UM-2C60A-001-05
Manual de utilizare
Ax spate E-THRU de tip
Ide 12mm
Manualele de utilizare sunt disponibile și în alte limbi la:
http://si.shimano.com
NOTĂ IMPORTANTĂ
•
Pentru informaţii despre montarea și reglarea produselor care nu se
regăsesc în acest manual de utilizare, se va lua legătura cu magazinul de la
care a fost cumpărat produsul sau cu un dealer de biciclete. Manualul
pentru dealeri, destinat mecanicilor de biciclete profesioniști și
experimentaţi, este disponibil pe site-ul nostru web (http://si.shimano.com).
•
Nu este permisă dezasamblarea sau modifi carea acestui produs.
În interesul siguranţei, acest manual de utilizare trebuie citit
în întregime înainte de utilizare, iar instrucţiunile trebuie
respectate pentru o utilizare corectă.
Informaţii importante privind siguranţa
Pentru informaţii despre înlocuire, se va lua legătura cu magazinul de la care
a fost cumpărat produsul sau cu un dealer de biciclete.
AVERTISMENT
•
ÎNAINTE DE UTILIZARE, SE VA CITI CU ATENŢIE MANUALUL DE UTILIZARE
AL SISTEMULUI E-THRU TIP I DE 12 mm. ÎN CAZ DE NELĂMURIRI SE VA
CONTACTA DISTRIBUITORUL.
•
Sistemul E-THRU spate tip I de 12mm poate fi folosit cu un cadru special și
cu un butuc / roată specială. Dacă este folosit cu orice alt cadru sau butuc/
roată, poate duce la desprinderea roţii de pe bicicletă în timpul deplasării,
provocând accidentări grave.
•
Dacă sistemul E-THRU spate tip I de 12mm spate nu este montat corect pe
bicicletă, roata poate să se desprindă de bicicletă în timpul deplasării,
provocând accidentări grave.
•
Dacă maneta E-THRU se afl ă în partea
stângă (partea cu discul) a cadrului, se va
verifi ca dacă maneta E-THRU nu atinge
discul (fi gura 1). În plus, asiguraţi-vă că
maneta E-THRU nu interferează cu cadrul,
alte piese, accesorii etc. și că nu atinge
obstacole (cum ar fi tufi șuri sau pietre) în
mers. Dacă maneta E-THRU se slăbește din
cauza interferenţelor sau contactului cu
obiecte străine, roata se va slăbi și va începe
să aibă joc. În acest caz, se va lua legătura
cu magazinul de la care a fost cumpărat
produsul sau cu un dealer de biciclete.
Mersul pe bicicletă având joc la roată poate
conduce la prăbușirea bicicletei și vătămări
grave.
Poziţie ÎNCHISĂ
Figura 1
Disc de frână
Manetă
E-THRU
•
Discul de frână nu trebuie atins în timpul acţionării sistemului E-THRU. În
plus, maneta E-THRU nu trebuie acţionată în timp ce roata se rotește.
Discul de frână este foarte ascuţit și poate provoca răni grave dacă este
atins.
•
Etrierul și discul de frână se înfi erbântă în timpul utilizării frânei. Pentru
evitarea arsurilor, se verifi că dacă aceste piese s-au răcit sufi cient înainte de
a acţiona sistemul E-Thru.
•
Înainte de montarea roţii, se îndepărtează eventualele corpuri străine și
praful din orifi ciul de fi xare a roţii, de pe fi letul dinspre cadru și din orifi ciile
pentru ax. Corpurile străine sau praful pot împiedica fi xarea corectă a
sistemului E-THRU; dacă butucul și axul nu sunt corect montate, roata se
poate desprinde, provocând accidentări grave.
•
Reglajul nu se poate roti mai mult de 3 ture.
Nu se va forţa rotirea reglajului nici în sensul de închidere, nici în sensul de
deschidere când rotirea devine greoaie. Rotirea forţată a reglajului îl poate
deteriora.
•
Dacă bicicleta este folosită fără un dispozitiv de reglare, există situații în
care o reglare ulterioară devine imposibilă; de aceea, se va înlocui axul
E-THRU cu unul nou.
•
După citirea atentă a manualului de utilizare, acesta trebuie păstrat într-un
loc sigur pentru a putea fi consultat ulterior.
Observaţie
•
Se verifi că sistemul E-THRU înainte de utilizarea bicicletei pentru a vedea
dacă roţile sunt montate corect. Această verifi care este importantă mai
ales după ce bicicleta a rămas parcată într-un spaţiu public.
•
Manetele E-THRU trebuie să fi e apăsate complet în poziţia ÎNCHIS (latura
manetei care poartă inscripţia „CLOSE” trebuie să fi e orientată spre
exterior faţă de bicicletă). Se înclină manetele conform fi gurii. Acestea nu
trebuie rotite.
Poziţie DESCHISĂ
Poziţie ÎNCHISĂ
•
La înlocuirea axului manetei E-THRU, se verifi că dacă modelul axului
E-THRU de schimb coincide cu modelul E-THRU indicat pe cadru.
Dacă modelul este diferit, axul manetei E-THRU de schimb nu va putea fi
montat corect pe cadru datorită diferenţelor de lungime axială, dimensiune
a fi letului, diametru al carcasei etc.
•
Produsele nu sunt garantate împotriva uzurii normale și împotriva
deteriorării produse de utilizarea normală, respectiv de învechire.
Verifi cări periodice înainte de utilizarea bicicletei
Înainte de utilizarea bicicletei, se vor verifi ca elementele următoare. Dacă
există probleme cu elementele următoare, se va lua legătura cu magazinul
de la care a fost cumpărat produsul sau cu un dealer de biciclete.
