Oleo-Mac BC 240 S Manualul proprietarului

Tip
Manualul proprietarului

Acest manual este potrivit și pentru

BC 22 - BC 24
(21.7 cm
3
) Euro 1* -
BC 220 - BC 240
(21.7 cm
3
) Euro 2
*
RO - Model nedisponibil pe piaa UE
MANUAL DE UTILIZARE ŞI ÎNTREŢINERE
RO
7
TRADUCEREA INSTRUCŢIUNILOR ORIGINALE
INTRODUCERE
Pentru o utilizare corectă a mainii i pentru a
evita accidentele, nu începei lucrul fără a citi în
prealabil acest manual, cu cea mai mare atenie.
În acest manual vei găsi explicaii privind
funcionarea diferitelor componente i
instruciuni privind verificările necesare i
întreinerea.
N.B. Descrierile şi ilustraţiile din acest manual
nu îl angajează cu nimic pe producător. Firma
îşi rezervă dreptul de a aduce eventuale
modificări, fără a-şi lua angajamentul de a
actualiza de fiecare dată acest manual.
În afara instruciunilor referitoare la utilizare i
întreinere, acest manual conine i informaii
cărora trebuie să li se acorde o atenie specială.
Aceste informaii sunt marcate cu simbolurile
descrise în continuare:
ATENŢIE: când există riscul de accidente sau de
leziuni personale, inclusiv mortale, sau riscul de
a se aduce pagube grave bunurilor.
AVERTIZARE: când există riscul de a se aduce
pagube aparatului sau componentelor acestuia.
ATENŢIE
PERICOL DE DIMINUARE A AUZULUI
ÎN CONDIII NORMALE DE UTILIZARE,
ACEST APARAT POATE FACE CA
OPERATORUL SĂ FIE SUPUS UNUI NIVEL
DE EXPUNERE PERSONALĂ ZILNICĂ LA
ZGOMOT EGALĂ CU SAU MAI MARE DE
85 dB (A).
CUPRINS
1. NORME DE SIGURANŢĂ (conine
normele referitoare la utilizarea în
sigurană a mainii)
7
2. EXPLICAREA SIMBOLURILOR ŞI A
AVERTIZĂRILOR REFERITOARE LA
SIGURANŢĂ (explică în ce mod poate
fi identificată maina i care este
semnificaia simbolurilor)
9
3. COMPONENTELE PRINCIPALE
(explică unde sunt plasate elementele
principale care compun maina)
9
4. ASAMBLAREA (explică modul în care
trebuie îndepărtat ambalajul i modul
de montare a elementelor detaate)
9
5. PORNIREA 11
6. OPRIREA MOTORULUI 14
7. UTILIZAREA MAŞINII 14
8. TRANSPORTUL 17
9. ÎNTREŢINEREA (conine toate
informaiile pentru a menine maina
eficientă)
18
10. DEPOZITAREA 21
11. PROTECŢIA MEDIULUI
ÎNCONJURĂTOR (Oferă câteva
recomandări privind utilizarea mainii
astfel încât să se protejeze mediul
înconjurător)
21
12. DATE TEHNICE (Rezumă
caracteristicile principale ale mainii)
22
13. DECLARAŢIE DE CONFORMITATE 25
14. CERTIFICAT DE GARANŢIE (Rezumă
condiiile de garanie)
25
15. GHID PENTRU REZOLVAREA
PROBLEMELOR (Vă ajută să rezolvai
rapid unele eventuale probleme de
utilizare)
26
1. NORME DE SIGURANŢĂ
ATENŢIE
- Maşina, dacă este utilizată corect, este un
instrument de lucru rapid, comod şi
eficient; dacă este utilizată în mod incorect
sau fără a se lua măsurile de precauţie
necesare, poate deveni un instrument
periculos. Pentru ca munca dv. să fie
întotdeauna plăcută şi sigură, respectaţi cu
stricteţe normele de siguranţă indicate mai
jos şi în restul manualului.
