SKODA Octavia (2017/05) Manualul proprietarului

Categorie
Telefoane mobile
Tip
Manualul proprietarului

Acest manual este potrivit și pentru

MANUAL DE UTILIZARE
Autovehiculul și sistemul Infotainment
ŠKODA OCTAVIA

5E0012714AM
Întrebări frecvente
Înainte de a porni la drum
Cum se reglează scaunul? » pagina 88
Cum se reglează volanul? » pagina 27
Cum se reglează oglinzile exterioare? » pagina 87
Cum se utilizează funcția de iluminare? » pagina 76
Cum funcționează maneta selectorului de viteze al transmisiei automate?
» pagina 218
Cum se alimentează cu combustibil? » pagina 283
Cum se operează ștergătoarele de parbriz și instalația de spălare? » pagina
85
Situații de urgență
O lampă de control se aprinde sau clipește. Ce înseamnă aceasta? » pagina
43
Unde în autovehicul se află trusa de prim-ajutor și triunghiul reflectorizant?
» pagina 301
Cum se deschide capota? » pagina 289
Cum se realizează pornirea asistată? » pagina 308
Unde în autovehicul se află trusa de scule? » pagina 302
Cum se realizează înlocuirea roții? » pagina 302
Cum se realizează înlocuirea siguranțelor? » pagina 315
Cum se realizează înlocuirea lămpilor? » pagina 319
Care este procedura la tractarea autovehiculului? » pagina 309
Sfaturi utile
Cum se reglează ora? » pagina 54
Când este scadentă inspecția autovehiculului? » pagina 61
Ce funcții sunt operate cu butoanele/rotițele de reglare de pe volan? » pa-
gina 56
Cum se scoate capota portbagajului? » pagina 110 sau » pagina 111
Cum funcționează un mod economic de conducere? » pagina 220
Cum se completează uleiul de motor? » pagina 291
Cum se completează lichidul de spălare? » pagina 290
Unde sunt indicate valorile corecte ale presiunii în pneuri în autovehicul?
» pagina 297
Ce trebuie luat în considerare la spălarea autovehiculului? » pagina 279
Unde este disponibilă versiunea electronică a manualului de utilizare? » pa-
gina 8
Funcții interesante
Cum funcționează sistemul START-STOPP? » pagina 213
Ce sisteme de asistență pot fi folosite la parcare? » pagina 228 sau » pagi-
na 238
Cum funcționează camera retrovizoare? » pagina 234
Cum se utilizează reglarea automată a distanței? » pagina 248
Cum se poate adapta comportamentul de rulare la stilul de conducere do-
rit? » pagina 256
Cum se utilizează sistemul de asistență pentru menținerea benzii? » pagina
259
Cum funcționează monitorizarea presiunii din anvelope? » pagina 264
Cum se poate deschide autovehiculul fără utilizarea activă a cheii? » pagina
65
Operarea sistemului Infotainment și de divertisment
Cum se pornește sistemul Infotainment și ce meniuri sunt disponibile?
» pagina 128
În ce mod este operat sistemul Infotainment? » pagina 131
Ce face posibilă setarea asistentului de configurare? » pagina 136
De ce funcții dispune aparatul de radio și cum este acesta utilizat? » pagina
152
Cum se realizează redarea suporturilor media? » pagina 155
Comunicația și de navigația
Cum se cuplează un telefon la sistemul Infotainment pentru a efectua o
convorbire telefonică în autovehicul? » pagina 170
Cum se utilizează hotspotul (WLAN)? » pagina 179
Cum este conectat sistemul Infotainment la Internet? » pagina 20
Cum se caută și se introduc destinațiile de navigație? » pagina 190
Cum se realizează ghidarea în traseu? » pagina 200
Care sunt noutățile din autovehicul?
