplare întărite. Se va consulta tabelul de mai
jos înainte de a alege știftul potrivit. În cazul folosirii de știfturi de cuplare altele
decât cele întărite, sau în cazul folosirii de instrumente sau știfturi de cuplare
întărite care nu sunt potrivite pentru tipul de lanţ utilizat, este posibil ca forţa de
cuplare rezultată să nu fie suficientă, ceea ce poate provoca ruperea sau căderea
lanţului.
6.5mm
7.1mm
Argintiu
Negru
Reţineţi: în scopul îmbunătăţirii produsului, specificaţiile pot fi modificate fără notificare. (Română)
Instrucţiuni pentru service
RD-M530
Pentru rezultate optime, se recomandă utilizarea
următoarei combinaţii.
Montarea schimbătorului spate
Lungimea lanţului pentru bicicletele cu suspensie spate
Reglarea SIS
În momentul montării, se va avea grijă ca șurubul de reglare a tensiunii B
să nu intre în contact cu urechea de fixare a roţii spate. În caz contrar,
pot apărea deformări.
Nu se scoate blocul de aliniere Pro-Set în acest moment.
Lungimea A va varia în funcţie de deplasarea suspensiei spate.
Din această cauză, dacă lanţul este prea scurt, sistemul de
tracţiune poate fi solicitat excesiv. Lungimea lanţului se
reglează adăugând două zale atunci când suspensia spate
este în poziţia în care dimensiunea „A” este maximă, iar lanţul
se află pe pinionul mare și pe foaia mare. Dacă deplasarea
suspensiei spate este amplă, este posibil ca lanţul să nu fie
bine întins când se află pe foaia mică și pe pinionul mic.
Cuplu de strângere ax butuc:
8 - 10 N•m
Cuplu de strângere:
5 – 7 N•m
Cuplu de strângere:
5 – 7 N•m
A
A'
Se adăugă 2 zale (cu lanţul pe pinionul mare și pe foaia mare)
Cheie hexagonală de 5 mm
Ureche de fixare
roată spate
Șurub de reglare a
tensiunii B
Pinionul
mare
Lanţ
Foaia mare
1
1 2
2
Pinionul
mare
Rolă de ghidare
Șurub de reglare
pentru poziţia
inferioară
Canelură
Tăierea cămășii exterioare
În momentul tăierii cămășii exterioare, se taie capătul opus
capătului marcat. După tăierea cămășii
exterioare, capătul se rotunjește, pentru
ca interiorul găurii să aibă un diametru
uniform.
Se atașează același
capac la capătul tăiat al
cămășii exterioare.
Capac exterior
2. Reglarea în poziţia superioară
Se rotește braţul pedalier în timp ce
se trage manual schimbătorul,
pentru a-l aduce în poziţie
superioară, după care se
rotește șurubul de reglare
în poziţia superioară până
când rola de ghidare este
aliniată cu conturul exterior al
pinionului mic, atunci când se
privește din spate.
Se rotește braţul pedalier
pentru a aduce schimbătorul
în poziţie inferioară.
Se conectează cablul la schimbătorul spate
și, după întinderea cablului, se fixează din
nou în schimbătorul spate, conform imaginii.
Se conectează cablul la
schimbător, după cum se
arată în imagine.
1
2
1 2
Conturul exterior
pinionului mic
Rolă de
ghidare
Șurub de reglare în
poziţia superioară
Se trage
Capacul etanș cu vârf și
protecţia din cauciuc se
montează pe opritorul
exterior al cadrului.
Protecţie din cauciuc
Protecţie din
cauciuc
A nu se îndoi
Capac etanș cu vârf
Cuplu de strângere:
6 - 8 N•m
Cheie hexagonală de 5 mm
Pentru performanţe optime ale sistemului SIS, se lubrifiază periodic
toate piesele sistemului de transmisie.
5. Reglarea SIS
Se apasă maneta de schimbare a vitezelor în timp ce se rotește
braţul pedalier, pentru a deplasa schimbătorul pe cel mai mare
pinion. Apoi se acţionează din nou maneta, pentru a deplasa
schimbătorul către pinionul pentru viteza a 2-a. După aceea, se
acţionează maneta doar pentru a compensa jocul cablului și se
rotește braţul pedalier.
