Shimano DH-3R30-N Service Instructions

Tip
Service Instructions

Acest manual este potrivit și pentru

Informaţii generale privind siguranţa
AVERTISMENT
– Pentru a evita accidentele grave:
Butucul cu dinam DH-3R35/DH-3R30 este compatibil cu roţi cu diametrul exterior de 646 - 716 mm.
Dacă butucul cu dinam este folosit cu roţi mai mici de 646 mm, forţa de frânare poate fi prea mare, putând
provoca blocarea roţii și căderea utilizatorului.
Butucul DH-3R35/DH-3R30 include un modulator de putere, care controlează forţa de frânare pentru a preveni
frânarea excesivă. Când forţa de frânare atinge un anumit nivel, modulatorul de putere previne depășirea nivelului
respectiv.
Modulatorul de putere este recomandat pentru biciclete cu greutatea brută (bicicletă + utilizator + bagaj)
de 80 - 140 kg (pentru
DH-3R35-H/DH-3R30-H) sau de 65 - 120 kg (pentru DH-3R35-N/DH-3R30-N).
Dacă greutatea brută a bicicletei depășește intervalul recomandat, forţa de frânare poate fi insufi cientă; dacă
greutatea brută este sub intervalul recomandat, forţa de frânare poate fi prea mare, putând provoca blocarea roţii
și căderea utilizatorului. Este foarte important ca utilizatorul să înţeleagă și testeze funcţionarea modulatorului de
putere înainte de utilizare.
Modulatorul de putere nu este prevăzut cu funcţia prevenire a blocării roţii.
Înainte de instalarea pieselor, se vor consulta cu atenţie instrucţiunile de service. Componentele slăbite,
uzate sau defecte pot produce rănirea gravă a utilizatorului.
Se recomandă în mod expres utilizarea exclusivă a pieselor de schimb Shimano originale.
Se va verifi ca dacă roţile sunt bine fi xate înainte de folosirea bicicletei. Dacă sunt slăbite, se pot desprinde și pot
provoca accidentări grave.
Se verifi că dacă lampa luminează normal în timpul deplasării pe timp de noapte.
Instrucţiunile pentru service se vor citi cu atenţie și se vor păstra într-un loc sigur, pentru a le putea consulta pe
viitor.
Pentru a evita accidentele grave:
Butucul cu dinam generează o tensiune extrem de mare. Se interzice atingerea mufei butucului cu dinam în timp
ce bicicleta se deplasează sau roata se rotește. Atingerea mufei dinamului poate provoca un șoc electric.
OBSERVAŢIE:
Aceste instrucţiuni de service trebuie citite cu atenţie împreună cu instrucţiunile de service pentru sistemul de frânare
faţă Inter-M pentru frâne roller.
Conform normelor germane (StVZO), în Germania dinamurile din butuc necesită protecţie la supratensiune. Acest
butuc cu dinam nu include un sistem de protecţie împotriva supratensiunii. Se va folosi un sistem extern de protecţie
la supratensiune, inscripţionat cu un simbol care să ateste faptul că respectă normativele germane (protector la
supratensiune Shimano SM-DH10 sau un produs similar).
Se verifi că paralelismul capetelor furcii. În cazul în care capetele furcii nu sunt paralele, deformarea axului butucului
poate genera zgomote datorate coliziunii pieselor din interiorul butucului cu dinam.
Butucul cu dinam se montează pe furcă astfel încât mufa să fi e orientată spre dreapta, privind spre faţa bicicletei. Dacă
partea cu mufa este orientată spre stânga, este posibil ca butucul să nu se rotească corect în timpul deplasării.
Înainte de utilizarea butucului cu dinam se verifi că dacă mufa acestuia este corect conectată.
Se va folosi un bec de 6 V/ 2,4 W pentru farul faţă și un bec de 6 V/ 0,6 W pentru lampa spate.
Dacă becul lămpii faţă sau spate se arde, becul rămas va primi tensiune excesivă, durata de funcţionare a acestuia
ind astfel redusă; din acest motiv, becurile arse trebuie înlocuite cât mai rapid.
Dacă lampa este folosită frecvent în timpul deplasării cu viteză mare, durata de funcţionare a becului va fi redusă.
Se interzice dezasamblarea mecanismului intern al butucului.
Nu se va aplica ulei în interiorul butucului, pentru a nu provoca ieșirea vaselinei și probleme de conductivitate.
Butucul cu dinam va îngreuna puţin rotirea roţii datorită magnetului din interiorul butucului.