Servicii online - ŠKODA Connect » pagina 10
Personalizarea » pagina 61
Iluminarea ambientală » pagina 82
Încălzirea volanului » pagina 94
Sistemul de asistență la manevrarea remorcii » pagina 242
Funcția SmartLink+ » pagina 182

5E0012714AM
Cuprins
Răspunderea pentru produsele defecte și
garanția ŠKODA pentru vehicule noi 5
Recorder date referitoare la accident (Event
Data Recorder) 7
Despre manualul de utilizare
Informații introductive 8
Informații cu caracter general 8
Manualul de utilizare tipărit 8
Versiunea electronică a manualului de
utilizare 8
Explicații
9
Servicii online
ŠKODA Connect
10
Pachet de servicii ŠKODA Connect
10
Pagina de Internet ŠKODA Connect 10
Versiune electronică a manualului pentru
înregistrarea și activarea serviciilor online
10
Înregistrarea utilizatorului, activarea
serviciilor 12
Administrarea serviciilor online 14
Starea serviciilor online 16
Apel de urgență
17
Servicii Care Connect 18
Serviciile Infotainment Online
19
Conexiune la Internet 20
Tipuri de conexiune ale Infotainment
Columbus
20
Tipuri de conexiune ale sistemului
Infotainment Amundsen
20
Realizarea conexiunii la WLAN-Hotspot 21
Stabilirea conexiunii prin telefon cu ajutorul
funcției Bluetooth
®
rSAP
22
Realizarea conexiunii cu ajutorul dispozitivului
CarStick 23
Stabilirea conexiunii printr-o cartelă SIM
introdusă în modulul extern 24
Siguranța
Siguranța pasivă 25
Indicații cu caracter general
25
Poziția corectă și sigură a scaunelor 25
Centurile de siguranță 28
Utilizarea centurii de siguranță 28
Dispozitivul de rulare automată și de
pretensionare a centurii de siguranță
30
Sistemul airbag
31
Descrierea sistemului airbag
31
Dezactivarea airbagului 33
Transportul copiilor în siguranță
35
Scaunul pentru copii
35
Sisteme de fixare
38
Utilizarea
Postul de conducere 41
Prezentarea generală
40
Instrumente și lămpi de control
42
Panoul de bord 42
Lămpi de control
43
Sistemul informativ 54
sistemul de informare a șoferului 54
Operarea Sistemului de informare
56
Date de deplasare (afișajul multifuncțional) 56
Afișaj MAXI DOT
59
Afișarea intervalului de service 61
Personalizare 61
Deblocarea și deschiderea 63
Deblocarea și blocarea 63
Instalația de alarmă antifurt 68
Capota portbagajului cu operare manuală 69
Capota electrică a portbagajului 69
Acționarea geamurilor 71
Trapa panoramică glisantă/rabatabilă 73
Luminile și vizibilitatea
76
Luminile 76
luminile interioare 81
Vizibilitatea 83
Ștergătoarele de parbriz și instalația de
spălare 84
Oglinda retrovizoare
86
Scaune și tetiere 88
Reglarea scaunelor
88
Scaune spate
91
Tetiere
92
Încălzirea în scaune
93
Încălzire volan 94
Dotări practice
95
Dotările habitaclului
95
Prize
103
Scrumieră și brichetă
104
Suportul tabletă 105
Transportul bagajelor 107
Portbagaj și transport
107
Podea variabilă din portbagaj 115
2
Cuprins
Peretele despărțitor din plasă 116
Transportul pe suportul pentru portbagaj de
acoperiș 117
Încălzirea și ventilația 119
Încălzire, sistemul de aer condiționat manual,
Climatronic 119
Încălzirea suplimentară (încălzirea și ventilarea
în staționare) 123
Infotainment
Informații introductive 127
Indicații importante 127
prezentare generală a Infotainment
128
Operarea Infotainment
131
Operarea Infotainment
131
Operarea prin comandă vocală 136
actualizare software Infotainment
139
Setări Infotainment - Columbus, Amundsen,
Bolero
140
setări sistem Infotainment
140
Setările meniului Radio 143
Setările meniului Media
144
Setările meniului Imagini
144
Setările meniului Video-DVD
144
setări meniu telefon
145
Setările meniului SmartLink+ 146
Setările meniului Sistem de navigație 146
Setări Infotainment - Swing
149
setări sistem Infotainment 149
Setările meniului Radio
150
Setările meniului Media 151
setările meniului Telefon 151
Setările meniului SmartLink+
152
Radio 152
operare 152
Media 155
operare 155
Surse audio 158
Imagini 162
Vizualizator de imagini
162
Video-DVD 164
Videoplayer 164
Media Command 166
Utilizarea 166
Telefon (Telefonul)
167
Informații introductive
167
cuplare și conectare
170
Utilizarea cartelei SIM în modulul extern 172
rSAP
174
Funcții telefon
174
Mesaje text (SMS)
177
Hotspot (WLAN) și conexiune de date
179
Hotspot (WLAN) 179
conexiune de date
181
SmartLink+
182
Informații introductive 182
Android Auto
183
Apple CarPlay 184
MirrorLink
®
184
Aplicația ŠKODA OneApp
186
Sistemul de navigație 187
Informații introductive
187
Căutarea și introducerea destinației 190
Importul destinațiilor proprii 195
Hartă
197
Ghidare în traseu 200
Traseu 203
Mod de referință 205
Rapoartele din trafic 207
Sisteme ale autovehiculului 209
CAR - Setările autovehiculului 209
Conducerea
Pornirea și conducerea 211
Pornirea și oprirea motorului 211
Sistem START-STOPP 213
Frânare și parcare 215
Schimbarea manuală a treptelor de viteză și
pedalele
216
Cutia de viteze automată
217
Rodajul motorului și conducerea economică
220
Evitarea producerii defecțiunilor la
autovehicul
221
Sistemele de asistență
223
Indicații cu caracter general
223
Sistemele de frână și de stabilizare
223
Regimul OFF ROAD 226
Sistemul de asistență la parcare (ParkPilot)
228
Asistent pentru ieșirea din parcare și
asistentul pentru supravegherea „unghiului
mort“ 231
camera retrovizoare 234
Sistemul de asistență direcție la parcare 238
sistemul de asistență la manevrarea remorcii
(Trailer Assist) 242
