Efco MTH 560 / MTH 5600 Manualul proprietarului

Tip
Manualul proprietarului
GSH 510 - MTH 5100 (50.9 cm
3
) - GSH 560 - MTH 5600 (54.5 cm
3
)
RO MANUAL DE UTILIZARE ŞI ÎNTREŢINERE
2
18
2
14
15
3
9
7
5
6
8
16
1
17
10
11
13
12
4
1
2
3
L
L
M
H
E
L
C
F
N
G
D
B
A
B
A
3
5
7
9
4
6
8
10
4
B
C
I O=STOP
OPEN
D
A
CLOSE
B
C
I O=STOP
OPEN
D
A
CLOSE
11
13
15
17
12
14
16
5
18
19
20
21
23
22
24
6
C
A
B
T
T
H
L
T
T
H
L
26
28
30
25
27
29
31 32
C
A
B
7
TRADUCEREA INSTRUCIUNILOR ORIGINALE
INTRODUCERE
Pentru o utilizare corectă a aparatului i pentru a
evita accidentele, nu începei lucrul fără a  citit
acest manual cu cea mai mare atenie. În acest
manual vei găsi explicaii privind funcionarea
diferitelor componente i instruciuni privind
vericările necesare i întreinerea.
Atenie Descrierile i ilustraiile din
acest manual nu îl angajează cu nimic pe
producător. Firma îi rezervă dreptul de a
aduce eventuale modificări, fără a-i lua
angajamentul de a actualiza de ecare dată
acest manual.
În afara instruciunilor referitoare la utilizare i
întreinere, acest manual conine i informaii
cărora trebuie să li se acorde o atenie specială.
Aceste informaii sunt marcate de simbolurile
descrise în continuare:
ATENIE: când există riscul de accidente sau de
răniri, inclusiv mortale, sau riscul de a se aduce
pagube grave bunurilor.
AVERTIZARE: când există riscul de a se aduce
pagube aparatului sau componentelor acestuia.
ATENIE
RISC DE DIMINUARE A AUZULUI
ÎN CONDIII NORMALE DE UTILIZARE, ACEST
APARAT POATE FACE CA OPERATORUL SĂ FIE SUPUS
LA UN NIVEL DE EXPUNERE PERSONALĂ, ZILNICĂ,
LA ZGOMOT EGALĂ CU SAU MAI MARE DE
85 dB (A)
CUPRINS
1. EXPLICAŢIA SIMBOLURILOR ŞI
RECOMANDĂRI PRIVIND SIGURANŢA 7
2. COMPONENTELE
MOTOFERĂSTRĂULUI _____________ 7
3. NORME DE SIGURANŢĂ ___________ 7
4. MONTAREA ŞINEI ŞI A LANŢULUI ____ 9
5. PORNIREA ______________________ 9
6. OPRIREA MOTORULUI _____________ 12
7. UTILIZAREA _____________________ 13
8. ÎNTREŢINEREA ___________________ 14
9. DEPOZITAREA ___________________ 18
10. DATE TEHNICE ___________________ 19
11. DECLARAŢIE DE CONFORMITATE ____ 20
12. CERTIFICAT DE GARANŢIE _________ 21
13. REMEDIEREA PROBLEMELOR _______ 22
1. EXPLICAŢIA SIMBOLURILOR ŞI
RECOMANDĂRI PRIVIND
SIGURANŢA (Fig. 1)
1. Citii manualul de utilizare i întreinere
înainte de a folosi acest aparat.
2. Punei-vă cască, ochelari i căti de protecie.
3. Tipul aparatului: MOTOFERĂSTRĂU
4. Nivel de putere acustică garantat
5. Număr de serie
6. Marcaj de conformitate CE
7. Anul fabricaiei
8. Pompă de amorsare
9. Frâna de lan activată (la dreapta). Frâna de
lan dezactivată (la stânga).
2. COMPONENTELE
MOTOFERĂSTRĂULUI (Fig. 2)
1. Buton comandă starter
2. Maneta de acceleraie
3. Buton blocare accelerator
4. uruburi reglare carburator
5. Manetă frână inerială
6. Eapament
7. Lan
8. ină de ghidare
9. Capac ltru aer
10. Întrerupător de masă
11. Buon rezervor carburant
12. Mâner de pornire
13. Buon rezervor ulei
14. Pompă de amorsare
15. urub lateral întindere lan
16. Mâner anterior
17. Mâner posterior
18. Apărătoarea inei
3. NORME DE SIGURANŢĂ
ATENIE - Motoferăstrăul, dacă este
utilizat corect, este un instrument de
lucru rapid, comod i eficient; dacă este
utilizat în mod incorect sau fără a se lua
măsurile de precauie necesare, poate deveni
un instrument periculos. Pentru ca munca dv.
să e întotdeauna plăcută i sigură, respectai
8
cu strictee normele de sigurană indicate mai
jos i în restul manualului.
ATENIE: Sistemul de pornire al aparatului
dv. produce un câmp electromagnetic
de intensitate foarte joasă. Acest câmp
poate interfera cu unele pacemakere.
Pentru a reduce riscul de leziuni grave sau
mortale, persoanele cu pacemaker trebuie
să-i consulte medicul i pe producătorul
pacemakerului înainte de a utiliza acest
aparat.
ATENIE! - Regulamentele naionale pot
limita utilizarea aparatului.
1. Nu utilizai motoferăstrăul înainte de a
fi instruii în mod special în legătură cu
folosirea acestuia. Operatorul care folosete
aparatul pentru prima oară trebuie să se
pregătească făcând exerciii înainte de a-l
folosi pe teren.
2. Motoferăstrăul trebuie utilizat numai de
persoane adulte, cu o bună condiie zică i
care cunosc instruciunile de utilizare.
3. Nu folosii motoferăstrăul dacă suntei obosii
sau dacă suntei sub inuena alcoolului, a
drogurilor sau ai luat medicamente.
4. Nu purtai earfe, brăări sau alte articole care
pot  angrenate de aparat sau de lan. Purtai
haine strânse pe corp, cu protecie împotriva
tăieturilor.
5. Purtai panto de protecie antiderapani,
mănui, ochelari, echipament de protecie
pentru urechi i cască de protecie.
6. Nu permitei altor persoane să rămână în
raza de aciune a motoferăstrăului în timpul
pornirii acestuia sau al tăierii.
7. Nu începei să tăiai până când zona de lucru
nu este complet liberă i curată. Nu tăiai în
apropierea cablurilor electrice.
