Shimano FC-M410 Service Instructions

Tip
Service Instructions

Acest manual este potrivit și pentru

Se folosesc uneltele speciale (TL-UN74-S și TL-UN66) pentru a instala
butucul pedalier (1) și schimbătorul faţă conform imaginii. Dacă lăţimea
butucului pedalier este de 68 mm, se introduce un distanţier (2,5 mm)
la montarea schimbătorului faţă ca și în imagine. Se instalează
adaptorul (2) și se folosește o cheie hexagonală de 8 mm pentru
montarea angrenajului.
Lanţul se va curăţa cu detergent neutru. Nu se vor folosi detergenţi bazici sau acizi,
cum ar fi agenţii de îndepărtare a ruginii, deoarece aceștia pot duce la deteriorarea
și / sau ruperea lanţului.
Știftul de cuplare întărit trebuie folosit numai pentru conectarea lanţurilor de tip îngust.
Există două tipuri de știfturi de cuplare întărite. Se va consulta tabelul de mai jos
înainte de a alege știftul care va fi utilizat. În cazul folosirii de știfturi de cuplare altele
decât cele întărite, sau în cazul folosirii de instrumente sau știfturi de cuplare întărite
care nu sunt potrivite pentru tipul de lanţ utilizat, este posibil ca forţa de cuplare
rezultată să nu fie suficientă, ceea ce poate provoca ruperea sau căderea lanţului.
Dacă lungimea lanţului trebuie reglată ca urmare a
modificării numărului de dinţi ai pinionului, eliminarea
unei secţiuni trebuie executată în alt loc decât cel în
care lanţul a fost îmbinat cu un știft de cuplare întărit
sau cu un știft de capăt. Dacă eliminarea unei secţiuni
este executată în locul de îmbinare cu un știft de
cuplare întărit sau cu un știft de capăt, lanţul se va deteriora.
Se va avea grijă ca manșetele pantalonilor să nu se prindă în lanţ în timpul pedalării;
în caz contrar, utilizatorul poate cădea de pe bicicletă.
Se va verifica întinderea corectă și buna stare a lanţului. Dacă lanţul este prea slab
sau dacă este deteriorat, va trebui înlocuit. În caz contrar, lanţul se poate rupe și
poate provoca accidentarea gravă a utilizatorului.
Înainte de a folosi bicicleta, se vor verifica braţele pedaliere. Acestea nu trebuie să
prezinte fisuri. În cazul prezenţei unor fisuri, braţul pedalier se poate rupe și utilizatorul
poate cădea de pe bicicletă.
Înainte de instalarea pieselor, se vor consulta cu atenţie instrucţiunile de service.
Componentele slăbite, uzate sau defecte pot provoca rănirea utilizatorului.
Se recomandă în mod expres utilizarea exclusivă a pieselor de schimb Shimano
originale.
Instrucţiunile pentru service se vor citi cu atenţie și se vor păstra într-un loc sigur,
pentru a le putea consulta pe viitor.
Observaţie
În plus, dacă pedalarea nu pare a se efectua la parametri normali, se verifică din nou
acest aspect.
Înainte de folosirea bicicletei se verifică să nu existe jocuri în îmbinări sau conexiuni.
(BB-FC, FC-PD)
Butucul pedalier nu se va spăla cu jet de apă de înaltă presiune.
În cazul în care se depistează joc în butucul pedalier, se va înlocui butucul pedalier.
Dacă schimbarea vitezelor nu se face cu ușurinţă, se va curăţa schimbătorul și se vor
lubrifia toate piesele mobile.
Dacă legăturile sunt atât de slăbite încât reglarea nu este posibilă, se va înlocui
schimbătorul.
Se aplică vaselină pe butucul pedalier înainte de montarea acestuia.
Pentru o funcţionare fără probleme, se folosește cămașa exterioară și ghidajul de
cablu al schimbătorului faţă specificat.
Foile angrenajului trebuie spălate periodic cu detergent neutru, apoi lubrifiate. În plus,
curăţarea lanţului cu un detergent neutru și lubrifierea acestuia se pot dovedi o
modalitate eficientă de prelungire a duratei de utilizare a pinioanelor și a lanţului.
Dacă lanţul continuă să cadă de pe foi în timpul utilizării bicicletei, se vor înlocui lanţul
și foile.
Acest schimbător faţă se folosește numai pentru angrenajele triple.
