Informaţii generale privind siguranţa
– Pentru a evita accidentele grave:
Butucul cu dinam DH-2R30-E/IB-DR70/IB-DR50 este compatibil cu bicicletele cu roţi de 26 - 28 inci. •
Dacă butucul cu dinam este folosit cu roţi mai mici de 26 de inci, forţa de frânare poate fi prea mare,
putând provoca blocarea roţii și căderea utilizatorului.
Butucul DH-2R30-E/IB-DR70/IB-DR50 include un modulator de putere, care controlează forţa de •
frânare pentru a preveni frânarea excesivă. Când forţa de frânare atinge un anumit nivel, modulatorul
de putere previne depășirea nivelului respectiv. Modulatorul de putere este recomandat pentru
biciclete cu greutatea brută (bicicletă + utilizator + bagaj) de 65 - 120 kg (pentru DH-2R30-E) sau
de 80 - 140 kg (pentru IB-DR70/IB-DR50). Dacă greutatea brută a bicicletei depășește intervalul
recomandat, forţa de frânare poate fi insufi cientă; dacă greutatea brută este sub intervalul
recomandat, forţa de frânare poate fi prea mare, putând provoca blocarea roţii și căderea
utilizatorului. Este foarte important ca utilizatorul să înţeleagă și testeze funcţionarea modulatorului de
putere înainte de utilizare. Modulatorul de putere nu este prevăzut cu funcţia prevenire a blocării roţii.
• Înainte de instalarea pieselor, se vor consulta cu atenţie instrucţiunile de service. Componentele
slăbite, uzate sau defecte pot produce rănirea gravă a utilizatorului. Se recomandă în mod expres
utilizarea exclusivă a pieselor de schimb Shimano originale.
Se va verifi ca dacă roţile sunt bine fi xate înainte de folosirea bicicletei. Dacă sunt slăbite, se pot •
desprinde și pot provoca accidentări grave.
Se verifi că dacă lampa luminează normal în timpul deplasării pe timp de noapte.•
Instrucţiunile pentru service se vor citi cu atenţie și se vor păstra într-un loc sigur, pentru a le putea •
consulta pe viitor.
– Pentru a evita accidentele grave:
Butucul cu dinam generează o tensiune extrem de mare. Se interzice atingerea mufei butucului cu
dinam în timp ce bicicleta se deplasează sau roata se rotește. Atingerea mufei dinamului poate provoca
un șoc electric.
OBSERVAŢIE:
Acest butuc cu dinam este compatibil cu sistemele de 6 V/2,4 W. Nu poate fi folosit cu sisteme de 6 V/3 W.•
Aceste instrucţiuni de service trebuie citite cu atenţie împreună cu instrucţiunile de service pentru sistemul •
de frânare faţă Inter-M pentru frâne roller.
Se verifi că paralelismul capetelor furcii. În cazul în care capetele furcii nu sunt paralele, deformarea axului •
butucului poate genera zgomote datorate coliziunii pieselor din interiorul butucului cu dinam.
Butucul cu dinam se montează pe furcă astfel încât mufa să fi e orientată spre dreapta, privind spre faţa •
bicicletei. Dacă partea cu mufa este orientată spre stânga, este posibil ca butucul să nu se rotească
corect în timpul deplasării.
Înainte de utilizarea butucului cu dinam se verifi că dacă mufa acestuia este corect conectată.•
Se folosește un bec de 6 V/2,4 W pentru lampa faţă.•
Dacă lampa este folosită frecvent în timpul deplasării cu viteză mare, durata de funcţionare a becului va fi •
redusă.
Se interzice dezasamblarea mecanismului intern al butucului.•
Nu se va aplica ulei în interiorul butucului, pentru a nu provoca ieșirea vaselinei și probleme de •
conductivitate.
Butucul cu dinam va îngreuna puţin rotirea roţii datorită magnetului din interiorul butucului.•
Garanţia nu acoperă uzura normală sau deteriorarea rezultată în urma utilizării normale a pieselor. •
SI-20M0E-001
DH-2R30-
E
IB-DR70
IB-DR50
Instrucţiuni pentru service
Montarea roţii faţă
Se montează roata astfel încât latura cu mufa dinamului să se afl e în partea dreaptă când se
privește spre faţa bicicletei și astfel încât mufa butucului să fi e aliniată cu furca sau cu suportul
coșului. Se montează apoi urmând procedura din ilustraţia de mai jos, astfel încât mufa să fi e
orientată în sus. Nu se va forţa rotirea mufei după montarea piuliţei.
