Informaţii generale privind siguranţa
– Pentru a evita accidentele grave:
Instrucţiuni pentru service
Montarea roţii faţă
DH-3D30
Se montează roata astfel încât latura cu mufa dinamului să se afl e în partea dreaptă când se privește
spre faţa bicicletei și astfel încât mufa butucului să fi e aliniată cu furca sau cu suportul coșului.
Se montează apoi urmând procedura din ilustraţia de mai jos, astfel încât mufa să fi e orientată în sus.
Nu se va forţa rotirea mufei după strângerea manetei quick release sau a piuliţei axului.
Furcă
Suport pentru
apărătoare de noroi
Manetă quick release
Mufă
Furcă
Manetă quick release
Suport pentru
apărătoare de noroi
Mufă
O
P
E
N
Observaţie:
• Șaiba cu striaţii pentru ax nu trebuie folosită cu sistemul quick release.
• Se conectează cele două fi re pentru transmiterea curentului.
Suportul coșului
Furcă
Suport pentru apărătoare
de noroi
Mufă
Furcă
Suport pentru
apărătoare de noroi
Șaibă
Piuliţă (M9)
Suportul coșului
Șaibă cu striaţii pentru ax
Observaţie:
La strângerea piuliţelor axului, acestea trebuie
strânse alternativ pe cele două laturi; nu se
va concentra întreg efortul de strângere sau
desfacere a piuliţei axului pe o singură latură a
roţii, în caz contrar este posibil ca axul butucului
să se rotească, ceea ce poate duce la strângerea
sau slăbirea excesivă a contrapiuliţelor.
Observaţie:
• În cazul în care cablul conectat la masă nu face
conexiune, se va verifi ca dacă șaiba cu striaţii
perforează vopseaua furcii. Dacă șaiba cu striaţii
a axului nu perforează vopseaua, lampa nu va
ilumina corect; în acest caz, se va răzui o cantitate
redusă de vopsea de pe furca faţă.
• Se recomandă conectarea celor două fi re pentru
transmiterea fără probleme a curentului.
Cuplu de strângere:
20 N•m
Se rotește roata faţă și se verifi că dacă lampa iluminează.
Verifi carea lămpii
Butuc
Montarea discului de frână
Se montează discul și placa de strângere, iar apoi
se strâng provizoriu șuruburile de fi xare a discului
conform Fig. 1.
1.
Folosind mănuși, se încearcă rotirea discului în sens
orar, conform Fig. 2. Simultan, se strâng șuruburile de
fi xare a discului în ordinea indicată în imagine.
2.
Cuplu de strângere:
2 - 4 N•m
Se folosește o șurubelniţă
cu vârf plat sau o unealtă
similară pentru a îndoi
marginile plăcii de strângere
peste capetele șuruburilor,
conform Fig. 3.
3.
Disc
Placa de strângere
Șuruburi de fi xare a discului
(#T25 torx)
Fig. 1
Fig. 3
Placa de strângere
Fig. 2
Observaţie:
• Se fi xează cablul pe furca faţă sau pe suportul coșului astfel încât să nu se prindă în
spiţe sau în alte componente în timpul deplasării. Dacă poziţia butucului cu dinam se
poate schimba faţă de lampă în timpul deplasării, de exemplu în cazul utilizării unei
furci cu suspensie, cablul trebuie conectat astfel încât să nu fi e prea larg sau prea
scurt pe întreg intervalul de deplasare.
• Conexiunea trebuie realizată astfel încât curentul de la dinam. să treacă prin cablu
de la mufa pentru lampă la mufa masă.
• Pentru a deconecta lampa de la butucul cu dinam, se scoate capacul conectorului.
• Se interzice folosirea bicicletei în timp ce capacul conectorului este detașat,
în caz contrar cablul se poate prinde la roata bicicletei.
• La demontarea roţii bicicletei, se va demonta mai întâi capacul
conectorului. În cazul forţării cablurilor, este posibil ca acestea
să se rupă sau să facă un contact defectuos. De asemenea,
la montarea roţii se va fi xa mai întâi roata pe furcă, apoi se va
cupla capacul conectorului.
Cablu
Furcă
Se
demontează
Capacul
conectorului
CL
O
SE
Conectarea cablurilor
Se conectează cablurile conform imaginii de mai jos.
