Shimano CJ-NX40 Dealer's Manual

Tip
Dealer's Manual
(Romanian)
DM-SG0003-08
Manual pentru dealeri
Inter-8
Inter-7
Inter-5
Nexus
2
CUPRINS
MODELE ACOPERITE DE ACEST MANUAL PENTRU DEALERI ............................................................. 4
NOTĂ IMPORTANTĂ ............................................................................................................................. 5
ÎN INTERESUL SIGURANŢEI .................................................................................................................. 6
LISTA UNELTELOR DE UTILIZAT .......................................................................................................... 12
MONTAREA ........................................................................................................................................ 14
Montarea pinionului pe butuc .................................................................................................................. 14
Butuc cu 7 viteze, butuc cu 5 viteze ......................................................................................................................................... 14
butuc cu 8 viteze ....................................................................................................................................................................... 14
Montarea articulaţiei casetei pe butuc ..................................................................................................... 15
butuc cu 7 viteze ....................................................................................................................................................................... 15
Butuc cu 8 viteze, butuc cu 5 viteze ......................................................................................................................................... 16
Montarea frânei Inter-M pe butuc ............................................................................................................ 18
Montarea butucului pe cadru .................................................................................................................... 19
Montarea discului de frână........................................................................................................................ 22
Center lock ................................................................................................................................................................................ 22
Cu 5 șuruburi (cu șaibă de siguranţă) ...................................................................................................................................... 23
Montarea manetei ..................................................................................................................................... 24
Dacă este echipat cu un mecanism de comutare .................................................................................................................... 24
Montarea manetei .................................................................................................................................................................... 25
Montarea cablului de schimbător.............................................................................................................. 26
Montarea pe articulaţia casetei ................................................................................................................. 26
Pentru CJ-NX10/CJ-8S20 ............................................................................................................................................................ 26
Pentru CJ-NX40/CJ-8S40 ............................................................................................................................................................ 30
REGLARE ............................................................................................................................................. 36
Reglarea articulaţiei casetei ....................................................................................................................... 36
ÎNTREŢINERE ....................................................................................................................................... 40
Deconectarea cablului de schimbător la demontarea roţii spate de pe cadru ........................................ 40
Pentru CJ-NX10/CJ-8S20 ............................................................................................................................................................ 40
Pentru CJ-NX40/CJ-8S40 ............................................................................................................................................................ 41
Înlocuirea cablului ...................................................................................................................................... 43
Manetă REVOSHIFT ................................................................................................................................................................... 43
Manetă de schimbător RAPIDFIRE Plus .................................................................................................................................... 46
3
Înlocuirea și asamblarea display-ului ......................................................................................................... 47
Demontarea .............................................................................................................................................................................. 47
Montarea .................................................................................................................................................................................. 48
Întreţinerea uleiului ansamblului interior ................................................................................................. 48
MODELE ACOPERITE DE ACEST MANUAL PENTRU DEALERI
4
MODELE ACOPERITE DE ACEST MANUAL PENTRU DEALERI
Acest manual pentru dealeri acoperă următoarele modele.
Piese/serii Inter-8 Inter-7 Inter-5
Butuc cu viteze interne
Frână coaster +
Frână pe disc
SG-C6000-8CD - -
Frână pe disc SG-C6000-8D - -
Frână coaster
SG-C6000-8C
SG-8C31
SG-C3000-7C
SG-7C30
-
Frână Inter-M
SG-C6010-8R
SG-C6000-8R
SG-8R31
SG-8R36
SG-C3000-7R
SG-7R50
SG-5R30
SG-5R35
V-BRAKE
SG-C6010-8V
SG-C6000-8V
SG-8R31-VS
SG-8R36-VS
-
SG-5R30-VS
SG-5R35-VS
Manetă de schimbător
Manetă de schimbător
RAPIDFIRE Plus
- SL-7S50 SL-5S50
Manetă de schimbător
Manetă REVOSHIFT
SL-8S31
SL-8S30
SB-8S20-A
SL-7S31
SL-7S30
SB-C3000-7
SL-5S30
Articulaţia casetei
CJ-8S40
CJ-8S20
CJ-NX40
CJ-NX10
CJ-8S40
CJ-8S20
NOTĂ IMPORTANTĂ
5
NOTĂ IMPORTANTĂ
Acest manual pentru dealeri este destinat în principal mecanicilor de biciclete profesioniști.
