Shimano ST-RS685 Manual de utilizare

Tip
Manual de utilizare
UM-07X0A-004
Manual de utilizare
Manetă dual control pentru
frână hidraulică pe disc
NOTIFICARE IMPORTANTĂ
Pentru informaţii despre montarea şi reglarea produselor care nu există în
manualul de utilizare, se va lua legătura cu magazinul sau cu un dealer. Manualul
pentru dealeri, destinat mecanicilor de biciclete profesionişti şi experimentaţi,
este disponibil pe site-ul nostru web (https://si.shimano.com).
Nu este permisă dezasamblarea sau modificarea acestui produs.
În interesul siguranţei, acest manual trebuie citit în întregime
înainte de utilizare, iar instrucţiunile trebuie respectate
pentru o utilizare corectă.
Informaţii importante privind siguranţa
Pentru informaţii despre înlocuire, se va lua legătura cu magazinul de la care a fost cumpărat
produsul sau cu un dealer de biciclete.
AVERTISMENT
Acest sistem de frânare hidraulic pe disc are caracteristici diferite de cele ale sistemelor de
frânare pe jantă. Utilizatorul trebuie să fie suficient de familiarizat cu caracteristicile
sistemului de frânare înainte de folosire. În cazul folosirii bicicletei fără a fi suficient de
familiarizat cu caracteristicile sistemului de frânare există pericolul de cădere, urmată de
accidentarea gravă sau deces.
Forța de frânare a unui sistem de frânare hidraulic va crește proporțional cu dimensiunea
discului de frână (140 mm/160 mm/180 mm/203 mm).
- A nu se folosi un disc de frână de 203 mm. Astfel, forța de frânare va crește excesiv și este
posibil să pierdeți controlul bicicletei, să cădeți și să suferiți răni grave.
- Folosiți un disc de frână de 180 mm doar dacă nu puteți obține o forță de frânare suficientă,
de exemplu în situații în care vă deplasați cu o bicicletă pentru șosea asistată electronic sau
când utilizatorul are o greutate mai mare. În cazul în care considerați că forța de frânare
este prea mare în timpul deplasării de probă, întrerupeți utilizarea bicicletei și luați legătura
cu magazinul sau cu un distribuitor. În caz contrar, există pericolul de pierdere a controlului
asupra bicicletei, cădere și rănire gravă.
- În cazul în care considerați că forța de frânare este prea mică, întrerupeți utilizarea bicicletei
și luați legătura cu magazinul sau cu un distribuitor pentru a afla dimensiunea
corespunzătoare a discului de frână. În caz contrar, există pericolul de pierdere a controlului
asupra bicicletei, de impact sau cădere și de rănire gravă.
Se va avea grijă să nu se atingă cu degetele discul de frână în mişcare.
Discul de frână este suficient de ascuţit încât să cauzeze leziuni grave
dacă degetele persoanei care efectuează lucrarea sunt prinse în orificiile
acestuia.
Etrierele şi discul de frână se încălzesc la acţionarea frânelor; prin urmare, nu se vor atinge cu
mâna în timpul utilizării sau imediat după utilizarea bicicletei, pentru a evita arsurile.
Se va avea grijă ca pe discul de frână sau pe plăcuţele de frână să nu ajungă ulei sau unsoare;
în caz contrar, este posibil ca frânele să nu funcţioneze corect.
Dacă pe plăcuţe ajunge ulei sau unsoare, se va lua legătura cu un dealer sau un reprezentant.
Există pericolul ca frânele să nu funcţioneze corect.
Dacă la frânare se produce zgomot, este posibil ca plăcuţele să fie uzate
excesiv. Se verifică dacă sistemul de frânare s-a răcit suficient, apoi se
verifică dacă grosimea fiecărei plăcuţe depăşeşte 0,5 mm. Ca alternativă,
se va lua legătura cu un dealer sau un reprezentant.
0,5 mm2 mm
Dacă discul de frână este crăpat sau deformat, se va înceta imediat folosirea frânelor şi se va
lua legătura cu un dealer sau un reprezentant.
Dacă discul de frână se uzează până la grosimea de 1,5 mm, se va înceta imediat folosirea
frânelor și se va lua legătura cu magazinul sau un distribuitor. Discul de frână se poate rupe,
provocând căderea de pe bicicletă. Dacă se utilizează un disc de frână ICE TECHNOLOGY,
întrerupeți imediat utilizarea dacă începeți să observați suprafața din aluminiu pe o parte.
