< Comutator de schimbare (Y) >
Lanţul trece pe o foaie mai mare.
< Indicatorul încărcării bateriei >
Se apasă și se menţine apăsat unul din comutatoarele de schimbare
minim 0.5 secunde. Indicatorul din partea superioară a îmbinării (A)
permite verificarea încărcării bateriei.
6. Ajustarea șurubului de reglare a tensiunii B
Se pune lanţul pe pinionul mic și pe foaia cea mai mare, apoi se
rotește braţul pedalier înapoi. Se rotește șurubul de reglare
a tensiunii B pentru a aduce rola de ghidare cât mai aproape de
pinion, dar fără a-l atinge. Se așează lanţul pe cel mai mic pinion
și se repetă operaţiunea de mai sus astfel încât rola să nu atingă
pinionul.
< Reglarea în poziţie superioară >
Se deplasează schimbătorul spate pe pinionul cel mai mic, apoi se
strânge șurubul de reglare în poziţie superioară până când atinge
opritorul în poziţia în care s-a oprit schimbătorul. Din această poziţie,
se rotește o tură în sens antiorar șurubul de reglare în poziţie
superioară pentru a permite cursa suplimentară a schimbătorului.
< Reglarea în poziţie superioară >
Se amplasează apoi lanţul pe foaia mare și pe pinionul cel mai mic. Se
folosește o cheie hexagonală de 2 mm pentru a roti șurubul de reglare
în poziţie superioară astfel încât să rămână un spaţiu de 0.5 - 1 mm
între lanţ și plăcuţa exterioară a ghidajului lanţului. Se deplasează
schimbătorul faţă și schimbătorul spate în toate poziţiile și se verifică
dacă ghidajul lanţului nu atinge
lanţul.
* Când bateria se descarcă, schimbătorul faţă va înceta să
funcţioneze, apoi schimbătorul spate va înceta să funcţioneze.
Când bateria este complet descărcată, schimbătoarele vor rămâne
în ultima poziţie selectată. Dacă indicatorul bateriei este roșu, se
recomandă reîncărcarea cât mai rapidă a bateriei.
4. În timp ce se rotește braţul pedalier, se acţionează comutatorul de
schimbare (X) pentru a deplasa rola de ghidare spre interior, până
când lanţul atinge pinionul 4 și emite un ușor zgomot.
Se acţionează apoi comutatorul de schimbare (Y) de 4 ori pentru
a deplasa rola de ghidare spre exterior, în poziţia finală.
3. Dacă comutatorul de schimbare (X) este apăsat o dată, rola de
ghidare se va deplasa un pas spre interior. Dacă comutatorul de
schimbare (Y) este apăsat o dată, rola de ghidare se va deplasa
un pas spre exterior. Rola de ghidare se poate deplasa 12 pași
spre interior și 12 pași spre exterior din poziţia iniţială, având în
total 25 de poziţii.
n Utilizarea schimbătorului faţă
< Comutator de schimbare (X) >
Lanţul trece pe o foaie mai mică.
< Comutator de schimbare (Y) >
Lanţul trece pe un pinion mai mic la fiecare
acţionare a comutatorului.
n Utilizarea schimbătorului spate
< Comutator de schimbare (X) >
Lanţul trece pe un pinion mai mare la fiecare
acţionare a comutatorului.
• La acţionarea comutatorului de schimbare a vitezei, motorul schimbătorului faţă va
funcţiona fără a se opri în poziţia manetei de schimbător. Bateria trebuie demontată
înainte de instalare sau reglare, în caz contrar degetele pot fi strivite.
• Înainte de instalarea pieselor, se vor consulta cu atenţie instrucţiunile de service.
Piesele slăbite, uzate sau deteriorate pot provoca accidente grave. Se recomandă în mod
expres utilizarea exclusivă a pieselor de schimb Shimano originale.
• Înainte de instalarea pieselor, se vor consulta cu atenţie instrucţiunile de service.
Dacă reglajele sunt incorect efectuate, lanţul poate sări, ceea ce duce la căderea
utilizatorului de pe bicicletă și accidentarea gravă a acestuia.
Se vor folosi manetele BR-7900 cu frânele ST-7971. Nu se vor folosi frânele BR-7900 cu •
modelele anterioare de manete STI pentru șosea sau cu manetele de frână BL-R770/
BL-R550 pentru ghidoane drepte, în caz contrar frânarea va fi mult prea puternică.
Datorită caracteristicilor fibrei de carbon, manetele nu trebuie modificate, în caz contrar •
acestea se pot rupe, ceea ce va împiedica utilizarea frânelor.
