*1
*2 Capac butuc
*2 Capac butuc
*1 Se montează inelul interior astfel încât să intre
complet sub lamelele butucului.
*2 Se montează corect capacul butucului astfel încât
lamelele să intre complet în inelul interior până când se
emite un clic, apoi se verifică să nu poată fi demontat
manual înainte de folosire.
Tub de fixare a conului
SI-4G90A-003-05
Informaţii generale privind siguranţa
WH-7900-C35-TU
Instrucţiuni pentru service
SI-4G90A-003
Înainte de utilizare, se vor verifica roţile, pentru a se asigura că nu există spiţe îndoite sau •
desprinse, urme de lovituri, zgârieturi sau crăpături pe suprafaţa jantei. Bicicleta nu se va
utiliza în cazul identificării unor astfel de probleme.
Nu utilizaţi în combinaţie cu furci cu suspensie tip bottom link. În cazul acestui tip de furci, •
distanţa dintre axul butucului și saboţii de frână se poate modifica datorită funcţionării
suspensiei, astfel încât la acţionarea frânelor acestea pot atinge spiţele.
În cazul utilizării incorecte a mecanismului quick release, roata se poate desprinde de •
bicicletă, provocând accidentarea gravă a utilizatorului. Înainte de utilizare, se vor citi
cu atenţie instrucţiunile de service aplicabile mecanismului quick release.
Se va folosi ciment pentru jante pentru a fixa corect anvelopele tubulare pe jante. Dacă •
anvelopele nu sunt fixate corect, se pot desprinde de pe jantă și pot provoca accidentări grave.
Aceste roţi sunt destinate deplasării pe suprafeţe pavate. Dacă roţile sunt folosite pe •
suprafeţe nepavate se pot îndoi sau deteriora, putând provoca accidente.
Se va verifica dacă roţile sunt bine fixate înainte de folosirea bicicletei. Dacă sunt slăbite, •
se pot desprinde și pot provoca accidentări grave.
Înainte de montarea pieselor, se vor consulta cu atenţie instrucţiunile de service. •
Piesele slăbite, uzate sau deteriorate pot cauza probleme de rezistenţă, provocând vătămări
grave. Se recomandă în mod expres utilizarea exclusivă a pieselor de schimb Shimano originale.
Dacă suprafaţa de frânare a jantelor din fibră de carbon se uzează excesiv și jantele încep să •
se deformeze, se va înceta utilizarea bicicletei. Dacă bicicleta este folosită în continuare pot
surveni accidentări grave.
Instrucţiunile pentru service se vor citi cu atenţie și se vor păstra într-un loc sigur, pentru a le •
putea consulta pe viitor.
Anvelopele trebuie umflate la presiunea indicată pe aceastea înainte de utilizare. •
Jantele din fibră de carbon se uzează în urma frecării cu saboţii de frână și oferă performanţe •
optime numai după o perioadă de “rodaj”. Forţa de frânare sporește odată cu derularea
perioadei de rodaj. Luaţi în calcul sporirea forţei de frânare pentru a evita posibilele accidente.
Se folosesc saboţi de frână pentru jante din fibră de carbon R55C cu WH-7900-C35-TU. •
În cazul utilizării saboţilor cum ar fi R55C standard sau R55C de înaltă performanţă, forţa
de frânare poate fi insuficientă sau saboţii de frână se pot uza anormal.
Shimano nu își asumă responsabilitatea pentru eventuala reducere a duratei de viaţă
a jantelor în urma utilizării saboţilor de frână R55HC.
Se recomandă în mod expres utilizarea de spiţe și nipluri originale Shimano. În cazul utilizării •
unor componente de la alt producător, este posibil ca zona în care spiţele se sprijină pe
butuc să fie deteriorată.
Înainte de utilizare, se vor verifica saboţii de frână: aceștia nu trebuie să aibă fragmente •
metalice sau alte corpuri străine pe suprafaţa lor. Astfel de obiecte pot provoca deteriorarea
jantei în momentul frânării.
Niplurile au diametru mare și pot fi rotite ușor pentru a simplifica tensionarea spiţelor. •
Totuși, trebuie evitată strângerea excesivă a niplurilor. În caz contrar, janta se poate deteriora.
(Se recomandă apelarea la ajutorul dealerilor autorizaţi pentru efectuarea reglajelor.)
Dacă roata se înţepenește și rotirea devine dificilă, se va lubrifia cu vaselină. •
Nu se va aplica ulei în interiorul butucului, pentru a nu provoca spălarea vaselinei. •
Cheile speciale pentru spiţe sunt disponibile ca accesoriu opţional. •
Se recomandă apelarea la ajutorul dealerilor autorizaţi pentru reglarea tensiunii spiţelor, •
în cazul în care acestea au un joc iniţial, precum și după primii 1.000 km parcurși.
Apărătoarele de spiţe (CP-WH23) se vând separat. Contactaţi dealerul pentru informaţii •
suplimentare.
Catadioprii (produși de CATEYE) se vând de asemenea separat. Contactaţi dealerul pentru •
informaţii suplimentare.
Număr model Date tehnice Culoare
RR-550-WUWSW CPSC Alb
RR-550-WUASW AS Portocaliu
RR-317-WUASW DIN Portocaliu
Garanţia nu acoperă uzura normală sau deteriorarea rezultată în urma utilizării normale •
a pieselor.
AVERTISMENT
ATENŢIE
NOTIFICARE
Observaţie:
Pentru rezultate optime, se recomandă utilizarea următoarei combinaţii.
Dimensiune anvelope compatibile
Anvelopă tubulară
700C
Lanţ 10 viteze CN-7901
Bloc de pinioane 10 viteze CS-7900
Această roată poate fi folosită cu seturi de 8, 9 și 10 pinioane.
