Shimano SM-AX60 Service Instructions

Tip
Service Instructions
Informaţii generale privind siguranţa
SI-27U0A-001-05
AVERTISMENT
ÎNAINTE DE UTILIZARE, CITIŢI CU ATENŢIE INSTRUCŢIUNILE PENTRU SERVICE ALE
SISTEMULUI E-THRU DE 8MM. ÎN CAZ DE NELĂMURIRI SE VA CONTACTA DISTRIBUITORUL.
MONTAREA INCORECTĂ A BUTUCULUI POATE PROVOCA ACCIDENTĂRI GRAVE. PĂSTRAŢI
INSTRUCŢIUNILE PENTRU SERVICE ÎNTR-UN LOC SIGUR, PENTRU CONSULTAREA
ULTERIOARĂ.
Sistemul SM-AX60 poate fi folosit cu o furcă specială și cu un
butuc special. Dacă este folosit cu orice altă furcă sau butuc,
poate duce la desprinderea roţii de pe bicicletă în timpul
deplasării, provocând accidentări grave.
Dacă sistemul SM-AX60 nu este montat corect pe bicicletă, roata
poate să se desprindă de bicicletă în timpul deplasării, provocând
accidentări grave.
Dacă maneta E-Thru se află în partea stângă (partea cu discul) a
furcii, se amplasează maneta E-Thru în poziţia din Figura 1 și se
verifică dacă maneta E-Thru nu atinge discul (Figura 2). În plus, se
va verifica dacă furca și maneta E-Thru nu se ating. Dacă roata
este fixată incorect și aceste componente se ating, roata poate să
se desprindă de bicicletă în timpul deplasării, provocând
accidentări grave.
Discul nu trebuie atins în timpul acţionării sistemului E-Thru. În
plus, maneta E-Thru nu trebuie acţionată în timp ce roata se
rotește. Discul este foarte ascuţit și poate provoca răni grave
dacă este atins.
Etrierii și discul se înfierbântă în timpul utilizării frânei. Pentru
evitarea arsurilor, se verifică dacă aceste piese s-au răcit suficient
înainte de a acţiona sistemul E-Thru.
Înainte montarea roţii, se îndepărtează eventualele corpuri străine
și praful din orificiul de fixare a roţii, de pe piuliţa axului și din
orificiul axului. Corpurile străine sau praful pot împiedica fixarea
corectă a sistemului E-Thru; dacă butucul și axul nu sunt corect
montate, roata se poate desprinde, provocând accidentări grave.
ATENŢIE
• Maneta E-Thru trebuie acţionată numai manual. Este interzisă folosirea de scule (de ex. ciocan)
pentru strângerea manetei E-Thru; în caz contrar, sistemul E-Thru și furca se pot deteriora.
Ce este butucul E-Thru?
Este un mecanism care permite montarea și
demontarea simplă a roţii prin intermediul unei
singure manete E-Thru.
Funcţionarea butucului E-Thru
Când maneta E-Thru este închisă, piuliţa acesteia
se deplasează spre interior. Forţa exercitată de
aceasta fixează roata pe furcă.
Poziţie ÎNCHISĂ
Poziţie ÎNCHISĂ
Poziţie DESCHISĂ
Verificarea poziţiei
Poziţie DESCHISĂ
Manetă E-Thru
Piuliţă manetă E-Thru
Piuliţă ax
1. Se introduce piuliţa axului în orificiul de fixare a roţii din partea dreaptă a
furcii, conform ilustraţiei, apoi se strânge șurubul de fixare a piuliţei
axului.
* Șurubul de fixare a piuliţei axului este
furnizat împreună cu furca.
1. Se aliniază umărul butucului roţii faţă
cu locașul de fixare al furcii.
2. Se deschide maneta E-Thru și se introduce prin orificiul de fixare din
partea opusă piuliţei axului. Se introduce complet axul manetei E-Thru,
până când ajunge la piuliţa axului din partea opusă.
