SI-4GL0A-002-05
AVERTISMENT
ATENŢIE
NOTIFICARE
Instrucţiuni pentru service
SI-4GL0A-002
WH-7900-C50-TU
Bloc de pinioane
Pinioanele marcate cu sunt fixe.
Nr. model CS-7900
Configuraţii dinţi pinioane
11T - 21T
11T, 12T, 13T, 14T, 15T, 16T, 17T, 18T, 19T, 21T
11T - 23T
11T, 12T, 13T, 14T, 15T, 16T, 17T, 19T, 21T, 23T
11T - 25T
11T, 12T, 13T, 14T, 15T, 17T, 19T, 21T, 23T, 25T
11T - 27T
11T, 12T, 13T, 14T, 15T, 17T, 19T, 21T, 24T, 27T
11T - 28T
11T, 12T, 13T, 14T, 15T, 17T, 19T, 21T, 24T, 28T
12T - 23T
12T, 13T, 14T, 15T, 16T, 17T, 18T, 19T, 21T, 23T
12T - 25T
12T, 13T, 14T, 15T, 16T, 17T, 19T, 21T, 23T, 25T
12T - 27T
12T, 13T, 14T, 15T, 16T, 17T, 19T, 21T, 24T, 27T
Serie DURA-ACE
Număr model WH-7900-C50-TU
Viteze 8 / 9 / 10
Dimensiune jantă 700C
Lăţime jantă 20,8 mm
Înălţime jantă
Pentru faţă 50 mm
Pentru spate 50 mm
Date tehnice
Această roată poate fi folosită cu seturi de 8, 9 și 10 pinioane.
(Pentru seturile de 10 pinioane este necesar un distanţier de 1 mm, cu excepţia bicicletelor pentru
juniori.) Se vor consulta datele tehnice ale produsului pentru detalii despre combinaţiile cu alte piese,
cum ar fi lanţuri și pinioane pe casetă.
Dimensiune anvelope compatibile
Anvelopă tubulară
700C
Lanţ 10 viteze CN-7901
Bloc de pinioane 10 viteze CS-7900
Pentru rezultate optime, se recomandă utilizarea următoarei combinaţii.
Înainte de utilizare, se vor verifica roţile, pentru a se asigura că nu există spiţe îndoite sau •
desprinse, urme de lovituri, zgârieturi sau crăpături pe suprafaţa jantei. Bicicleta nu se va
utiliza în cazul identificării unor astfel de probleme.
Nu utilizaţi în combinaţie cu furci cu suspensie tip bottom link. În cazul acestui tip de furci, •
distanţa dintre axul butucului și saboţii de frână se poate modifica datorită funcţionării
suspensiei, astfel încât la acţionarea frânelor acestea pot atinge spiţele.
În cazul utilizării incorecte a mecanismului quick release, roata se poate desprinde de •
bicicletă, provocând accidentarea gravă a utilizatorului. Înainte de utilizare, se vor citi cu
atenţie instrucţiunile de service aplicabile mecanismului quick release.
Se va folosi ciment pentru jante pentru a fixa corect anvelopele tubulare pe jante. Dacă •
anvelopele nu sunt fixate corect, se pot desprinde de pe jantă și pot provoca accidentări grave.
Aceste roţi sunt destinate deplasării pe suprafeţe pavate. Dacă roţile sunt folosite pe •
suprafeţe nepavate se pot îndoi sau deteriora, putând provoca accidente.
Se va verifica dacă roţile sunt bine fixate înainte de folosirea bicicletei. Dacă sunt slăbite, se •
pot desprinde și pot provoca accidentări grave.
• Înainte de instalarea pieselor, se vor consulta cu atenţie instrucţiunile de service. Piesele
slăbite, uzate sau deteriorate pot provoca accidente grave. Se recomandă în mod expres
utilizarea exclusivă a pieselor de schimb Shimano originale.
Dacă suprafaţa de frânare a jantelor din fibră de carbon se uzează excesiv și jantele încep să •
se deformeze, se va înceta utilizarea bicicletei. Dacă bicicleta este folosită în continuare pot
surveni accidentări grave.
Instrucţiunile pentru service se vor citi cu atenţie și se vor păstra într-un loc sigur, pentru a le •
putea consulta pe viitor.
Anvelopele trebuie umflate la presiunea indicată pe aceastea înainte de utilizare. •
Jantele din fibră de carbon se uzează în urma frecării cu saboţii de frână și oferă performanţe •
optime numai după o perioadă de “rodaj”. Forţa de frânare sporește odată cu derularea
perioadei de rodaj. Luaţi în calcul sporirea forţei de frânare pentru a evita posibilele
accidente.
Se folosesc saboţi de frână pentru jante din fibră de carbon R55C3 cu WH-7900-C50-TU. •
În cazul utilizării saboţilor cum ar fi R55C standard sau R55C de înaltă performanţă, forţa de
frânare poate fi insuficientă sau saboţii de frână se pot uza anormal.
Shimano nu își asumă responsabilitatea pentru eventuala reducere a duratei de viaţă a
jantelor în urma utilizării saboţilor de frână R55HC.
Se recomandă în mod expres utilizarea de spiţe și nipluri originale Shimano. În cazul utilizării •
unor componente de la alt producător, este posibil ca zona în care spiţele se sprijină pe
butuc să fie deteriorată.
Înainte de utilizare, se vor verifica saboţii de frână: aceștia nu trebuie să aibă fragmente •
metalice sau alte corpuri străine pe suprafaţa lor. Astfel de obiecte pot provoca deteriorarea
jantei în momentul frânării.