Înainte de a folosi bicicleta, se va verifica dacă fibra de carbon nu prezintă deteriorări, cum •
ar fi crăpături sau porţiuni desprinse. Dacă se detectează deteriorări, se vor înlocui imediat
cu piese noi, fără a se încerca repararea deteriorărilor; în caz contrar, maneta se poate
rupe, ceea ce va împiedica utilizarea frânelor.
Instrucţiunile pentru service se vor citi cu atenţie și se vor păstra într-un loc sigur, pentru •
a le putea consulta pe viitor.
<Informaţii importante despre ghidon>
Diametru interior ghidon: 19.0 - 22.5 mm•
Diametru exterior ghidon: 22.2 - 24.0 mm•
Ghidoane compatibile: ghidoane din fibră de carbon (cu inserţii din aluminiu în zona de •
montare a manetelor de frână) sau ghidoane din aluminiu
* Nu este posibilă utilizarea ghidoanelor din fibră de carbon fără inserţii din aluminiu în zona
de montare a manetelor de frână
Observaţie
• RD-7970: Se va regla șurubul pentru poziţia superioară și inferioară coform
instrucţiunilor pentru service. Dacă aceste șuruburi nu sunt reglate, lanţul poate
cădea între spiţe și pinionul mare, blocând roata, sau poate cădea de pe pinionul mic.
Manetele din fibră de carbon se pot curăţa cu o cârpă moale umezită cu detergent neutru; •
în caz contrar, materialul se poate deteriora și își poate pierde rezistenţa.
Se vor feri manetele din fibră de carbon de expunerea la temperaturi ridicate. De asemenea, •
se vor feri de foc.
Manetele de schimbător se vor acţiona numai atunci când angrenajul se învârte.•
Se va folosi unealta specială TL-EW01 pentru demontarea cablului.•
Se va avea grijă ca apa să nu intre în conector.•
Nu trebuie dezasamblat, în caz contrar pot apărea probleme.•
La amplasarea cablului electric, se va evita afectarea cursei manetei de frână.•
Garanţia nu acoperă uzura normală sau deteriorarea rezultată în urma utilizării normale •
a pieselor.
Pentru întrebări referitoare la metodele de montare, reglare, utilizare sau întreţinere •
a bicicletei, utilizatorul se va adresa unui dealer autorizat.
Accesorii
Tuburi termocontractante x 2•
Cablu de frână: lung x 1, scurt x 1 •
Se poate utiliza testerul (SM-EC79) pentru a configura
comutatoarele (X) și (Y).
Informaţii generale privind siguranţa
AVERTISMENT
Pentru rezultate optime, se recomandă utilizarea următoarei combinaţii.
Schimbarea vitezelor
Dacă bicicleta suferă un șoc puternic, se activează funcţia de
protecţie care întrerupe temporar conexiunea dintre motor și cablu,
iar schimbătorul spate nu va mai funcţiona. Această funcţie are rolul
de a proteja sistemul în cazul răsturnării bicicletei. În această situaţie,
se apasă butonul de pe îmbinarea (A) SM-EW79A minim 5 secunde.
Astfel, se va reface conexiunea dintre motor și articulaţie, iar funcţia
de protecţie a schimbătorului spate va fi dezactivată. Se acţionează
comutatoarele de schimbare a vitezei pentru a verifica refacerea
conexiunii.
<Funcţia de protecţie>
* Pentru detalii despre metoda de selectare a comutatoarelor de
schimbare, se vor consulta instrucţiunile pentru service ale
testerului.
Dacă lanţul cade în interior, se menţine apăsat comutatorul (Y)
pentru a deplasa complet schimbătorul faţă spre exterior și
a reamplasa lanţul.
Pentru detalii despre conectarea și amplasarea cablului electric, se
vor consulta instrucţiunile pentru service ale cablului electric
(SM-EW79A-I).
SI-6RY0A-003-05
Instrucţiuni pentru service
ST-7971
Îmbinare (A)
Aprins (roșu)
Aprox. 5 secunde
Buton
Buton menţinut
apăsat
Aprins (roșu) Clipește (roșu)
Operaţiunea de
anulare
a protecţiei
Protecţie anulată
Reglarea
n Reglarea schimbătorului spate (RD-7970)
1. Se montează bateria.
2. Se deplasează schimbătorul spate pe pinionul 5. Se apasă butonul
de la îmbinarea (A) a SM-EW79A până când LED-ul roșu se aprinde,
pentru a comuta la modul de reglare a schimbătorului spate. Dacă
butonul este menţinut apăsat după aprinderea LED-ului roșu, se va
activa modul de anulare a protecţiei.
n Reglarea schimbătorului faţă (FD-7970)
Observaţie:
Șurubul de reglare în poziţie inferioară, șurubul de reglare în poziţie
superioară și șurubul de susţinere
sunt apropiate. Se va verifica dacă
se folosește șurubul corect pentru
reglare.
