Shimano BR-M315 Manual de utilizare

Tip
Manual de utilizare

Acest manual este potrivit și pentru

Manetă de schimbare a
vitezelor/
frână hidraulică pe disc
NOTĂ IMPORTANTĂ
Pentru informaţii despre montarea, reglarea și înlocuirea produselor
care nu se regăsesc în acest manual de utilizare, se va lua legătura cu
magazinul de la care a fost cumpărat produsul sau cu un distribuitor.
Manualul pentru dealeri, destinat mecanicilor de biciclete profesioniști
și experimentați, este disponibil pe site-ul nostru web
(https://si.shimano.com).
În interesul siguranţei, acest „manual de utilizare”
trebuie citit în întregime înainte de utilizare, trebuie
respectat pentru o utilizare corectă și trebuie
depozitat în așa fel încât să poată fi consultat
oricând.
Instrucțiunile următoare trebuie respectate în fiecare moment, pentru a
preveni vătămarea corporală și deteriorarea echipamentului și a obiectelor
din jur. Instrucțiunile sunt clasificate în funcție de gradul pericolului sau
de gravitatea deteriorărilor posibil rezultate în urma utilizării incorecte.
PERICOL
Nerespectarea instrucțiunilor va provoca
decesul sau vătămarea gravă.
AVERTISMENT
Nerespectarea instrucțiunilor poate
provoca decesul sau vătămarea gravă.
ATENȚIE
Nerespectarea instrucțiunilor poate
provoca vătămarea corporală sau
deteriorarea fizică a echipamentului și a
obiectelor din jur.
Informații importante privind siguranța
AVERTISMENT
Fiecare bicicletă poate reacţiona diferit, în funcție de model, fiind
important ca utilizatorul să se familiarizeze cu tehnica adecvată de
frânare (inclusiv cu presiunea manetei de frână şi cu caracteristicile de
control al bicicletei) și cu modul de utilizare a bicicletei. Folosirea
inadecvată a sistemului de frânare al bicicletei poate avea ca rezultat
pierderea controlului, căderea şi rănirea gravă.
Se interzice dezasamblarea sau modificarea produsului. În caz contrar,
este posibil ca produsul să nu funcționeze corect, iar dvs. să cădeți și să
suferiți răni grave.
Acest sistem de frânare hidraulic are caracteristici de frânare diferite de
cele ale modelului cu frână pe jantă, prezentând o forță de frânare
relativ ridicată la începutul frânării (mai mare decât cea de la modelul
cu frână pe jantă); familiarizați-vă suficient cu caracteristicile sistemului
de frânare înainte de a-l utiliza. În cazul folosirii bicicletei fără a fi
suficient de familiarizat cu caracteristicile sistemului de frânare există
pericolul de cădere, urmată de accidentarea gravă sau deces.
Cicliștii trebuie să se obișnuiască cu performanțele ridicate ale acestei
frâne înainte de utilizarea bicicletei. Discurile de frână de 203 mm și de
180 mm asigură o forță de frânare mai puternică decât discurile de
frână de 160 mm. În cazul folosirii bicicletei fără a fi suficient de
familiarizat cu caracteristicile sistemului de frânare există pericolul de
cădere, urmată de accidentarea gravă sau deces.
Se va avea grijă să nu se atingă cu degetele discul
de frână în mișcare. Discul de frână este suficient de
ascuțit încât să cauzeze leziuni grave dacă degetele
persoanei care efectuează lucrarea sunt prinse în
deschiderile acestuia.
A nu se atinge etrierele sau discul de frână în timpul deplasării sau
imediat după ce utilizați bicicleta. Etrierele și rotorul discului de frână
vor deveni calde când sunt acționate frânele, și dacă le atingeți, ați
putea să vă ardeți.
Plăcuțele de frână și discul de frână nu trebuie să intre în contact cu
uleiul sau cu vaselina. Dacă vă deplasați cu bicicleta când discul de frână
și plăcuțele de frână sunt contaminate cu ulei sau vaselină, este posibil
ca frânele să nu se mai acționeze și să provocați vătămări grave în urma
căderii sau coliziunilor.
Verificați grosimea plăcuțelor de frână și nu le utilizați dacă au o
grosime de 0,5 mm sau mai puțin. În caz contrar, este posibil ca frânele
să nu se mai acționeze și să provocați vătămări grave.
2 mm 0,5 mm
Nu utilizați discul de frână dacă este crăpat sau deformat. Discul de
frână poate ceda și poate provoca vătămări grave cauzate de căderea
de pe bicicletă. Înlocuiți discul de frână cu unul nou.
Nu utilizați discul de frână dacă grosimea acestuia este de 1,5 mm sau
mai puțin. De asemenea, nu îl utilizați nici dacă suprafața de aluminiu
devine vizibilă. Discul de frână poate ceda și poate provoca vătămări
grave cauzate de căderea de pe bicicletă. Înlocuiți discul de frână cu
unul nou.
Nu acționați continuu frânele. În caz contrar, cursa manetei de frână
poate crește brusc, fiind posibil ca frânele să nu se mai acționeze și să
provocați vătămări grave.
Nu utilizați frânele când apar scurgeri de lichid. În caz contrar, este
posibil ca frânele să nu se mai acționeze și să provocați vătămări grave.
Nu acționați prea puternic frâna față. Dacă procedați astfel, roata față
se poate bloca, iar bicicleta se poate răsturna în faţă, provocând rănirea
gravă.
Deoarece distanța de frânare necesară va fi mai mare pe vreme umedă,
reduceți viteza și acționați frânele din timp și fără a le brusca. Există