- Expunerea la vibrațiile produse de
utilizarea îndelungată a instrumentelor de
lucru acționate de motoare cu ardere
internă poate cauza leziuni ale vaselor
sangvine sau ale nervilor degetelor, ai
mâinilor și ai încheieturilor mâinilor la
persoanele care prezintă tulburări ale
circulației sangvine sau umflături
anormale. Utilizarea prelungită în condiţii
8
de temperatură scăzută a fost asociată cu
leziuni ale vaselor sangvine la persoanele
sănătoase. Dacă se manifestă simptome
precum insensibilitate, durere, modificări
ale culorii sau consistenţei pielii sau
pierderea simţului tactil la degete, mâini şi
încheieturile mâinilor, întrerupeţi
utilizarea acestui instrument şi consultaţi
un medic.
- Sistemul de pornire al aparatului dv.
produce un câmp electromagnetic de
intensitate foarte joasă. Acest câmp poate
interfera cu unele pacemakere. Pentru a
reduce riscul de leziuni grave sau mortale,
persoanele cu pacemaker trebuie să-şi
consulte medicul şi pe producătorul
pacemakerului înainte de a utiliza acest
aparat.
ATENŢIE! – Regulamentele naionale pot
limita utilizarea aparatului.
1 - Nu utilizai aparatul înainte de a fi instruii
în mod special în legătură cu folosirea
acestuia. Operatorul care folosete aparatul
pentru prima oară trebuie să se
pregătească făcând exerciii înainte de a-l
folosi pe teren.
2 - Aparatul trebuie utilizat numai de
persoane adulte, cu o bună condiie fizică
i care cunosc instruciunile de utilizare.
3 - Nu folosii motocoasa dacă suntei obosii
sau sub efectul alcoolului, al drogurilor sau
al medicamentelor.
4 - Purtai îmbrăcăminte adecvată i
echipament de sigurană precum cizme,
pantaloni rezisteni, mănui, ochelari de
protecie, antifoane i cască de protecie.
Folosii haine mulate pe corp, dar comode.
5 - Nu permitei copiilor să folosească
motocoasa.
6 - Nu permitei altor persoane să se apropie
la mai puin de 15 metri în timpul utilizării
motocoasei.
7 - Înainte să folosii motocoasa, verificai ca
urubul de fixare a discului să fie bine
strâns.
8 - Motocoasa trebuie să fie echipată cu
accesoriile de tăiere recomandate de
producător (v. pag. 23).
9 - Nu folosii motocoasa fără elementul de
protecie al discului sau al capului de tăiere.
10 - Înainte de a porni motorul, verificai ca
discul să se rotească liber i să nu fie în
contact cu corpuri străine.
11 - În timpul lucrului controlai frecvent discul,
oprind motorul. Înlocuii discul imediat ce
apar suri sau crăpături.
12 - Utilizai aparatul doar în locuri bine aerisite,
nu-l utilizai într-un mediu cu atmosferă
explozivă, inflamabilă sau în încăperi
închise.
13 - Când motorul este pornit, nu efectuai
nicio operaie de întreinere i nu atingei
discul.
14 - Este interzis să se aplice pe priza de putere
a aparatului dispozitive diferite de cele
furnizate de producător.
15 - Nu lucrai cu un aparat defect, prost
reparat, prost montat sau modificat în mod
arbitrar. Nu scoatei, nu deteriorai i nu
facei inutilizabil niciun dispozitiv de
sigurană. Utilizai numai dispozitivele de
tăiere indicate în tabel.
16 - Păstrai toate etichetele cu semnele de
pericol i de sigurană în condiii perfecte.
În cazul în care sunt deteriorate, înlocuii-le
imediat. (Fig. 25).
17 - Nu folosii aparatul pentru utilizări diferite
de cele indicate în manual (vezi pag. 14).
18 - Nu părăsii aparatul cu motorul pornit.
19 - Nu pornii motorul fără ca braul să fie
montat.
20 - Controlai zilnic motocoasa pentru a vă
asigura că toate dispozitivele, atât cele de
sigurană, cât i celelalte, sunt în stare de
funcionare.