8. Tăiai întotdeauna într-o poziie stabilă i
sigură.
9. Utilizai motoferăstrăul doar în locuri
bine aerisite, nu utilizai într-un mediu cu
atmosferă explozivă, inflamabilă sau în
încăperi închise.
10. Nu atingei lanul i nu efectuai operaiuni
de întreinere când motorul este în funciune.
11. Este interzis să se aplice pe priza de putere a
motoferăstrăului dispozitive diferite de cele
furnizate de producător.
12. Meninei în condiii perfecte toate etichetele
cu semnalele de pericol i de sigurană. În caz
de defectare sau deteriorare, acestea trebuie
să e înlocuite imediat.
13. Nu utilizai aparatul în scopuri diferite de cele
indicate în manual (vezi pag. 13).
14. Nu părăsii aparatul cu motorul pornit.
15. Controlai zilnic motoferăstrăul, pentru a vă
asigura că toate dispozitivele, atât cele de
sigurană, cât i celelalte, sunt în stare de
funcionare.
16. Urmai întotdeauna instruciunile noastre
privind operaiunile de întreinere.
17. Nu lucrai cu un motoferăstrău defect, prost
reparat, prost montat sau modicat în mod
arbitrar. Nu scoatei, nu deteriorai i nu facei
inutilizabil niciun dispozitiv de sigurană.
Folosii numai ine de ghidare cu lungimea
indicată în tabel.
18. Nu efectuai niciodată singuri operaiuni
sau reparaii diferite de cele de întreinere
normală. Adresai-vă numai unor ateliere
specializate i autorizate.
19. Nu punei în funciune motoferăstrăul fără
carterul lanului.
20. În cazul în care motoferăstrăul trebuie casat,
nu-l abandonai la întâmplare, ci predai-l
dealerului, care se va ocupa de eliminarea
sa corectă.
21. Predai sau împrumutai motoferăstrăul
numai unor utilizatori bine pregătii, care
cunosc modul de funcionare i utilizarea
corectă a aparatului. Predai, de asemenea,
i Manualul cu instruciunile de folosire, care
trebuie citit înainte de a începe lucrul.
22. Adresai-vă întotdeauna dealerului pentru
orice lămurire sau pentru o intervenie
prioritară.
23. Păstrai cu grijă acest Manual i consultai-l
înainte de ecare utilizare a aparatului.
24. Reinei că proprietarul sau operatorul
este responsabil pentru accidentele sau
riscurile suferite de tere persoane sau pentru
deteriorarea bunurilor aate în proprietatea
acestora.
9
ÎMBRĂCĂMINTEA DE PROTECIE
Majoritatea accidentelor cu motoferăstrăul
se produc când lanul lovete operatorul.
Când lucrai cu motoferăstrăul, purtai
întotdeauna îmbrăcăminte de protecie
omologată. Folosirea îmbrăcămintei de protecie
nu elimină riscurile de rănire, dar poate reduce
efectele rănirii în caz de accident. Dealerul
dv. de încredere vă poate ajuta să alegei
îmbrăcămintea adecvată.
Îmbrăcămintea trebuie să fie adecvată i nu
trebuie să vă stânjenească micările. Purtai
îmbrăcăminte strânsă pe corp, anti-tăieturi.
Haina, salopeta i jambierele de protecie
anti-tăieturi sunt ideale. Nu purtai haine,
earfe, cravate sau bijuterii care s-ar putea agăa
în lemne sau în nuiele. Strângei-vă părul, dacă
este lung, i protejai-l (de ex. cu un fular, o
beretă, o cască etc.).
Purtai panto sau cizme de sigurană dotate
cu tălpi antiderapante i cu vârfuri de oel.
Purtai cască de protecie în locurile în care pot
cădea obiecte.
Purtai ochelari sau vizieră de protecie!
Purtai echipament de protecie împotriva
zgomotelor, de exemplu căti sau dopuri
pentru urechi. Utilizarea echipamentului de
protecie pentru urechi necesită o atenie i o
prudenă sporite, deoarece percepia semnalelor
acustice de pericol (strigăte, alarme etc.) este
limitată.
Purtai mănui anti-tăieturi.
4. MONTAREA ŞINEI ŞI A LANŢULUI
ATENIE - Purtai întotdeauna mănui
de protecie în timpul montării. Utilizai
numai ina i lanul recomandate de
producător (pag. 19).
- Tragei de elementul de protecie (Fig. 3) spre
mânerul anterior, pentru a vă asigura că frâna
de lan nu este cuplată.
- Scoatei piuliele (A) i demontai carterul
lanului (B, Fig. 4).
- Scoatei distanierul din plastic introdus pe
prezoanele inei (C, Fig. 5).
- Deplasai clichetul de întindere a lanului
(D, Fig. 5) până la limita cursei, deurubând
complet urubului de întindere a lanului (L).
- Introducei ina (F, Fig. 5) pe cuie (N).
- Montai lanul (H, Fig. 6) în roata de lan (E) i
în canelura inei (M). Avei grijă la sensul de
rotaie al lanului (Fig. 8).
- Punei carterul lanului, introducându-l
în locaul său, i, inându-l apăsat pe ină,
înurubai urubul de întindere a lanului
(L, Fig. 7), astfel încât clichetul (D, Fig. 5) să
intre în oriciul (G) al inei.
- Montai carterul lanului i piuliele
corespunzătoare, fără a le strânge.
- Întindei lanul cu ajutorul urubului de
întindere a lanului (L, Fig. 7).
- Strângei denitiv piulia de xare a carterului
lanului, inând vârful inei ridicat (Fig. 9).
Cuplul de strângere este de 1,5 kgm (15 Nm).
Lanul trebuie să e reglat astfel încât să e
bine întins i să poată aluneca uor dacă este
deplasat cu mâna (Fig. 10).
- Lanul este reglat la întinderea corectă când
poate  ridicat cu câiva milimetri, dacă se
trage de el în sus (Fig. 10).
ATENIE - Păstrai întotdeauna
întinderea corectă a lanului. Un lan
prea slab mărete riscul de recul i poate iei din
canelura inei; aceste situaii pot duce la rănirea
operatorului i la defectarea lanului. Un lan prea
slab provoacă o uzură rapidă a inei, a pinionului
i a lanului însui. Pe de altă parte, un lan prea
strâns provoacă suprasarcina motorului, care se
poate defecta. Un lan strâns în mod corect
oferă cele mai bune prestaii de tăiere i de
sigurană i va avea o durată lungă de viaă.