pericol de cădere sau coliziune și rănire gravă.
Dacă drumul este umed, anvelopele pot pierde aderența; pentru a evita
acest lucru, se va reduce viteza și se va frâna ușor, din timp. În caz de
pierdere a aderenței, există pericol de cădere și rănire gravă.
ATENŢIE
Atenţionări privind uleiul mineral original SHIMANO
Utilizați protecții adecvate pentru ochi în timpul manevrării și evitați
contactul cu ochii. În cazul contactului cu ochii, se va clăti zona afectată
cu apă curată și se va solicita imediat asistență medicală. Contactul cu
ochii poate provoca iritaţii.
Se vor purta mănuşi de protecţie. În cazul contactului cu pielea, se va
spăla bine zona afectată cu apă și săpun. Contactul cu pielea poate
provoca iritații și disconfort.
Se vor acoperi nasul şi gura cu o mască de gaze şi se va lucra într-o zonă
bine aerisită. Inhalarea vaporilor de ulei mineral poate provoca greață.
În cazul inhalării vaporilor de ulei mineral, persoana afectată va fi
scoasă la aer curat. Înveliți-o cu o pătură. Victima va fi stabilizată și
ținută la cald. Se va solicita asistență medicală imediat.
Perioadă de rodaj
Discurile de frână au o perioadă de rodaj, iar forța de frânare crește
treptat în perioada de rodaj. Se pot produce accidente sau căzături dacă
se pierde controlul asupra bicicletei, rezultând potențiale răni grave.
(Același fenomen are loc și după înlocuirea plăcuțelor sau a discului de
frână.)
Observație
Pentru a preveni zgomotul și a asigura performanțe optime, efectuați
procedura de rodaj după ce înlocuiți plăcuțele de frână sau discul de
frână.
Pedalierul trebuie rotit în timp ce se acţionează comutatorul de
schimbare a vitezelor.
Nu utilizați diluanți sau solvenți agresivi pentru curățarea produselor.
Acești solvenți pot să deterioreze suprafața.
După demontarea roții bicicletei, se recomandă montarea distanțierelor
între plăcuțe. Când se demontează roata, nu se va apăsa maneta de
frână. În cazul în care maneta de frână este apăsată fără ca distanţierele
de plăcuţă să fie montate, pistoanele vor ieşi în afară mai mult decât
este normal. În acest caz, luați legătura cu magazinul de la care a fost
cumpărat produsul.
Curățarea și întreținerea sistemului de frânare se face cu apă cu săpun și
cu o cârpă uscată. Nu se vor folosi substanțe pentru curățat frâna sau
soluții de atenuare a zgomotului disponibile în comerț, întrucât acestea
pot provoca deteriorarea pieselor cum sunt garniturile.
Produsele nu sunt garantate împotriva uzurii normale şi împotriva
deteriorării produse de utilizarea normală, respectiv de învechire.
Inspecții regulate înainte de utilizarea
bicicletei
Înainte de utilizarea bicicletei, se vor verifica elementele următoare. Dacă
există probleme, se va lua legătura cu magazinul de la care a fost
cumpărat produsul sau un distribuitor.
Există semne de scurgeri de ulei de frână?
Frânele faţă şi spate funcţionează corect?
Plăcuțele de frână au atins o grosime de 0,5 mm sau mai mult?
Discul de frână este crăpat sau deformat?
Vitezele sunt schimbate corect?
Manetele sunt fixate corect pe ghidon?
Apar zgomote anormale în timpul funcţionării?
Denumirile componentelor
Manetă de frână Manetă de frână
Disc de frână
Plăcuţă de frână
Manetă BManetă B
Manetă AManetă A
Etrier
Mod de utilizare
Schimbarea vitezelor
Brațele pedaliere trebuie rotite în timpul acționării manetei de
schimbător.
Față
Maneta A: Schimbare în sus (pedalarea devine mai grea)
Maneta B: Schimbare în jos (pedalarea devine mai ușoară)
* La anumite modele, vitezele pot fi schimbate prin împingerea sau
tragerea manetei.
Spate
Maneta A: Schimbare în jos (pedalarea devine mai ușoară)
(2)
(3)
(1)
(2)
(2)
(3)
(3)
(1)
(1)
Maneta B: Schimbare în sus (pedalarea devine mai grea)
* La anumite modele, vitezele pot fi schimbate prin împingerea sau
tragerea manetei.
Acționarea frânelor
Acest produs are o funcție de reglare a distanței manetei.
Dacă manetele de frână par prea îndepărtate și nu puteți ajunge la ele,
contactați magazinul de la care a fost cumpărat produsul sau un
distribuitor.
Modul de efectuare a rodajului
Pentru a optimiza performanțele plăcuțelor de frână și a discului de frână,
efectuați procedura de rodaj conform explicațiilor din etapele următoare:
1. Utilizați-vă bicicleta pe teren plan și sigur, fără obstacole, și accelerați
până ce atingeți o viteză moderată.
2. Acționați maneta de frână până ce încetiniți până la viteza de mers pe
jos.
Utilizați o singură manetă de frână o dată. Aveți grijă când efectuați
UM-8AF0A-004
Manual de utilizare
această procedură. Acționați întotdeauna maneta de frână cu
moderație, mai ales când rodați frâna frontală.
3. Repetați pașii 1 și 2 de cel puțin 20 de ori pentru frânele de pe față și
spate.
În timp ce repetați procesul, forța de frânare va crește.
Rețineți: în scopul îmbunătățirii produsului, specificațiile pot fi modificate fără notificare.
(Romanian)
  • Page 1 1
  • Page 2 2

Shimano BR-M315 Manual de utilizare

Tip
Manual de utilizare
Acest manual este potrivit și pentru