Shimano CJ-8S20 Service Instructions

Tip
Service Instructions

Acest manual este potrivit și pentru

CJ-8S20
JAPAN
L
O
C
K
CJ-8S20
JAPAN
L
O
C
K
CJ-8S20
JAPAN
LO
CK
CJ-8S20
JAPAN
L
O
C
K
C
J
-
8
S
2
0
J
AP
A
N
LOCK
C
J
-
8
S
2
0
J
A
P
A
N
L
O
C
K
6R
C
J
-
8
S
2
0
J
A
P
A
N
L
O
C
K
7
R
7
R
7
R
C
J
-
8
S
2
0
J
A
P
A
N
L
O
C
K
CJ-8S20
JAPAN
L
O
C
K
CJ-8S20
JAPAN
L
O
C
K
CJ-8S20
JAPAN
CJ-8S20
JAPAN
AVERTISMENT
Informaţii generale privind siguranţa
– Pentru a evita accidentele grave:
OBSERVAŢIE:
Instrucţiuni pentru service
Aceste instrucţiuni trebuie citite împreună cu instrucţiunile de service
pentru frâna Inter-M și maneta de schimbător Inter-8 înainte de folosire.
Montarea pinionului pe butuc
Se amplasează capacul de protecţie C sau B din dreapta pe
rola canelată din dreapta butucului. Se montează pinionul și
se fi xează cu siguranţa.
Siguranţă
Pinion
Rolă
canelată
Se va respecta
direcţia
Specifi caţii A:
Capac de protecţie
dreapta C
Specifi caţii B:
Capac de protecţie
dreapta B
Specifi caţii A:
Capac de protecţie
dreapta A
Specifi caţii B:
Capac de protecţie
dreapta C
Observaţie:
În cazul specifi caţiilor A: dacă se folosește un pinion
cu asamblare spre interior cu maxim 19T sau în cazul
specifi caţiilor pentru curele de transmisie, capacul de
protecţie A din dreapta va atinge lanţul sau rola; din
acest motiv, trebuie folosite specifi caţiile B.
În cazul specifi caţiilor B: Dacă pinionul este cu
asamblare interioară, are 16T și dinţi groși sau este
conform cu specifi caţiile pentru curele de transmisie,
capacul de protecţie dreapta B trebuie demontat
înainte de utilizare.
Montarea articulaţiei casetei pe
butuc
1.
Se montează capacul rolei canelate pe rola canelată din
dreapta butucului.
Se va respecta
direcţia
Capac rolă
canelată
Rolă
canelată
Se montează rola canelată
în această poziţie.
Siguranţă
Pinion
2.
Se rotește rola articulaţiei casetei în direcţia săgeţii
din ilustraţie pentru a alinia marcajele roșii
de pe
rolă cu cele de pe suport. După orientarea articulaţiei
casetei, se montează astfel încât marcajul roșu
de pe
articulaţia casetei să fi e aliniat cu marcajul roșu
din
partea dreaptă a butucului.
Trebuie să fi e aliniate
Rolă
Suport
Articulaţia
casetei
Se aliniază
marcajele roșii
.
Se aliniază
marcajele roșii
.
Latura
dreaptă a
butucului
3.
Se fi xează articulaţia casetei pe butuc folosind inelul
de fi xare a articulaţiei casetei. La montarea inelului de
xare a articulaţiei casetei, se aliniază marcajul galben
cu marcajul galben
de pe rola articulaţiei casetei,
apoi se rotește inelul de fi xare a articulaţiei casetei cu
45 în sens orar.
Inel de fi xare
a articulaţiei
casetei
Se aliniază
marcajele
galbene
.
Rola articulaţiei
casetei
Se rotește 45°
Inel de fi xare a
articulaţiei casetei
Se fi xează suportul articulaţiei casetei.
Montarea frânei Inter-M pe butuc
Se cuplează canelurile butucului în canelurile frânei
Inter-M, apoi se strânge provizoriu piuliţa de fi xare a
frânei.
Se aliniază canelurile.
Frână Inter-M
Butuc
Pentru detalii despre montarea frânei Inter-M, se vor
consulta instrucţiunile de service ale frânei Inter-M.
1.
Montarea butucului pe cadru
Se montează
lanţul pe
pinion, apoi se
introduce axul