Durata de viaă a lanului depinde de întinderea
corectă, dar i de o lubriere corectă.
5. PORNIREA
CARBURANTUL
ATENIE: benzina este un carburant
extrem de inamabil. Avei foarte mare
grijă când manipulai benzină sau un amestec
de combustibili. Nu fumai i nu aducei foc
sau ăcări în apropierea carburantului sau a
motoferăstrăului.
· Pentru a reduce riscul de incendiu i de arsuri,
manipulai cu grijă carburantul. Este foarte
10
inamabil.
· Amestecai i punei combustibilul într-un
recipient aprobat pentru carburant.
· Amestecai combustibilul în aer liber, într-un
loc unde nu sunt scântei sau ăcări.
· Punei aparatul pe teren liber, oprii motorul
i lăsai-l să se răcească înainte de a efectua
alimentarea.
· Desfacei încet buonul de carburant, pentru
a elibera presiunea i pentru a evita ieirea
carburantului.
· Strângei bine buonul de carburant după
alimentare. Vibraiile pot cauza o slăbire a
buonului i ieirea carburantului.
· tergei combustibilul care a dat pe dinafară
din aparat. Deplasai aparatul la 3 metri
distană faă de locul în care s-a efectuat
alimentarea, înainte de a porni motorul.
· Nu încercai niciodată să ardei combustibilul
care a dat pe dinafară, în nicio împrejurare.
· Nu fumai în timp ce manipulai combustibilul
sau în timpul funcionării motoferăstrăului.
· Păstrai carburantul într-un loc răcoros, uscat
i bine aerisit.
· Nu păstrai combustibilul în locuri cu frunze
uscate, paie, hârtie etc.
· Păstrai aparatul i carburantul în locuri în
care vaporii de carburant nu vin în contact
cu scântei sau ăcări libere, cu boilere de apă
pentru încălzire, cu motoare electrice sau
întrerupătoare, cuptoare etc.
· Nu scoatei buonul rezervorului când motorul
este în funciune.
· Nu folosii combustibil pentru operaiunile de
curăare.
· Avei grijă să nu vărsai carburant pe hainele
dv.
Acest produs este acionat de un motor în 2
timpi i necesită să se pre-amestece benzină i
ulei pentru motoare în 2 timpi. Pre-amestecai
benzină fără plumb i ulei pentru motoare în doi
timpi într-un recipient curat, omologat pentru
benzină.
CARBURANT RECOMANDAT: ACEST MOTOR
ESTE CERTIFICAT PENTRU A FUNCIONA CU
BENZINĂ FĂRĂ PLUMB, PENTRU AUTOMOBILE, CU
CIFRA OCTANICĂ 89 ([R + M] / 2) SAU CU O CIFRĂ
OCTANICĂ MAI MARE.
Amestecai uleiul pentru motoare în 2 timpi cu
benzina, conform instruciunilor de pe ambalaj.
Vă recomandăm să utilizai ulei pentru motoare
în 2 timpi Oleo-Mac / Efco la 2% (1:50), formulat
în mod special pentru toate motoarele în doi
timpi răcite cu aer.
Proporiile corecte de ulei/carburant indicate în
prospect sunt adecvate când se folosete ulei
pentru motoare Oleo-Mac / Efco PROSINT 2 i
EUROSINT 2 sau un ulei de motoare echivalent,
cu o calitate ridicată (specicaii JASO FD sau
ISO L-EGD).
BENZINA ULEI
2% - 50:1
(cm
3
)
1
5
10
15
20
25
0,02
0,10
0,20
0,30
0,40
0,50
(20)
(100)
(200)
(300)
(400)
(500)
AVERTIZARE: NU FOLOSII ULEI PENTRU
AUTOVEHICULE SAU PENTRU MOTOARE
OUTBOARD ÎN 2 TIMPI.
AVERTIZARE:
- Cumpărai doar cantitatea de carburant
necesară în funcie de consumul dv.; nu
cumpărai mai mult decât ceea ce vei
folosi în una sau două luni;
- Păstrai benzina într-un recipient închis
ermetic, într-un loc răcoros i uscat.
AVERTIZARE - Pentru amestec nu utilizai
niciodată un carburant cu un procent de
etanol mai mare de 10%; se pot folosi gazohol
(amestec de benzină i etanol) cu un procent
de etanol de până la 10% sau carburant E10.
NOTĂ - Preparai doar cantitatea de amestec
necesară pentru utilizare; nu lăsai amestecul
în rezervor sau în canistră prea mult timp. Se
recomandă să se utilizeze stabilizator pentru
carburant Emak ADDITIX 2000, cod 001000972,
pentru a păstra amestecul pe o perioadă de 12
luni.
Benzină alchilată
AVERTIZARE - Benzina alchilată nu are
aceeai densitate ca benzina normală.
Prin urmare, motoarele reglate cu benzină
11
normală pot necesita o reglare diferită a
urubului H. Pentru această operaie trebuie
să vă adresai unui Centru de Asistenă
Autorizat.
ALIMENTAREA
Agitai canistra cu amestec înainte de a efectua
alimentarea.
ATENIE: respectai instruciunile
de sigurană referitoare la mânuirea
carburantului. Oprii întotdeauna motorul
înainte de a alimenta. Nu adăugai nicioda
carburant într-un aparat care are motorul
în funciune sau cald. Deplasai-vă la cel
puin 3 m faă de locul în care s-a efectuat
alimentarea, înainte de a porni motorul. NU
FUMAI!
1. Curăai suprafaa din jurul buonului de
carburant, pentru a evita contaminarea.
2. Desfacei încet buonul de carburant.
3. Turnai cu atenie amestecul de carburant în
rezervor. Evitai să vărsai pe dinafară.
4. Înainte de a pune la loc buonul de carburant,
curăai i controlai garnitura.
5. Punei imediat la loc buonul de carburant,
strângându-l cu mâna. tergei eventualul
carburant revărsat.
ATENIE: controlai să nu existe pierderi
de carburant i, dacă există, eliminai-le
înainte de utilizare. Dacă este necesar,
contactai serviciul de asistenă al dealerului
dv.
ALIMENTAREA CU ULEI I LUBRIFIEREA
LANULUI
Lubrierea lanului se realizează prin intermediul
unei pompe automate care nu necesită
întreinere. Pompa de ulei este calibrată de către
producător pentru a furniza o cantitate de ulei
suficientă, chiar i în condiii dificile de lucru.