Mufa masă
Mufa lămpii
Cablu lampă
Cablu de masă
Conector (gri)
Capac conector (negru)
Mufa masă
Mufa lămpii
Canelură
Aprox. 16 mm
Aprox.
16 mm
Mufa dinamului
Observaţie:
Se
introduc
Se
îndoaie
• Nu este permisă inversarea cablului de masă cu cablul lămpii.
În cazul conectării incorecte a cablurilor, lampa nu va ilumina.
• Înainte de conectare, cablurile trebuie răsucite pentru a rămâne
grupate.
• Specifi caţii recomandate pentru cabluri
Observaţie:
Cablu Izolaţie
• Se îndoaie cablurile și
se trasează de-a lungul
canelurilor.
• Cablurile nu trebuie să se
atingă.
Observaţie:
• Se orientează corect.
• Se apasă până când
emite un clic.
C
L
O
S
E
SI-2ZC0A-05
• Înainte de instalarea pieselor, se vor consulta cu atenţie instrucţiunile de service.
Componentele slăbite, uzate sau defecte pot produce rănirea gravă a utilizatorului.
Se recomandă în mod expres utilizarea exclusivă a pieselor de schimb Shimano originale.
• Se va verifi ca dacă roţile sunt bine fi xate înainte de folosirea bicicletei. Dacă sunt slăbite,
se pot desprinde și pot provoca accidentări grave.
• Se verifi că dacă lampa luminează normal în timpul deplasării pe timp de noapte.
• Instrucţiunile pentru service se vor citi cu atenţie și se vor păstra într-un loc sigur,
pentru a le putea consulta pe viitor.
OBSERVAŢIE:
AVERTISMENT
ATENŢIE
Butucul cu dinam generează o tensiune extrem de mare. Se interzice atingerea mufei butucului cu dinam
în timp ce bicicleta se deplasează sau roata se rotește. Atingerea mufei dinamului poate provoca un șoc
electric.
• Aceste instrucţiuni pentru service trebuie citite împreună cu instrucţiunile pentru service ale frânei pe disc.
• Conform normelor germane (StVZO), în Germania butucii cu dinam necesită protecţie la supratensiune.
Acest butuc cu dinam nu include un sistem de protecţie împotriva supratensiunii. Se va folosi un sistem
extern de protecţie la supratensiune, inscripţionat cu un simbol care să ateste faptul că respectă normativele
germane (protector la supratensiune Shimano SM-DH10 sau un produs similar).
• Se verifi că paralelismul capetelor furcii. În cazul în care capetele furcii nu sunt paralele, deformarea axului
butucului poate genera zgomote datorate coliziunii pieselor din interiorul butucului cu dinam.
• Butucul cu dinam se montează pe furcă astfel încât mufa să fi e orientată spre dreapta, privind spre faţa
bicicletei. Dacă partea cu mufa este orientată spre stânga, este posibil ca butucul să nu se rotească corect în
timpul deplasării.
• Înainte de utilizarea butucului cu dinam se verifi că dacă mufa acestuia este corect conectată.
• Se va folosi un bec de 6 V/ 2,4 W pentru farul faţă și un bec de 6 V/ 0,6 W pentru lampa spate.
• Dacă becul lămpii faţă sau spate se arde, becul rămas va primi tensiune excesivă, durata de funcţionare a
acestuia fi ind astfel redusă; din acest motiv, becurile arse trebuie înlocuite cât mai rapid.
• Dacă lampa este folosită frecvent în timpul deplasării cu viteză mare, durata de funcţionare a becului va fi
redusă.
• Se interzice dezasamblarea mecanismului intern al butucului.
• Nu se va aplica ulei în interiorul butucului, pentru a nu provoca ieșirea vaselinei și probleme de conductivitate.
• Butucul cu dinam va îngreuna puţin rotirea roţii datorită magnetului din interiorul butucului.
• Garanţia nu acoperă uzura normală sau deteriorarea rezultată în urma utilizării normale a pieselor.
Tip Din fi re de cupru
Cablu
Dimensiune (AWG) 22
Diametru aprox. 0,8 mm
Izolaţie Diametru 1,8 - 2 mm
SI-2ZC0A
Mufă
Reţineţi: în scopul îmbunătăţirii produsului, specifi caţiile pot fi modifi cate fără notifi care. (Romanian)
Pentru sistem quick release
Capacul
conectorului
Se
conectează
Pentru sistem cu piuliţă