Sistemul de menținere automată a vitezei de
deplasare
244
Limitatorul de viteză 246
reglarea automată a distanței (ACC)
248
Front Assist 253
Selectarea regimului de deplasare (Driving
Mode Selection)
256
3
Cuprins
Protecție proactivă ocupanți (Crew Protect
Assist) 258
sistemul de asistență pentru menținerea benzii
(Lane Assist) 259
Recunoașterea indicatoarelor de trafic 261
Recunoașterea stării de oboseală 263
Supravegherea presiunii în anvelope 264
Dispozitivul de tractare și remorca
265
Dispozitivul de tractare 265
utilizarea dispozitivului de tractare 270
Indicații de utilizare
Îngrijirea și întreținerea
275
Lucrări de service, adaptări și modificări
tehnice 275
Intervalele de service 277
Curățarea și îngrijire
278
Verificarea și completarea
283
Combustibilul
283
Compartimentul motor
288
Uleiul de motor 290
Lichidul de răcire
292
Lichid de frână
293
Bateria autovehiculului
293
Roțile
296
Jante și anvelope 296
Exploatarea în condiții meteo de iarnă 299
Reparații efectuate de utilizator
Dotare de urgență și reparații efectuate de
utilizator 301
Dotare de urgență 301
Înlocuirea roților 302
Set de pană
306
Pornirea asistată 308
Tractarea autovehiculului 309
Înlocuirea bateriei/ acumulatorilor
telecomenzii și a lămpii detașabile 311
Descuierea/încuierea în regim de urgență 313
Înlocuirea lamelelor ștergătoarelor 314
Siguranțele fuzibile și lămpile cu
incandescență 315
Siguranțe
315
Becurile 319
Date tehnice
Datele tehnice 324
Datele de bază ale autovehiculului
324
Date specifice autovehiculului în funcție de
motorizare 332
Index
4
Cuprins
Răspunderea pentru produsele defecte și garanția
ŠKODA pentru vehicule noi
Răspunderea pentru produsele defecte
Partenerul autorizat ŠKODA, în calitate de vânzător, răspunde pentru produse-
le defecte identificate la autovehiculul dumneavoastră nou ŠKODA, piesele ori-
ginale ŠKODA și accesoriile originale ŠKODA, în conformitate cu prevederile
legale și contractul de vânzare-cumpărare.
Garanția ŠKODA pentru autovehiculele noi
Pe lângă răspunderea privind produsele defecte, societatea ŠKODA AUTO a.s.
vă oferă garanția ŠKODA pentru autovehiculele noi (numită în cele ce urmează
„Garanția ŠKODA“), în condițiile descrise în continuare.
În cadrul garanției ŠKODA, societatea ŠKODA AUTO pune la dispoziție
următoarele servicii.
Repararea gratuită a daunelor apărute la autovehiculul dumneavoastră ca ur-
mare a unei deficiențe ce apare în termen de doi ani după începerea perioadei
de garanție ŠKODA.
Repararea gratuită a daunelor apărute la autovehiculul dumneavoastră ca ur-
mare a unui defect de vopsea, apărute în termen de trei ani după începerea
perioadei de garanție ŠKODA.
Repararea gratuită a ruginirii cu străpungere a caroseriei, apărute la autovehi-
culul dumneavoastră în termen de doisprezece ani după începerea perioadei
de garanție. Garanția ŠKODA la perforare prin ruginire a caroseriei se referă
exclusiv la perforarea prin ruginire a tablei caroseriei, apărută dinspre interior
spre exterior.
Începutul garanției este marcat de ziua în care primului cumpărător îi este pre-
dat autovehiculul nou de către partenerul ŠKODA
1)
. Această dată trebuie
menționată corespunzător de către partenerul ŠKODA în manualul de utilizare
al autovehiculului dumneavoastră » Documentarea predării autovehiculului.
Repararea autovehiculului se poate face prin înlocuirea sau repararea piesei de-
fecte. Piesele înlocuite devin proprietatea partenerului service autorizat
ŠKODA.
Nu sunt prevăzute drepturi suplimentare în garanția ŠKODA. În special nu
există niciun drept asupra unei livrări de schimb, retrageri din contract, nicio
pretenție de punere la dispoziție a unui autovehicul de schimb pentru perioada
efectuării remedierii și nici de despăgubire.
Se poate uza de garanția ŠKODA la oricare partener de service ŠKODA.
Condiția pentru acordarea garanției ŠKODA este ca toate lucrările de service
să fie executate la timp și în mod profesionist, în conformitate cu prevederile
societății ŠKODA AUTO. Executarea profesionistă a lucrărilor de service, în
conformitate cu prevederile societății ŠKODA AUTO, trebuie să fie dovedită la
solicitarea drepturilor din cadrul garanției ŠKODA. În cadrul unui service ratat,
respectiv în cazul efectuării lucrărilor de service fără respectarea prevederilor
societății ŠKODA AUTO, drepturile de garanție sunt valabile în continuare nu-
mai cu condiția ca dumneavoastră să dovediți că service-ul ratat, respectiv ser-
vice-ul care nu a fost efectuat conform prevederilor societății ŠKODA AUTO
nu constituie cauza deteriorării.
Uzura normală a autovehiculului dumneavoastră nu face obiectul garanției
ŠKODA. De asemenea, în garanția ŠKODA nu sunt cuprinse defectele compo-
nentelor neoriginale, a ansamblurilor neoriginale montate în autovehicul și pe
autovehicul, și nici defectele produse la autovehicul din cauza acestora.
Aceeași afirmație este valabilă pentru accesoriile care nu au fost montate
și/sau livrate din fabricație.
Pretențiile de garanție nu sunt admise dacă deteriorarea s-a produs datorită
următoarelor circumstanțe.
Utilizare nepermisă, manipularea necorespunzătoare (de exemplu folosirea în
cadrul concursurilor motor-sport sau supraîncărcare), îngrijirea și întreținerea
necorespunzătoare sau efectuarea de modificări nepermise la autovehiculul
dumneavoastră.