Saboţii de frână pentru jante de carbon R55C3 folosiţi cu o jantă de aluminiu nu mai pot fi
folosiţi cu o jantă de carbon. Utilizarea saboţilor pe jante de aluminiu provoacă depunerea
particulelor de aluminiu pe saboţi, ceea ce va duce la deteriorarea suprafeţei de frânare a
jantei de carbon.
Niplurile au diametru mare și pot fi rotite ușor pentru a simplifica tensionarea spiţelor. Totuși, •
trebuie evitată strângerea excesivă a niplurilor. În caz contrar, janta se poate deteriora.
(Se recomandă apelarea la ajutorul dealerilor autorizaţi pentru efectuarea reglajelor.)
Observaţie:
Dacă roata se înţepenește și rotirea devine dificilă, se va lubrifia cu vaselină. •
Nu se va aplica ulei în interiorul butucului, pentru a nu provoca spălarea vaselinei. •
Cheile speciale pentru spiţe sunt disponibile ca accesoriu opţional. •
Se recomandă apelarea la ajutorul dealerilor autorizaţi pentru reglarea tensiunii spiţelor, în •
cazul în care acestea au un joc iniţial, precum și după primii 1.000 km parcurși.
Apărătoarele de spiţe (CP-WH23) se vând separat. Contactaţi dealerul pentru informaţii •
suplimentare.
Catadioprii (produși de CATEYE) se vând de asemenea separat. Contactaţi dealerul pentru •
informaţii suplimentare.
Număr model Date tehnice Culoare
RR-550-WUWSW CPSC Alb
RR-550-WUASW AS Portocaliu
RR-317-WUASW DIN Portocaliu
Garanţia nu acoperă uzura normală sau deteriorarea rezultată în urma utilizării normale a •
pieselor.
Informaţii generale privind siguranţa
* Instrucţiunile de service sunt disponibile și în alte limbi la:
http://techdocs.shimano.com
Reţineţi: în scopul îmbunătăţirii produsului, specificaţiile pot fi modificate
fără notificare. (Romanian)
Caseta are
o singură
canelură lată.
La montarea butucului spate
CS-7900 (10 viteze), se
montează un distanţier în
poziţia indicată în ilustraţie.
11T - 21T, 11T - 23T
Distanţier
Distanţier
Distanţiere pinioane
Distanţiere pinioane
Piuliţă de fixare
Piuliţă de fixare
Distanţier Distanţiere pinioane Piuliţă de fixare
Pentru a monta pinioanele HG,
se va folosi instrumentul special
(TL-LR15) pentru a strânge
piuliţa de fixare.
Pentru a înlocui pinioanele HG,
se va folosi instrumentul special
(TL-LR15) și TL-SR21 pentru a
desface piuliţa de fixare.
Cuplu de strângere:
30 - 50 N•m
Demontare
Cheie
(TL-SR21)
TL-LR15
Piuliţă de
fixare
Parte lată
11T - 25T, 11T - 27T, 11T - 28T
12T - 23T, 12T - 25T, 12T - 27T
Montarea pinioanelor HG
Valoarea tensiunii spiţelor
Pentru faţă Pentru spate
1.000 - 1.400 N
Partea dreaptă (pinioane) Partea stângă
1.200 - 1.500 N 600 - 900 N
* Aceste valori au numai rol orientativ.
Spiţarea
Se spiţează roata conform imaginii.
(Pentru faţă)
Spiţarea roţii faţă se realizează radial
atât pe stânga, cât și pe dreapta.
(Pentru spate)
Spiţarea roţii spate se realizează încrucișat
atât pe stânga, cât și pe dreapta.
Se introduc spiţele prin jantă conform imaginii.
În cazul roţii faţă, capetele spiţelor trebuie fixate corect în
fantele butucului, în caz contrar se pot deteriora.
*1 Se montează inelul interior astfel încât să intre complet
sub lamelele butucului.
*2 Se montează corect capacul butucului astfel încât
lamelele să intre complet în inelul interior până când se
emite un clic, apoi se verifică să nu poată fi demontat
manual înainte de folosire.
Înlocuirea casetei
n Mai întâi, se scoate axul conform procedurii ilustrate. Dezasamblarea din partea casetei nu este posibilă.
Observaţie:
Îndepărtarea și montarea garniturii se vor face cu mare atenţie, pentru a se evita îndoirea acesteia. În momentul •
montării la loc a garniturii, aceasta trebuie să fie corect orientată și introdusă cât mai adânc posibil.
Se strânge conul pe axul butucului până când nu mai are joc. •
La alinierea proeminenţelor conului cu proeminenţele tubului de fixare a conului, se va alinia secţiunea A a tubului
de fixare a conului cu secţiunea B a axului butucului.
n După îndepărtarea axului, se scoate șurubul de fixare a casetei (din interiorul casetei) și se înlocuiește caseta.
Observaţie:
În momentul înlocuirii casetei, se înlocuiește și șurubul de fixare. Se va lubrifia filetul șurubului de fixare a
casetei. În caz contrar, acesta se poate slăbi sau bloca.
Nu se va dezasambla caseta și nu se va aplica pe aceasta ulei sau vaselină, în caz contrar este posibil să se
defecteze.
Înlocuirea spiţelor
Spiţă
Niplu
*2 Capac butuc
*2 Capac butuc
*1 Inel interior
Demontare
Cheie hexagonală de 14 mm
Cuplu de strângere:
45 - 50 N•m