Sistemul airbag
Descrierea sistemului airbag
Introducere în temă
În acest capitol găsiţi informaţii referitoare la următoarele teme:
Descrierea sistemului 17
Declanşarea airbagului 17
ATENŢIE
■
Cea mai bună protecţie se obţine numai prin acţiunea conjugată a siste-
mului airbag cu acţiunea centurilor de siguranţă.
■
Sistemul airbag nu reprezintă un înlocuitor al centurii de siguranţă, ci este
o parte a conceptului de siguranţă pasivă.
■
Pentru protecţia maximă a pasagerilor din autovehicul la declanşarea air-
bagului, scaunele din faţă trebuie să fie reglate corespunzător mărimii cor-
pului persoanei respective » pagina 9, Poziţia corectă şi sigură a scaunelor.
■
Dacă, în timpul deplasării, vă aplecaţi în faţă sau aveţi o poziţie necores-
punzătoare în scaun, în cazul unui accident, sunteţi expuşi unui risc ridicat
de accidentare.
ATENŢIE
Indicaţii referitoare la manipularea sistemului airbag
■
Când există o defecţiune, verificaţi sistemul airbag la o unitate service au-
torizată. În caz contrar, există pericolul nedeclanşării airbagurilor în cazul
unui accident.
■
Nu este permis să se efectueze niciun fel de modificări asupra părţilor
componente ale sistemului airbag.
■
Toate lucrările executate asupra sistemului airbag, inclusiv operaţiile de
montare şi demontare a pieselor care nu constituie în sine obiectul repara-
ţiei (de exemplu demontarea volanului) trebuie realizate numai de către
unităţile service autorizate.
■
Nu efectuaţi niciodată modificări la bara de protecţie din faţă sau la caro-
serie.
■
Este interzisă intervenţia asupra părţilor componente ale sistemului air-
bag, deoarece se poate produce o declanşare a airbagurilor.
■
Sistemul airbag asigură protecţie doar pentru o singură declanşare. După
ce declanşarea s-a produs, sistemul airbag trebuie înlocuit.
Descrierea sistemului
Citiţi şi respectaţi mai întâi de pe pagina 17.
Starea de funcţionare a sistemului airbag se arată de lampa de control
din
panoul de bord » pagina 42.
Când se declanşează airbagurile, acestea se umplu cu gaz şi se umflă.
La declanşarea airbagurilor se elimină un gaz gri-alb sau roşu, inofensiv. Acest
lucru este perfect normal şi nu trebuie interpretat ca indiciu al producerii unui
incendiu în autovehicul.
Sistemul airbag constă din (în funcţie de echiparea autovehiculului) din
următoarele module.
›
Unitatea electronică de comandă.
›
Airbag frontal pentru şofer şi pasagerul faţă » pagina 18.
›
Airbag genunchi pentru şofer » pagina 19.
›
Airbagurile laterale » pagina 20.
›
Airbaguri cortină » pagina 21.
›
o lampă de control pentru airbag din tabloul de bord. » pagina 42.
›
Comutator cu cheie pentru airbagul frontal al pasagerului faţă » pagina 22.
›
Lampă de control pentru deconectarea/conectarea airbagului frontal al pasa-
gerului faţă, în centrul bordului » pagina 22.
Indicaţie
■
Sistemul airbag nu necesită întreţinere.
■
Dacă vindeţi autoturismul, vă rugăm să predaţi cumpărătorului mapa de bord
completă. Asiguraţi-vă că informaţiile pentru airbagul, eventual dezactivat,
pentru pasagerul faţă, se fală şi ele în mapă!
■
Îndepărtarea autovehiculului, sau a părţilor componente ale sistemului air-
bag, trebuie realizată cu respectarea strictă a prevederilor corespunzătoare de
siguranţă.
Declanşarea airbagului
Citiţi şi respectaţi mai întâi
de pe pagina 17.
Desfacerea airbagului are loc în fracţiuni de secundă şi cu viteză foarte mare,
pentru a oferi o protecţie suplimentară în cazul unui accident.
Sistemul airbag funcţionează numai cu contactul motor pus.
În cazul accidentelor deosebite se pot declanşa mai multe airbaguri simultan.
17
Sistemul airbag