butucului în
urechi.
Ax
Ureche
2.
Se introduc șaibele anti-rotire pe latura stângă și pe
latura dreaptă a axului butucului. În această etapă se
rotește articulaţia casetei astfel încât proeminenţele
șaibelor anti-rotire să intre în canelurile urechilor. Astfel,
articulaţia casetei poate fi montată în poziţie aproape
paralelă cu chainstay-ul.
Șaibă anti-rotire (pentru latura stângă)
Chainstay
Articulaţia casetei
Canelura urechii
Șaibă anti-rotire
(pentru latura
dreaptă)
Se folosesc șaibe anti-rotire adaptate la forma
urechilor. Șaibele anti-rotire din dreapta sunt
diferite de cele din stânga.
Marcaj
Proeminenţele trebuie orientate spre urechi.
Se montează șaibele anti-rotire astfel încât
proeminenţele să se fi xeze în canelurile urechilor
de pe ambele laturi ale axului butucului.
3.
Se întinde lanţul și se fi xează roata pe cadru folosind
piuliţele.
Cuplu de strângere:
30 - 45 N•m
Șaibă anti-rotire
Piuliţă
Observaţie:
La montarea pe axul butucului a pieselor cum ar
suporturile pentru apărătoare de noroi se va
respecta ordinea din ilustraţia de mai jos.
Șaibă anti-rotire
Șaibă
Piuliţă
Suport pentru apărătoare de noroi
Suport pentru portbagaj
1.
Reglarea articulaţiei casetei
Se deplasează maneta de schimbător de la
1
la
4
.
Se verifi că dacă liniile galbene de pe rolă și de pe
suportul articulaţiei casetei sunt aliniate.
Se deplasează
la
4
Linii galbene
Pe articulaţia casetei există două linii galbene. Se
folosește linia cea mai accesibilă.
Când bicicleta este în poziţie normală
Trebuie să fi e aliniate
Rola
articulaţiei
casetei
Suportul articulaţiei
casetei
Când bicicleta este răsturnată
Trebuie să fi e aliniate
Rola articulaţiei
casetei
Suportul articulaţiei
casetei
Dacă liniile galbene nu sunt aliniate, se rotește
șurubul de reglare a cablului de pe maneta de
schimbător pentru a alinia liniile. Se deplasează
apoi maneta de schimbător încă o dată de la
4
la
1
, apoi înapoi la
4
, după care se verifi că din nou
dacă liniile galbene sunt aliniate.
Șurub de reglare a cablului
2.
După reglarea articulaţiei
casetei, se taie cablul în exces
și se montează capacul.
15 - 20 mm
Capac cablu
Reţineţi: în scopul îmbunătăţirii produsului, specifi caţiile pot fi modifi cate
fără notifi care. (Romanian)
La montarea butucului pe cadru se vor orienta corect șaibele anti-
rotire (stânga-dreapta) și se vor strânge bine piuliţele butucului la cuplul
specifi cat. Dacă șaibele anti-rotire sunt montate doar pe o parte sau
dacă piuliţele butucului nu sunt strânse sufi cient, șaiba anti-rotire poate
să cadă, ceea ce poate provoca rotirea axului butucului și articulaţiei
casetei. Acest lucru poate determina smucirea ghidonului de către cablul
de schimbător și accidentări deosebit de grave.
Înainte de instalarea pieselor, se vor consulta cu atenţie instrucţiunile
de service. Componentele slăbite, uzate sau defecte pot produce
rănirea gravă a utilizatorului.
Se recomandă în mod expres utilizarea exclusivă a pieselor de schimb
Shimano originale.
Se va verifi ca dacă roţile sunt bine fi xate înainte de folosirea bicicletei.
Dacă sunt slăbite, se pot desprinde și pot provoca accidentări grave.
Instrucţiunile pentru service se vor citi cu atenţie și se vor păstra într-un