Eventualele scurgeri ale unor picături de ulei sunt
considerate normale în timpul tăierii lemnului
subire.
- Înainte de fiecare alimentare, curăai zona
din jurul buonului (13, Fig. 2), pentru ca în
rezervor să nu pătrundă impurităi.
- În timpul lucrului controlai vizual nivelul de
ulei disponibil.
- După completare, acionai motorul în gol de 2
sau 3 ori, astfel încât să restabilii uxul corect
de ulei.
- În caz de defeciuni nu intervenii, ci adresai-
vă dealerului autorizat.
O lubriere corectă a lanului în timpul fazelor
de tăiere reduce la minim uzura între lan i ină,
asigurând o durată de viaă mai îndelungată.
Utilizai întotdeauna ulei de bună calitate.
ATENIE - Este interzisă utilizarea uleiului
recuperat!
Utilizai întotdeauna lubriant biodegradabil
(eco-lube Oleo-Mac/Efco) special pentru ine
i lanuri, care respectă natura i sănătatea
operatorului i prelungete durata de viaă a
componentelor motoferăstrăului.
Înainte de a porni motorul, verificai ca
lanul să nu fie în contact cu niciun corp
străin.
Cu motorul la minim, lanul nu trebuie
să se rotească. În caz contrar adresai-vă
unui Centru de Asistenă Autorizat pentru a
efectua un control i a rezolva problema.
Când motorul este în funciune, apucai
întotdeauna ferm mânerul anterior cu
mâna stângă i pe cel posterior cu mâna
dreaptă (Fig. 11).
- Nu vă întindei i nu tăiai deasupra înălimii
umerilor; când motoferăstrăul este inut la
înălime, este dicil să se controleze forele
tangeniale (kickback) i să li se opună
rezistenă.
- Avei grijă ca nicio parte a corpului dv.
să nu se ae în apropierea lanului sau a
eapamentului.
- Operatorii stângaci trebuie să respecte
aceleai instruciuni. Adoptai o poziie de
tăiere adecvată.
Expunerea la vibraii poate cauza leziuni
persoanelor care suferă din cauza unor
probleme de circulaie sanguină sau cu
probleme ale sistemului nervos. Adresai-vă
medicului dacă apar simptome zice precum
amoreală, lipsa sensibilităii, reducerea
puterii normale sau modificări ale culorii
pielii. Aceste simptome apar, de obicei, la
degete, mâini sau încheieturi.
12
Motor înecat
- Poziionai întrerupătorul de masă pe STOP
(0) (B, Fig. 13).
- Desfacei urubul de acoperire (A, Fig. 25).
- Scoatei capacul.
- Ridicai căpăcelul bujiei.
- Deurubai i uscai bujia.
- Deschidei complet robinetul.
- Tragei de nurul de pornire de câteva ori,
pentru a goli camera de ardere.
- Punei la loc bujia i aplicai căpăcelul,
apăsându-l cu fermitate.
- Punei întrerupătorul de funcionare pe I,
poziia de pornire.
- Aducei maneta de oc pe poziia OPEN
(Deschis), chiar dacă motorul este rece.
- Acum putei porni motorul.
ATENIE – Nu pornii niciodată
motoferăstrăul fără ină, lan i carterul
ambreiajului (frâna de lan) montate – ambreiajul
se poate slăbi i poate cauza leziuni persoanelor.
PORNIREA MOTORULUI
Frâna de lan trebuie să e activată când se
pornete motoferăstrăul. Cuplai frâna de lan
împingând maneta frânei de lan / protecia
pentru mână spre înainte (spre ină), în
poziia pentru frână activată (Fig.12). Încărcai
carburatorul apăsând pe pompa (A,Fig.14).
Punei întrerupătorul (B, Fig. 13) pe poziia “I”.
Tragei maneta de oc (D, Fig. 14). Sprijinii
motoferăstrăul pe sol, într-o poziie stabilă.
Vericai ca lanul să e liber să se rotească, fără
a lovi corpuri străine. Înainte de a porni motorul,
asigurai-vă că motoferăstrăul nu este în contact
cu niciun obiect. Nu încercai niciodată să
pornii motoferăstrăul când ina se aă într-o
tăietură. inei cu mâna stângă mânerul anterior
i introducei piciorul drept pe baza mânerului
posterior (Fig. 15). Tragei de nurul de pornire de
câteva ori, până când obinei prima explozie.
Readucei maneta de oc (D, Fig. 13) în poziia
iniială “OPEN” (Deschis). Efectuai pornirea
trăgând de nurul de pornire. După ce motorul
a pornit, dezactivai frâna de lan i ateptai
câteva secunde. După aceea acionai maneta
de acceleraie (C,Fig.13) pentru a debloca
dispozitivul de semi-accelerare automată.
Dezactivai frâna (Fig.3).
ATENIE - Când motorul este deja cald, nu
folosii ocul pentru pornire.
ATENIE - Folosii dispozitivul de semi-
accelerare numai în faza de pornire a
motorului.
RODAJUL MOTORULUI
Motorul ajunge la puterea sa maximă după 5÷8
ore de lucru. În timpul acestei perioade de rodaj,
nu lăsai motorul să funcioneze în gol la turaia
maximă, pentru a evita solicitările excesive.
ATENIE! - În timpul rodajului, nu
modicai carburaia pentru a obine o
aa-zisă cretere a puterii; motorul se poate
deteriora.
NOTĂ: este normal ca un motor nou să emită
fum în timpul primei utilizări i după aceea.
RODAJUL LANULUI
Reglarea trebuie făcută întotdeauna când lanul
este rece. Rotii manual lanul, lubrifiindu-l
cu ulei suplimentar. Pornii motorul timp de
câteva minute la viteză moderată, controlând
funcionarea corectă a pompei de ulei. Oprii
motorul i reglai întinderea lanului. Pornii
motorul practicând câteva tăieturi într-un
trunchi. Oprii din nou motorul i controlai iar
întinderea. Repetai operaiunea până când
lanul atinge lungimea sa maximă. Nu atingei
solul cu lanul.
ATENIE - Nu atingei niciodată lanul
când motorul este în funciune. Nu
atingei solul cu lanul.
6. OPRIREA MOTORULUI
Eliberai maneta de acceleraie (C, Fig. 13), astfel
încât motorul să ajungă la ralanti. Oprii motorul,
aducând întrerupătorul de masă (B) pe poziia
de STOP (0).