Nerespectarea prevederilor menționate în Manualul de utilizare, respectiv a
altor instrucțiuni livrate din fabrică.
Influențe străine sau exterioare (de exemplu accidente, grindină, inundații
ș.a.).
1)
Datorită cerințelor reglementărilor legale naționale generale obligatorii, în lo-
cul datei predării autovehiculului poate fi indicată data primei înmatriculări.
5
Răspunderea pentru produsele defecte și garanția ŠKODA pentru vehicule noi
Pe sau în autovehicul au fost montate sau conectate componente a căror uti-
lizare nu a fost aprobată de ŠKODA AUTO sau autovehiculul a fost modificat
într-un mod neacceptat de ŠKODA AUTO (de exemplu tuning).
Un prejudiciu pe care nu l-ați anunțat imediat la o unitate autorizată sau care
nu a fost remediat în mod profesionist.
În cazul lipsei dovezilor, răspunderea aparține clientului.
Prezenta garanție ŠKODA nu restricționează drepturile legale ale cumpărăto-
rului rezultate din răspunderea pentru produse defecte față de vânzătorul au-
tovehiculului și nici posibilele drepturi rezultate din reglementările privind
răspunderea față de produs.
Garanția de mobilitate
Garanția de mobilitate vă conferă un sentiment de siguranță în călătoriile cu
autovehiculul dumneavoastră.
Dacă în cursul unei călătorii, autovehiculul dumneavoastră rămâne în pană ca
urmare a unei defecțiuni neprevăzute, în cadrul garanției de mobilitate puteți
beneficia de servicii menite să vă asigure în continuare mobilitatea, în următoa-
rele condiții: Ajutorul în caz de pană acordat la fața locului și tractarea până la
următorul partener service autorizat ŠKODA, asistență tehnică prin telefon,
respectiv remedierea la fața locului.
În cazul în care repararea autovehiculului dumneavoastră nu poate fi efectuată
în aceeași zi, partenerul service autorizat ŠKODA vă poate intermedia, în caz de
necesitate, și alte servicii suplimentare, cum ar fi o modalitate de transport al-
ternativă (autobuz, tren ș.a.), punerea la dispoziție a unui autovehicul de schimb
etc.
Pentru detalii privind condițiile de acordare a garanției de mobilitate pentru au-
tovehiculul dumneavoastră, adresați-vă partenerului autorizat ŠKODA respon-
sabil pentru dumneavoastră. Acesta vă va oferi de asemenea informații detalia-
te, referitoare la condițiile contractuale privind garanția de mobilitate în raport
cu autovehiculul dumneavoastră. În cazul în care autovehiculul dumneavoastră
nu dispune de garanția de mobilitate, informați-vă la orice partener service au-
torizat ŠKODA în legătură cu posibilitatea de încheiere ulterioară a unui con-
tract de garanție.
Prelungirea opțională a garanției ŠKODA
Dacă la cumpărarea autovehiculului dumneavoastră nou ați optat pentru pre-
lungirea garanției ŠKODA, garanția ŠKODA de doi ani se prelungește cu inter-
valul de timp ales de dumneavoastră, respectiv cu numărul de kilometri până la
atingerea limitei alese de dumneavoastră, în funcție de care variantă intervine
prima, în ceea ce privește executarea gratuită a tuturor reparațiilor în garanție.
Garanția descrisă privind vopseaua și garanția la ruginire cu străpungere rămân
neafectate de garanția extinsă ŠKODA.
Garanția extinsă ŠKODA nu se referă la foliile exterioare și interioare.
Partenerul dumneavoastră ŠKODA vă pune la dispoziție informații referitoare
la condițiile detaliate ŠKODA pentru garanția extinsă.
Indicaţie
Garanția extinsă ŠKODA este disponibilă numai pentru anumite țări.
6
Răspunderea pentru produsele defecte și garanția ŠKODA pentru vehicule noi
Recorder date referitoare la accident (Event Data
Recorder)
Autovehiculul este echipat cu un dispozitiv care are funcție de recorder pentru
date privind eventuale accidente (denumit în continuare simplu „EDR“). Scopul
principal al dispozitivului EDR este acela de a înregistra date relevante în timpul
unui accident sau a altui eveniment excepțional din trafic (denumit în continua-
re doar „accidentl“), eveniment la care se activează sistemul de fixare.
Dispozitivul EDR înregistrează într-un timp foarte scurt accidentul (aproximativ
în 10 s), spre exemplu următoarele informații:
funcționarea anumitor sisteme ale autovehiculului,
starea centurilor de siguranță în cazul șoferului și al pasagerului față,
acționarea pedalei de frână și accelerație,
viteza autovehiculului la momentul accidentului.
Datele înregistrate sprijină analiza care urmărește cum s-au comportat siste-
mele autovehiculului chiar înainte de accident, în timpul accidentului și imediat
după acesta și asigură astfel o mai bună perspectivă asupra împrejurărilor în ca-
re a avut loc accidentul în urma căruia s-au produs daune materiale și posibile
vătămări corporale.