3. Se rotește maneta E-Thru pentru a înșuruba axul manetei
E-Thru în piuliţa axului. Se deschide și se închide maneta
E-Thru, apoi se strânge axul manetei E-Thru în piuliţa
axului până când opune rezistenţă în momentul în care
maneta E-Thru se află în poziţia paralelă cu axul butucului
și este deplasată spre poziţia închisă.
4. Pentru siguranţă sporită, maneta E-Thru
trebuie amplasată pe lângă furcă în
poziţia închisă. Fără a utiliza
instrumente, se apasă maneta E-Thru cu
palma până când ajunge în poziţia
închisă. Se verifică dacă latura manetei
E-Thru cu inscripţia "CLOSE" este
orientată spre exterior faţă de roată. De
asemenea, se verifică dacă menta
E-Thru este paralelă cu furca. Se verifică
dacă maneta E-Thru se află în poziţia din
ilustraţie când este închisă. Dacă nu este
în poziţia corectă, piuliţa axului trebuie
reglată. Pentru detalii, se va consulta
secţiunea "Reglarea piuliţei axului".
1. Se înșurubează axul manetei E-Thru în piuliţa axului conform etapei 3
din secţiunea "Montarea roţii", apoi se rotește piuliţa axului astfel încât
maneta E-Thru să se deplaseze corect în poziţia închis, după care se
verifică cuplul când maneta este închisă.
2. Se deschide maneta E-Thru pentru a elibera complet axul manetei
E-Thru din piuliţa axului. În această etapă, se rotește maneta E-Thru fără
a trage de aceasta, astfel încât axul manetei E-Thru să nu iasă din
orificiul de fixare al furcii de pe
latura cu piuliţa axului.
3. Se slăbește piuliţa axului astfel
încât să se poată roti. Nu se scoate
complet șurubul de fixare a piuliţei
axului în această etapă.
5. Se repetă reglajul până la obţinerea unei forţe de strângere corecte.
Se deschide maneta E-Thru, apoi se rotește pentru a scoate axul E-Thru
din piuliţa axului. După scoaterea axului manetei E-Thru din piuliţa axului,
se scoate axul E-Thru din roată.
4. Se slăbește șurubul de fixare a piuliţei axului astfel încât piuliţa axului să
se poată roti liber.
Dacă maneta E-Thru poate fi închisă prea ușor, se rotește piuliţa axului în
sens orar. Piuliţa axului poate fi reglată cu câte 1/8 de tură. Se strânge
șurubul de fixare a piuliţei axului astfel încât centrul șurubului de fixare a
piuliţei axului să fie aliniat cu partea inferioară a canelurii piuliţei axului,
conform ilustraţiei. (Pentru detalii cum ar fi cuplul de strângere a șurubului
de fixare a piuliţei axului, consultaţi instrucţiunile pentru service ale furcii).
Dacă cuplul de strângere a manetei E-Thru
verificat în etapa 1 este prea mare, iar maneta
E-Thru nu poate fi închisă cu ușurinţă, se rotește
piuliţa axului în sens antiorar pentru a reduce
cuplul de strângere. Se rotește treptat piuliţa
axului, cu câte 1/8 de tură, pentru a
asigura un cuplu de strângere cât
mai mare care să permită în același
timp deplasarea manetei E-Thru.
2. La strângerea șurubului de fixare a piuliţei
axului, se reglează unghiul piuliţei axului astfel
încât șurubul de fixare să intre în orificiul de
poziţionare a piuliţei axului. Se strânge șurubul
de fixare a piuliţei axului în poziţia în care partea
inferioară a canelurii piuliţei axului și centrul
piuliţei axului sunt aliniate conform ilustraţiei.
* Pentru detalii cum ar fi cuplul de strângere a
șurubului de fixare a piuliţei axului, consultaţi
instrucţiunile pentru service ale furcii.