Nu sprijinii motoferăstrăul pe sol, dacă
lanul este încă în micare.
13
7. UTILIZAREA
FRÂNA DE LAN
Frâna de lan inerială este un dispozitiv care
asigură o sigurană maximă în timpul utilizării
motoferăstrăului. Aceasta protejează utilizatorul
de reculul periculos care s-ar putea produce în
timpul diferitelor faze de lucru. Este activată,
ducând la blocarea instantanee a lanului, când
mâna operatorului apasă pe mâner (acionare
manuală), sau în mod automat, prin inerie,
când elementul de protecie este împins înainte
(Fig. 16) în caz de recul brusc (acionare inerială).
Frâna de lan se deblochează trăgând de mâner
spre operator (Fig. 3).
VERIFICAREA FUNCIONĂRII FRÂNEI
Când se efectuează un control al aparatului,
înainte de a începe orice operaie de lucru,
verificai funcionarea frânei, urmând paii
următorii:
1. Pornii motorul i apucai bine de mânere, cu
ambele mâini.
2. Tragei maneta de acceleraie pentru a pune
în funcionare lanul, împingei maneta de
frână spre înainte, utilizând dosul mâinii stângi
(Fig. 11).
3. Dacă frâna funcionează, lanul se oprete
imediat; eliberai maneta de acceleraie.
4. Dezactivai frâna (Fig. 3).
ÎNTREINEREA FRÂNEI: păstrai întotdeauna
curat mecanismul frânei de lan i lubrifiai
ansamblul mânerelor. Vericai uzura panglicii
frânei. Grosimea minimă trebuie să fie de
0,30 mm.
UTILIZĂRI INTERZISE
ATENIE - Respectai întotdeauna
normele de sigurană. Acest
motoferăstrău a fost proiectat i construit
pentru tăierea ramurilor i pentru întreinerea
arborilor înali sau a arbutilor. Este interzis
să se taie alte tipuri de materiale. Vibraiile i
reculul sunt diferite, iar cerinele de sigurană
n-ar mai  respectate. Nu utilizai ferăstrăul cu
lan ca pârghie pentru a ridica, a deplasa sau
a despica obiecte i nu îl blocai pe suporturi
fixe. Este interzis să se aplice pe priza de
putere a motoferăstrăului instrumente
sau aplicaii diferite de cele indicate de
producător.
MĂSURI DE PRECAUIE PENTRU ZONA DE
LUCRU
- Nu lucrai în apropierea cablurilor electrice.
- Lucrai numai când vizibilitatea i lumina sunt
suciente pentru a vedea bine.
- Oprii motorul înainte de a pune jos
motoferăstrăul.
- Fii extrem de atent i de vigilent atunci
când purtai căti de protecie pentru urechi,
deoarece aceste dispozitive pot limita
capacitatea de a auzi sunetele care indică
riscuri (invitaii, semnale, avertismente etc.).
- Fii extrem de precaui când lucrai pe pante
sau pe terenuri denivelate.
- Nu tăiai deasupra înălimii umerilor; când
motoferăstrăul este inut la înălime, este
dificil să se controleze forele tangeniale
(kickback) i să li se opună rezistenă.
- Nu tăiai stând pe o scară, acest lucru este
extrem de periculos.
- Oprii motoferăstrăul dacă lanul lovete un
obiect străin. Controlai motoferăstrăul i
cerei să e reparate piesele deteriorate, dacă
este necesar.
- Meninei lanul curat, fără urme de murdărie
i nisip. Chiar i o cantitate mică de murdărie
face ca lanul să se tocească rapid i mărete
posibilitatea de recul.
- Păstrai întotdeauna mânerele uscate i
curate.
- Când tăiai un trunchi sau o ramură sub
tensiune, avei grijă să nu fii luat prin
surprindere la eliberarea bruscă a tensiunii
din brele lemnului.
- Fii foarte precaut când tăiai ramuri mici sau
arbuti care pot bloca lanul sau care pot 
proiectai spre dv., făcându-vă să vă pierdei
echilibrul.
NORME DE LUCRU
ATENIE – Doborârea unui copac este
o operaie care necesită experienă.
Nu încercai să doborâi copaci dacă nu
avei experienă. EVITAI TOATE OPERAIILE
PENTRU CARE NU VĂ SIMII CALIFICAI! Se
recomandă operatorilor neexperimentai
să nu doboare copaci al căror trunchi are un
diametru mai mare decât lungimea inei.
Dacă folosii ferăstrăul cu lan pentru prima
oară, efectuai câteva tăieturi pe un trunchi
stabil, pentru a căpăta sigurană în folosire.
În timpul tăierii, accelerai la maximum. Nu
14
împingei motoferăstrăul în mod excesiv;
simpla greutate a acestuia vă va permite să
tăiai cu efort minim.
ATENIE - Nu tăiai în condiii de vreme
rea, vizibilitate scăzută, temperaturi prea
scăzute sau prea ridicate. Asigurai-vă că nu
există ramuri uscate care ar putea cădea.
DOBORÂREA COPACILOR
La operaiile de doborâre i de tăiere profitai de
prezena cârligului, folosindu-l ca pe un pivot.
Studiai bine copacul i terenul din jur înainte de
a începe tăierea. Eliberai zona de lucru. Pregătii
un spaiu mare de retragere pentru momentul în
care copacul va începe să cadă (Fig.17). Curăai
eventualele crengi aflate în partea inferioară a
trunchiului pe o poriune de aprox. 2 metri.
Practicai o tăietură perpendiculară pe trunchi, pe
o distană egală cu 1/4 din diametrul trunchiului,
începând din partea unde prevedei că va cădea
copacul (1-Fig.18).
La aprox. 10 cm mai sus, începei a doua tăietură,
care se va uni cu prima tăietură, la capătul
acesteia. Astfel vei putea scoate o bucată
triunghiulară de lemn, care va stabili direcia în
care va cădea copacul (2-Fig.18).
După aceea, în partea opusă primei tăieturi,
practicai tăietura propriu-zisă de doborâre, care
va trebui să fie poziionată la 4-5 cm mai sus faă
de prima tăietură (3-Fig.18).
Lăsai întotdeauna un fel de "balama"
(A,Fig.19-24) care să permită controlarea
direciei de cădere. Introducei un ic în tăietura
de doborâre, înainte ca arborele să înceapă să se
mite, pentru a evita ca ina de ghidare a
motoferăstrăului să rămână blocată.