Se înregistrează totodată și date privind sistemele de asistență ale autovehicu-
lului. Pe lângă informațiile care spun dacă sistemele afectate au fost pornite
sau oprite la momentul respectiv, dacă erau doar parțial disponibile sau erau
inactive, există și posibilitatea de a verifica dacă aceste funcții gestionau, acce-
lerau sau frânau autovehiculul la momentul accidentului. Conform echipării au-
tovehiculului, printre aceste funcții se numără de ex.:
Reglarea automată a distanței (ACC)
Sistemul de asistență pentru menținerea benzii (Lane Assist)
Sistemul de asistență direcție la parcare (Park Assist)
Asistentul la parcare
Funcția frânei de urgență (Front Assist)
Date EDR sunt colectate numai dacă a survenit un accident cu activarea siste-
melor de fixare. În condiții normale de deplasare nu sunt înregistrate date și nu
se realizează nicio înregistrare audio sau video din interiorul autovehiculului sau
din exteriorul său. Date personale precum nume, vârstă sau locul în care s-a în-
tâmplat accidentul nu sunt nici ele înregistrate în dispozitivul EDR. Autoritățile
de aplicare a legii pot de exemplu corobora prin resurse specifice informațiile
EDR cu alte surse de informare și pot determina în cadrul cercetării cauzelor
accidentului datele de identificare a unor persoane implicate în accident.
Pentru citirea datelor EDR este necesar un echipament separat cu permis spe-
cial de acces, o mufă de diagnosticare prevăzută prin lege („On-Board-
Diagnostics“) și contactul cuplat.
Compania ŠKODA AUTO nu poate citi sau procesa în vreun fel date din dispo-
zitivul EDR cu privire la accident, decât în măsura în care există autorizare din
partea proprietarului sau a unei persoane autorizate să utilizeze autovehiculul.
Excepțiile sunt convenite prin contract sau sunt incluse în normele general va-
labile.
În baza prevederilor legale, compania ŠKODA AUTO este obligată să monitori-
zeze calitatea și siguranța produselor sale și astfel poate utiliza date din dispo-
zitivul EDR numai în scopul monitorizării produsului de pe piață în vederea cer-
cetării și dezvoltării calității sistemelor de siguranță ale autovehiculului. În sco-
pul cercetării și dezvoltării produsului, compania ŠKODA AUTO poate pune la
dispoziție aceste date și unor terți. Acest lucru are loc numai într-o formă ano-
nimă, respectiv fără o legătură directă cu autovehiculul concret, cu proprietarul
acestuia sau cu un alt utilizator autorizat al autovehiculului.
7
Recorder date referitoare la accident (Event Data Recorder)
Despre manualul de utilizare
Informații introductive
Informații cu caracter general
Citiți cu atenție acest Manual de utilizare, deoarece condiția pentru o exploata-
re corectă a autovehiculului este aceea de a proceda în conformitate cu acest
manual.
La utilizarea autovehiculului se vor respecta întotdeauna prevederile legale ge-
neral obligatorii specifice țării (de exemplu cele referitoare la transportul copii-
lor, dezactivarea airbagurilor, utilizarea anvelopelor, trafic etc.).
Îndreptați-vă întotdeauna atenția asupra condusului! Șoferul poartă întreaga
responsabilitate pentru siguranța în trafic.
Manualul de utilizare este valabil pentru toate variantele de caroserie ale auto-
vehiculului, pentru toate variantele de model aferente, precum și pentru toate
nivelurile de dotare.
În manualul de utilizare sunt descrise toate variantele de echipare posibile,
fără a fi marcate drept echipament special, variantă de model sau echipare în
funcție de țara de desfacere. De aceea nu toate componentele de dotare des-
crise în manualul de utilizare sunt prezente în autovehiculul dumneavoastră.
Nivelul de dotare al autovehiculului este în conformitate cu contractul de
cumpărare. Adresați eventual întrebările dumneavoastră referitoare la nivelul
de dotare unui partener ŠKODA.
Imaginile din manualul de utilizare sunt prezentate numai în mod ilustrativ.
Imaginile pot varia în ceea ce privește unele detalii nesemnificative față de au-
tovehiculul dumneavoastră, ele trebuie privite numai ca informații cu caracter
general.
ŠKODA AUTO se ocupă în permanență de îmbunătățirea continuă a tuturor
autovehiculelor. De aceea este posibil să apară modificări de formă, echipare și
tehnică. Informațiile cuprinse în manualul de utilizare corespund stadiului infor-
mațiilor din momentul închiderii redacției.
Din indicațiile tehnice, imaginile și informațiile cuprinse în manualul de utilizare
nu pot fi derivate niciun fel de pretenții legale.
Recomandăm să afișați paginile de Internet, la care se face trimitere în manua-
lul de utilizare, în modul clasic de vizualizare. La afișarea mobilă a paginilor de
Internet este posibil să nu apară toate informațiile necesare.
Manualul de utilizare tipărit
În manualul de utilizare tipărit sunt cuprinse numai cele mai importante infor-
mații referitoare la operarea autovehiculului. Informațiile complete sunt cuprin-
se în versiunea electronică a manualului de utilizare.
Versiunea electronică a manualului de utilizare
Fig. 1
- Paginile de Internet ŠKODA,
- Utilizarea aplicației MyŠKO-
DA
În versiunea electronică a manualului de utilizare sunt cuprinse informațiile
complete cu privire la operarea autovehiculului.
Versiunea electronică a manualului de utilizare este disponibilă pe paginile de
Internet ŠKODA precum și în aplicația mobilă MyŠKODA.