21 - Nu efectuai operaiuni sau reparaii
diferite de cele de întreinere normală.
Adresai-vă atelierelor autorizate.
22 - În cazul în care aparatul trebuie casat, nu-l
abandonai la întâmplare, ci predai-l
dealerului, care se va ocupa de eliminarea
sa corectă.
23 - Predai sau împrumutai motocoasa numai
unor utilizatori bine pregătii, care cunosc
9
modul de funcionare i utilizarea corectă a
aparatului. Predai, de asemenea, i
Manualul cu instruciunile de folosire, care
trebuie citit înainte de a începe lucrul.
24 - Adresai-vă întotdeauna Dealerului pentru
orice lămurire sau pentru o interveie
prioritară.
25 - Păstrai cu grijă acest Manual i consultai-l
înainte de fiecare utilizare a aparatului.
ATENŢIE
- Nu utilizaţi niciodată un aparat ale cărui
dispozitive de siguranţă sunt defecte.
Dispozitivele de siguranţă ale aparatului
trebuie să fie supuse verificărilor şi
întreţinerii pe baza informaţiilor furnizate
în această secţiune. Dacă maşina nu este
găsită corespunzătoare în urma
verificărilor, adresaţi-vă unui Centru de
Asistenţă Autorizat pentru reparaţii.
- Orice utilizare a maşinii care nu este
prevăzută în mod expres în manual trebuie
să fie considerată o utilizare improprie şi,
prin urmare, constituie o sursă de pericole
pentru persoane şi bunuri.
2. EXPLICAREA SIMBOLURILOR ŞI A
AVERTIZĂRILOR REFERITOARE LA
SIGURANŢĂ (Fig. 25)
1 - Citii manualul de utilizare i întreinere înainte
de a folosi acest aparat.
2 - Punei-vă cască, ochelari i căti de protecie.
3 - Purtai încălăminte i mănui de protecie
când folosii discuri metalice sau de plastic.
4 - Avei grijă la obiectele aruncate.
5 - Nu lăsai alte persoane să se apropie la mai
puin de 15 m.
6 - Este interzisă utilizarea motocoasei cu discul
pentru lemn.
7 - Avei grijă mai ales la fenomenul de recul. Ar
putea fi periculos.
8 - La aparatele cu arbore de transmisie curbat
nu este posibil să se monteze nici un fel de
disc, ci doar capete cu r de nailon.
9 - Tipul de aparat: MOTOCOASĂ
10 - Nivel de putere acustică garantat
11 - Marcaj CE de conformitate
12 - Numărul de serie
13 - Anul fabricaiei
14 - Viteză maximă a arborelui de ieire
(număr de rotaii pe minut)
3. COMPONENTELE PRINCIPALE (Fig. 1)
4 - Hamurile
5 - Conic de viteze
6 - Capac curbat de protecie
7 - Cap cu fire de nailon
8 - Buon rezervor carburant
9 - Pompa de combustibil
10 - uruburi reglare carburator
11 - Protecie eapament
12 - Bujie
13 - Filtru aer
14 - Mâner de pornire
15 - Buton comandă starter
16 - Buton blocare accelerator
17 - Buton STOP
18 - Buton accelerator
19 - Prindere hamuri
20 - Mâner
21 - Tub de transmisie
22 - Racord de conectare accesorii BC 240 D
4. ASAMBLAREA
MONTAREA CAPULUI CU FIRE DE NAILON
(Fig. 8)
Introducei flana superioară (F). Introducei
tija pentru fixarea capului (H) în orificiul
corespunzător (L) i înurubai în sens antiorar
capul (N) numai cu mâna.
MONTAREA MÂNERULUI (Fig. 2)
Montai mânerul pe tubul de transmisie i fixai-l
cu uruburi (A). Poziia mânerului poate fi regla
în funcie de necesităile operatorului.
MONTAREA BARIEREI DE SIGURANŢĂ (Fig. 9A)
Când se folosete discul în loc de capul cu fire de
nailon, trebuie să se monteze “bariera de
sigurană. Fixai bariera (A) sub punctul de
prindere (C) al mânerului (20B, Fig. 1) cu ajutorul
uruburilor (B), având grijă să verificai ca “bariera
de sigurană să se afle pe partea stângă a
motocoasei.