Nu se folosește pentru angrenajele duble, deoarece punctele de schimbare a vitezelor
nu se potrivesc.
La montarea unui schimbător cu tragere de sus, se alege un
cadru care are trei suporturi pentru cămașă, conform imaginii
din dreapta.
Se folosește o cămașă exterioară suficient de lungă pentru a nu
se întinde complet, chiar și atunci când ghidonul este rotit
complet în ambele părţi. În plus, se verifică dacă maneta de
schimbător nu atinge cadrul bicicletei atunci când ghidonul
este rotit complet.
Se lubrifiază cablul și partea interioară a cămășii înainte de utilizare, pentru a se
asigura glisarea corectă.
Manetele de schimbător se vor acţiona numai atunci când angrenajul se învârte.
Garanţia nu acoperă uzura normală sau deteriorarea rezultată în urma utilizării
normale a pieselor.
Pentru întrebări referitoare la metodele de montare, reglare, utilizare sau întreţinere a
bicicletei, utilizatorul se va adresa unui dealer autorizat.
Sistem tracţiune faţă
Instrucţiuni pentru service SI-6M10A
Pentru schimbarea de pe o foaie mare pe una mai
mică (maneta B)
În momentul în care maneta (B) este apăsată o dată, are loc
trecerea pe următoarea foaie mai mică.
Exemplu:
de pe foaia mare pe foaia mijlocie.
Schimbarea vitezelor
Manetele (A) și (B) revin la poziţia iniţială în momentul în care sunt eliberate după schimbarea vitezelor.
În momentul acţionării uneia dintre manete, trebuie rotit simultan și braţul pedalier.
Poziţia iniţială a manetei (A)
Manetă (B)
Pentru schimbarea de pe o foaie mică pe una mai
mare (maneta A)
În momentul în care maneta (A) este apăsată o dată, are loc
trecerea pe următoarea foaie mai mare.
Exemplu:
de pe foaia mijlocie pe foaia mare.
Lungime lanţ
Se adăugă 2 zale (cu lanţul
pe cel mai mare pinion și pe
foaia mare)
Pinionul mare Foaia mare
Lanţ
Montarea manetei de schimbător
Cheie hexagonală de
5 mm
Schimbător faţă
Butuc pedalier
Adaptor
Distanţier (2,5 mm)
Corpul principal Adaptor
Angrenaj
Cuplu de strângere:
6 - 8 N•m
Cuplu de strângere:
5 - 7 N•m
Se folosește un manșon pentru ghidon
cu diametru exterior maxim de 32 mm.
2. Fixarea cablului
Se acţionează maneta (B) de două sau mai multe ori, pentru
a o aduce în poziţia cea mai de jos. Se demontează
șurubul, apoi se demontează capacul.
Se extrage cablul conform imaginii, apoi se montează cablul
nou.
Tăierea cămășii exterioare
În momentul tăierii cămășii exterioare, se taie capătul opus
capătului marcat. După tăierea cămășii, capătul se
rotunjește, pentru ca interiorul găurii să
aibă un diametru uniform.
Introducerea cablului
Se introduce cablul în cămașa exterioară începând din
capătul cu marcajul. Se aplică vaselină începând din
capătul cu marcajul,
pentru glisarea eficientă a
cablului.
Se atașează același capac exterior la capătul tăiat al
cămășii.
Capac exterior
Marcaj
Reglarea SIS
Se urmează ordinea de mai jos.
1. Reglarea în poziţie inferioară
Mai întâi se scoate blocul de aliniere Pro-Set. Apoi se
fixează astfel încât distanţa dintre plăcuţa interioară a
ghidajului lanţului și lanţ să fie de 0 - 0,5 mm.
Șurub de reglare
în poziţie
inferioară
Lanţ
Plăcuţă interioară
ghidaj lanţ
Șurub de reglare
în poziţie
superioară
Lanţ
Plăcuţă exterioară
ghidaj lanţ
Poziţia lanţului
Pinionul mare Foaia mică
Manetă (B)
Șurub
Capac
Cablu
Cuplu de strângere:
0,3 - 0,5 N•m
Se taie excesul de cablu și se instalează capacul interior.
Normal
Cu tragere de sus Normal
Cu tragere de sus
Se trage
Se trage
3. Reglarea în poziţie superioară
Distanţa dintre plăcuţa exterioară a ghidajului lanţului și lanţ trebuie
să fie de 0 - 0,5 mm.