Afișarea versiunii electronice a manualului de utilizare
Citiți codul QR » fig. 1 - sau introduceți adresa următoare în browserul
web.
http://go.skoda.eu/owners-manuals
Selectați modelul dorit.
Selectați intervalul de timp de construcție și limba.
Selectați manualul de utilizare dorit.
Instalarea aplicației mobile MyŠKODA
Citiți codul QR-Code » fig. 1 - .
8
Despre manualul de utilizare
Explicații
Termeni utilizați
- atelier care execută lucrări specializate de service pentru
autovehiculele mărcii ŠKODA. O unitate autorizată poate fi un partener
ŠKODA, un partener de service ŠKODA, sau un atelier independent.
- atelier autorizat contractual de către societatea
ŠKODA AUTO sau de un partener contractual al acestuia, să execute
lucrări specializate pentru autovehiculele mărcii ŠKODA și să vândă pie-
se originale ŠKODA.
- unitate autorizată de producătorul ŠKODA AUTO sau de
un partener contractual al acestuia, să vândă autovehicule noi ale mărcii
ŠKODA și, dacă este cazul, să execute lucrări de service pentru acestea
folosind piese originale ŠKODA și să vândă piese originale ŠKODA.
Indicații text
- apăsare scurtă (de ex. a unei taste) în interval de 1 s
- apăsare prelungă (de ex. a unei taste) mai mult de 1 s
Indicații asupra direcției de deplasare
Toate indicațiile referitoare la direcția de deplasare, precum „stânga“, „dreap-
ta“, „față“, „spate“ sunt raportate la direcția de deplasare înainte a autovehicu-
lului.
Explicația simbolurilor
Afișaj text pe afișajul MAXI DOT
Afișaj text pe afișajul segment
Marcajul următoarei etape de operare
ATENŢIE
Textele cu acest simbol atrag atenția asupra unui pericol serios de rănire,
accident sau pericol de moarte.
ATENŢIE
Textele cu acest simbol atrag atenția asupra pericolului de deteriorare a auto-
vehiculului sau asupra unei posibile disfuncționalități a unora dintre sisteme.
Indicaţie
Textele cu acest simbol conțin informații suplimentare.
„Unitate autorizată“
„Unitate service ŠKODA“
„Partener ŠKODA“
„Apăsare“
„Menținere“
9
Informații introductive
Servicii online
ŠKODA Connect
Pachet de servicii ŠKODA Connect
Serviciile online ŠKODA Connect reprezintă o extensie a funcțiilor autovehicu-
lului și a sistemului Infotainment și cuprind următoarele pachete de servicii.
Care Connect
Acest pachet include următoarele servicii.
Apel de urgență.
Serviciu proactiv pentru conectarea cu dealerul dumneavoastră.
Acces de la distanță la autovehicul pentru administrarea de la distanță a auto-
vehiculului.
Serviciile Care Connect permit realizarea unui apel de informare/pană/urgență,
transmiterea de informații privind starea autovehiculului către partenerul servi-
ce sau comanda unor funcții ale autovehiculului prin intermediul aplicației
ŠKODA Connect instalate pe telefonul mobil.
Pentru funcționarea serviciilor Care Connect trebuie să fie disponibilă o rețea
de telefonie mobilă.
Infotainment Online
Serviciile Infotainment Online reprezintă o extensie a funcțiilor sistemului Info-
tainment conectat la internet (de exemplu pentru starea vremii, depistarea
stațiilor de alimentare cu informații privind prețurile carburanților, informații
despre trafic și altele asemănătoare).
Pentru funcționarea serviciilor Infotainment Online, sistemul Infotainment tre-
buie conectat la Internet » pagina 20.
Condiții de utilizare și disponibilitatea serviciilor
Condițiile „curente de utilizare a contului de utilizator“, inclusiv „declarația
privind protecția datelor personale“, se pot consulta în profilul utilizatorului
de pe pagina de Internet ŠKODA Connect Portal» pagina 12.
Disponibilitatea serviciilor depinde de tipul de autovehicul al mărcii ŠKODA,
precum și de tipul de Infotainment încorporat în autovehicul. Unele servicii
sunt disponibile doar în anumite țări.
Disponibilitatea serviciilor descrise se referă întotdeauna la durata de valabilita-
te actuală a contractului. În această perioadă de valabilitate nu sunt posibile
modificări temporare ale conținutului acestor servicii.
Pagina de Internet ŠKODA Connect
Fig. 2
Informații privind serviciile online
Informațiile actuale privind serviciile online, accesul la ŠKODA Connect Portal
precum și opțiunea de descărcare a aplicației ŠKODA Connect pot fi consulta-
te pe pagina de Internet ŠKODA Connect. Aceasta poate fi deschisă prin citi-
rea codului QR » fig. 2 sau după introducerea următoarei adrese în browserul
web.
http://go.skoda.eu/skoda-connect
Versiune electronică a manualului pentru înregistrarea și activarea
serviciilor online
Fig. 3 Versiune electronică a manualului pentru înregistrarea și activarea
serviciilor online
ŠKODA AUTO se ocupă în permanență de îmbunătățirea continuă a produselor
sale. Din acest motiv, în orice moment sunt posibile modificări, de exemplu pri-
vind procedura de înregistrare și de activare a serviciilor online.