În cazul acţionării continue a frânelor, poate apărea blocajul datorat vaporilor. Pentru a
remedia problema, se eliberează temporar maneta.
Blocarea datorată vaporilor reprezintă un fenomen prin care uleiul din sistemul de frânare
se încălzeşte, ceea ce provoacă dilatarea picăturilor de apă sau a bulelor de aer din sistemul
de frânare. Acest lucru poate avea ca rezultat o creştere bruscă a cursei manetei de frână.
Frâna pe disc nu este proiectată să funcţioneze în poziţie răsturnată. Dacă bicicleta este
răsturnată sau culcată, este posibil ca frâna să nu funcţioneze corect, putând provoca
accidente grave. Înainte de folosirea bicicletei, se va acţiona de câteva ori maneta de frână
pentru a verifica dacă frâna funcţionează normal. Dacă frânele nu funcţionează normal, se va
înceta imediat folosirea acestora şi se va lua legătura cu un dealer sau un reprezentant.
Dacă maneta de frână nu opune rezistenţă la apăsare, se va înceta imediat folosirea frânelor
şi se va lua legătura cu un dealer sau un reprezentant.
Dacă apar scurgeri de lichid, se va înceta imediat folosirea frânelor şi se va lua legătura cu un
dealer sau un reprezentant.
Este important ca utilizatorul să înţeleagă perfect funcţionarea sistemului de frânare al
bicicletei. Folosirea inadecvată a sistemului de frânare al bicicletei poate avea ca rezultat
pierderea controlului, căderea şi rănirea gravă. Dat fiind că fiecare bicicletă poate reacţiona
diferit, este important ca utilizatorul să se familiarizeze cu tehnica adecvată de frânare
(inclusiv cu presiunea manetei de frână şi cu controlarea bicicletei). Acest lucru poate fi făcut
prin consultarea unui dealer specializat şi a manualului de utilizare a bicicletei şi prin testarea
deplasării şi frânării.
În cazul aplicării frânei faţă cu o forţă exagerată, roata se poate bloca, iar bicicleta se poate
răsturna în faţă, provocând rănirea gravă.
Înainte de utilizarea bicicletei, se va verifica funcţionarea corectă a frânelor faţă şi spate.
Distanţa de frânare va fi mai mare pe vreme ploioasă. Se va reduce viteza şi se va frâna uşor,
din timp.
Dacă suprafaţa de rulare este udă, anvelopele vor derapa mai uşor. Deraparea anvelopelor
poate duce la căzături. Pentru a evita acest lucru, se va reduce viteza şi se va frâna uşor, din
timp.
În cazul manetelor de carbon, înainte de folosirea bicicletei se va verifica dacă nu există
deteriorări, cum ar fi separarea carbonului sau crăpturi. Dacă există deteriorări, bicicleta nu
poate fi folosită; se va lua legătura cu magazinul sau cu dealerul de biciclete. În caz contrar,
maneta se poate rupe, frânarea devenind imposibilă.
După citirea atentă a manualului, acesta trebuie păstrat într-un loc sigur pentru a putea fi
consultat ulterior.
ATENŢIE
Atenționări privind uleiul mineral
Contactul cu ochii poate provoca iritaţii. În cazul contactului cu ochii, zona afectată va fi
spălată cu apă curată şi se va solicita imediat asistență medicală.
Contactul cu pielea poate provoca iritaţii şi disconfort. În cazul contactului cu pielea, zona
afectată va fi spălată bine cu apă şi săpun.
Inhalarea vaporilor de ulei mineral poate provoca greață. Se vor acoperi nasul şi gura cu o
mască de protecţie respiratorie şi se va lucra într-o zonă bine aerisită. În cazul inhalării
vaporilor de ulei mineral, persoana afectată va fi scoasă imediat la aer curat. Înveliți-o cu o
pătură. Victima va fi stabilizată și ținută la cald. Se va solicita asistență medicală.
Perioada de rodaj
Frânele cu disc au o perioadă de rodaj, iar forţa de frânare creşte treptat în perioada de
rodaj. La folosirea frânelor în perioada de rodaj, utilizatorul trebuie să ia în considerare
faptul că forţa de frânare se intensifică. Acelaşi fenomen are loc şi după înlocuirea plăcuţelor
sau a discului de frână.
Observaţie:
Manetele de carbon trebuie spălate cu o cârpă moale. Se va folosi numai un detergent
neutru. În caz contrar, materialul se poate deteriora, iar rezistența lui poate fi afectată.
Manetele din carbon trebuie ferite de zonele cu temperaturi ridicate. De asemenea, trebuie
ferite de foc.
