Nr. model CS-7900
Configuraţii dinţi pinioane
11T - 21T
11T, 12T, 13T, 14T, 15T, 16T, 17T, 18T, 19T, 21T
11T - 23T
11T, 12T, 13T, 14T, 15T, 16T, 17T, 19T, 21T, 23T
11T - 25T
11T, 12T, 13T, 14T, 15T, 17T, 19T, 21T, 23T, 25T
11T - 27T
11T, 12T, 13T, 14T, 15T, 17T, 19T, 21T, 24T, 27T
11T - 28T
11T, 12T, 13T, 14T, 15T, 17T, 19T, 21T, 24T, 28T
12T - 23T
12T, 13T, 14T, 15T, 16T, 17T, 18T, 19T, 21T, 23T
12T - 25T
12T, 13T, 14T, 15T, 16T, 17T, 19T, 21T, 23T, 25T
12T - 27T
12T, 13T, 14T, 15T, 16T, 17T, 19T, 21T, 24T, 27T
Observaţie:
Îndepărtarea și montarea garniturii se vor face cu mare atenţie, pentru a se evita îndoirea acesteia. •
În momentul montării la loc a garniturii, aceasta trebuie să fie corect orientată și introdusă cât mai adânc posibil.
Se strânge conul pe axul butucului până când nu mai are joc. •
La alinierea proeminenţelor conului cu proeminenţele tubului de fixare a conului, se va alinia secţiunea A a tubului
de fixare a conului cu secţiunea B a axului butucului.
■ După îndepărtarea axului, se scoate șurubul de fixare a casetei (din interiorul casetei) și se înlocuiește caseta.
Observaţie:
În momentul înlocuirii corpului roţii libere, se înlocuiește și șurubul de fixare a corpului roţii libere. Se va lubrifia
filetul șurubului de fixare a casetei. În caz contrar, acesta se poate slăbi sau bloca.
Nu se va dezasambla caseta și nu se va aplica pe aceasta ulei sau vaselină, în caz contrar este posibil să se defecteze.
Înlocuirea casetei
SI-4G60A-002-05
Informaţii generale privind siguranţa
AVERTISMENT
ATENŢIE
NOTIFICARE
Înainte de utilizare, se vor verifica roţile, pentru a se asigura că nu există spiţe îndoite sau •
desprinse, urme de lovituri, zgârieturi sau crăpături pe suprafaţa jantei. Bicicleta nu se va
utiliza în cazul identificării unor astfel de probleme.
Nu utilizaţi în combinaţie cu furci cu suspensie tip bottom link. În cazul acestui tip de furci, •
distanţa dintre axul butucului și saboţii de frână se poate modifica datorită funcţionării
suspensiei, astfel încât la acţionarea frânelor acestea pot atinge spiţele.
În cazul utilizării incorecte a mecanismului quick release, roata se poate desprinde de •
bicicletă, provocând accidentarea gravă a utilizatorului.Înainte de utilizare, se vor citi cu
atenţie instrucţiunile de service aplicabile mecanismului quick release.
Aceste roţi sunt destinate deplasării pe suprafeţe pavate. Dacă roţile sunt folosite pe •
suprafeţe nepavate se pot îndoi sau deteriora, putând provoca accidente.
Se va verifica dacă roţile sunt bine fixate înainte de folosirea bicicletei. Dacă sunt slăbite, •
se pot desprinde și pot provoca accidentări grave.
Scobitura din partea opusă orificiului pentru valvă indică uzura jantei. Dacă scobitura nu mai •
este vizibilă, janta nu mai poate fi utilizată.
În cazul continuării utilizării jantei, aceasta se poate rupe, provocând căderea și accidentarea
gravă.
• Înainte de instalarea pieselor, se vor consulta cu atenţie instrucţiunile de service.
Piesele slăbite, uzate sau deteriorate pot cauza probleme de rezistenţă, provocând vătămări
grave. Se recomandă în mod expres utilizarea exclusivă a pieselor de schimb Shimano originale.
Instrucţiunile pentru service se vor citi cu atenţie și se vor păstra într-un loc sigur, pentru a le •
putea consulta pe viitor.
Anvelopele trebuie umflate la presiunea indicată pe aceastea înainte de utilizare. •
Se va utiliza bandă pentru jante care rezistă la presiuni mari, în caz contrar anvelopele se pot •
dezumfla brusc și se pot desprinde, provocând vătămări grave.
Saboţii Shimano R55HC (de înaltă performanţă) sunt fabricaţi dintr-un compus agresiv, •
destinat maximizării performanţelor în condiţii umede, care provoacă însă uzura accelerată a
jantei.
Shimano nu își asumă responsabilitatea pentru eventuala reducere a duratei de viaţă a
jantelor în urma utilizării saboţilor de frână R55HC.
Se recomandă în mod expres utilizarea de spiţe și nipluri originale Shimano. În cazul utilizării •
unor componente de la alt producător, este posibil ca zona în care spiţele se sprijină pe butuc
să fie deteriorată.
Înainte de utilizare, se vor verifica saboţii de frână: aceștia nu trebuie să aibă fragmente •
metalice sau alte corpuri străine pe suprafaţa lor. Astfel de obiecte pot provoca deteriorarea
jantei în momentul frânării.
Niplurile au diametru mare și pot fi rotite ușor pentru a simplifica tensionarea spiţelor. Totuși, •
trebuie evitată strângerea excesivă a niplurilor. În caz contrar, janta se poate deteriora.
(Se recomandă apelarea la ajutorul dealerilor autorizaţi pentru efectuarea reglajelor.)