Utilizatorii necalificaţi în asamblarea bicicletelor nu trebuie să încerce să monteze pe cont propriu componentele folosind
manualele pentru dealeri.
Dacă există nelămuriri cu privire la orice informaţie din manual, nu se va instala componenta. Se va lua legătura cu magazinul din
care a fost cumpărat produsul sau cu un dealer de biciclete.
Se vor citi toate manualele de instrucţiuni furnizate cu produsul.
Nu se va dezasambla sau modifica produsul în alt mod decât conform informaţiilor din acest manual pentru dealeri.
Toate manualele și documentele tehnice pot fi accesate online la adresa https://si.shimano.com.
Rugăm consumatorii care nu au acces ușor la internet să contacteze un distribuitor SHIMANO sau oricare dintre birourile
SHIMANO pentru a obține o copie tipărită a manualului de utilizare.
Se vor respecta regulile și reglementările în vigoare din ţara, statul sau regiunea de desfășurare a activităţii de dealer.
În interesul siguranţei, acest manual pentru dealeri trebuie citit în întregime înainte de utilizare,
iar instrucţiunile trebuie respectate pentru o utilizare corectă.
Instrucţiunile următoare trebuie respectate cu stricteţe pentru a preveni vătămarea corporală și deteriorarea echipamentului
și obiectelor din jur.
Instrucţiunile sunt clasificate în funcţie de gradul de periculozitate sau de gravitatea daunelor rezultate în urma utilizării
incorecte.
PERICOL
Nerespectarea instrucţiunilor va provoca decesul sau vătămarea gravă.
AVERTISMENT
Nerespectarea instrucţiunilor poate provoca decesul sau vătămarea gravă.
ATENŢIE
Nerespectarea instrucţiunilor poate provoca vătămarea corporală sau deteriorarea echipamentului și obiectelor din jur.
ÎN INTERESUL SIGURANŢEI
6
ÎN INTERESUL SIGURANŢEI
AVERTISMENT
La montarea produsului, se vor respecta instrucţiunile
din manuale.
Se recomandă folosirea exclusivă a pieselor Shimano
originale. În cazul slăbirii sau deteriorării pieselor cum
sunt șuruburile și piuliţele, bicicleta poate ceda brusc,
putând provoca vătămări grave.În plus, în cazul efectuării
incorecte a reglajelor, pot să apară probleme iar bicicleta
poate ceda brusc, putând provoca vătămări grave.
Se vor purta ochelari de protecţie în timpul
lucrărilor de întreţinere, cum ar fi înlocuirea pieselor.
Informaţi utilizatorii cu privire la următoarele:
Este important ca utilizatorul să înţeleagă perfect
funcţionarea sistemului de frânare a bicicletei.
Folosirea incorectă a sistemului de frânare al bicicletei
poate avea ca rezultat pierderea controlului sau
căderea și accidentarea gravă. Dat fiind că fiecare
bicicletă poate reacţiona diferit, este important ca
utilizatorul să se familiarizeze cu tehnica adecvată de
frânare (inclusiv cu apăsarea manetei de frână și cu
controlul bicicletei), precum și cu folosirea bicicletei.
Acest lucru poate fi făcut prin consultarea unui dealer
specializat și a manualului de utilizare a bicicletei,
precum și prin testarea deplasării și frânării.
Manetele de frână sunt echipate cu un mecanism ce
permite comutarea între modul compatibil cu frânele
cantilever, cu frânele roller sau cu frânele V-BRAKE cu
modulator de putere. (Modelul SB-8S20-A/SB-C3000-7
este compatibil cu frâne roller sau cu frâne V-BRAKE
cu modulator de putere. Nu este compatibil cu frâne
cantilever.)