Braţele pedaliere trebuie rotite în timpul acţionării manetei de schimbător.
După scoaterea roţii bicicletei, se recomandă montarea distanţierelor între plăcuţe. Când
roata este scoasă, nu se va apăsa maneta de frână. În cazul în care maneta de frână este
apăsată fără ca distanţierele dintre plăcuţe să fie montate, pistoanele vor ieşi în afară mai
mult decât este normal. În caz contrar, se va consulta un dealer.
Curățarea și întreținerea sistemului de frânare se face cu apă cu săpun sau o cârpă uscată. Nu
se vor folosi substanțe comerciale de curățare a frânelor sau de reducere a zgomotului,
întrucât acestea pot provoca deteriorarea pieselor cum sunt garniturile.
Se vor citi manualele de utilizare ale schimbătorului faţă, schimbătorului spate şi frânelor.
Produsele nu sunt garantate împotriva uzurii normale şi împotriva deteriorării produse de
utilizarea normală şi învechire.
În cazul utilizării ST-RX810-LA, confirmaţi înainte de utilizarea bicicletei faptul că înălţimea
şeii nu va afecta funcţionarea bicicletei (chiar dacă înălţimea şeii a fost reglată în intervalul
de reglare).
Verificări periodice înainte de utilizarea bicicletei
Înainte de utilizarea bicicletei, se vor verifica elementele următoare. Dacă există probleme cu
elementele următoare, se va lua legătura cu magazinul sau cu dealerul de biciclete.
Există scurgeri de lichid de frână?
Frânele faţă şi spate funcţionează corect?
Vitezele sunt schimbate corect?
Ambele plăcuţe de frână sunt mai groase de 0,5 mm?
Discul de frână este crăpat sau deformat?
Manetele sunt fixate corect pe ghidon?
Apar zgomote anormale în timpul funcţionării?
Înălţimea tijei de şa poate fi reglată uşor? (Când se utilizează ST-RX810-LA)
Numele componentelor
SpateFaţă
Maneta
B
Maneta
A
Maneta
B
Maneta
A
Maneta
(Manetă de
frână/Manetă
de schimbător)
Clești
Furtun de frână
Disc de frână
Disc de frână
Furtun de frână
Clești
Plăcuţe de frână
Maneta
C
Manetă
(manetă de
frână/manetă
tijă de șa)
Reţineţi: în scopul îmbunătăţirii produsului, specificaţiile pot fi modificate fără notificare. (Romanian)
3-77 Oimatsu-cho, Sakai-ku, Sakai City, Osaka 590-8577, Japan
Utilizarea
Frânarea
Schimbarea vitezelor
Braţele pedaliere trebuie rotite în timpul acţionării manetei de schimbător.
Avertizare privind utilizarea
Manetele
A
şi
B
revin la poziţia iniţială în momentul în care sunt eliberate după schimbarea
vitezelor.
Manetele
A
şi
B
nu trebuie apăsate simultan. Dacă manetele sunt apăsate simultan, viteza nu
va fi schimbată.
* Unele modele permit schimbarea a câte două trepte de viteză.
Folosirea manetelor
Faţă Spate
Schimbă pe
un pinion
mai mare
Poziţia iniţială
a manetei
A
Poziţia
iniţială a
manetei
A
1
clic
2
clic
1
2
4 35
Schimbă pe
un pinion
mai mic
Poziţia iniţială
a manetei
B
Poziţia iniţială
a manetei
B
4 3
ST-RX810-LA
1
Operaţi maneta
C
în direcţia indicată
de săgeată
2
Reglați înălțimea șeii
3
Eliberaţi maneta după ce şaua se află la
înălţimea dorită
Poziţia iniţială
a manetei
C
1
2
Reglarea fină (pentru prevenirea zgomotului)
Dacă schimbătorul faţă atinge lanţul şi face zgomot, se vor efectua următoarele operaţiuni
pentru eliminarea zgomotului.
Poziţia lanţului
Reglare fină
Poziţia lanţului
Reglare fină
Acţionarea
manetei
Acţionarea
manetei
Foaia mare
Pinioane mici
Maneta
A
(apăsare uşoară)
clic
Foaia mare
Pinioane mai mari
clic
Maneta
B
(apăsare uşoară)
Pinioane mici
Foaia mică
Foaia mică
Pinioane mai
mari
  • Page 1 1
  • Page 2 2

Shimano ST-RS685 Manual de utilizare

Tip
Manual de utilizare