Dacă lanţul
coboară pe al
3-lea pinion
Se rotește bucșa de reglare a
cablului în sensul acelor de
ceasornic, pentru a-l strânge
până când lanţul revine la cel
de-al doilea pinion.
Se rotește bucșa de reglare a
cablului în sens invers acelor de
ceasornic, pentru a-l slăbi până
când lanţul atinge un pinion și se
aude un zgomot.
Dacă nu se
aude niciun
zgomot
23
23
23
Șurub de reglare Șurub de reglare
Reglarea optimă
Reglarea optimă este asigurată atunci când bucșa de reglare a
cablului este strâns (rotit în sensul acelor de ceasornic) până la
apariţia zgomotelor, fără ca maneta să fie acţionată, și apoi
slăbit (rotit în sens invers acelor de ceasornic) cu 90 - 180 grade
faţă de punctul respectiv.
Se acţionează maneta de schimbare a vitezelor și se verifică
lipsa zgomotelor pe toate pinioanele.
Bloc de aliniere Pro-Set
Montarea lanţului
Lanţul se montează cu blocul de
aliniere Pro-Set încă atașat. După
montare, se scoate blocul de
aliniere Pro-Set.
Se rotește braţul pedalier pentru a
aduce schimbătorul în poziţie
inferioară.
Se va folosi un manșon pentru
ghidon cu diametru exterior maxim
de 32 mm.
1
2
1 2
2
1
Pinionul mare
Pinionul mic
Șurub de reglare
a tensiunii B
Montarea manetei Date tehnice
Schimbător spate
g
a
-
18
T
-
S
H
I
M
A
N
O
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
C
a
g
-
1
5
T
a
g
-
1
3
T
Marcaje de grup
Utilizarea manetelor
Utilizarea manetei de frână
Reglarea distaneţei manetă - ghidon
Se recomandă ca distanţa dintre manete și ghidon să fie reglată
cât mai confortabil pentru schimbarea vitezelor și frânare.
Schimbarea vitezelor
Maneta revine întotdeauna la poziţia iniţială în momentul eliberării
după schimbarea vitezelor. În momentul acţionării manetei, se
rotește simultan și braţul pedalier.
Pentru a trece de la un pinion mare la unul mai mic
Pentru a schimba o singură viteză, se apasă maneta în poziţia (1).
Pentru a schimba două viteze odată, se apasă maneta în poziţia (2)
În acest mod se pot schimba maximum două viteze odată.
Pentru a trece la un pinion mai mare
Se trage o dată maneta pentru a schimba la următorul pinion mai
mare.
Poziţia iniţială a manetei
Se lăţește
Se
îngustează
Prima falangă
Capăt manetă
Cheie
hexagonală
de 2 mm
Poziţia iniţială a manetei
Manetă de eliberare
suplimentară
Aprox.
2 mm
În aceste instrucţiuni de service este prezentată funcţionarea atunci când se folosește maneta DUAL CONTROL ST-M530 / ST-M535 în
combinaţie cu schimbătorul spate tip low normal (cu arc invers) RD-M530. În cazul utilizării în combinaţie cu schimbătorul top normal
RD-M531, operaţiunile și afișajele display-ului vor fi inversate.
Se îngustează
Se lăţește
ST-M535 ST-M530
Schimbător spate
Manetă
Capac
Cablu
SI-5VM0B
Știft de cuplare întărit
Știft de capăt Știft de legătură
Număr model RD-M530
Tip SGS
Viteze 9
Capacitate totală 45T
Pinionul mare 34T
Pinionul mic 11T
Diferenţa dintre foaia mare și cea
mică
22T
Serie Deore
Manetă DUAL CONTROL ST-M530 / ST-M535
Cămașă exterioară SIS-SP41
Schimbător spate RD-M530
Tip SGS
Butuc spate FH-M530 / FH-M535
Viteze 9
Bloc de pinioane CS-HG50-9
Lanţ CN-HG73
Ghidaj butuc pedalier SM-SP17 / SM-BT17
Notă: Se verifi că amplasarea
cablului în canelură.
rom_280739_5VM0B.indd 1
rom_280739_5VM0B.indd 1
30/07/08 10:39:33 AM
30/07/08 10:39:33 AM
  • Page 1 1

Shimano RD-M530 Service Instructions

Tip
Service Instructions