10
Montarea ghidonului
BC 220 T (Fig. 4)
- Poziionai ghidonul (A) în cuplajul inferior (B1).
AVERTIZARE: Ghidonul (A) trebuie să e xat
pe cuplajul (B) între cele două marcaje (C)
indicate pe ghidon.
- Poziionai cuplajul superior (B2) i strângei cele
4 uruburi (D), fără a le înuruba până la capăt.
- Aliniai ghidonul în unghi drept faă de tubul
de transmisie.
- Strângei uruburile (D) foarte bine.
BC 240 T (ghidon orientabil) (Fig. 5)
- Slăbii urubul uture (E) i deurubai până
când ghidonul (F) poate  rotit în sens antiorar.
- Rotii ghidonul (F) cu 90° i apoi rotii mânerele
în sus.
- Strângei urubul uture (E) foarte bine.
Poziţia de depozitare sau de transport (BC
240 T)
- Efectuai operaiile de mai sus în ordine inversă
pentru a roti mânerele în sus i a roti ghidonul
în sens orar.
Montarea mânerelor de comandă (BC 220 T –
BC 240 T) (Fig. 6)
- Slăbii urubul (G). Piulia (H) rămâne în mânerul
de comandă (L).
- Împingei mânerul de comandă (L) (acceleratorul
M trebuie să e îndreptat spre cuplul conic) pe
ghidonul (N), astfel încât oriciile (P) să e
aliniate.
- Introducei urubul (G) i strângei foarte bine.
MONTAREA ELEMENTELOR DE PROTECŢIE
(Fig. 7)
- Introducei cei doi pivoi (E) ai capacului de
protecie în orificiile (F).
- Fixai capacul de protecie (A) la tubul de
transmisie, cu ajutorul uruburilor (B),
într-o poziie care să vă permită să lucrai în
sigurană.
Notă: folosiţi elementul de protecţie (C)
numai cu capul cu fire de nailon. Elementul
de protecţie (C) trebuie să fie fixat cu şurubul
(D) de capacul de protecţie (A).
MONTAREA DISCULUI (Fig. 9)
Deurubai în sens orar urubul (A); scoatei
rondela (B), cupa (D) i flana inferioară (E).
Montai discul (R) pe flana superioară (F),
asigurându-vă că sensul de rotaie este cel
corect.
Montai flana inferioară (E), cupa (D), rondela
(B) i înurubai urubul (A) în sens antiorar.
Introducei tija din dotare în orificiul
corespunzător (L) pentru a bloca discul i a
permite strângerea urubului (A, Fig. 2) la 2,5
kgm (25 Nm).
ATENŢIE – Colierul (vezi săgeile C, Fig. 9)
trebuie să e poziionat în oriciul de montare
al discului.
ATENŢIE! – Nu este prevăzută utilizarea
acestor motounelte cu discul pentru lemn (22-
60-80 de dini) i cu capacul corespunzător de
protecie din metal.
ATENŢIE: Asiguraţi-vă că toate
componentele motocoasei sunt bine fixate,
iar şuruburile sunt strânse.
MONTAREA ŞI DEMONTAREA ACCESORIILOR
BC 240 D (FIG. 5A)
Montarea:
Slăbii articulaia (E) rotind mânerul (C) în sens
antiorar;
Aliniai proeminena de pe accesoriu (B) cu
canelura (A) de pe articulaia (E);
Introducei tubul accesoriului (D) în articulaia
(E) până la linia punctată (F);
N.B. Pentru a facilita operaia, rotii unealta
de tăiere a accesoriului pentru a angrena
arborele de transmisie cu îmbinarea. Vericai
ca articulaia să nu e murdară;
Strângei bine mânerul (C) rotind în sens orar.
Demontarea:
Slăbii racordul rotind mânerul (C) în sens
antiorar i scoatei accesoriul.