loc sigur, pentru a le putea consulta pe viitor.
Vitezele pot fi schimbate în timpul pedalării, însă în unele situaţii este
posibil ca clicheţii și dinţii din butuc să producă zgomot.
Butucul cu 8 viteze include un mecanism de asistare a schimbării
vitezelor. Când acest mecanism de asistenţă funcţionează în timpul
schimbării vitezelor, este posibil să genereze zgomot sau vibraţii. De
asemenea, senzaţia de schimbare a vitezelor poate varia în funcţie de
viteza selectată în momentul schimbării.
De asemenea, este posibil să se genereze zomote dacă braţele
pedaliere sunt rotite înapoi sau dacă bicicleta este împinsă înapoi în
timp ce sunt selectate vitezele 5, 6, 7 sau 8. Aceste fenomene sunt o
consecinţă fi rească a structurii mecanismului intern de schimbare a
vitezelor și nu reprezintă o defecţiune.
Articulaţia casetei CJ-8S20 trebuie folosită numai cu pinioane între 16T
și 23T.
Se recomandă alegerea pinioanelor astfel încât raportul vitezelor să fi e
aproximativ 2,1.
De exemplu: F36T - S16T, F38T - S18T, F46T - S22T
Pentru o funcţionare optimă se recomandă efectuarea unor operaţiuni de
întreţinere, cum ar fi lubrifi erea butucului cu viteze interne, la fi ecare doi ani
începând cu data achiziţionării (sau la fi ecare 5.000 km dacă bicicleta este
folosită frecvent); aceste operaţiuni trebuie efectuate la magazinul de unde
a fost achiziţionată bicicleta sau la cel mai apropiat magazin specializat.
În plus, se recomandă efectuarea întreţinerii folosind vaselina sau setul de
lubrifi ere Shimano pentru butuci cu viteze interne. Dacă nu se folosește
vaselina sau setul de lubrifi ere special, este posibil să apară probleme cum
ar fi schimbarea incorectă a vitezelor.
Butucul cu viteze interne nu este complet etanș. Se va evita utilizarea
butucului în medii în care apa ar putea intra în acesta și nu se va spăla
cu jet de înaltă presiune, în caz contrar butucul poate rugini.
Pinioanele trebuie spălate periodic cu detergent neutru și lubrifi ate din
nou. În plus, curăţarea lanţului cu un detergent neutru și lubrifi erea
acestuia se pot dovedi o modalitate efi cientă de prelungire a duratei de
utilizare a pinioanelor și a lanţului.
Dacă lanţul cade repetat de pe pinioane în timpul folosirii, pinioanele și
lanţul trebuie înlocuite.
Garanţia nu acoperă uzura normală sau deteriorarea rezultată în urma
utilizării normale a pieselor.
Pentru întrebări legate de modul de manevrare sau reglare, se va
contacta punctul de vânzare.
Dezasamblarea butucului nu este permisă. Dacă este necesară
dezasamblarea, se va lua legătura cu magazinul din care a fost
cumpărat produsul.
SI-37J0A-001
SG-8R31
SG-8R36
CJ-8S20
Date tehnice
Pinioane compatibile
Asamblare spre
exterior
Asamblare spre
interior
A
16T - 23T 20T - 23T
B
16T - 23T
Urechi
Șaibă anti-rotire
Marcaj/Culoare
Dimensiune
Dreapta Stânga
Standard
5R/Galben 5L/Maro
7R
20°
7R/Negru 7L/Gri
7R
38°
Inverse 6R/Argintiu 6L/Alb
7R
= 0°
Inverse
(protecţie
completă
pentru lanţ)
5R/Galben 5L/Maro
7R
= 0°
Verticale 8R/Albastru 8L/Verde
7R
= 60° - 90°
SI-37J0A-001-05
  • Page 1 1

Shimano CJ-8S20 Service Instructions

Tip
Service Instructions
Acest manual este potrivit și pentru