Observaţie
• Configuraţia foilor trebuie să respecte configuraţia dinţilor angrenajului din tabelul cu specificaţiile produsului. Dacă
sunt folosite alte combinaţii, distanţa dintre foi va fi incorectă, iar
lanţul ar putea sări și s-ar putea prinde între foi.
• Atunci când lanţul se află în poziţia din imagine, ar putea atinge
foile sau schimbătorul faţă, producând astfel zgomot. Dacă se
produce zgomot în timp ce lanţul este în poziţia din Figura 1, se
mută lanţul cu un pinion sau două mai sus; dacă lanţul este în
poziţia din Figura 2, se mută lanţul cu un pinion sau două mai
jos.
• În cazul cadrelor cu suspensie, unghiul chainstay-ului diferă
când bicicleta este utilizată faţă de când nu este utilizată. Când
bicicleta nu este utilizată și lanţul este pe foaia mare/mijlocie și pe pinionul cel mai mic, este posibil ca plăcuţa
exterioară a ghidajului lanţului de la schimbătorul faţă să atingă lanţul.
• În cazul în care carcasa butucului pedalier nu este paralelă, calitatea schimbării vitezelor va avea de suferit.
• Înainte de utilizarea bicicletei, se va verifica dacă îmbinările nu sunt slăbite și nu au joc. De asemenea, se vor strânge
la intervale regulate braţele pedaliere și pedalele.
• Dacă se aude un scârţâit de la axul butucului pedalier și de la punctul de conectare a braţului stânga, se aplică
vaselină pe conector, apoi se strânge la cuplul specificat.
• Se va folosi un detergent neutru pentru a curăţa braţul și butucul pedalier. Folosirea unui detergent alcalin sau acid
poate provoca decolorarea.
• În cazul în care se sesizează slăbirea rulmenţilor, se va înlocui butucul pedalier.
• În plus, dacă pedalarea nu pare a se efectua la parametri normali, se verifică din nou acest aspect.
• Butucul pedalier nu se va spăla cu jet de apă de înaltă presiune.
• La instalarea cuvetelor stânga și dreapta, se va instala și tubul intern, în caz contrar rezistenţa la apă va fi redusă.
• Se va aplica lubrifiant pe adaptoarele din stânga și dreapta înainte de a le monta.
• Dacă lanţul continuă să sară de pe foi în timpul utilizării bicicletei, se vor înlocui lanţul și foile.
• Foile angrenajului trebuie spălate periodic cu detergent neutru, apoi lubrifiate. De asemenea, lanţul se va curăţa cu un
detergent neutru și se va lubrifia; această metodă este utilă pentru prelungirea duratei de utilizare a foilor și a lanţului.
• Există posibilitatea ca lanţul să murdărească manșetele îmbrăcăminţii în timpul deplasării.
• La montarea pedalelor, se va aplica o cantitate mică de vaselină pe filet pentru a preveni înţepenirea acestora. Se va
folosi o cheie dinamometrică pentru strângerea corectă a pedalelor. Cuplu de strângere: 35 - 55 N•m Pedala dreaptă
are filet pe dreapta; pedala stângă are filet pe stânga.
• Garanţia nu acoperă uzura normală sau deteriorarea rezultată în urma utilizării normale a pieselor.
• Pentru întrebări referitoare la metodele de montare, reglare, utilizare sau întreţinere a bicicletei, utilizatorul se va
adresa unui dealer autorizat.
Se fixează astfel încât simbolul "D" de pe foaia mijlocie să fie orientat spre exterior, iar marcajele cu
numărul de dinţi de pe foaia mare și foaia mică să fie orientate spre interior; de asemenea, zonele
proeminente trebuie aliniate
cu braţul pedalier.
Montarea foilor
Instalarea angrenajului pedalier
■ Se va urma procedura ilustrată în figură.
1, 2 Se utilizează instrumentul special TL-FC32 / 33 / 36 pentru a monta adaptorul dreapta (filet pe stânga) și adaptorul
stânga (filet pe dreapta).
Cuplu de strângere: 35 - 50 N•m
Notă: Este posibil să fie necesare distanţiere, în funcţie de lăţimea carcasei butucului pedalier. Pentru detalii, vezi
"Metoda de instalare a distanţierelor".
3 Se introduce partea din dreapta a angrenajului.
4 Se fixează partea A a braţului pedalier stânga pe axul braţului pedalier dreapta, în punctul în care canelura este
largă.
5 Se strânge capacul cu ajutorul instrumentului TL-FC16/18.
Cuplu de strângere: 0,7 - 1,5 N•m
6 Se apasă bine plăcuţa opritorului și se verifică dacă știftul plăcuţei este bine fixat în poziţie, apoi se strânge
șurubul braţului pedalier stânga. (Cheie hexagonală de 5 mm)
Notă: Fiecare șurub trebuie strâns în mod egal la un cuplu de 12 - 14 N•m.
Schimător faţă cu prindere pe butuc-
Schimbător faţă cu colier-
Instrucţiuni pentru service
SI-1LV0A-002
Informaţii generale privind siguranţa
Date tehnice
AVERTISMENT
■ Metoda de instalare a distanţierelor
1 Se verifică dacă lăţimea carcasei butucului pedalier este de 68
mm sau de 73 mm.