La reglare, rola de ghidare se va deplasa ușor exagerat, apoi va
reveni pentru a permite identificarea direcţiei de reglare. Poziţia
rolei de ghidare și a pinionului trebuie verificată după oprirea rolei
de ghidare.
3. Se montează cablul
<Reglarea cursei manetei.>
Șurubul de reglare a distanţei se
rotește folosind o șurubelniţă cu
cap plat de maxim 3 mm lăţime și
0.6 mm grosime.
Se vor citi cu atenţie instrucţiunile de service pentru
sistemul de frână și prezentele instrucţiuni.
Capătul cablului trebuie să se așeze
corect în locaș.
Cămașă
Locaș pentru cablu Capăt cablu
Cablu
Montarea pe ghidon
1. Se trece cămașa prin ghidon, apoi se reglează lungimea acesteia
astfel încât să se fixeze corect în suportul cămășii când maneta
este montată.
2.
Se montează maneta de frână pe ghidon folosind o cheie
hexagonală de 5 mm pentru a o roti în sens antiorar, conform
ilustraţiei.
La instalarea componentelor pe cadre/ghidoane de carbon, se va
consulta cuplul de strângere recomandat de producătorul
acestora pentru a evita strângerea excesivă, care poate deteriora
carbonul și/sau strângerea insuficientă, care poate afecta fixarea
componentelor.
Notă: Canelurile zimţate trebuie să fie
aliniate.
Cuplu de strângere:
6 - 8 N•m
Cheie hexagonală de 5 mm
Ghidon
Caneluri zimţate
Suport exterior
Pentru a putea primi informaţii importante privind produsele noastre, vă
recomandăm să înregistraţi produsul introducând numărul de serie al
acestuia pe site-ul nostru web.
http://www.shimano.com
* Instrucţiunile de service sunt disponibile și în alte limbi la: http://techdocs.shimano.com
Reţineţi: în scopul îmbunătăţirii produsului, specificaţiile pot fi modificate fără notificare. (Romanian)
Buton
Îmbinare (A)
roșu
4 pași
Se apasă butonul de la îmbinarea (A) până când LED-ul roșu se
stinge, pentru a comuta de la modul de reglare a schimbătorului
spate la modul de schimbare a vitezelor. Se selectează fiecare
viteză și se verifică dacă lanţul
nu emite zgomot pe niciun
pinion. Dacă este necesară
reglarea fină, se comută din
nou la modul de reglare și se
reia reglarea schimbătorului
spate.
Buton
Stins
Șurub de reglare în poziţie
superioară
Cel mai mare pinion
Rolă de ghidare
Șurub de reglare
a tensiunii B
Cel mai mic pinion
Cheie hexagonală de 2 mm
Șurub de susţinere
Șurub de reglare
în poziţie
superioară
Șurub de reglare în poziţie inferioară
100 % Verde (aprins 2 secunde)
50 % Verde intermitent (de 5 ori)
25 % Roșu (aprins 2 secunde)
0 % Roșu intermitent (de 5 ori)
Indicator baterie
< Reglarea în poziţie inferioară >
Se deplasează schimbătorul spate pe pinionul cel mai mare, apoi se
strânge șurubul de reglare în poziţie inferioară până când atinge
opritorul.
< Reglarea în poziţie inferioară >
Se amplasează lanţul pe foaia mică și pe pinionul cel mai mare. Se
folosește o cheie hexagonală de 2 mm pentru a roti șurubul de reglare
în poziţie inferioară astfel încât să rămână un spaţiu de 0.5 - 1 mm
între lanţ și plăcuţa interioară
a ghidajului lanţului.
5. Se ajustează apoi șurubul de reglare în poziţie inferioară și șurubul
de reglare în poziţie superioară.
Șurub de reglare în poziţie inferioară
Cheie hexagonală de 2 mm
Se acţionează
de 4 ori
0.5 - 1 mm
SI-6RY0A-003
Serie DURA-ACE
Manetă Dual control ST-7971
Cablu electric SM-EW79A-I
Baterie / Încărcător de baterie SM-BTR1 / SM-BCR1
Viteze 20
Schimbător faţă FD-7970
Angrenaj pedalier FC-7900
Schimbător spate RD-7970
Butuc spate FH-7900
Bloc de pinioane CS-7900 (cu excepţia 11-28T)
Lanţ CN-7900
Clești de frână BR-7900
La schimbarea de pe pinionul cel mai mare pe
pinionul cel mai mic, schimbătorul spate va
efectua cursa suplimentară spre exterior, apoi va
reveni.
Se va lăsa o porţiune de cămașă suplimentară, acesta putând fi tăiată
chiar și la lungimea ghidonului.
0.5 - 1 mm