În cazul selectării incorecte a modului, forța de
frânare poate fi excesivă sau insuficientă, existând
pericolul unor accidente grave.
Se va selecta modul corect, conform ilustraţiilor.
Manete de frână cu mecanism de comutare a modului
pot fi asamblate conform ilustraţiilor.
Frâne compatibile:
Frâne cantilever
Frâne roller
1 Mod C·R
C: Mod compatibil cu frâne cantilever
R: Mod compatibil cu frâne roller
Frâne compatibile (pentru SB-8S20-A/SB-C3000-7):
Frâne roller
1 Mod R
R: Mod compatibil cu frâne roller
Frâne compatibile:
Frâne V-BRAKE cu modulator de putere
1 Mod V
V: Mod compatibil cu frâne V-BRAKE cu
modulator de putere
Înainte de utilizarea bicicletei se va verifica dacă roţile
sunt bine fixate. Dacă sunt slăbite, roțile se pot
desprinde de pe bicicletă și pot provoca accidentări
grave.
ÎN INTERESUL SIGURANŢEI
7
Pentru montarea pe bicicletă și întreţinere:
La fixarea braţului frânei pe cadru, se va folosi o clemă
adaptată la dimensiunea barei chainstay, care se va
strânge bine cu șurubul și piuliţa la cuplul specificat.
Se va folosi o piuliţă cu inserţii din nailon (piuliţă
autoblocantă) pentru prinderea clemei. Se recomandă
utilizarea șuruburilor, piuliţelor și clemelor pentru braţ
produse de Shimano.
Dacă piuliţa clemei se desprinde de pe braţul frânei sau
dacă șurubul clemei sau clema braţului frânei se
deteriorează, braţul frânei se poate roti pe distanţorul
de lanţ, smucind ghidonul sau blocând roata bicicletei,
urmată de cădere și de rănirea gravă.
La montarea butucului pe cadru se vor orienta corect
șaibele anti-rotire (stânga-dreapta) și se vor strânge
bine piuliţele butucului la cuplul specificat. Dacă
șaibele anti-rotire sunt montate pe o singură parte sau
dacă piuliţele butucului nu sunt strânse suficient, șaiba
anti-rotire poate să cadă, ceea ce poate provoca rotirea
axului butucului și articulaţiei casetei.În consecinţă,
ghidonul poate fi smucit accidental de cablul de
schimbător, provocând un accident foarte grav.
Disc de frână
Se vor feri degetele de discul de frână în mișcare.
Discul de frână este suficient de ascuţit încât să
cauzeze leziuni grave dacă degetele sunt prinse în
orificiile discului în mișcare.
Etrierele și discul de frână se încălzesc la acţionarea
frânelor; prin urmare, nu se vor atinge cu mâna în
timpul utilizării sau imediat după utilizarea bicicletei,
pentru a evita arsurile.
Se va avea grijă ca pe discul de frână sau pe plăcuţele
de frână să nu ajungă ulei sau unsoare; în caz contrar,
este posibil ca frânele să nu funcţioneze corect.
Dacă pe plăcuţele de frână ajunge ulei sau unsoare,
se va lua legătura cu un dealer sau un reprezentant.
În caz contrar, frânele pot să funcţioneze incorect.
Dacă la frânare se produce zgomot, este posibil ca
plăcuţele de frână să fie uzate excesiv.
După ce se verifică dacă sistemul de frânare s-a răcit
suficient, se verifică dacă ambele plăcuţe sunt mai
groase de 0,5 mm. Ca alternativă, se va lua legătura
cu un dealer sau reprezentant.
1 2 mm
2 0,5 mm
Dacă discul de frână este crăpat sau deformat, se va
înceta imediat folosirea frânelor și se va lua legătura
cu un dealer sau un reprezentant.