10
Servicii online
Informațiile actuale privind înregistrarea și activarea serviciilor online pot fi
consultate în versiunea electronică a manualului privind serviciile online de pe
pagina de Internet ŠKODA Connect. Aceasta poate fi deschisă prin citirea co-
dului QR » fig. 3 sau după introducerea următoarei adrese în browserul web.
http://go.skoda.eu/skoda-connect/connect-manual
11
ŠKODA Connect
Înregistrarea utilizatorului, activarea serviciilor
Informații privind înregistrarea și activarea serviciilor
Fig. 4 Videoclip de prezentare pentru înregistrarea și activarea servicii-
lor
Utilizarea serviciilor online ŠKODA Connect necesită o înregistrare prealabilă a
utilizatorului și a autovehiculului, precum și activarea serviciilor online.
Înregistrarea precum și activarea se realizează în conformitate cu indicațiile
prezentate în paginile următoare.
După introducerea următoarei adrese în browserul web sau prin citirea codului
QR » fig. 4 se pornește un videoclip de prezentare privind înregistrarea și acti-
varea serviciilor.
http://go.skoda.eu/connect-video-en
Puteți apela de asemenea la un partener de service ŠKODA, care vă va informa
și sprijini de-a lungul procesului de înregistrare, activare și de realizare a cone-
xiunii de internet.
Înregistrarea utilizatorului și a autovehiculului în ŠKODA Connect
Portal
Fig. 5 Pornirea ŠKODA Connect Portal
Înainte de începerea înregistrării vă recomandăm să vedeți videoclipul » fig. 4 la
pagina 12.
1. ŠKODA Connect Portal poate fi pornit prin introducerea următoarei
adrese în browserul web sau prin citirea codului QR » fig. 5.
http://go.skoda.eu/connect-portal
2. Selectați țara, precum și limba de comunicare și faceți clic pe „Conti-
nuare“. Se afișează un meniu pentru înregistrare.
3. Faceți clic pe trimiterea la Creare cont nou.
4. Introduceți adresa de e-mail și parola de acces (trebuie să cuprindă cel
puțin opt caractere care să fie o combinație de cifre și de litere mici și
mari).
5. Confirmați parola și faceți clic pe „Continuare“.
6. Deschideți e-mailul dumneavoastră. În e-mailul de confirmare, dați clic
pe linkul care vă permite încheierea înregistrării.
7. Pagina de internet ŠKODA Connect Portal este afișată odată cu confir-
marea verificării adresei de e-mail. Dați clic pe „OK“.
8. Se afișează un meniu pentru înregistrare. Autentificați-vă pe pagina
web ŠKODA Connect Portal.
9. Introduceți datele necesare pentru înregistrare (completați profilul de
utilizator) și faceți clic pe „Continuare“.
10. Introduceți seria de identificare a autovehiculului dumneavoastră și fa-
ceți clic pe „Continuare“.
12
Servicii online
11. Sunt enumerate serviciile disponibile sub formă de listă. Confirmați
acordul cu privire la condiții și termeni și dați clic pe „Continuare“.
12. Pentru activarea serviciilor online în modulul Infotainment se va genera
un cod PIN de înregistrare. Notați-vă acest cod.
Activare în Infotainment
Fig. 6
Activare în Infotainment
Cuplați contactul.
În modulul Infotainment începeți înregistrarea ŠKODA Connect, urmând pașii
de la
1
la
4
.
Introduceți codul PIN de înregistrare, urmând pașii
5
și
6
, și așteptați acti-
varea mesajului
Înregistrarea este încheiată.
(poate dura mai multe minute).
Confirmați mesajul.
13
ŠKODA Connect
Indicaţie
Pentru activare este indispensabilă disponibilitatea unui semnal GPS, precum
și a unei rețele de telefonie mobilă.
La autovehiculele care dispun doar de servicii Infotainment Online, pentru ac-
tivare trebuie să fie disponibil semnalul GPS, iar modulul Infotainment trebuie
să fie conectat la internet.
Se poate afișa prezentarea generală a serviciilor » pagina 14.
Finalizarea activării și înregistrării
Porniți ŠKODA Connect Portal» pagina 12. Dacă sunteți conectat în continua-
re, apăsați pe suprafața tactilă pentru reîncărcarea paginii.
Selectați un partener de service și introduceți datele necesare (fără acest pas
unele servii nu pot fi folosite).
Activați serviciul de planificare a unei vizite la atelier (fără această etapă,
acest serviciu rămâne nefuncțional).
Administrarea serviciilor online
Fig. 7
Afișarea administrării serviciilor
Cuplați contactul.
În Infotainment afișați
administrarea serviciilor ŠKODA Connect , a se vedea
etapele
1
până la
4
.
Afișarea denumirilor și stărilor serviciilor. Apăsați scurt pe suprafața de co-
mandă funcții cu serviciul dorit (de exemplu Care Connect), a se vedea etapa
5
.
Sunt afișate denumirile și stările serviciilor disponibile.
Informații detaliate privind serviciul (de exemplu disponibilitatea licenței).
Atingeți suprafața de comandă funcții .
Dezactivarea/activarea serviciilor. Apăsați scurt pe suprafața de comandă
funcții cu „caseta de bifare“.
14
Servicii online
Prin activarea modului privat se realizează dezactivarea serviciilor
Infotainment Online și Care Connect.