•
Roţile sunt montate corect pe cadru?
•
Manetele E-THRU sunt împinse până la capăt în poziţia ÎNCHIS?
VERIFICARE RAPIDĂ
Se ridică bicicleta astfel încât roţile să părăsească solul, apoi se lovește de
câteva ori partea superioară a anvelopei, conform fi gurii 1. De asemenea, se
scutură roata în plan lateral, conform fi gurii 2, pentru a verifi ca dacă nu are
joc. Această verifi care nu garantează faptul că maneta E-THRU a fost strânsă
cu o forţă adecvată. În cazul în care există dubii asupra strângerii corecte a
manetei E-THRU, se repetă procedura de montare conform secţiunii
„Montarea roţii” a acestor instrucţiuni pentru service înainte de folosirea
bicicletei.
Figura 1 Figura 2
Numele componentelor
Orifi ciu ax
Umăr butuc
Ureche
Manetă
E-THRU
Dispozitiv de reglare
Utilizare
NOTIFICARE
•
Maneta E-THRU trebuie acţionată numai manual. Nu se va folosi un ciocan
sau alte obiecte pentru închiderea manetei. În caz contrar, sistemul E-THRU
sau cadrul se pot deteriora.
Ce este butucul E-THRU?
Este un mecanism care permite montarea și demontarea simplă a roţii prin
intermediul manetei E-THRU de pe butuc.
Funcţionarea butucului E-THRU
Se înclină maneta E-THRU spre poziţia ÎNCHISĂ și se fi xează roata pe cadru în
poziţia corectă.
Poziţie ÎNCHISĂ
Manetă
E-THRU
Poziţie DESCHISĂ
Montarea roţii
1. Se aliniază butucul cu urechea.
Ureche
Umăr
butuc
2.
Se mută maneta E-THRU în poziţia
DESCHIS și se introduce în orifi ciul
furcii din partea opusă faţă de fi let.
Se introduce complet axul manetei,
până când ajunge la fi letul din
partea opusă.
3.
Se rotește maneta E-THRU pentru a înșuruba axul manetei E-THRU pe
fi letul dinspre cadru.
Se deschide și se închide maneta E-THRU; se strânge axul manetei E-THRU
pe fi letul dinspre cadru până când opune rezistenţă în momentul în care
maneta E-THRU este paralelă cu axul butucului și este deplasată spre
poziţia ÎNCHIS.
1
2
Poziţie
DESCHISĂ
Verifi carea
poziţiei
Poziţie
ÎNCHISĂ
4.
Pentru siguranţă sporită, maneta E-THRU trebuie amplasată pe lângă
cadru în poziţia ÎNCHIS. Fără a utiliza unelte, se apasă maneta E-THRU cu
palma până când ajunge în poziţia ÎNCHIS. Se verifi că dacă latura manetei
E-THRU cu inscripţia „ÎNCHIS” este orientată spre exterior faţă de bicicletă.
Asiguraţi-vă că maneta E-THRU nu interferează cu cadrul, alte piese,
accesorii etc. În plus, aveţi grijă ca aceasta să atingă obstacole (cum ar fi
tufi șuri sau pietre) în mers. Dacă maneta E-THRU nu este poziționată
corect, dispozitivul de reglare trebuie ajustat. Pentru procedura de
reglare, se va consulta secțiunea „Ajustarea dispozitivului de reglare”.
Cuplu de strângere:
5 - 7,5
N·m
Manetă
E-THRU
Disc de frână
Poziţie ÎNCHISĂ
Dacă instrucţiunile pentru service ale cadrului cuprind și instrucţiuni privind
poziţia de strângere a manetei E-THRU, se vor respecta instrucţiunile
respective la strângerea manetei.
Demontarea roţii
Se deschide maneta E-THRU apoi se rotește în sens antiorar pentru a scoate
axul E-THRU de pe fi letul dinspre cadru. După scoaterea axului E-THRU din
fi letul dinspre cadru, se scoate axul E-THRU din roată.
1
2
Ajustarea dispozitivului de reglare
1. Se înșurubează axul manetei E-THRU pe fi letul dinspre cadru conform
etapei 3 din secţiunea Montarea roţii, apoi se rotește maneta E-THRU
pentru a se regla corect în poziţia ÎNCHIS și se verifi că cuplul.
2. Observaţie
• Reglarea se efectuează înainte de închiderea manetei E-THRU. Dacă
se reglează după închiderea manetei E-THRU, dispozitivul de reglare
riscă să fi e deteriorat.
• Dacă forța de strângere nu este sufi cient de mare la deplasarea
manetei E-THRU în poziția ÎNCHIS, se introduce o cheie hexagonală
de 2,5 mm în orifi ciul de reglare și se va roti în sens orar.
•
Se verifi că rezultatele obținute la etapa 1. Dacă forța de strângere este prea
mare, iar maneta E-THRU nu poate fi deplasată ușor în poziția ÎNCHIS, se
introduce o cheie hexagonală de 2,5 mm în orifi ciul de reglare și se va roti în
sens antiorar pentru a o slăbi. Se slăbește treptat dispozitivul de reglare,
până în momentul în care se necesită exercitarea unei forțe maxime pentru a
închide maneta E-THRU.
Dispozitiv
dereglare
Cuplu de fi xare:
Forţă sporită
Cuplu de fi xare:
Forţă redusă
Poziţie
DESCHISĂ
3.
Se repetă reglajul până la obţinerea unei forţe de strângere corecte.
Reţineţi: în scopul îmbunătăţirii produsului, specificaţiile pot fi modificate fără notificare.
(Romanian)