Dacă discul de frână se uzează până la grosimea de
1,5 mm sau mai puţin, sau dacă suprafaţa de aluminiu
devine vizibilă, se va înceta imediat folosirea frânelor
și se va lua legătura cu un dealer sau un reprezentant.
Discul de frână se poate rupe, provocând căderea de
pe bicicletă.
Butuc cu frână coaster
La folosirea unei furci spate cu capătul orientat în
spate, se folosește un dispozitiv de reglaj lanţ pentru
a întinde lanţul.
ATENŢIE
Informaţi utilizatorii cu privire la următoarele:
Vitezele trebuie schimbate una câte una. În timpul
schimbării, trebuie redusă forţa de pedalare. Dacă se
forţează maneta de schimbător sau dacă se schim
mai multe viteze în timpul pedalării în forţă, este
posibilă scăparea pedalelor și căderea soldată cu
accidentarea gravă.
Schimbarea mai multor viteze spre o viteză mai ușoară
poate duce și la ieșirea cămășii din maneta de schimbător.
Aceasta nu afectează funcţionarea manetei de schimbător,
deoarece după schimbare cămașa revine în poziţia
iniţială.
ÎN INTERESUL SIGURANŢEI
8
Dacă frâna este aplicată frecvent, zona din jurul
acesteia se poate supraîncălzi. Zona din jurul frânei
nu trebuie atinsă timp de cel puţin 30 de minute după
folosirea bicicletei.
1 Zona din jurul frânei
Specificaţiile frânei coaster
Aplicarea continuă a frânelor în timpul coborârii unor
pante lungi va provoca supraîncălzirea pieselor interne
ale frânei, reducând astfel capacitatea de frânare.
De asemenea, poate provoca reducerea cantităţii de
unsoare din interiorul frânei, conducând la probleme
precum frânarea anormal de bruscă.
Se învârte roata pentru a verifica dacă forţa de frânare
este adecvată.
ÎN INTERESUL SIGURANŢEI
9
OBSERVAŢIE
Informaţi utilizatorii cu privire la următoarele:
Vitezele pot fi schimbate în timpul pedalării ușoare, însă în unele situaţii este posibil ca clicheţii și dinţii din butuc să producă
zgomot.
Butucul cu viteze interne nu este complet etanș. Se va evita utilizarea butucului în medii în care apa ar putea intra în acesta
și nu se va spăla cu jet de înaltă presiune, în caz contrar butucul poate rugini.
Dezasamblarea butucului nu este permisă. Pentru dezasamblare, se va lua legătura cu magazinul din care a fost cumpărat
produsul.
Toate fenomenele următoare au loc datorită structurii mecanismului intern de schimbare a vitezelor și nu reprezin
o defecţiune a componentelor interne.
Fenomen
Numărul
vitezelor
interne
Tipul butucului
Vitezele în care poate
apărea
fenomenul
Pentru frâne coaster
Pentru frâne roller/
V-BRAKE
În pedală se simte un clic în momentul
apăsării și deplasării bicicletei înapoi.
butuc cu
7 viteze
× - Toate vitezele
Se produce zgomot la rotirea pedalei.
butuc cu
7 viteze
× - Toate vitezele
- × Vitezele 2, 3, 4, 5, 6, 7
butuc cu
8 viteze
× -
Toate vitezele, cu excepția
vitezei 1
Se produce zgomot la împingerea
bicicletei în spate.
butuc cu
8 viteze
× × Vitezele 5, 6, 7, 8
Butucul are un mecanism încorporat de
facilitare a schimbării vitezelor; când
acest mecanism funcţionează în timpul
schimbării vitezelor, generează zgomot
și vibraţii.
butuc cu
8 viteze
× × Toate vitezele
În funcţie de viteza selectată, schimbarea
vitezei poate produce senzaţii diferite.
butuc cu
7 viteze
×
× Toate vitezele
butuc cu
8 viteze
×
butuc cu
5 viteze
-
Se produce zgomot atunci când pedala
se oprește în timpul deplasării.
butuc cu
7 viteze
× ×
Toate vitezele
butuc cu
8 viteze
× -
butuc cu
5 viteze
- × Vitezele 4, 5
Produsele nu sunt garantate împotriva uzurii normale și împotriva deteriorării produse de utilizarea normală, respectiv de
învechire.