Garanţia nu acoperă uzura normală sau deteriorarea rezultată în urma utilizării normale a pieselor.
Instrucţiuni pentru service
Montarea roţii faţă
Se montează roata astfel încât latura cu mufa dinamului să se afl e în partea dreaptă când se privește spre
faţa bicicletei și astfel încât mufa butucului să fi e aliniată cu furca sau cu suportul coșului. Se montează apoi
urmând procedura din ilustraţia de mai jos, astfel încât mufa să fi e orientată în sus. Nu se va forţa rotirea
mufei după montarea manetei quick release sau a piuliţei axului.
Pentru sistem quick release
Furcă
Mufă
Suport pentru
apărătoare de noroi
Piuliţă quick release
Mufă
Furcă
Suport pentru
apărătoare de noroi
Piuliţă quick release
Arc spiralat
Observaţie:
Șaiba cu striaţii pentru ax nu trebuie folosită cu sistemul quick release.
Se conectează cele două fi re pentru transmiterea curentului.
Mufă
Suportul coșului
Furcă
Suport pentru
apărătoare de noroi
Cuplu de strângere:
20 N•m
Observaţie:
La strângerea piuliţelor axului, acestea trebuie strânse alternativ pe cele două laturi; nu se va
concentra întreg efortul de strângere sau desfacere a piuliţei axului pe o singură latură a roţii, în caz
contrar este posibil ca axul butucului să se rotească, ceea ce poate duce la strângerea sau slăbirea
excesivă a contrapiuliţelor.
Mufă
Furcă
Suport pentru apărătoare
de noroi
Suportul coșului
Șaibă
Conectarea cablurilor
Se conectează cablurile conform imaginii de mai jos.
Observaţie:
La conectarea cablurilor se răzuiește o cantitate redusă de
vopsea de pe mufa masă și de pe mufa lămpii.
Observaţie:
Nu este permisă inversarea cablului de masă
cu cablul lămpii. În cazul conectării incorecte a
cablurilor, lampa nu va ilumina.
Înainte de conectare, cablurile trebuie răsucite pentru
a rămâne grupate.
Specifi caţii recomandate pentru cabluri
Cablu
Izolaţie
Mufa masă
Mufa lămpii
Cablu lampă
Cablu de masă
Aprox. 16 mm
Aprox.
16 mm
Conector (gri)
Capac conector (negru)
Observaţie:
Se îndoaie cablurile și se trasează
de-a lungul canelurilor.
Cablurile nu trebuie să se atingă.
Canelură
Se introduc
Se îndoaie
Observaţie:
Se orientează corect.
Se apasă până când
emite un clic.
Mufa lămpii
Mufa masă
Mufa dinamului
Observaţie:
Se fi xează cablul pe furca faţă sau pe suportul coșului astfel încât
să nu se prindă în spiţe sau în alte componente în timpul deplasării.
Dacă poziţia butucului cu dinam se poate schimba faţă de lampă
în timpul deplasării, de exemplu în cazul utilizării unei furci cu
suspensie, cablul trebuie conectat astfel încât să nu fi e prea larg
sau prea scurt pe întreg intervalul de deplasare.
Conexiunea trebuie realizată astfel încât curentul de la dinam
să treacă prin cablu de la mufa pentru lampă la mufa masă.
Pentru a deconecta lampa de la butucul cu dinam, se scoate
capacul conectorului.
Se interzice folosirea bicicletei în timp ce capacul conectorului este
detașat, în caz contrar cablul se poate prinde la roata bicicletei.
La demontarea roţii bicicletei, se va demonta mai întâi capacul conectorului. În cazul
forţării cablurilor, este posibil ca acestea să se rupă sau să facă un contact defectuos.
De asemenea, la montarea roţii se va fi xa mai întâi roata pe furcă, apoi se va cupla
capacul conectorului.
Capacul
conectorului
Se
conectează
Cablu
Furcă
Verifi carea lămpii
Se rotește roata faţă și se verifi că dacă lampa iluminează.
SI-2ZL0A-002-05
ATENŢIE
Capacul
conectorului
Se
demontează
Tip Din fi re de cupru
Cablu
Dimensiune (AWG) 22
Diametru aprox. 0,8 mm
Izolaţie Diametru 1,8 - 2 mm
Pentru sistem cu piuliţă
* Instrucţiunile de service sunt disponibile și în alte limbi la:
http://techdocs.shimano.com
Reţineţi: în scopul îmbunătăţirii produsului, specificaţiile pot fi modificate fără notificare.
(Romanian)
SI-2ZL0A-002
DH-3R35-
H
DH-3R35-
N
DH-3R30-
H
DH-3R30-
N
Piuliţă (M9)
  • Page 1 1

Shimano DH-3R30-N Service Instructions

Tip
Service Instructions
Acest manual este potrivit și pentru