11
Accesorii aprobate (Fig. 19)
Următoarele accesorii Emak pot fi montate pe
maina de bază:
EH 24 Accesoriu de tuns gardul viu
(orientabil) (1) (2)
EH 48 Accesoriu de tuns gardul viu
(orientabil) (1) (2)
EP 100 Ferăstrău pentru tăiat crengi (2)
Accesoriu motoferăstrău pentru elagaj: D-PP (3)
Accesoriu maină de tuns gard viu: D-HC (3)
Accesoriu suflantă pentru frunze: D-BV(3)
Accesoriu prelungitor(3)
(1) Bariera de sigurană (A, Fig. 9A) trebuie să fie
montată numai sub mânerul de tip loop.
(2) Nu este aprobat pentru utilizarea cu
modelele cu ghidon (BC 220 T - BC 240 T).
(3) Aprobat pentru utilizarea cu modelul BC 240
D
5. PORNIREA
CARBURANTUL
ATENŢIE: benzina este un carburant
extrem de inflamabil. Aveţi foarte mare grijă
când manipulaţi benzină sau un amestec de
combustibili. Nu fumaţi şi nu aduceţi foc sau
flăcări în apropierea carburantului sau a apa-
ratului.
· Pentru a reduce riscul de incendiu şi de
arsuri, manipulaţi cu grijă carburantul. Este
foarte inflamabil.
· Agitai i punei combustibilul într-un reci-
pient aprobat pentru carburant.
· Amestecai combustibilul în aer liber, într-un
loc unde nu sunt scântei sau flăcări.
· Punei aparatul pe sol, oprii motorul i lăsai-l
să se răcească înainte de a efectua alimenta-
rea.
· Desfacei încet buonul de carburant, pentru a
elibera presiunea i pentru a evita ieirea car-
burantului.
· Strângei bine buonul de carburant după ali-
mentare. Vibraiile pot cauza o slăbire a
buonului i ieirea carburantului.
· tergei combustibilul care a dat pe dinafară
din aparat. Deplasai aparatul la 3 metri
distană faă de locul în care s-a efectuat ali-
mentarea, înainte de a porni motorul.
· Nu încercai niciodată să ardei combustibilul
care a dat pe dinafară, în nicio împrejurare.
· Nu fumai în timp ce manipulai combustibilul
sau în timpul funcionării aparatului.
· Păstrai carburantul într-un loc răcoros, uscat
i bine aerisit.
· Nu păstrai combustibilul în locuri cu frunze
uscate, paie, hârtie etc.
· Păstrai aparatul i carburantul în locuri în care
vaporii de carburant nu vin în contact cu scân-
tei sau flăcări libere, cu boilere de apă pentru
încălzire, cu motoare electrice sau
întrerupătoare, cuptoare etc.
· Nu scoatei buonul rezervorului când moto-
rul este în funciune.
· Nu folosii combustibil pentru operaiunile de
curăare.
· Avei grijă să nu vărsai carburant pe hainele
dv.
Acest produs este acionat de un motor în 2
timpi i necesită preamestecarea benzinei i a
uleiului pentru motoare în 2 timpi. Preamestecai
benzină fără plumb i ulei pentru motoare în doi
timpi într-un recipient curat, omologat pentru
benzină.
CARBURANT RECOMANDAT: ACEST MOTOR
ESTE CERTIFICAT PENTRU A FUNCIONA CU
BENZINĂ FĂRĂ PLUMB, PENTRU AUTOMOBILE,
ULEI
2%-50 : 1
4%-25 : 1
1
5
10
15
20
25
BENZINĂ
l
0,04 (40)
0,20 (200)
0,40 (400)
0,60 (600)
0,80 (800)
1,00 (1000)
0,02 (20)
0,10 (100)
0,20 (200)
0,30 (300)
0,40 (400)
0,50 (500)
l (cm
3
) l (cm
3
)
A
12
CU CIFRA OCTANICĂ 89 ([R + M] / 2) SAU CU O
CIFRĂ OCTANICĂ MAI MARE.