Specificaţiile frânei coaster
Dacă roţile nu se rotesc ușor, saboţii de frână trebuie înlocuiţi sau unși. Luaţi legătura cu dealerul de la care aţi cumpărat
produsul.
ÎN INTERESUL SIGURANŢEI
10
Pentru montarea pe bicicletă și întreţinere:
Articulaţia casetei trebuie folosită numai cu pinioane
între 16T și 23T.
Este recomandabil ca foaia să fie aleasă conform
următorului raport.
Vitezele 7, 8: aprox. 2,1
viteza 5: aprox. 2,0
Exemplu) Pentru roți de 26 de inci
Faţă 36T 38T 46T
Spate
Vitezele 7, 8 16T 18T 22T
5 viteze 18T 19T 23T
Pentru menținerea produsului în bună stare de
funcționare, se recomandă efectuarea operațiilor de
întreținere, cum ar fi lubrifierea pieselor interne la
aproximativ un an de la prima utilizare (la fiecare
2.000 km dacă bicicleta este folosită foarte frecvent), la
magazinul de la care a fost cumpărat produsul sau un
distribuitor. Dacă bicicleta este utilizată în condiții
adverse, se recomandă o întreținere mai frecventă. De
asemenea, pentru întreținere se recomandă folosirea
unsorii SHIMANO pentru butuci cu viteze interne sau a
unui set de lubrifiere SHIMANO. Dacă nu se folosește
unsoarea SHIMANO sau un set de lubrifiere SHIMANO,
pot să apară probleme, cum ar fi schimbarea incorec
a vitezelor.
Dacă roata se înţepenește și rotirea devine dificilă,
se va lubrifia cu unsoare.
Foile trebuie spălate periodic cu detergent neutru. De
asemenea, lanţul se va curăţa cu un detergent neutru
și se va lubrifia; această metodă este utilă pentru
prelungirea duratei de utilizare a pinioanelor și a
lanţului.
Dacă lanţul sare în mod repetat de pe foi în timpul
utilizării bicicletei, se vor înlocui lanţul și foile.
Specificaţiile frânei coaster
Se vor folosi roţi spiţate 3x sau 4x. Nu se pot folosi roţi
spiţate radial. În caz contrar, spiţele sau roata se pot
deteriora sau se poate produce zgomot la frânare.
Dacă roata se înţepenește și rotirea devine dificilă,
se vor înlocui saboţii de frână sau se va lubrifia cu
unsoare.
Se va folosi doar unsoare specificată pentru saboții
de frână, iar la folosirea unui kit de lubrifiere, se
demontează saboţii de frână pentru ca aceștia să
nu intre în contact cu uleiul.
Produsul real poate să difere faţă de ilustraţie, acest
manual având ca scop principal explicarea procedurilor
de utilizare a produsului.
LISTA UNELTELOR DE UTILIZAT
LISTA UNELTELOR DE UTILIZAT
12
LISTA UNELTELOR DE UTILIZAT
Următoarele unelte sunt necesare în scopul montării, reglării și întreţinerii.
Unealtă Unealtă Unealtă
Cheie hexagonală de 2 mm
Șurubelniţă[nr.1]
Cheie universală
Cheie hexagonală de 3 mm
Șurubelniţă[nr.2]
TL-CJ40(Y70898020)
Cheie hexagonală de 5 mm
TL-LR10
Cheie fixă de 10 mm
Hexalobular[nr.25]
MONTAREA
MONTAREA
14
MONTAREA
Montarea pinionului pe butuc
Butuc cu 7 viteze, butuc cu 5 viteze
1.
Se amplasează capacul de protecţie dreapta pe rola
canelată din dreapta butucului.