Mufă
Furcă
Suport pentru
apărătoare de noroi
Șaibă cu striaţii pentru ax
Suportul coșului
Șaibă
Piuliţă (M9)
Furcă
Suportul coșului
Suport pentru
apărătoare de noroi
Mufă
Cuplu de strângere:
20 - 25 N•m
Observaţie:
La strângerea piuliţelor axului, acestea
trebuie strânse alternativ pe cele două
laturi; nu se va concentra întreg efortul
de strângere sau desfacere a piuliţei
axului pe o singură latură a roţii, în caz
contrar este posibil ca axul butucului
să se rotească, ceea ce poate duce
la strângerea sau slăbirea excesivă a
contrapiuliţelor.
Observaţie:
În cazul în care cablul conectat la masă •
nu face conexiune, se va verifi ca dacă
șaiba cu striaţii perforează vopseaua
furcii. Dacă șaiba cu striaţii a axului
nu perforează vopseaua, lampa nu va
ilumina corect; în acest caz, se va răzui o
cantitate redusă de vopsea de pe furca
faţă.
Se recomandă conectarea celor două •
fi re pentru transmiterea fără probleme a
curentului.
Conectarea cablurilor
Observaţie:
Observaţie:
Observaţie:
Observaţie:
Observaţie:
Se conectează cablurile conform imaginii de mai jos.
La conectarea cablurilor se răzuiește o cantitate redusă de
vopsea de pe mufa masă și de pe mufa lămpii.
Mufa masă
Mufa lămpii
Cablu lampă
Cablu de masă
Aprox. 16 mm
Aprox.
16 mm
Conector (gri)
Capac conector (negru)
Mufa lămpii
Mufa masă
Cablu
Izolaţie
Canelură
Cablu
Furcă
Capacul
conectorului
Nu este permisă inversarea cablului de masă •
cu cablul lămpii. În cazul conectării incorecte a
cablurilor, lampa nu va ilumina.
Înainte de conectare, cablurile trebuie răsucite pentru •
a rămâne grupate.
Specifi caţii recomandate pentru cabluri •
Se îndoaie cablurile și se trasează •
de-a lungul canelurilor.
Se introduc
Se îndoaie
Cablurile nu trebuie să se atingă. •
Mufa dinamului
Se orientează corect. •
Se apasă până când •
emite un clic.
Se fi xează cablul pe furca faţă sau pe suportul coșului astfel încât •
să nu se prindă în spiţe sau în alte componente în timpul deplasării.
Dacă poziţia butucului cu dinam se poate schimba faţă de lampă
în timpul deplasării, de exemplu în cazul utilizării unei furci cu
suspensie, cablul trebuie conectat astfel încât să nu fi e prea larg
sau prea scurt pe întreg intervalul de deplasare.
Conexiunea trebuie realizată astfel încât curentul de la dinam să •
treacă prin cablu de la mufa pentru lampă la mufa masă.
Pentru a deconecta lampa de la butucul cu dinam, se scoate capacul •
conectorului.
Se interzice folosirea bicicletei în timp ce capacul conectorului este •
detașat, în caz contrar cablul se poate prinde la roata bicicletei.
La demontarea roţii bicicletei, se va demonta mai întâi capacul conectorului. •
În cazul forţării cablurilor, este posibil ca acestea
să se rupă sau să facă un contact defectuos.
De asemenea, la montarea roţii se va fi xa mai
întâi roata pe furcă, apoi se va cupla capacul
conectorului.
Se
conectează
Verifi carea lămpii
Se rotește roata faţă și se verifi că dacă
lampa iluminează.
Reţineţi: în scopul îmbunătăţirii produsului, specifi caţiile pot fi modifi cate fără notifi care. (Romanian)
SI-20MOE-001-05
AVERTISMENT
ATENŢIE
Tip Din fi re de cupru
Cablu
Dimensiune (AWG) 22
Diametru aprox. 0,8 mm
Izolaţie Diametru 1,8 - 2 mm
Capacul
conectorului
Se
demontează