Prin dezactivarea serviciilor Care Connect, autovehiculul nu mai trimite date,
de exemplu informații privind poziția autovehiculului.
Prin dezactivarea serviciilor Infotainment Online nu mai sunt disponibile servi-
ciile pentru extinderea funcțiilor sistemului Infotainment » pagina 19.
Prin activarea modului privat sau prin dezactivarea unui anumit serviciu online,
serviciile apel de urgență, apel de informare și apel de pană rămân în conti-
nuare funcționale.
Indicaţie
Informațiile privind activarea/dezactivarea serviciilor sunt afișate, de aseme-
nea, în contul utilizatorului de pe pagina de Internet ŠKODA Connect Portal
precum și în aplicația ŠKODA Connect.
15
ŠKODA Connect
Starea serviciilor online
Fig. 8
Starea serviciilor online în Info-
tainment
În bara de stare a sistemului Infotainment » fig. 8 sunt afișate informații privind
starea serviciilor online.
Este disponibilă o conexiune de date.
Nu este disponibilă nicio conexiune de date.
Servicii dezactivate Infotainment Online. / Noi actualizări disponibile online.
Mod privat activat. Nu este disponibilă nicio conexiune de date.
Servicii de localizare activate Care Connect. Este disponibilă o conexiune
de date.
Servicii de localizare activate Care Connect. Nu este disponibilă nicio cone-
xiune de date.
A
B
C
D
E
F
16
Servicii online
Apel de urgență
Fig. 9 Tastă de apel de urgență
Acest serviciu realizează în mod automat o conexiune către centrala apeluri-
lor de urgență în cazul unui accident grav, atunci când se declanșează airbagul
sau dispozitivul de pretensionare a centurii de siguranță. Centrala apelurilor
de urgență primește în același timp informații privind accidentul, de exemplu
privind locul sau gravitatea accidentului, numărul pasagerilor cu centura apli-
cată, precum și seria de identificare a autovehiculului (VIN).
În cazul unui accident ușor, sistemul oferă în ecranul Infotainment opțiunea de
a realiza o conexiune către centrala apelurilor de urgență. După confirmarea
mesajului în ecranul Infotainment sau în ecranul panoului de bord se realizează
conexiunea către centrala apelurilor de urgență.
O conexiune către centrala apelurilor de urgență poate fi realizată manual prin
apăsarea tastei
B
» fig. 9, de exemplu atunci când doriți să anunțați un acci-
dent în care nu sunteți direct implicat. După confirmarea mesajului în ecranul
Infotainment sau în ecranul panoului de bord se realizează conexiunea către
centrala apelurilor de urgență.
Starea sistemului este indicată prin aprinderea lămpii de control
A
» fig. 9
după cuplarea contactului.
Verde - sistemul de funcțional.
Roșu - există o defecțiune în sistem.
Indicaţie
Serviciul de apelare de urgență este funcțional și fără înregistrarea utilizatorului
și fără activarea serviciilor.
17
ŠKODA Connect
Servicii Care Connect
Serviciu proactiv
Fig. 10 Taste pentru serviciul Care Connect
Serviciul proactiv vă oferă o privire de ansamblu asupra stării tehnice a auto-
vehiculului dumneavoastră precum și asupra termenului scadent de service.
Dacă este cazul, este posibilă realizarea unei conexiuni către centrala pentru
apelurile de informare sau de urgență.
Taste de apelare pentru serviciul Care Connect » fig. 10
Lampă de control pentru starea sistemului
Crearea conexiunii numărul de apel de informare dacă aveți probleme cu
serviciile online sau pentru informații referitoare la produsele și serviciile
mărcii ŠKODA. Apăsați tasta simbol mențineți
.
Realizarea conexiunii la numărul de apel aferent în caz de pană. Apăsați
tasta simbol mențineți
.
Starea sistemului este indicată prin aprinderea lămpii de control
A
» fig. 10
după cuplarea contactului.
Verde - sistemul de funcțional.
Roșu - există o defecțiune în sistem.
Indicaţie
Disponibilitatea serviciilor descrise se referă întotdeauna la durata de valabilita-
te actuală a contractului. În această perioadă de valabilitate nu sunt posibile
modificări temporare ale conținutului acestor servicii. Informațiile actuale pot
fi consultate pe pagina de Internet ŠKODA Connect » pagina 10.
A
B
C
Acces de la distanță la autovehicul
Fig. 11 Aplicația ŠKODA Connect
Cu serviciul Acces de la distanță la autovehicul aveți acces la câteva funcții
ale autovehiculului prin intermediul ŠKODA Connect Portal sau al aplicației
ŠKODA Connect instalate în telefonul mobil.
De exemplu, sunt incluse următoarele servicii.
Date de deplasare
Starea autovehiculului
Ultima poziție de parcare
Instalați aplicația mobilă ŠKODA Connect.
Citiți codul QR » fig. 11.
Indicaţie
Disponibilitatea serviciilor descrise se referă întotdeauna la durata de valabilita-
te actuală a contractului. În această perioadă de valabilitate nu sunt posibile
modificări temporare ale conținutului acestor servicii. Informațiile actuale pot
fi consultate pe pagina de Internet ŠKODA Connect » pagina 10.
18
Servicii online
1 / 1

SKODA Octavia (2017/05) Manualul proprietarului

Categorie
Telefoane mobile
Tip
Manualul proprietarului
Acest manual este potrivit și pentru