Shimano SL-M591 Service Instructions

Tip
Service Instructions
În cazul fiecărui pinion, suprafaţa pe
care se află marcajul grupului trebuie
să fie orientată în afară și poziţionată
astfel încât partea mai lată a fiecărui
pinion și partea A (unde lăţimea
canelurii este mare) de pe casetă să
fie aliniate.
[Montarea]
1. Se acţionează maneta (B) de 9 sau
mai multe ori, pentru a o aduce în
poziţia superioară.
2. Se verifică dacă acul indicator este
orientat spre stânga, apoi se
aliniază știftul în partea de jos a
indicatorului și bosajul indicatorului
cu marcajele o de pe maneta
schimbătorului. Apoi se introduce
indicatorul în maneta
schimbătorului conform imaginii,
începând cu bosajul și continuând
cu știftul, în ordinea inversă demontării.
3. Se strâng cele două șuruburi de fixare ale display-ului.
4. Se verifică funcţionarea display-ului. Dacă nu funcţionează
corect, se montează din nou,
acordându-se o atenţie deosebită
pașilor 1 și 2.
Informaţii generale privind siguranţa
AVERTISMENT
Instrucţiuni pentru service SI-6V7RA-001
Pentru rezultate optime, se recomandă utilizarea următoarei combinaţii.
Date tehnice Înlocuirea și montarea display-ului
Schimbător spate
Combinaţii bloc de pinioane Butuc spate
Dezasamblarea și asamblarea se vor face numai în momentul
înlocuirii display-ului. Pentru faţă, acul indicator este în direcţie
opusă.
[Demontarea]
1. Se acţionează maneta (B) de 9 sau mai multe ori, pentru a o
aduce în poziţia superioară.
2. Se scot cele două șuruburi de fixare a display-ului.
3. Se ridică lentila conform imaginii, iar apoi se decuplează partea
agăţată și se scoate display-ul.
Schimbarea vitezelor
Această manetă este prevăzută cu un mecanism 2-way release, care permite eliberarea fie prin împingerea, fie prin tragerea manetei.Atât
maneta (A) cât și maneta (B) revin în poziţia iniţială imediat după eliberarea acestora. În momentul acţionării uneia dintre manete, trebuie
rotit simultan și braţul pedalier.
În aceste instrucţiuni de service este prezentat modul de utilizare a manetelor de schimbător SL-M591 în combinaţie cu schimbătorul
spate de tip normal RD-M593.
Se vor consulta instrucţiunile pentru service ale RD-M593
(schimbător spate) pentru detalii despre montarea
schimbătorului spate şi reglarea SIS.
Pentru schimbarea de pe un pinion mic pe unul mai mare
(maneta A)
Pentru a schimba doar o viteză, se apasă maneta (A) în poziţia (1).
Pentru a schimba rapid două viteze, se apasă în poziţia (2).
Pentru schimbarea de pe un pinion mare pe unul mai mic
(maneta B)
Se apasă o dată maneta (B) pentru a schimba pe următorul pinion
mai mic.
Poziţia iniţială a manetei (A)
Manetă (B)
2-way release
Se montează capacul rotindu-l
conform imaginii, până când se
oprește.
Nu se forţează rotirea pentru a nu
deteriora filetul șurubului.
Se acţionează maneta (B) de cel
puţin 9 ori, apoi se verifică dacă
display-ul indică poziţia
superioară. Se scoate apoi
capacul și se conectează cablul.
Manetă (B)
Capac
Conectarea și fixarea cablului
Capac
Cablu
Tăierea cămășii exterioare
În momentul tăierii cămășii exterioare, se taie capătul opus
capătului marcat. După tăierea cămășii,
capătul se rotunjește, pentru ca interiorul
găurii să aibă un diametru uniform.
Se atașează același
capac exterior la
capătul tăiat al cămășii.
Capac exterior
Capacul etanș cu vârf
și protecţia din cauciuc
se montează pe
opritorul exterior al
cadrului.
Protecţie din cauciuc
Protecţie din
cauciuc
A nu se îndoi
Capac etanș cu vârf
* În cazul deplasării ample a schimbătorului spate, cum ar fi în
cazul bicicletelor cu suspensie
spate, se recomandă înlocuirea
capacului cu cel din aluminiu.
Capătul cămășii prevăzut cu
capac din aluminiu trebuie să se
afle lângă schimbător.
Capac din aluminiu
Partea dinspre schimbător
Cuplu de strângere: 0,2 N•m
Șuruburi de fixare a display-ului
Display
Partea agăţată
Lentilă
Știft
Garnitura de cauciuc se
instalează ultima după
montarea casetei, verificându-
se dacă nu este strivită de
capacul impermeabil.
Înlocuirea casetei
După îndepărtarea axului, se
scoate șurubul de fixare a
casetei (din interiorul
casetei) și se înlocuiește
caseta.
Notă: Caseta nu se va
demonta, deoarece
acest lucru poate
provoca o funcţionare
defectuoasă.
