ÎN INTERESUL SIGURANŢEI
6
•
Atunci când bicicleta este întoarsă invers sau așezată pe o parte, sistemul de frânare poate prezenta câteva bule de aer în rezervor, care rămân acolo
atunci când se montează la loc șurubul de aerisire sau care se acumulează în diverse părţi ale sistemului de frânare atunci când acesta este utilizat
pentru perioade lungi de timp. Sistemul de frânare pe disc nu este proiectat săfuncţioneze în poziţie răsturnată. Dacă bicicleta este ţinută în poziţie
răsturnată sau culcată, bulele de aer din rezervor se pot deplasa în direcţia etrierelor; dacă bicicleta este folosită în această stare, există pericolul ca
frânele să nu funcţioneze, provocând accidente grave. Dacă bicicleta a fost răsturnată sau culcată, se va acţiona de câteva ori maneta de frână, pentru
a verifica funcţionarea normală a frânelor înainte de folosirea bicicletei. Dacă frânele nu funcţionează normal, trebuie reglate conform procedurii
următoare.
Dacă frâna nu funcţionează corect (este moale) la apăsarea manetei
Se orientează maneta de frână într-o poziţie paralelă cu solul, apoi se apasă ușor de mai multe ori și se așteaptă revenirea bulelor de aer în
rezervor. Se recomandă să se scoată apoi capacul rezervorului și să se umple rezervorul cu ulei mineral până la dispariţia bulelor.
Dacă frânele sunt în continuare moi, se aerisește sistemul de frânare (consultaţi „Completarea cu ulei mineral original Shimano și aerisirea”).
•
Dacă maneta quick release a butucului se află pe aceeași parte cu discul de frână, este posibil să îl atingă, ceea ce este periculos; se verifică dacă cele
două componente nu se ating.
•
Sistemele de frână pe disc Shimano nu sunt compatibile cu bicicletele tandem. Deoarece bicicletele tandem sunt mai grele, solicitarea sistemului de
frânare crește. Dacă frânele hidraulice pe disc sunt folosite pe biciclete tandem, uleiul se va supraîncălzi, putând provoca blocarea datorită vaporilor
sau ruperea furtunurilor de frână, urmată de defectarea frânelor.
SM-RTAD05 Adaptor pentru disc de frână
•
Poate fi folosit la montarea discurilor de frână cu diametrul de până la Ø203 mm. Dacă este folosit pentru discuri de frână cu diametru mai mare, forţa
de frânare poate deteriora adaptorul.
Furtun de frână
•
După montarea furtunului de frână, adăugarea de ulei mineral original Shimano și aerisire, se apasă din nou de câteva ori maneta pentru a verifica
dacă frâna funcţionează normal și dacă nu există scurgeri de lichid din furtun sau din sistem.
•
Inserţia de conectare este destinată numai acestui furtun de frână. Se va folosi o inserţie de conectare corectă, conform tabelului următor. Utilizarea
unei inserţii de conectare incompatibile cu furtunul de frână poate provoca scurgeri.
Nr. model Lungime Culoare
SM-BH90 11,2mm Argintiu
SM-BH59/80 13,2mm Auriu
YM-BH81 13,2mm Argintiu
•
La montarea furtunului nu se vor refolosi oliva sau inserţia de conectare. Dacă este
deteriorată sau refolosită, este posibil ca oliva sau inserţia de conectare să nu permită
fixarea corectă a furtunului, putând provoca deconectarea acestuia de la etrier sau de la
maneta de frână.
Dacă furtunul se deconectează, frâna nu va mai funcţiona.
Inserţie de conectare
Furtun
Șurub de conectare
Olivă
Capăt tăiat
•
Se taie furtunul de frână astfel încât capătul tăiat să fie perpendicular pe axa longitudinală
a furtunului. Dacă furtunul de frână este tăiat oblic, pot avea loc scurgeri.
90°