Șurub reglare cablu
Dacă lanţul cade spre braţul
pedalier.
Se strânge șurubul de reglare în
poziţie superioară, prin rotire în
sensul acelor de ceasornic
(aprox. 1/4 de tură).
Dacă schimbarea vitezelor de pe
foaia mijlocie pe foaia mare este
dificilă.
Se slăbește șurubul de reglare în
poziţie superioară, prin rotire în
sens invers acelor de ceasornic
(aprox. 1/8 de tură).
Dacă schimbarea vitezelor de la
foaia mijlocie la foaia mică este
dificilă.
Se slăbește șurubul de reglare în
poziţie inferioară, prin rotire în sens
invers acelor de ceasornic
(aprox. un 1/4 de tură).
Dacă există atingeri între lanţ și
plăcuţa interioară a schimbătorului
faţă, atunci când lanţul este pe
foaia mare.
Se strânge șurubul de reglare în
poziţie superioară, prin rotire în
sensul acelor de ceasornic
(aprox. 1/8 de tură).
Dacă există atingeri între lanţ și
plăcuţa exterioară a schimbătorului
faţă, atunci când lanţul este pe
foaia mare.
Se slăbește șurubul de reglare în
poziţie superioară, prin rotire în
sens invers acelor de ceasornic
(aprox. 1/8 de tură).
Dacă lanţul sare peste foaia
mijlocie la coborârea de pe foaia
mare.
Se slăbește șurubul de reglare a
cablului, prin rotire în sens invers
acelor de ceasornic (1 sau 2 ture).
Dacă există atingeri între lanţ și
plăcuţa interioară a schimbătorului
faţă când se face trecerea pe
pinionul mare și lanţul se află pe
foaia mijlocie.
Se strânge șurubul de reglare a
cablului în sensul acelor de
ceasornic (1 sau 2 ture).
Dacă lanţul cade spre butucul
pedalier.
Se strânge șurubul de reglare în
poziţie inferioară, prin rotire în
sensul acelor de ceasornic
(aprox. 1/2 de tură).
5. Tabelul problemelor tehnice
După efectuarea pașilor 1 - 4, se acţionează maneta
de schimbător pentru a verifica schimbarea vitezelor.
(Această operaţiune se efectuează și dacă schimbarea vitezelor
devine dificilă în timpul utilizării).
Secţiunea orizontală a plăcuţei exterioare
a ghidajului lanţului trebuie să se afle
exact deasupra foii mari și să fie paralelă
cu aceasta. Se strânge folosind o cheie
hexagonală de 5 mm.
Cuplu de strângere:
5 - 7 N•m
Angrenaj
(foaia mare)
Ghidaj lanţ
Reţineţi: în scopul îmbunătăţirii produsului, specificaţiile pot fi modificate fără notificare. (Romanian)
Informaţii generale privind siguranţa
Știft de capăt
Știft de cuplare întărit
Știft de legătură
Suporturi cămașă exterioară
Pentru rezultate optime, se recomandă utilizarea următoarei combinaţii.
Date tehnice
<FD-M410-E>
Montarea schimbătorului faţă, butucului
pedalier și angrenajului
<FD-M410 / FD-M411>
Se montează folosind instrumentele
speciale TL-UN74-S / TL-UN66.
Se instalează întâi corpul principal,
apoi adaptorul.
Se folosește o cheie hexagonală de 8 mm pentru instalarea
angrenajului.
Strângere
Se reglează și apoi se montează schimbătorul faţă conform imaginii.
Nu se scoate blocul de aliniere Pro-Set în acest moment.
Cuplu de strângere cuvetă/butuc pedalier:
50 - 70 N•m
Cuplu de strângere a foii:
35 - 50 N•m
Cuplu de strângere cuvetă/butuc pedalier:
50 - 70 N•m
Cuplu de strângere a foii:
35 - 50 N•m
3 mm
1 mm
Cheie hexagonală de 8 mm
(TL-WR38)
Bloc de aliniere Pro-Set
Indicator Pro-Set
Dinţii foii trebuie să
ocupe acest spaţiu
Observaţie:
Se trage cablul
conform imaginii.
Șurub de fixare a
cablului
Cheie hexagonală
de 5 mm
După întinderea cablului, se fixează la loc pe schimbătorul faţă,
conform imaginii.