Casetă Șurub de fixare casetă
Cheie hexagonală de
10 mm (TL-WR37)
Demontare
Montare
Cuplu de strângere: 35 - 50 N•m
Garnitură de cauciuc
SI-6V7RA-001-05
Sistem tracţiune spate
* Instrucţiunile de service sunt disponibile și în alte limbi la:
http://techdocs.shimano.com
Reţineţi: în scopul îmbunătăţirii produsului, specificaţiile pot fi modificate fără notificare. (Romanian)
"Intervalul de întreţinere depinde de modul de utilizare şi de condiţiile de mediu.
Lanţul trebuie curăţat periodic folosind o substanţă de curăţare pentru lanţ. Nu se
vor folosi solvenţi alcalini sau acizi, cum ar fi substanţele de curăţare a ruginei. În
cazul utilizării acestor solvenţi, lanţul se poate rupe şi provoca accidentări grave."
Pentru a îmbunătăţi schimbarea vitezelor, cele două laturi ale acestui lanţ sunt diferite şi
trebuie orientate corect la montare, conform marcajelor laterale. Pentru a obţine
performanţe optime, lanţul trebuie orientat corect la montare. În cazul în care este montat
invers, lanţul poate sări, provocând accidente grave.
Se va verifica dacă roţile sunt bine fixate înainte de folosirea bicicletei. Dacă sunt slăbite, se pot desprinde
și pot provoca accidentări grave.
Știftul de cuplare întărit trebuie folosit numai pentru conectarea lanţurilor de tip îngust.
În cazul folosirii de știfturi de cuplare altele decât cele întărite, sau în cazul folosirii de instrumente sau
știfturi de cuplare întărite care nu
sunt potrivite pentru tipul de lanţ
utilizat, este posibil ca forţa de
cuplare rezultată să nu fie
suficientă, ceea ce poate provoca
ruperea sau căderea lanţului.
În cazul în care lungimea lanţului
trebuie ajustată ca urmare a unei
modificări a numărului de dinţi ai
pinionului, tăierea unei secţiuni va fi executată într-un alt loc decât locul
de îmbinare a lanţului cu ajutorul unui știft de cuplare întărit. Dacă tăierea
secţiunii este executată în locul de îmbinare cu un știft de cuplare întărit,
lanţul se va deteriora.
Se va verifica întinderea corectă și buna stare a lanţului. Dacă lanţul este
prea slab sau dacă este deteriorat, va trebui înlocuit. În caz contrar, lanţul se poate rupe și poate provoca
accidentarea gravă a utilizatorului.
Înainte de instalarea pieselor, se vor consulta cu atenţie instrucţiunile de service. Piesele slăbite, uzate
sau deteriorate pot provoca accidente grave. Se recomandă în mod expres utilizarea exclusivă a pieselor
de schimb Shimano originale.
Înainte de instalarea pieselor, se vor consulta cu atenţie instrucţiunile de service. Dacă reglajele sunt
incorect efectuate, lanţul poate sări, ceea ce duce la accidentarea utilizatorului.
Instrucţiunile pentru service se vor citi cu atenţie și se vor păstra într-un loc sigur, pentru a le putea
consulta pe viitor.
Observaţie
Dacă schimbarea vitezelor nu se face cu ușurinţă, se va curăţa schimbătorul și se vor lubrifia toate piesele
mobile.
Dacă legăturile sunt atât de slăbite încât reglarea nu este posibilă, se va înlocui schimbătorul.
Schimbătorul va fi curăţat periodic și toate piesele mobile vor fi lubrifiate (mecanismul și rolele).
Dacă reglarea schimbării vitezelor nu poate fi făcută, se va verifica paralelismul cu partea din spate a
bicicletei. Se vor verifica și lubrifierea cablului și dimensiunile manșonului exterior. Acesta nu trebuie să fie
prea lung sau prea scurt.
În cazul detectării de zgomote neobișnuite ca rezultat al slăbirii unei role, aceasta trebuie înlocuită.
Dacă roata se înţepenește și rotirea devine dificilă, se va lubrifia cu vaselină.
Nu se va aplica ulei în interiorul butucului, pentru a nu provoca spălarea vaselinei.
Pinioanele trebuie spălate periodic cu detergent neutru și lubrifiate din nou. În plus, curăţarea lanţului cu
un detergent neutru și lubrifierea acestuia se pot dovedi o modalitate eficientă de prelungire a duratei de
utilizare a pinioanelor și a lanţului.
Dacă lanţul sare repetat de pe pinioane în timpul folosirii, pinioanele și lanţul trebuie înlocuite.
Folosirea unui cadru cu cabluri interne nu este recomandată, deoarece forţele de frecare mari au tendinţa
de a afecta funcţia de schimbare SIS.
Se folosește întotdeauna setul de pinioane cu aceleași marcaje de grup. Nu se
folosește niciodată cu un pinion cu un marcaj de grup diferit.
Se folosește o cămașă exterioară suficient de lungă pentru a nu se întinde complet,
chiar și atunci când ghidonul este rotit complet în ambele părţi. În plus, se verifică
dacă maneta de schimbător nu atinge cadrul bicicletei atunci când ghidonul este rotit
complet.
