125
17 590 11 Rev. --
KohlerEngines.com
RO
Pornirea
AVERTISMENT
Monoxidul de carbon poate
provoca stare de vomă, pierderea
cunoştinţei sau decesul.
Evitaţi inhalarea gazelor de
eşapament.
Gazele de eşapament conţin monoxid de
carbon toxic. Monoxidul de carbon este
inodor, incolor şi poate duce la deces în
cazul în care este inhalat.
AVERTISMENT
Componentele rotitoare pot
provoca vătămări grave.
Staţi deoparte cât timp motorul
este în funcţiune.
Pentru a preveni accidentarea, feriţi mâinile,
picioarele, părul şi hainele de componentele
mobile. Nu utilizaţi niciodată motorul fără
capace, învelitori sau apărători.
OBSERVAŢIE: Poziţia şocului la pornire poate
varia în funcţie de temperatură
şi de alţi factori. Imediat ce
motorul a pornit şi s-a încălzit,
readuceţi starterul în poziţia
„OPRIT”.
OBSERVAŢIE: Desfăşuraţi periodic fi rul de
pornire pentru a-i verifi ca
starea. Dacă fi rul este uzat,
înlocuiţi-l imediat la un
distribuitor autorizat Kohler.
OBSERVAŢIE: Încercarea de pornire a
motorului nu trebuie să dureze
mai mult de 10 secunde. Lăsaţi
motorul să se răcească timp de
60 de secunde înainte de a
încerca din nou. Nerespectarea
acestor indicaţii poate duce la
arderea motorului demaror.
OBSERVAŢIE: Dacă motorul atinge turaţia
necesară decuplării motorului
demaror, dar se opreşte (rateu),
aşteptaţi ca mişcarea de rotaţie
a motorului să înceteze complet
înainte de a încerca din nou să-l
porniţi. Dacă motorul demaror
este pus în funcţiune în timp ce
volantul se roteşte, pinionul
demarorului şi coroana dinţată
a volantului se pot lovi, ducând
la deteriorarea demarorului.
1. Puneţi valva de închidere a combustibilului în
poziţia ON (dacă s-a prevăzut).
2. Răsuciţi comutatorul de pornire/oprire în
poziţia ON (dacă s-a prevăzut).
3. Porniţi motorul conform instrucţiunilor de mai
jos:
Motor rece: Aduceţi maneta de admisie în
poziţia de mijloc între „ÎNCET” şi „RAPID”.
Treceţi maneta de şoc în poziţia ON („pornit”).
Motor cald: Aduceţi maneta de admisie în
pozi
ţia de mijloc între „ÎNCET” şi „RAPID”.
Readuceţi maneta de şoc în poziţia OFF
(„oprit”) imediat după pornirea motorului. De
regulă, un motor cald nu necesită activarea
şocului.
4. Pornire cu recul: Trageţi încet maneta
demarorului doar până nu se mai simte
compresia – STOP! Readuceţi mânerul
demarorului; trageţi drept de fi rul de pornire
pentru a evita deteriorarea acestuia prin
frecarea de ghidaj.
Demaror electric: Acţionaţi comutatorul de
pornire. Eliberaţi comutatorul imediat după
pornirea motorului. Dacă motorul demaror nu
imprimă rotaţii complete motorului, opriţi-l
imediat. Nu mai încercaţi să porniţi motorul
până când nu a fost remediată această
problemă. Nu porniţi motorul cu ajutorul unui
alt acumulator. Pentru analiza problemei,
luaţi legătura cu dealerul autorizat Kohler.
5. Readuceţi treptat maneta de şoc în poziţia
„OPRIT” după ce motorul porneşte şi se
încălzeşte. Motorul/echipamentul se poate
utiliza în perioada de încă
lzire, dar poate fi
necesar să păstraţi şocul parţial pornit până
la încălzirea completă a motorului.
Sfaturi pentru pornirea pe timp rece
1. Utilizaţi uleiul corespunzător temperaturilor
prognozate.
2. Decuplaţi toate sarcinile externe.
3. Alimentaţi motorul cu combustibil de iarnă.
Combustibilul de iarnă are o volatilitate mai
mare pentru a uşura pornirea.
Oprirea
1. Dacă este posibil, înlăturaţi toate sarcinile
prin decuplarea tuturor anexelor acţionate
prin prizele de putere.
2. Dacă face parte din dotare, puneţi
comutatorul de acceleraţie în poziţia de
relanti sau turaţie mică; opriţi motorul.
3. Dacă face parte din dotare, închideţi valva de
închidere a combustibilului.
Unghi de înclinare
Consultaţi instrucţiunile de utilizare a echipamen-
tului acţionat cu acest motor. Nu exploataţi acest
motor dacă se depăşeşte unghiul maxim de
exploatare; vezi tabelul cu specifi caţii. Ungerea
insufi cientă poate duce la defectarea motorului.
Turaţia motorului
OBSERVAŢIE: Nu modifi caţi reglajul clapetei
regulatoare pentru a obţine o
turaţie mai mare. Supraturarea
este periculoasă şi va atrage
anularea garanţei acordate
motorului.