Amestecai uleiul pentru motoare în 2 timpi cu
benzina, conform instruciunilor de pe ambalaj.
Vă recomandăm să utilizai ulei pentru motoare
în 2 timpi Oleo-Mac la 2% (1:50), formulat în mod
special pentru toate motoarele în doi timpi răcite
cu aer Oleo-Mac.
Proporiile corecte de ulei/carburant indicate în
prospect (Fig. A) sunt adecvate când se folosete
ulei pentru motoare Oleo-Mac PROSINT 2 i
EUROSINT 2 sau un ulei de motoare echivalent,
cu o calitate ridicată (specificaţii JASO FD sau
ISO L-EGD). Când specificaiile uleiului NU sunt
echivalente sau nu sunt cunoscute, utilizai un
raport de amestecare ulei/carburant de 4%
(1:25).
AVERTIZARE: NU FOLOSIŢI ULEI PENTRU
AUTOVEHICULE SAU PENTRU MOTOARE
OUTBOARD ÎN 2 TIMPI.
AVERTIZARE:
- Cumpăraţi doar cantitatea de carburant
necesară în funcţie de consumul dv.; nu
cumpăraţi mai mult decât ceea ce veţi folosi
în una sau două luni;
- Păstraţi benzina într-un recipient închis
ermetic, într-un loc răcoros şi uscat.
ATENŢIE - Pentru amestec, nu utilizaţi
niciodată un carburant cu un procent de eta-
nol mai mare de 10%; se poate folosi gazohol
(amestec de benzină şi etanol) cu un procent
de etanol de până la 10% sau carburant E10.
NOTĂ - Preparai doar cantitatea de amestec
necesară pentru utilizare; nu lăsai amestecul în
rezervor sau în canistră mult timp. Se recomandă
să se utilizeze stabilizator pentru carburant
Emak ADDITIX 2000 cod. 001000972, pentru a
păstra amestecul pe o perioadă de 30 zile.
Benzină alchilată
AVERTIZARE - Benzina alchilată nu are
aceeaşi densitate ca benzina normală. De
aceea, motoarele reglate cu benzină normală
pot necesita o reglare diferită a şurubului H.
Pentru această operaţie trebuie să vă adresaţi
unui Centru de Asistenţă Autorizat.
ALIMENTAREA
Agitai canistra cu amestec înainte de a efectua
alimentarea.
OPERAŢII PRELIMINARE
HAMURILE
O reglare corectă a hamurilor permite
motocoasei să aibă un bun echilibru i o înălime
adecvată faă de sol (Fig. 10).
- Purtai hamuri de tip simplu.
- Suspendai motocoasa de hamuri prin
intermediul inelului (A, Fig. 10)
- Poziionai cârligul (19A, Fig. 1) astfel încât să
se obină o echilibrare optimă a motocoasei.
- Poziionai catarama (C, Fig. 11) astfel încât
motocoasa să se afle la o înălime adecvată.
Modelele BC 22 S – BC 220 S
Pe aceste modele, prinderea curelelor nu este
reglabilă (19B, Fig. 1).
PORNIREA
Înainte de a porni motorul, verificaţi ca
discul să se rotească liber şi să nu fie în contact
cu corpuri străine.
Cu motorul la ralanti, dispozitivul de
tăiere nu trebuie să se rotească. În caz
contrar, contactaţi un Centru de Service
Autorizat pentru a efectua o verificare şi
repara problema.
ATENŢIE: apucaţi bine motocoasa, cu
ambele mâini. Staţi întotdeauna cu corpul în
partea stângă a tubului. Nu apucaţi niciodată
cu mâinile încrucişate. Operatorii stângaci
trebuie să respecte aceleaşi instrucţiuni.
Adoptaţi o poziţie de tăiere adecvată.
Expunerea la vibraţii poate cauza
leziuni persoanelor care suferă din cauza
unor probleme de circulaţie sanguină sau cu
probleme ale sistemului nervos. Adresaţi-vă
13
medicului dacă apar simptome fizice precum
amorţeală, lipsa sensibilităţii, reducerea
puterii normale sau variaţii ale culorii pielii.
