ÎN INTERESUL SIGURANŢEI
4
ÎN INTERESUL SIGURANŢEI
AVERTISMENT
•
La instalarea componentelor, se vor urma instrucţiunile din manualele de instrucţiuni.
Se recomandă utilizarea exclusivă a pieselor Shimano originale. În cazul slăbirii sau deteriorării pieselor cum sunt şuruburile şi piuliţele, bicicleta poate
ceda brusc, putând provoca rănirea gravă.
De asemenea, în cazul efectuării incorecte a reglajelor, pot să apară probleme, iar bicicleta poate ceda brusc, putând provoca rănirea gravă.
•
Se vor purta ochelari de protecţie in timpul operaţiilor de intreţinere, cum ar fi schimbarea pieselor.
•
După citirea integrală a manualului pentru dealeri, acesta trebuie păstrat într-un loc sigur pentru a putea fi consultat ulterior.
Informaţi utilizatorii cu privire la următoarele:
•
Înainte de utilizarea bicicletei, se va verifica dacă roţile sunt bine fixate. Dacă sunt slăbite se pot desprinde, provocând accidentări grave.
SAINT/ZEE (Downhill/Freeride): HB-M820/FH-M820/FH-M825/FH-M828/HB-M640/FH-M640/FH-M645/FH-M648
•
Downhill-ul şi Freeride-ul implică pericole inerente. Există riscul de a fi implicat într-un accident care poate avea ca şi consecinţe răniri grave sau chiar
decesul. Se recomandă insistent purtarea căştii de protecţie şi a echipamentelor de protecţie pentru corp, precum şi verificarea atentă a bicicletelor
înainte de folosire. Practicarea acestui sport se face pe riscul propriu; se recomandă adaptarea traseelor la experienţa şi aptitudinile personale.
•
Deşi aceşti butuci sunt destinaţi ciclismului downhill şi freeride, în funcţie de condiţiile de utilizare, axul butucului poate să dezvolte crăpături care să
ducă la cedarea acestuia, putând provoca un accident soldat cu vătămări grave sau chiar cu decesul. Înainte de utilizarea bicicletei, se vor examina cu
atenţie butucii pentru a identifica eventualele fisuri din axuri; dacă există semne de fisuri sau orice altă anomalie, NU se va utiliza bicicleta.
FH-M820/M825/M640/M645
•
Se va verifica dacă axul butucului a fost strâns la un cuplu de 35 - 45 N·m şi roata a fost bine fixată pe cadru. În cazul căderilor datorate desprinderii
roţii se pot produce răniri grave.
XTR/SLX/DEORE (Cross-Country): HB-M9010/HB-M9010-B/FH-M9010/FH-M9010-B/HB-M678/FH-M678/HB-M618/FH-M618
DEORE XT (MTB): HB-M8010/HB-M8010-B/FH-M8010/FH-M8010-B/HB-M758
•
Aceste butucuri nu sunt concepute pentru trasee downhill şi freeriding; de aceea, în funcţie de condiţiile de utilizare, axul butucului se poate fisura şi
eventual rupe, provocând accidente grave sau chiar moartea. Înainte de utilizarea bicicletei, se vor examina cu atenţie butucii pentru a identifica
eventualele fisuri din axuri; dacă există semne de fisuri sau orice altă anomalie, NU se va utiliza bicicleta.
•
Dacă maneta de deblocare a axului este montată pe aceeaşi parte cu discul de frână, există pericolul
de a-l atinge.
Asiguraţi-vă că maneta de deblocare a axului nu atinge discul de frână, chiar şi la apăsarea puternică
cu palma. Dacă maneta atinge discul de frână, se încetează folosirea roţii şi se contactează un dealer
sau un reprezentant.
Manetă de deblocare a axului
Disc de frână
•
Butucul HB-M678/M618 poate fi folosit cu o furcă specială şi through axle. Dacă este folosit cu orice altă furcă sau through axle, poate duce la
desprinderea roţii de pe bicicletă în timpul deplasării, provocând accidentări grave.
•
Butucul FH-M678/M618 poate fi folosit numai cu un cadru special şi through axle. Dacă este folosit cu orice alt tip de cadru, roata poate să se
desprindă de bicicletă în timpul deplasării, provocând accidentări grave.