Se montează pinionul și se fixează cu siguranţa.
Date tehnice
Pinioane compatibile
Asamblare spre
exterior
Asamblare spre
interior
7 viteze 16T - 23T 18T - 23T
5 viteze 16T - 23T
1 Se va respecta direcţia
(A) Siguranță
(B) Pinion
(C) Viteza 7: Capac de etanșare la praf dreapta C
viteza 5: Capac de protecţie dreapta D
(D) Rolă canelată
butuc cu 8 viteze
Pentru specificația A
1.
Se amplasează capacul de protecţie C pe rola canelată
din dreapta butucului. Se montează pinionul și se
fixează cu siguranţa.
Date tehnice
Pinioane compatibile
Asamblare spre
exterior
Asamblare spre
interior
A 16T - 23T 20T - 23T
1 Se va respecta direcţia
(A) Siguranță
(B) Pinion
(C) Rolă canelată
(D) Capac de etanșare la praf dreapta C
(E) Capac de etanșare la praf dreapta A
OBSERVAŢIE
Dacă se folosește un pinion cu asamblare spre interior cu
maxim 19T sau în cazul specificaţiilor pentru curele de
transmisie, capacul de protecţie A din dreapta va atinge
lanţul sau rola; din acest motiv, trebuie folosită specificația B.
MONTAREA
15
Pentru specificația B
1.
Se amplasează capacul de protecţie dreapta pe rola
canelată din dreapta butucului. Se montează pinionul
și se fixează cu siguranţa.
Date tehnice
Pinioane compatibile
Asamblare spre
exterior
Asamblare spre
interior
B 16T - 23T
1 Se va respecta direcţia
(A) Siguranță
(B) Pinion
(C) Rolă canelată
(D) Capac de protecţie dreapta B
(E) Capac de etanșare la praf dreapta A
OBSERVAŢIE
Dacă pinionul este cu asamblare interioară, are 16T și dinţi
de 3 mm sau este conform cu specificaţiile pentru curele de
transmisie, capacul de protecţie dreapta B trebuie
demontat înainte de utilizare.
Montarea articulaţiei casetei pe butuc
butuc cu 7 viteze
1.
Se montează capacul rolei canelate pe rola canelată
din dreapta butucului. Se rotește apoi rola articulaţiei
casetei în direcţia săgeţii, astfel încât marcajul galben
să fie aliniat cu marcajul galben
; se aliniază apoi
marcajele galbene
de pe articulaţia casetei cu
marcajele galbene
din dreapta butucului.
1 Trebuie să fie aliniate
2 Se montează rola canelată în această poziţie.
(A) Rolă
(B) Articulația casetei
(C) Siguranță
(D) Pinion
MONTAREA
16
2.
Se fixează articulaţia casetei pe butuc folosind inelul de
montare a articulaţiei casetei. La montarea inelului de
montare a articulaţiei casetei, se aliniază marcajul
galben
cu marcajul galben
de pe rola articulaţiei
casetei, apoi se rotește inelul de montare a articulaţiei
casetei cu 45° în sens orar.
1 Se aliniază marcajele galbene
.
2 Se rotește 45°
3 Se fixează suportul articulaţiei casetei.
(A) Inel de montare a articulaţiei casetei
(B) Rolă
Butuc cu 8 viteze, butuc cu 5 viteze
1.
Se montează capacul rolei canelate pe rola canelată
din dreapta butucului.
1 Se va respecta direcţia
2 Se montează rola canelată în această poziţie.
(A) Capac rolă canelată
(B) Rolă canelată
(C) Siguranță
(D) Pinion
MONTAREA
17
2.
Se rotește rola articulaţiei casetei în direcţia săgeţii din
ilustraţie pentru a alinia marcajele roșii
de pe rolă și de
pe suport; apoi, cu articulaţia casetei în această poziţie,
se montează cu marcajele roșii
de pe articulaţia casetei
aliniate cu marcajele
roșii din partea dreaptă a
butucului.
