SI-37R0A-002-05
Informaţii generale privind siguranţa
– Pentru a evita accidentele grave:
AVERTISMENT
La montarea butucului pe cadru se vor orienta corect șaibele anti-rotire
(stânga-dreapta) și se vor strânge bine piuliţele butucului la cuplul specifi cat.
Dacă șaibele anti-rotire sunt montate doar pe o parte sau dacă piuliţele
butucului nu sunt strânse sufi cient, șaiba anti-rotire poate să cadă, ceea ce
poate provoca rotirea axului butucului și articulaţiei casetei. Acest lucru poate
determina smucirea ghidonului de către cablul de schimbător și accidentări
deosebit de grave.
Înainte de instalarea pieselor, se vor consulta cu atenţie instrucţiunile de
service. Componentele slăbite, uzate sau defecte pot produce rănirea gravă
a utilizatorului. Se recomandă în mod expres utilizarea exclusivă a pieselor de
schimb Shimano originale.
Șurubul de pe carcasa butucului este destinat schimbării uleiului. Acest șurub
nu trebuie desfăcut decât pentru schimbarea uleiului. În caz contrar, uleiul se
poate scurge și stropi obiecte.
Înainte de montarea discului, trebuie montat distanţierul discului.În caz
contrar, discul se poate desface, provocând zgomote anormale sau
funcţionarea defectuoasă.
Se va verifi ca dacă roţile sunt bine fi xate înainte de folosirea bicicletei. Dacă
sunt slăbite, se pot desprinde și pot provoca accidentări grave.
Instrucţiunile pentru service se vor citi cu atenţie și se vor păstra într-un loc
sigur, pentru a le putea consulta pe viitor.
OBSERVAŢIE:
La spiţarea roţii se va folosi modelul 3x sau 4x, nu modelul radial.
Spiţarea incorectă poate provoca deteriorarea spiţelor sau a roţii, sau
producerea de zgomote anormale la frânare.
Vitezele pot fi schimbate în timpul pedalării, însă în unele situaţii este posibil
ca clicheţii și dinţii din butuc să producă zgomot.
Butucul cu 11 viteze include un mecanism de asistare a schimbării vitezelor.
Când acest mecanism de asistenţă funcţionează în timpul schimbării
vitezelor, este posibil să genereze zgomot sau vibraţii. De asemenea, senzaţia
de schimbare a vitezelor poate varia în funcţie de viteza selectată în momentul
schimbării.Este posibil să se genereze zomote dacă braţele pedaliere sunt
rotite înapoi sau dacă bicicleta este împinsă înapoi în timp ce sunt selectate
vitezele 7, 11, 7 sau 8. Aceste fenomene sunt o consecinţă fi rească a
structurii mecanismului intern de schimbare a vitezelor și nu reprezintă o
defecţiune.
Articulaţia casetei CJ-S700 trebuie folosită numai cu pinioane între
18T și 23T.
Dacă se folosește întinzătorul de lanţ CT-S500, trebuie folosit pinionul special
CS-S500 18T sau 20T cu protecţie pentru lanţ. Utilizarea altor tipuri de pinion
este interzisă, în caz contrar lanţul poate sări de pe pinion.
Se recomandă folosirea unui raport al foii de aprox. 1,9. De exemplu:
F34T - R18T, F39T - R20T, F45T - R23T
Se recomandă efectuarea operaţiunilor de întreţinere, cum ar fi schimbarea
uleiului intern, la magazinul de la care a fost achiziţionat produsul sau la un
magazin profesionist după parcurgerea primilor 1.000 km și la fi ecare 2 ani
după aceea (la fi ecare 5.000 km dacă se parcurg distanţe mari).
În plus, la întreţinere se vor folosi uleiul SG-S700 și setul de întreţinere TL-S703.
Pentru detalii despre întreţinerea uleiului, se vor consulta instrucţiunile pentru
service TL-S703.
Pentru montarea garniturii din dreapta, se folosește TL-S704.
Folosirea unui ulei diferit de SG-S700 poate provoca probleme precum scurgeri
de ulei, funcţionarea defectuoasă a mecanismului intern etc.
Pinioanele trebuie spălate periodic cu detergent neutru și lubrifi ate din nou.
În plus, curăţarea lanţului cu un detergent neutru și lubrifi erea acestuia se pot
dovedi o modalitate efi cientă de prelungire a duratei de utilizare a pinioanelor
și a lanţului.
Dacă lanţul sare repetat de pe pinioane în timpul folosirii, pinioanele și lanţul
trebuie înlocuite.
Garanţia nu acoperă uzura normală sau deteriorarea rezultată în urma utilizării
normale a pieselor.
Pentru întrebări legate de modul de manevrare sau reglare, se va contacta
punctul de vânzare.
Asamblarea butucului pe cont propriu nu este permisă. Dacă este necesară
dezasamblarea, apelaţi la magazinul de la care l-aţi cumpărat.
SG-S700
CS-S500
CJ-S700
SI-37R0A-002
Instrucţiuni pentru service
Aceste instrucţiuni trebuie citite împreună cu instrucţiunile de service pentru
maneta de schimbător și frână înainte de folosire.
Montarea pinionului CS-S500 cu
protecţie pentru lanţ
Montarea articulaţiei casetei pe
butuc
Se montează protecţia lanţului pe capacul de protecţie din
dreapta al butucului, apoi se montează capacul de protecţie din
dreapta D pe rola canelată.
Se montează pinionul CS-S500 pe rola canelată din dreapta
butucului, cu plăcuţa de protecţie orientată spre exterior, apoi
se fi xează cu siguranţa.
Se montează capacul rolei canelate pe rola canelată din dreapta
butucului.