Se folosește un lubrifiant special pentru cablul de schimbător. Nu se va folosi
lubrifiant DURA-ACE sau de alt tip, deoarece acestea pot afecta schimbarea
vitezelor.
Se lubrifiază cablul și partea interioară a cămășii înainte de utilizare, pentru a se asigura glisarea corectă.
Pentru o funcţionare fără probleme, se folosește cămașa exterioară și ghidajul de cablu al schimbătorului
faţă specificat.
Manetele de schimbător se vor acţiona numai atunci când angrenajul se învârte.
Dacă lichidul de frână folosit pentru frânele pe disc tinde să adere la piesele de plastic ale manetei de
schimbător, acestea se pot fisura sau decolora. De aceea, lichidul de frână nu trebuie să adere la aceste
piese de plastic.
Uleiul mineral folosit de frânele pe disc SHIMANO nu provoacă fisurarea sau decolorarea pieselor de
plastic în cazul în care aderă la acestea, însă aceste piese trebuie curăţate în prealabil cu alcool, pentru a
împiedica aderarea particulelor străine.
Este interzisă dezasamblarea display-ului și manetei schimbătorului, deoarece acest lucru poate provoca
deteriorarea sau funcţionarea defectuoasă a acestora.
Pentru întrebări referitoare la metodele de montare, reglare, utilizare sau întreţinere a bicicletei, utilizatorul
se va adresa unui dealer autorizat.
Știft de cuplare întărit
Știft de legătură Știft de legătură
Montarea pinioanelor
Caseta are o singură
canelură lată.
(bJ) 11 - 34T
(bk) 11 - 36T
A
a
c
-
1
4
T
Pentru a monta pinioanele HG, se va folosi
instrumentul special (TL-LR15/LR10) pentru a strânge
piuliţa de fixare.
Pentru a înlocui pinioanele HG, se va folosi
instrumentul special (TL-LR15/LR10) și TL-SR21
pentru a desface piuliţa de fixare.
Cuplu de strângere: 30 - 50 N•m
Piuliţă de fixare
TL-LR15/LR10
Cheie
(TL-SR21)
Demontare
Lungimea lanţului pentru bicicletele cu suspensie spate
Lungimea A va varia în funcţie de deplasarea suspensiei spate. Din această cauză, dacă
lanţul este prea scurt, sistemul de tracţiune poate fi solicitat excesiv. Lungimea lanţului
se reglează adăugând două zale atunci când suspensia spate este în poziţia în care
dimensiunea "A" este maximă, iar lanţul se află pe cel mai mare pinion și pe foaia mare.
Dacă deplasarea suspensiei spate este amplă, este posibil ca lanţul să nu fie bine întins
când se află pe foaia mică și pe cel mai mic pinion.
A
A'
Se adăugă 2 zale (cu lanţul
pecel mai mare pinion și pe
foaia mare)
Cel mai
mare pinion
Lanţ
Foaia mare
g
a
-
18
T
-
S
H
I
M
A
N
O
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
C
a
g
-
1
5
T
a
g
-
1
3
T
Marcaje de grup
Se montează maneta de schimbător într-o poziţie în care să nu
obstrucţioneze acţionarea frânei și schimbarea vitezelor.
Nu se folosește într-o combinaţie care împiedică acţionarea frânei.
La instalarea componentelor pe cadre/ghidoane de carbon, se va
consulta cuplul de strângere recomandat de producătorul
acestora pentru a evita strângerea excesivă, care poate deteriora
carbonul și/sau strângerea insuficientă, care poate afecta fixarea
componentelor.
Montarea manetei
Se folosește un manșon pentru ghidon
cu diametru exterior maxim de 36 mm.
Cuplu de strângere: 5 N•m
Cheie hexagonală de 4 mm
Parte lată
Piuliţă de fixare
Șaibă piuliţă de fixare
Lanţ Știft de cuplare întărit Cheie pentru lanţ
Lanţ foarte îngust de
10 viteze pentru MTB
cu canelură (3)
TL-CN32
TL-CN23
TL-CN27
cu canelură (2)
Serie Deore
Manetă de schimbător SL-M591
Cămașă OT-SP41
Schimbător spate RD-M593
Tip SGS
Butuc spate FH-M590 / FH-M595
Viteze 10
Bloc de pinioane CS-HG62-10
Lanţ CN-HG54
Ghidaj cabluri SM-SP17 / SM-BT17
Număr model RD-M593
Tip SGS
Viteze 10
Capacitate totală 43T
Cel mai mare pinion 36T
Cel mai mic pinion 11T
Diferenţa dintre foaia mare și foaia mică 18T
Număr model Denumire grup Viteze Combinaţie de dinţi
CS-HG62-10
bJ 10 11, 13, 15, 17, 19, 21, 23, 26, 30, 34T
bk 10 11, 13, 15, 17, 19, 21, 24, 28, 32, 36T
Număr model FH-M590 / FH-M595
Viteze 10
Număr orificii spiţe 36 / 32
  • Page 1 1

Shimano SL-M591 Service Instructions

Tip
Service Instructions