1 Trebuie să fie aliniate
2 Se aliniază marcajele roșii
3 Latura dreaptă a butucului
(A) Articulația casetei
(B) Rolă
(C) Suport
3.
Se fixează articulaţia casetei pe butuc folosind inelul
de montare a articulaţiei casetei. La montarea inelului
de montare a articulaţiei casetei, se aliniază marcajul
galben
cu marcajul galben
de pe rola articulaţiei
casetei, apoi se rotește inelul de montare a articulaţiei
casetei cu 45° în sens orar.
1 Se aliniază marcajele galbene
.
2 Se rotește 45°
3 Se fixează suportul articulaţiei casetei.
(A) Inel de montare a articulaţiei casetei
(B) Rolă
MONTAREA
18
Montarea frânei Inter-M pe butuc
1.
Se cuplează canelurile butucului în canelurile frânei
Inter-M, apoi se strânge provizoriu piuliţa de fixare
a frânei.
1 Se aliniază canelurile
(A) Frână Inter-M
(B) Butuc
MONTAREA
19
Montarea butucului pe cadru
1.
Se montează lanţul pe pinion, apoi se introduce axul
butucului în ureche.
(A) Ax butuc
(B) Ureche schimbător
2.
Se amplasează șaibele anti-rotire în dreapta și în stânga
axului butucului. În această etapă se rotește articulaţia
casetei astfel încât proeminenţele șaibelor anti-rotire să
intre în canelurile urechilor și se aliniază articulaţia astfel
încât să fie aproape paralelă cu chainstay-ul.
(A) Șaibă anti-rotire (pentru latura stângă)
(B) Canelura urechii
(C) Articulația casetei
(D) Chainstay
(E) Șaibă anti-rotire (pentru latura dreaptă)
OBSERVAŢIE
La montarea pe axul butucului a pieselor cum ar fi
suporturile pentru apărătoare de noroi, se va respecta
ordinea din ilustraţia de mai jos.
(A) Șaibă anti-rotire
(B) Suport pentru aripă
(C) Suport pentru portbagaj
(D) Șaibă
(E) Piuliță cu capac
MONTAREA
20
SFATURI TEHNICE
Se va folosi o șaibă anti-rotire adaptată la forma urechii.
Șaibele anti-rotire din dreapta sunt diferite de cele din
stânga.
Ureche
Șaibă anti-rotire
Marcaj/Culoare
Dimensiune
Pentru
dreapta
Pentru
stânga
Standard
5R/Galben 5L/Maro
θ≤
20
°
7R/Negru 7L/Gri 20
°≤θ≤
38
°
Inverse 6R/Argintiu
6L/Alb
θ
=0
°
Inversă
(Apărătoare
completă
pentru lanţ)
5R/Galben 5L/Maro
θ
=0
°
Verticale 8R/Albastru
8L/Verde
θ
=60
°
- 90
°
Observaţie: Modelul vertical nu include specificaţiile
coaster.
1 Marcaj
Proeminenţa trebuie să fie orientată spre ureche.
Se montează șaiba anti-rotire astfel încât proeminenţa
să se fixeze în canelura urechii în faţa și în spatele axului
butucului.
Pentru specificaţii frână Inter-M
Se atașează braţul frânei Inter-M pe chainstay folosind
clema braţului frânei.
Se fixează apoi temporar șurubul și piuliţa clemei
strângându-le ușor.
Dacă piuliţele butucului au capul bombat, se folosește
un cadru cu urechi de cel puţin 7 mm grosime.
Se verifică dacă frâna este bine fixată pe butuc prin
intermediul șaibei de fixare a frânei.
(A) Șaibă de fixare frână (se introduce manual)
(B) Piulița clemei
(C) Clema brațului
(D) Șurubul clemei (M6 × 16 mm)
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48
  • Page 49 49
  • Page 50 50

Shimano CJ-NX40 Dealer's Manual

Tip
Dealer's Manual