(Pentru seturile de 10 pinioane este necesar un distanţier de 1 mm, cu excepţia bicicletelor pentru
juniori.) Se vor consulta datele tehnice ale produsului pentru detalii despre combinaţiile cu alte piese,
cum ar fi lanţuri și pinioane pe casetă.
Date tehnice
Serie DURA-ACE
Număr model WH-7900-C35-TU
Viteze 8 / 9 / 10
Dimensiune jantă 700C
Lăţime jantă 20,8 mm
Înălţime jantă
Pentru faţă 35 mm
Pentru spate 35 mm
Bloc de pinioane
Pinioanele marcate cu sunt fixe.
Nr. model CS-7900
Configuraţii dinţi pinioane
11T - 21T
11T - 23T
11T - 25T
11T - 27T
11T - 28T
12T - 23T
12T - 25T
12T - 27T
11T, 12T, 13T, 14T, 15T, 16T, 17T, 18T, 19T, 21T
11T, 12T, 13T, 14T, 15T, 16T, 17T, 19T, 21T, 23T
11T, 12T, 13T, 14T, 15T, 17T, 19T, 21T, 23T, 25T
11T, 12T, 13T, 14T, 15T, 17T, 19T, 21T, 24T, 27T
11T, 12T, 13T, 14T, 15T, 17T, 19T, 21T, 24T, 28T
12T, 13T, 14T, 15T, 16T, 17T, 18T, 19T, 21T, 23T
12T, 13T, 14T, 15T, 16T, 17T, 19T, 21T, 23T, 25T
12T, 13T, 14T, 15T, 16T, 17T, 19T, 21T, 24T, 27T
Înlocuirea spiţelor
Se introduc spiţele prin jantă conform imaginii. În cazul roţii faţă, capetele spiţelor trebuie fixate corect în
fantele butucului, în caz contrar se pot deteriora.
Înlocuirea casetei
■ Mai întâi, se scoate axul conform procedurii ilustrate. Dezasamblarea din partea casetei nu este posibilă.
Observaţie:
Îndepărtarea și montarea garniturii se vor face cu mare atenţie, pentru a se evita îndoirea acesteia. •
În momentul montării la loc a garniturii, aceasta trebuie să fie corect orientată și introdusă cât mai adânc posibil.
Se strânge conul pe axul butucului până când nu mai are joc. •
La alinierea proeminenţelor conului cu proeminenţele tubului de fixare a conului, se va alinia secţiunea
A a tubului de fixare a conului cu secţiunea B a axului butucului.
■ După îndepărtarea axului, se scoate șurubul de fixare a casetei (din interiorul casetei) și se înlocuiește caseta.
Observaţie:
În momentul înlocuirii casetei, se înlocuiește și șurubul de fixare. Se va lubrifia filetul șurubului de fixare
a casetei. În caz contrar, acesta se poate slăbi sau bloca.
Nu se va dezasambla caseta și nu se va aplica pe aceasta ulei sau vaselină, în caz contrar este posibil
să se defecteze.
Foaia mică
Spiţă
Niplu
Spiţarea
Se spiţează roata conform imaginii.
(Pentru faţă)
Spiţarea roţii faţă se realizează radial
atât pe stânga, cât și pe dreapta.
(Pentru spate)
Spiţarea roţii spate se realizează
încrucișat atât pe stânga, cât și pe
dreapta.
Valoarea tensiunii spiţelor
Pentru faţă Pentru spate
1000 - 1400 N
Partea dreaptă
(pinioane)
Partea stângă
1200 - 1500 N 600 - 900 N
* Aceste valori au numai rol orientativ.
Montarea pinioanelor HG
În cazul fiecărui pinion,
suprafaţa pe care se află
codul trebuie să fie orientată
înspre exterior și poziţionată
astfel încât părţile late ale
proeminenţelor interiorului
fiecărui pinion și partea
A (unde lăţimea canelurii
este mare) de pe casetă
să fie aliniate.
Caseta are
o singură
canelură lată.
Parte lată
A
a
c
-
1
4
T
11T - 21T, 11T - 23T
Distanţier
Distanţier
Distanţier
Distanţiere pinioane
Distanţiere pinioane
Distanţiere pinioane
Piuliţă de fixare
Piuliţă de fixare
Piuliţă de fixare
12T - 23T, 12T - 25T, 12T - 27T
11T - 25T, 11T - 27T, 11T - 28T
La montarea butucului spate
CS-7900 (10 viteze), se
montează un distanţier în
poziţia indicată în ilustraţie.
Cuplu de strângere:
30 - 50 N•m
Pentru a monta pinioanele HG,
se va folosi instrumentul special
(TL-LR15) pentru a strânge
piuliţa de fixare.
Pentru a înlocui pinioanele HG,
se va folosi instrumentul special
(TL-LR15) și TL-SR21 pentru
a desface piuliţa de fixare.
Cheie
(TL-SR21)
Demontare
Piuliţă de
fixare
TL-LR15
Cheie hexagonală de 5 mm
(1)
Demontare
Cheie hexagonală
de 5 mm
Latura stângă Cuplu
de strângere: 15 - 17 N•m
(2)
A
B
Con
Buza este în exterior
Garnitură
Buza este în exterior
(3)
Ax
Șaibă casetă
Nu se va demonta garnitura.
Șurub de fixare casetă
Casetă
Se aplică lubrifiant
Vaselină DURA-ACE
(Y-04110000)
Cuplu de strângere:
45 - 50 N•m
Cheie hexagonală
de 14 mm
Demontare
* Instrucţiunile de service sunt disponibile și în alte limbi la:
http://techdocs.shimano.com
Reţineţi: în scopul îmbunătăţirii produsului, specificaţiile pot fi modificate fără notificare. (Romanian)