Dacă diametrul trunchiului este mai mare decât
lungimea inei, efectuai tăietura de doborâre aa
cum se indică în secvena din Fig.19.
TĂIEREA RAMURILOR
a) Pornii întotdeauna de la diametrul mai mare,
îndreptându-vă către vârf, pentru a curăa
de ramuri trunchiul sau eventualele crengi
secundare.
b) Căutai întotdeauna poziia cea mai stabilă i
sigură înainte de a accelera motoferăstrăul. La
nevoie, meninei-vă echilibrul sprijinind pe
trunchi genunchiul cel mai apropiat de acesta.
c) inei motoferăstrăul sprijinit de trunchi
pentru a nu vă obosi în mod excesiv,
deplasându-l pe latura stângă sau dreaptă, în
funcie de poziia ramurii care trebuie tăiată
(Fig. 20).
d) În cazul în care ramurile sunt sub tensiune,
căutai o poziie sigură pentru a vă proteja
de eventuala „lovitură de bici”. Începei
întotdeauna tăietura din partea opusă
îndoiturii.
e) Pentru operaiile de tăiere a ramurilor cu
diametru mare, protai de prezena barei de
protecie cu epi.
ATENIE - Nu utilizai partea superioară
a vârfului inei, mai ales pentru a curăa
ramurile, deoarece există riscul de recul.
TĂIEREA
Înainte de a începe debitarea trunchiului,
controlai în ce mod se sprijină pe sol; acest lucru
vă va permite să îl tăiai în mod corect, evitând ca
ina de ghidare să rămână blocată în mijlocul
trunchiului.
a) Începei să tăiai din partea de sus, pe o
poriune de aprox. 1/3 din diametru (1-Fig.21).
Terminai tăietura din partea inferioară
(2-Fig.21). În acest mod, tăietura va fi perfectă,
iar ina nu va rămâne blocată în trunchi.
b) Începei să tăiai din partea de jos, pe o
poriune de aprox. 1/3 din diametru
(1-Fig.22). Terminai tăietura din partea
superioară (2-Fig.22).
ATENIE - Dacă lemnul se "închide",
prinzând ferăstrăul cu lan înăuntru, în
timpul tăierii, oprii motorul, ridicai
trunchiul i schimbai-i poziia (Fig.23).
Nu încercai să eliberai lanul trăgând
de mânerul motoferăstrăului.
8. ÎNTREŢINEREA
ATENIE - În timpul operaiunilor de
întreinere, utilizai întotdeauna mănui
de protecie. Nu efectuai operaiunile de
întreinere când motorul este cald.
ASCUIREA LANULUI
Pasul lanului (Fig. 25) este de .325”sau 3/8”. Când
ascuii lanul, purtai mănui de protecie i
folosii o pilă rotundă cu Ø 4.8 mm (3/16”) sau Ø
5.5 mm (7/32”).
15
ATENIE – Nu montai lanul .325” pe
roata de lan de 3/8” sau invers.
Ascuii întotdeauna lanul dinspre interiorul spre
exteriorul dinilor tăietori, respectând valorile
indicate în Fig. 25.
După ascuire, zalele tăietoare trebuie să aibă
toate aceeai lăime i aceeai lungime.
ATENIE - Lanul trebuie ascuit de
ecare dată când observai că achiile au
dimensiuni reduse i seamănă mai mult cu
rumeguul.
La fiecare 3-4 ascuiri, trebuie să controlai i
eventual să pilii limitatorul de adâncime, cu
ajutorul pilei plate i cu ablonul special, furnizate
ca opionale, apoi trebuie să rotunjii unghiul
anterior (Fig. 26).
ATENIE - Reglarea corectă a limitatorului
de adâncime este la fel de importantă ca
i ascuirea corectă a lanului.
INA DE GHIDARE
inele care au roată de lan în vârf trebuie să e
lubriate cu unsoare folosind o seringă pentru
lubriere.
ina trebuie întoarsă la ecare 8 ore de lucru,
pentru a permite o uzură uniformă.
Păstrai curate canelura inei i orificiul de
lubriere, cu ajutorul răzuitoarei furnizate drept
opional.
Controlai ca ghidajele inei să fie paralele i,
dacă este necesar, îndepărtai bavurile laterale
cu pila plată.
ATENIE - Nu montai niciodată un lan
nou pe o roată de lan uzată.
FILTRUL DE AER – Rotii butonul (A, Fig. 27) i
controlai zilnic ltrul de aer (B). Deschidei ltrul
(B) acionând asupra celor două clapete (C).
Curăai cu degresant Emak, cod 001101009A,
spălai cu apă i suflai de la distană cu aer
comprimat, dinspre interior spre exterior.
Înlocuii filtrul dacă este foarte înfundat sau
deteriorat.
ATENIE! - Când se montează la loc ltrul (B),
introducei-l bine în locaul său.
FILTRUL DE CARBURANT - Verificai periodic
starea ltrului de carburant. În cazul în care este
excesiv de murdar, înlocuii-l (Fig. 28).
POMPA DE ULEI (automată, reglabilă) - Debitul
este pre-reglat din fabrică. Distribuirea uleiului
poate fi modificată de operator, în funcie de
necesităi, prin intermediul urubului respectiv
de reglare (Fig. 32). Uleiul este distribuit doar
când lanul este în micare.
ATENIE - Nu utilizai niciodată ulei
recuperat.
GRUPUL DE PORNIRE - Păstrai libere i curate
fantele de răcire ale carterului grupului de
pornire, cu ajutorul unei pensule sau cu aer
comprimat.
MOTORUL - Curăai periodic aripioarele
cilindrului cu ajutorul unei pensule sau cu
aer comprimat. Acumularea de impurităi pe
cilindru poate duce la supraîncălzire, care este
periculoasă pentru funcionarea motorului.
BUJIA - Se recomandă să se curee periodic
bujia i să se controleze distana dintre electrozi
(Fig.29). Utilizai o bujie TORCH L8RTF sau de altă
marcă, având un grad termic echivalent.
FRÂNA DE LAN - În cazul în care frâna de lan
nu funcionează corect, demontai carterul
lanului i curăai bine componentele frânei.
Dacă panglica frânei de lan este uzată i/sau
deformată, înlocuii-o.
INA - Rotii ina i verificai ca orificiile de
lubriere să e curate, fără impurităi. Nu folosii
carburant (amestec) pentru operaiunile de
curăare.