2 După aceea, se montează cuvetele, conform figurilor de mai jos.
5
6
2
4
1
3
TL-FC16
TL-FC32
Plăcuţă opritor
Știft
plăcuţă
Se ridică
Observaţie:
Plăcuţa opritorului se fixează în poziţia
corectă, conform imaginii.
* Instrucţiunile de service sunt disponibile și în alte limbi la: http://
techdocs.shimano.com
Reţineţi: în scopul îmbunătăţirii produsului, specificaţiile pot fi modificate fără notificare. (Romanian)
Distanţier
A
73 mm
A
68 mm
68 mm
Suport de
prindere pe
butucul pedalier
73 mm
A
AA
AA
FC-M552
FC-M590-10
SI-1LV0A-002-05
Zona
canelurii largi
(A)
Carcasă butuc pedalier
Protecţie internă
Se va aplica lubrifiant pe adaptoarele
din stânga și dreapta înainte de a le
monta.
Șurub
Adaptor Adaptor
Schimbător faţă
Angrenaj pedalier
1 , 2 Cuplu de strângere:
35 - 50 N•m
3 Cuplu de strângere: 5 - 7 N•m
Foi
Fig.1 Fig.2
Pinioane
ATENŢIE
Acest angrenaj pedalier este destinat sistemelor cu 10 viteze și nu poate fi folosit în
sisteme cu 9 viteze.
Cuplu de strângere foaia mare / foaia mijlocie:
14 - 16 N•m
Cuplu de strângere foaia mică: 16 - 17 N•m
Marcaj
Braţ pedalier
Se vor citi cu atenţie instrucţiunile de service pentru sistemul de
tracţiune faţă și prezentele instrucţiuni.
"Intervalul de întreţinere depinde de modul de utilizare şi de condiţiile de mediu. Lanţul
trebuie curăţat periodic folosind o substanţă de curăţare pentru lanţ. Nu se vor folosi
solvenţi alcalini sau acizi, cum ar fi substanţele de curăţare a ruginei. În cazul utilizării
acestor solvenţi, lanţul se poate rupe şi provoca accidentări grave."
• Pentru a îmbunătăţi schimbarea vitezelor, cele două laturi ale acestui lanţ sunt diferite şi trebuie
orientate corect la montare, conform marcajelor laterale. Pentru a obţine performanţe optime, lanţul
trebuie orientat corect la montare. În cazul în care este montat invers, lanţul poate sări, provocând
accidente grave.
• Cele două șuruburi de prindere ale braţului pedalier stânga se vor strânge alternativ câte puţin, nu separat și până la
capăt. Se folosește o cheie dinamometrică pentru a verifica dacă cuplul de strângere final este de 12 - 14 N•m. În
plus, după parcurgerea a circa 100 km, se verifică din nou cuplul de strângere folosind o cheie dinamometrică.
Verificarea periodică a cuplurilor de strângere este importantă. Dacă acestea sunt prea mici sau dacă șuruburile de
prindere nu sunt strânse câte puţin și pe rând, braţul pedalier stânga se poate desprinde, iar utilizatorul poate cădea.
• Înainte de utilizarea bicicletei, se va examina cu atenţie angrenajul, pentru a identifica eventualele fisuri; dacă sunt
prezente semne de fisurare sau orice altă condiţie anormală, bicicleta NU se va utiliza.
• Se va avea grijă ca manșetele pantalonilor să nu se prindă în lanţ în timpul pedalării; în caz contrar, utilizatorul se
poate accidenta.
• Se va verifica întinderea corectă și buna stare a lanţului. Dacă lanţul este prea slab sau dacă este deteriorat, va trebui
înlocuit. În caz contrar, lanţul se poate rupe și cauza leziuni grave.
• În cazul în care tubul intern nu este montat corect, axul poate rugini și se poate deteriora, provocând accidente grave.
• Înainte de instalarea pieselor, se vor consulta cu atenţie instrucţiunile de service. Piesele slăbite, uzate sau
deteriorate pot provoca accidente grave. Se recomandă în mod expres utilizarea exclusivă a pieselor de schimb
Shimano originale.
• Înainte de instalarea pieselor, se vor consulta cu atenţie instrucţiunile de service. Dacă reglajele sunt incorect
efectuate, lanţul poate sări, ceea ce duce la accidentarea utilizatorului.
• Instrucţiunile pentru service se vor citi cu atenţie și se vor păstra într-un loc sigur, pentru a le putea consulta pe viitor.
• Când lanţul este pe foaia mică sau mijlocie, există pericolul de rănire în dinţii foii mari.
Pentru schimbător
cu prindere pe butuc
Se instalează după cum
se arată în imagine.
Număr model FC-M552 / FC-M590-10
Combinaţie dinţi angrenaj 42-32-24T
Diametru cerc șuruburi 104 mm / 64 mm
Linie lanţ 50 mm
Lăţime carcasă butuc pedalier 68, 73 mm
Dimensiuni filet BC1,37 (68, 73 mm)
Butuc pedalier compatibil SM-BB51
Lanţ compatibil CN-HG94 / CN-HG74
2,5 mm
68 mm
73 mm