Poziţia lanţului
Pinionul mic Foaia mare
4. Reglarea pe foaia mijlocie
În momentul reglării, se așază lanţul pe cel mai mare pinion și, în
faţă, pe foaia mijlocie. Reglarea se face cu ajutorul șurubului de
reglare a cablului, astfel încât distanţa dintre plăcuţa interioară a
ghidajului lanţului și lanţ să fie de 0 - 0,5 mm.
Poziţia lanţului
Pinionul mare Foaia mijlocie
Lanţ
Plăcuţă interioară
ghidaj lanţ
Bloc de aliniere
Pro-Set
SI-6M10A-05
AVERTISMENT
Lanţ Știft de cuplare întărit Cheie pentru lanţ
Lanţ foarte îngust pentru
9 viteze, ca de exemplu
CN-7701 / CN-HG93
TL-CN32 / TL-CN23
Lanţ îngust, pentru
8 / 7 / 6 viteze, ca de exemplu
CN-HG50 / CN-HG51
TL-CN32 / TL-CN23
6.5mm
7.1mm
Argintiu
Negru
Seria
Alivio
Rapidfire Plus
ST-M405
Cămașă
SP40
Schimbător faţă
FD-M410 / FD-M410-E / FD-M411
Angrenaj pedalier
FC-M411 / FC-M410 / FC-M410-8
Butuc pedalier
BB-UN26 / BB-UN26-E / BB-LP28 / BB-ES25
Lanţ
CN-HG50 / CN-HG40
Ghidaj cablu schimbător faţă
SM-SP17 / SM-BT17 / SM-SP18 / SM-BT18
Schimbător faţă
Număr model FD-M410 / FD-M411 FD-M410-E
Normal X X
Cu tragere de sus X X
Diferenţa dintre foaia mare și foaia mică 20T 20T
Diferenţa minimă dintre foaia mare și foaia mijlocie 10T 10T
Diametru colier schimbător faţă S, M, L -
Unghi chainstay (α) 63°- 66°, 66°- 69° 63°- 69°
Linie lanţ indicată 50,0 mm
Diametre colier:
S (28,6 mm), M (31,8 mm), L (34,9 mm)
Angrenaj
Număr model FC-M410-8 FC-M410 FC-M411
Combinaţie dinţi angrenaj 42-32-24T 42-32-24T 48-38-28T
Diametrul șurubului 104 mm / 64 mm 104 mm / 64 mm
Lungime braţ pedalier 170 mm, 175 mm 170 mm, 175 mm
Butuc pedalier compatibil BB-ES25
BB-UN26
BB-LP28
BB-UN26 (-K) / BB-LP28 (-K)
Schimbător faţă indicat FD-M410 / FD-M411 / FD-M410-E
FD-M410 / FD-M411
FD-M410-E
FD-M410
FD-M411
Dimensiuni filet pedale BC 9/16" x 20 T.P.I. (Filet englezesc) BC 9/16" x 20 T.P.I. (Filet englezesc)
Butuc pedalier
Număr model BB-UN26-E / BB-LP28-E BB-UN26 / BB-LP28
Marcaj ștanţat LL123 LL113 LL123 LL113
Lungimea axului 123 mm 113 mm 123 mm 113 mm
Linie lanţ 50,0 mm 50,0 mm 50,0 mm 50,0 mm
Angrenaj indicat FC-M411 FC-M410 FC-M411 FC-M410
Dimensiuni filet
BC 1,37" X 24 T.P.I.
(68, 73 mm)
BC 1,37" X 24 T.P.I. (73 mm)
M 36 X 24 T.P.I. (70 mm)
BC 1,37" X 24 T.P.I. (68, 73 mm)
M 36 X 24 T.P.I. (70 mm)
Număr model BB-ES25 BB-ES25-E BB-UN26 (-K) / BB-LP28 (-K)
Marcaj ștanţat 118 118 LL123
Lungimea axului 118 mm 118 mm 123 mm
Linie lanţ 50,0 mm 50,0 mm 50,0 mm
Angrenaj indicat FC-M410-8 FC-M410-8 FC-M411
Dimensiuni filet
BC 1,37" X 24 T.P.I.
(68, 73 mm)
BC 1,37" X 24 T.P.I.
(68, 73 mm)
BC 1,37" X 24 T.P.I.
(68 mm)
X = disponibil
Unghi chainstay
6,5 mm
7,1 mm
  • Page 1 1

Shimano FC-M410 Service Instructions

Tip
Service Instructions
Acest manual este potrivit și pentru