Observaţie:
Dacă roata se înţepenește și rotirea devine dificilă, se va lubrifia cu vaselină. •
Nu se va aplica ulei în interiorul butucului, pentru a nu provoca spălarea vaselinei. •
Cheile speciale pentru spiţe sunt disponibile ca accesoriu opţional. •
Se recomandă apelarea la ajutorul dealerilor autorizaţi pentru reglarea tensiunii spiţelor, •
în cazul în care acestea au un joc iniţial, precum și după primii 1,000 km parcurși.
Apărătoarele de spiţe (CP-WH23) se vând separat. Contactaţi dealerul pentru informaţii •
suplimentare.
Catadioprii (produși de CATEYE) se vând de asemenea separat. Contactaţi dealerul pentru •
informaţii suplimentare.
Garanţia nu acoperă uzura normală sau deteriorarea rezultată în urma utilizării normale •
a pieselor.
Instrucţiuni pentru service
SI-4G60A-002
WH-7900-C35-CL
Pentru rezultate optime, se recomandă utilizarea următoarei combinaţii.
Dimensiune anvelope compatibile
Anvelopă cu talon
700C (19C - 25C)
Lanţ 10 viteze CN-7901
Bloc de pinioane 10 viteze CS-7900
Această roată poate fi folosită cu seturi de 8, 9 și 10 pinioane.
(Pentru seturile de 10 pinioane este necesar un distanţier de 1 mm, cu excepţia bicicletelor pentru
juniori.) Se vor consulta datele tehnice ale produsului pentru detalii despre combinaţiile cu alte piese,
cum ar fi lanţuri și pinioane pe casetă.
Date tehnice
Serie DURA-ACE
Număr model WH-7900-C35-CL
Viteze 8 / 9 / 10
Dimensiune jantă 700C (622 × 15C)
Lăţime jantă 20,8 mm
Înălţime jantă
Pentru faţă 35 mm
Pentru spate 35 mm
Bloc de pinioane
Pinioanele marcate cu sunt fixe.
■ Mai întâi, se scoate axul conform procedurii ilustrate. Dezasamblarea din partea casetei nu este posibilă.
Înlocuirea casetei
Înlocuirea spiţelor
Cuplu de strângere stânga:
15 - 17 N•m
Cheie hexagonală de 5 mm
Demontare
Cheie hexagonală de 5 mm
(1) (2)
Garnitură
Buza este în exterior
Tub de fixare a conului
Con
A
B
(3)
Ax
Cuplu de strângere:
45 - 50 N•m
Demontare
Cheie hexagonală
de 14 mm
Șaibă casetă
Nu se va demonta garnitura.
Șurub de fixare casetă
Casetă
Se aplică lubrifiant
Vaselină DURA-ACE (Y-
04110000)
* Instrucţiunile de service sunt disponibile și în alte limbi la:
http://techdocs.shimano.com
Reţineţi: în scopul îmbunătăţirii produsului, specificaţiile pot fi modificate fără notificare.
(Romanian)
Spiţarea
Se spiţează roata conform imaginii.
(Pentru faţă)
Spiţarea roţii faţă se realizează radial
atât pe stânga, cât și pe dreapta.
(Pentru spate)
Spiţarea roţii spate se realizează încrucișat
atât pe stânga, cât și pe dreapta.
Valoarea tensiunii spiţelor
Pentru faţă Pentru spate
1000 - 1400 N
Partea dreaptă (pinioane) Partea stângă
1200 - 1500 N 600 - 900 N
* Aceste valori au numai rol orientativ.
Montarea pinioanelor HG
La montarea butucului spate
CS-7900 (10 viteze), se
montează un distanţier în
poziţia indicată în ilustraţie.
A
a
c
-
1
4
T
Parte lată
Caseta are
o singură
canelură lată.
În cazul fiecărui pinion,
suprafaţa pe care se
află codul trebuie să fie
orientată înspre exterior
și poziţionată astfel
încât părţile late ale
proeminenţelor interiorului
fiecărui pinion și partea
A (unde lăţimea canelurii
este mare) de pe casetă
să fie aliniate.
11T - 21T, 11T - 23T
11T - 25T, 11T - 27T, 11T - 28T
12T - 23T, 12T - 25T, 12T - 27T
Distanţier
Distanţier
Distanţier
Distanţiere pinioane
Distanţiere pinioane
Distanţiere pinioane
Piuliţă de fixare
Piuliţă de fixare
Piuliţă de fixare
Cuplu de strângere:
30 - 50 N•m
Pentru a înlocui pinioanele
HG, se va folosi instrumentul
special (TL-LR15) și TL-SR21
pentru a desface piuliţa de
fixare.
Pentru a monta pinioanele HG,
se va folosi instrumentul special
(TL-LR15) pentru a strânge
piuliţa de fixare.
Demontare
Cheie
(TL-SR21)
TL-LR15
Piuliţă de
fixare
Număr model Date tehnice Culoare
RR-550-WUWSW CPSC Alb
RR-550-WUASW AS Portocaliu
RR-317-WUASW DIN Portocaliu
Spiţă
Niplu
*1 Inel interior
*2 Capac butuc
*2 Capac butuc
Se introduc spiţele prin jantă conform imaginii. În cazul roţii faţă, capetele spiţelor trebuie fixate corect în
fantele butucului, în caz contrar se pot deteriora.
*1 Se montează inelul interior astfel încât să intre complet sub
lamelele butucului.
*2 Se montează corect capacul butucului astfel încât lamelele
să intre complet în inelul interior până când se emite un clic,
apoi se verifică să nu poată fi demontat manual înainte de
folosire.