Rolă canelată
Plăcuţă de
protecţie
Siguranţă
Pinion CS-S500
Capac rolă
canelată
Rolă
canelată
Capac rolă
canelată
Se va respecta
direcţia
Capac de
protecţie
dreapta D
Chain guard
Capac de protecţie dreapta
Rolă canelată
Se va respecta
direcţia
Capac de protecţie
dreapta D
Chain guard
Montarea butucului pe cadru
Montarea discului de frână
Se fi xează articulaţia casetei pe butuc folosind inelul de fi xare
a articulaţiei casetei. La montarea inelului de fi xare a articulaţiei
casetei, se aliniază marcajul galben
●
cu marcajul galben
●
de pe rola articulaţiei casetei, apoi se rotește inelul de fi xare a
articulaţiei casetei cu 45° în sens orar.
Se rotește rola articulaţiei casetei în direcţia săgeţii din ilustraţie
pentru a alinia marcajele roșii
●
de pe rolă cu cele de pe
suport. După orientarea articulaţiei casetei, se montează astfel
încât marcajul roșu
●
de pe articulaţia casetei să fi e aliniat cu
marcajul roșu
●
din partea dreaptă a butucului.
Metoda de montare a butucului pe cadru este aceeași,
indiferent dacă se folosește sau nu un întinzător de lanţ.
Disc
Piuliţa de fi xare a
discului
TL-LR10
Distanţier
disc
Cuplu de strângere:
40 N•m
L
OC
K
LO
C
K
Se aliniază
marcajele
galbene
●
.
Rola articulaţiei
casetei
Inel de fi xare a
articulaţiei casetei
Inel de fi xare a articulaţiei casetei
Se rotește 45°
Se fi xează suportul
articulaţiei casetei.
Trebuie să fi e aliniate
Rolă
Suport
Articulaţia
casetei
Se aliniază
marcajele roșii
●
.
Se aliniază
marcajele roșii
●
.
Latura
dreaptă a
butucului
7
R
Șaibă anti-rotire
(pentru latura
stângă)
Chainstay
Șaibă anti-rotire
(pentru latura
dreaptă)
Canelura urechii
Articulaţia casetei
Se montează lanţul pe pinion, apoi se introduce axul butucului
în cadru.
Când se folosește un întinzător de lanţ, aceste instrucţiuni de
service trebuie citite împreună cu instrucţiunile de service ale
întinzătorului de lanţ (CT-S500/CT-S510).
Se introduc șaibele anti-rotire pe latura stângă și pe latura
dreaptă a axului butucului. În această etapă se rotește articulaţia
casetei astfel încât proeminenţele șaibelor anti-rotire să intre
în canelurile urechilor și articulaţia casetei este paralelă cu
interiorul chainstay-ului.
Se întinde lanţul și se fi xează roata pe cadru folosind piuliţele.
Urechi
Șaibă anti-rotire
Marcaj/Culoare
Dimensiune
Dreapta Stânga
Standard
5R/Galben 5L/Maro ⬉ 20°
7R/Negru 7L/Gri ⬉ 38°
Inverse 6R/Argintiu 6L/Alb = 0°
Inverse
(apărătoare
completă
pentru lanţ)
5R/Galben 5L/Maro = 0°
Verticale 8R/Albastru 8L/Verde = 60°- 90°
7R
Ureche
Ax
Întinzător de lanţ
Ax
Articulaţia casetei
Suport pentru CT-S510
Distanţier
(doar în partea
dreaptă)
Ureche
Canelură ureche
Șurub de fi xare a
braţului
Chainstay
Șaibă anti-rotire
(8L)
Cuplu de strângere:
30 - 45 N•m
Se deplasează maneta de schimbător de la
11
la
6
.
Se verifi că dacă liniile galbene de pe rolă și de pe suportul
articulaţiei casetei sunt aliniate.
Reglarea articulaţiei casetei
După reglarea articulaţiei casetei, se taie cablul în exces și se
montează capacul.După montarea capacului, se îndoaie cablul
spre exterior (spre capătul cadrului) pentru a nu atinge lanţul.
* Instrucţiunile de service sunt disponibile și în alte limbi la:
http://techdocs.shimano.com
Reţineţi: în scopul îmbunătăţirii produsului, specifi caţiile pot fi
modifi cate fără notifi care. (Romanian)
25 - 30 mm
Șurub de reglare a cablului
Dacă liniile galbene nu sunt aliniate, se rotește
șurubul de reglare a cablului de pe maneta de
schimbător pentru a alinia liniile. Se deplasează
apoi maneta de schimbător încă o dată de la
6
la
11
, apoi înapoi la
6
, după care se verifi că din nou
dacă liniile galbene sunt aliniate.
2.
1.
2.
1.
3.
2. 1.
2.
1.
Când bicicleta este răsturnată
Trebuie să fie aliniate
Suportul articulaţiei
casetei
Linii galbene
3.
Când bicicleta este în poziţie normală
Suportul articulaţiei casetei
Rola articulaţiei casetei
Trebuie să fie aliniate
Rola articulaţiei
casetei
Capăt cablu
Proeminenţele trebuie orientate spre urechi.
Se montează șaibele anti-rotire astfel încât
proeminenţele să se fi xeze în canelurile urechilor
de pe ambele laturi ale axului butucului.
Se folosesc șaibe anti-rotire adaptate la forma •
urechilor. Șaibele anti-rotire din dreapta sunt diferite
de cele din stânga.
Când nu se folosește un întinzător de lanţ
Când se folosește un întinzător de lanţ
Pe articulaţia casetei există două linii galbene. Se
folosește linia cea mai accesibilă.
Piuliţă
Șaibă anti-rotire
Marcaj
Se deplasează la
6