CARBURATORUL
Înainte de a efectua reglarea carburatorului,
curăai grila de pornire i ltrul de aer (Fig. 27) i
încălzii motorul.
urubul pentru ralanti T (Fig. 30) este reglat
astfel încât să existe o marjă de sigurană
corespunzătoare între regimul de ralanti i
regimul de cuplare a ambreiajului.
16
Acest motor este proiectat i construit în
conformitate cu aplicarea directivelor 97/68/CE,
2002/88/CE i 2012/46/CE.
ATENIE - Variaiile climatice i altimetrice
pot duce la modificări ale carburaiei.
Nu permitei altor persoane să rămână în
apropierea motoferăstrăului în timpul lucrului
i în faza de reglare a carburatorului.
EAPAMENTUL
ATENIE – Acest eapament este dotat
cu catalizator, necesar pentru ca motorul
să fie conform cu cerinele privind emisiile. Nu
modificai i nu scoatei niciodată catalizatorul:
acest lucru constituie o încălcare a legii.
ATENIE – Eapamentele dotate cu
catalizator se înfierbântă foarte tare
în timpul utilizării i rămân fierbini mult
timp după oprirea motorului. Acest lucru
se întâmplă i când motorul este la ralanti.
Contactul cu eapamentul poate cauza arsuri
ale pielii. Reinei că există risc de incendiu!
AVERTIZARE - Dacă eapamentul este
deteriorat, trebuie să fie înlocuit. Dacă
eapamentul se înfundă frecvent, acest lucru
poate însemna că randamentul catalizatorului
este limitat.
ATENIE – Nu folosii motoferăstrăul dacă
eapamentul este deteriorat, lipsete sau
a fost modificat. Folosirea unui eapament
care nu a fost întreinut în mod adecvat
mărete riscul de incendiu i de pierdere a
auzului.
ÎNTREINEREA EXTRAORDINARĂ
La terminarea sezonului, după o utilizare
intensivă, sau la ecare doi ani, pentru o utilizare
normală, este necesar să se efectueze un
control general, care trebuie să e realizat de un
tehnician specializat de la reeaua de asistenă.
ATENIE! – Toate operaiile de întreinere
care nu sunt indicate în acest manual
trebuie să fie efectuate doar de un atelier
autorizat. Pentru a garanta o funcionare
constantă i regulată a motoferăstrăului, reinei
că eventualele înlocuiri ale pieselor de schimb
trebuie să fie efectuate numai cu PIESE DE
SCHIMB ORIGINALE.
Eventualele modicări neautorizate i/sau
utilizarea unor accesorii neoriginale pot
cauza rănirea gravă sau mortală a operatorilor
sau a altor persoane.
TRANSPORTUL
Transportai motoferăstrăul cu motorul oprit,
cu ina de ghidare îndreptată spre înapoi i cu
acoperitoarea inei pusă (Fig. 31).
ATENIE – Pentru a transporta aparatul
într-un vehicul, avei grijă să e xat corect
i solid de vehicul cu ajutorul unor chingi.
Aparatul trebuie transportat în poziie orizontală,
asigurându-vă că nu se încalcă normele de
transport în vigoare pentru aceste aparate.
17
TABEL DE ÎNTREŢINERE
Vă rugăm să reinei că următoarele intervale de întreinere se aplică doar pentru condiiile
normale de funcionare. Dacă munca dv. zilnică se face în condiii mai dicile decât cele
normale, intervalele de întreinere trebuie să e reduse în consecină.
Înainte de ecare
utilizare
După ecare oprire
pentru alimentare
Săptămânal
Dacă este deteriorat
sau defect
Întregul aparat
Vericai: pierderi, suri i uzură
X X
Verificări: întrerupător, manetă de oc,
maneta de acceleraie i maneta de blocare
a acceleratorului
Vericai funcionarea
X X
Frâna de lan
Vericai funcionarea
X X
Cerei să fie verificată de un Reparator
Autorizat
X
Rezervorul de carburant i rezervorul de ulei
Vericai: scurgeri, suri i uzură
X X
Filtrul de carburant
Vericai i curăai
X
Înlocuii elementul ltrant
X
Lubrierea lanului
Controlai randamentul
X X
Lanul
Vericai: deteriorarea, ascuirea i uzura
X X
Controlai întinderea
X X
Ascuii: vericai adâncimea prolului
X
ina
Vericai: deteriorarea i uzura
X X
Curăai canelura i tubul de ulei
X
Rotii, lubriai roata de lan i debavurai
X
Înlocuii
X
Pinionul
Vericai: deteriorarea i uzura
X
Înlocuii
X
Ambreiajul
Vericai: deteriorarea i uzura
X
Înlocuii
X
Dispozitivul de oprire a lanului
Vericai: deteriorarea i uzura
X X
Înlocuii
X
Toate uruburile i piuliele accesibile (cu
excepia uruburilor carburatorului)
Vericai i strângei
X
Filtrul de aer
Curăai
X
Înlocuii
X
Aripioarele cilindrului i fantele de pe
carterul grupului de pornire
Curăai
X
nurul de pornire
Vericai: deteriorarea i uzura
X
Înlocuii
X
Carburatorul
Controlai ralantiul (lanul nu trebuie să se
rotească la ralanti)
X X
Bujia
Controlai distana dintre electrozi
X
Înlocuii
X
Sistemul antivibraii
Vericai: deteriorarea i uzura
X
18
9. DEPOZITAREA
Când aparatul urmează să nu mai e utilizat pe
perioade lungi:
- Golii i curăai rezervoarele de carburant i
de ulei, într-un loc bine ventilat.
- Eliminai carburantul i uleiul conform
normelor i respectând regulile de protecie
a mediului.
- Pentru a goli carburatorul, pornii motorul
i ateptai să se oprească (dacă lăsai
amestecul în carburator, membranele s-ar
putea deteriora).
- Scoatei, curăai i pulverizai cu ulei de
protecie lanul i ina.
- Curăai foarte bine orificiile de răcire ale
carterului grupului de pornire, ltrul de aer
(Fig. 27) i aripioarele cilindrului.
- Păstrai aparatul într-o încăpere uscată, pe cât
posibil nu în contact direct cu solul, departe
de surse de căldură i cu rezervoarele goale.
- Procedurile de punere în funciune după
depozitarea pe timp de iarnă sunt aceleai ca
i pentru pornirea normală a mainii (pag. 9).
PROTECIA MEDIULUI ÎNCONJURĂTOR
Protecia mediului înconjurător trebuie să fie
un aspect fundamental i prioritar în utilizarea
aparatului, în scopul asigurării convieuirii
civilizate i al respectării mediului în care trăim.