Mod de utilizare
Montarea roţii
Montarea piuliţei axului
Cuplu de strângere: 5 - 7,5 N•m
Reglarea piuliţei axului
Demontarea roţii
1. Se va verifica dacă spiţele au fost dispuse conform imaginii.
2. Se folosește o metodă de spiţare cu 6 spiţe (încrucișare la trei
găuri) sau 8 spiţe (încrucișare la patru găuri). Nu se poate
folosi un model radial.
Direcţia de rotire
a roţii
Stânga faţă Dreapta faţă
Metoda de spiţare
AVERTISMENT
VERIFICĂRI ÎNAINTE DE UTILIZAREA
BICICLETEI
1. Se verifică sistemul E-Thru înainte de utilizarea bicicletei
pentru a vedea dacă roţile sunt montate corect. Această
verificare este importantă mai ales după ce bicicleta a
rămas parcată într-un spaţiu public.
2. Manetele E-Thru trebuie să fie apăsate complet în poziţia
ÎNCHISĂ (latura
manetei care
poartă inscripţia
"CLOSE" trebuie
să fie orientată
spre exterior faţă
de roată).
Conform figurii,
manetele trebuie
ridicate, nu
rotite.
VERIFICARE RAPIDĂ
Se ridică bicicleta astfel încât roţile să părăsească solul, apoi
se lovește de câteva ori partea superioară a anvelopei,
conform figurii 1. De asemenea, se scutură roata în plan
lateral, conform figurii 2, pentru a verifica dacă nu are joc.
Această verificare nu garantează faptul că maneta E-Thru a
fost strânsă cu o forţă adecvată. În cazul în care există dubii
asupra strângerii corecte a manetei E-Thru, se repetă
procedura de montare conform secţiunii "Montarea roţii" a
acestor instrucţiuni pentru service înainte de folosirea
bicicletei.
Poziţie ÎNCHISĂ
Poziţie
DESCHISĂ
Observaţie
• Garanţia nu acoperă uzura normală sau deteriorarea rezultată în urma utilizării normale a pieselor.
• Pentru întrebări referitoare la metodele de montare, reglare, utilizare sau întreţinere a bicicletei,
utilizatorul se va adresa unui dealer autorizat.
* Instrucţiunile de service sunt disponibile și în alte limbi la:
http://techdocs.shimano.com
Reţineţi: în scopul îmbunătăţirii produsului, specificaţiile pot fi modificate fără notificare. (Romanian)
Instrucţiuni pentru service
SM-AX60
Înainte montarea piuliţei axului, se îndepărtează eventualele corpuri
străine și praful din orificiul de fixare a roţii și de pe piuliţa axului.
Corpurile străine sau praful pot să afecteze montarea corectă a
sistemului E-Thru, putând provoca accidentări grave.
AVERTISMENT
Înainte montarea roţii, se îndepărtează
eventualele corpuri străine și praful din
orificiul de fixare a roţii, de pe piuliţa
axului și din orificiul axului. Corpurile
străine sau praful pot împiedica fixarea
corectă a sistemului E-Thru; dacă
butucul și axul nu sunt corect montate,
roata se poate desprinde, provocând
accidentări grave.
AVERTISMENT
Incorect
[ ]
Dacă maneta E-Thru se află în
stânga furcii
OK
Incorect
OK
Șurub de
fixare piuliţă
ax
Piuliţă ax
Orificiu de poziţionare
Piuliţă ax
Șurub de fixare
piuliţă ax
Piuliţă ax
Șurub de fixare
piuliţă ax
Cuplu de
strângere:
mai mic
Cuplu de strângere:
mai mare
Locaș de
fixare al furcii
Umăr butuc
Piuliţă ax
Dacă există dubii cu privire la montarea sistemului
SM-AX60, se va solicita montarea la un atelier specializat.
Figura 2 Figura 1
Figura 1
Figura 2
Manetă
E-Thru
Disc
Manetă
E-Thru
Disc
SI-27U0A-001
  • Page 1 1

Shimano SM-AX60 Service Instructions

Tip
Service Instructions