- Evitai să fii elementul care deranjează
cartierul.
- Respectai cu strictee normele locale
referitoare la eliminarea ambalajelor, a
uleiurilor, benzinei, bateriilor, ltrelor, pieselor
deteriorate sau a oricărui element care poate
avea un impact ambiental puternic; aceste
deeuri nu trebuie să e aruncate la gunoi,
ci trebuie să e separate i trimise la centrele
speciale de colectare, care se vor ocupa de
reciclarea materialelor.
Dezmembrarea i eliminarea
În momentul casării, nu părăsii aparatul la
întâmplare, ci adresai-vă unui centru de
colectare.
O mare parte dintre materialele folosite la
fabricarea aparatului sunt reciclabile; toate
metalele (oel, aluminiu, alamă) pot  predate
la un centru normal de recuperare a metalelor.
Pentru informaii ulterioare adresai-vă serviciului
normal de eliminare a deeurilor din zona
dv. Eliminarea deeurilor care rezultă din
dezmembrarea aparatului trebuie să e efectuată
cu respectarea mediului înconjurător, evitând să
se polueze solul, aerul i apa.
În orice caz, trebuie respectată legislaia
locală în vigoare.
În momentul dezmembrării aparatului, trebuie
să distrugei eticheta cu marcajul CE, împreună
cu acest manual.
19
GSH 510
MTH 5100
GSH 560
MTH 5600
Cilindree 50.9 cm
3
54.5 cm
3
Motor 2 timpi Emak
Putere 2.2 kW 2.6 kW
Nr. minim rotaii
2.700÷3.000 min
–1
*
Nr. maxim rotaii
12.000 min
–1
* 12.500 min
–1
*
Pompă de amorsare Van
urub lateral de întindere lan Van
Nr. dini pinion 7
Greutate fără ină i fără lan 5.0 kg 5.1 kg
Capacitate rezervor carburant
550 (0.55) cm
3
()
Capacitate rezervor ulei pentru lan
260 (0.26) cm
3
()
Viteza lanului la 133% din viteza puterii maxime
a motorului
3/8" 26.7 m/s 27.8 m/s
.325" 23.1 m/s 24.1 m/s
* Rotaii în gol cu ină i lan
Combinaii de ine i lanuri
recomandate
GSH 510 - MTH 5100 - GSH 560 - MTH 5600
Pasul i grosimea lanului
0.325" x .050" 0.325" x .058"
/" x .058"
Lungimea inei 18" (45 cm) 20" (50 cm)
ină tip
50310206
50310214
50310207
50310215
50310121
50310233
50310177
50310234
Lungime de tăiere 95VPX072X 21BPX078X 73DPX068X 73DPX072X
Lunghezza di taglio 430 mm 475 mm
10. DATE TEHNICE
ATENIE!!!
Riscul de recul (kickback) este mai mare în cazul în care combinaia ină/lan este greită!
Utilizai în exclusivitate combinaiile de ină/lan recomandate i respectai instruciunile
pentru ascuire.
20
11. DECLARAŢIE DE CONFORMITATE
Subsemnatul,
EMAK spa via Fermi, 4 - 42011 Bagnolo in Piano (RE) ITALY
declar pe propria mea răspundere că aparatul:
1. Categoria:
Ferăstrău cu lanţ
2. Marca: / Tipul:
OLEO-MAC GSH 510 - GSH 560 / EFCO MTH 5100 - MTH 5600
3. identicare de serie:
838 XXX 0001 - 838 XXX 9999 (GSH 510 - MTH 5100)
840 XXX 0001 - 840 XXX 9999 (GSH 560 - MTH 5600)
este conform cu prevederile din
directivele:
2006/42/EC - 2014/30/EU - 2000/14/EC - 97/68/EC - 2012/46/EC
este conform cu dispoziiile din
următoarele norme armonizate:
EN ISO 11681-1 - EN ISO 11681-1/AM 1 - EN 55012
este conform cu modelul care a obinut
certicarea CE nr.
M.0303.17.5987 (GSH 510) - M.0303.17.5983 (GSH 560)
M.0303.17.5989 (MTH 5100) - M.0303.17.5985 (MTH 5600)
emisă de
ICE v. Garibaldi, 20 - 40011 Anzola Emilia (BO) - Italy n° 0303
Proceduri urmate pentru evaluarea
conformităii
Annex V - 2000/14/EC
Nivel de putere acustică măsurat:
110.2 dB(A) (GSH 510 - MTH 5100) - 113.4 dB(A) (GSH 560 - MTH 5600)
Nivel de putere acustică garantat:
113.0 dB(A) (GSH 510 - MTH 5100) - 116.0 dB(A) (GSH 560 - MTH 5600)
Fabricat în:
Bagnolo in piano (RE) Italy - via Fermi, 4
Data:
20/06/2017
Documentaia Tehnică este depusă la:
Sediul Administrativ - Direcţia Tehnică
Fausto Bellamico - President
s.p.a.
GSH 510
MTH 5100
GSH 560
MTH 5600
Presiune acustică dB (A)
L
pA
av
EN 11681-1
EN 22868
99.2 103.3 *
Incertitudine dB (A) 2.7 3.1
Nivel de putere acustică măsurat dB (A)
2000/14/EC
EN 22868
EN ISO 3744
110.2 113.4
Incertitudine dB (A) 2.7 3.0
Nivel de putere acustică garantat dB (A)
L
WA
2000/14/EC
EN 22868
EN ISO 3744
113.0 116.0
Nivel de vibraii (3/8") m/s
2
EN 11681-1
EN 22867
EN 12096
5.2 (sx)
4.8 (dx)
7.3 (sx)
7.0 (dx)
*
Incertitudine m/s
2
EN 12096
1.6 (sx)
1.7 (dx)
1.8 (sx)
2.1 (dx)
Nivel de vibraii (,325") m/s
2
EN 11681-1
EN 22867
EN 12096
5.8 (sx)
5.3 (dx)
7.2 (sx)
7.0 (dx)
*
Incertitudine m/s
2
EN 12096
1.6 (sx)
1.9 (dx)
1.6 (sx)
1.6 (dx)
* Valori medii ponderate (1/3 minim, 1/3 sarcină maximă, 1/3 viteză max. în gol).
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24

Efco MTH 560 / MTH 5600 Manualul proprietarului

Tip
Manualul proprietarului