Aceste simptome apar, de obicei, la degete,
mâini sau încheieturi.
Înainte de a porni motorul, verificaţi ca
butonul de acceleraţie să funcţioneze liber.
ATENŢIE: respectaţi instrucţiunile de
siguranţă referitoare la mânuirea
carburantului. Opriţi întotdeauna motorul
înainte de a alimenta. Nu adăugaţi nicioda
carburant într-un aparat care are motorul în
funcţiune sau cald. Deplasaţi-vă la cel puţin 3
m faţă de locul în care s-a efectuat alimentarea,
înainte de a porni motorul. NU FUMAŢI!
1. Curăai suprafaa din jurul buonului de car-
burant, pentru a evita contaminarea.
2. Desfacei încet buonul de carburant.
3. Turnai cu atenie amestecul de carburant în
rezervor. Evitai să vărsai pe dinafară.
4. Înainte de a pune la loc buonul de carburant,
curăai i controlai garnitura.
5. Punei imediat la loc buonul de carburant,
strângându-l cu mâna. tergei eventualul car-
burant revărsat.
ATENŢIE: controlaţi să nu existe pierderi
de carburant şi, dacă există, eliminaţi-le
înainte de utilizare. Dacă este necesar,
contactaţi serviciul de asistenţă al dealerului
dv.
Motor înecat
- Poziionai întrerupătorul de masă pe STOP.
- Aplicai un instrument adecvat pe căpăcelul
bujiei.
- Ridicai căpăcelul bujiei.
- Deurubai i uscai bujia.
- Deschidei complet robinetul.
- Tragei de nurul de pornire de câteva ori,
pentru a goli camera de ardere.
- Punei la loc bujia i aplicai căpăcelul,
apăsându-l cu fermitate.
- Punei întrerupătorul de funcionare pe I,
poziia de pornire.
- Aducei maneta de oc pe poziia OPEN, chiar
dacă motorul e rece.
- Pornii motorul.
PROCEDURA DE PORNIRE
1) Împingei încet pompa de pornire de 6 ori (9,
Fig. 1).
2) Punei maneta de oc (15, Fig. 1) în poziia
CLOSE (Închis) (0) (A, Fig. 13). În acest mod se
activează automat i semi-accelerarea.
3) Sprijinii motocoasa pe sol, într-o poziie
stabilă. Controlai ca dispozitivul de tăiere să
fie liber. inând motocoasa cu o mână (Fig.
12), tragei de nurul de pornire (cel mult de 3
ori) până când se aude prima explozie a
motorului. Pentru o maină nouă poate fi
necesar să tragei de mai multe ori.
4) Punei maneta de oc (15, Fig. 1) în poziia
OPEN (Deschis) (0) (B, Fig. 13).
5) Tragei de nurul de pornire pentru a porni
motorul. După ce maina a pornit, încălzii-o
timp de câteva secunde, fără a atinge accele-
ratorul. Maina poate avea nevoie de mai
multe secunde pentru încălzire, dacă afară
este frig sau dacă se află la mare altitudine. În
final, apăsai pe accelerator (18, Fig. 1) pentru
a dezactiva semi-accelerarea automată.
AVERTIZARE:
- Nu înfăşuraţi niciodată şnurul de pornire în
jurul mâinii.
- Când trageţi şnurul de pornire, nu folosiţi
întreaga sa lungime; acest lucru poate duce
la ruperea şnurului.
- Nu eliberaţi brusc şnurul; ţineţi mânerul de
pornire (14, Fig. 1) şi lăsaţi şnurul să se
înfăşoare încet la loc.
ATENŢIE: Când motorul este deja cald,
nu folosiţi maneta de şoc pentru pornire.
ATENŢIE: Folosiţi dispozitivul de semi-
accelerare numai în faza de pornire a
motorului la rece.
RODAJUL MOTORULUI
Motorul ajunge la puterea sa maximă după 5÷8
ore de lucru.
14
În timpul acestei perioade de rodaj, nu lăsai
motorul să funcioneze în gol la turaia maximă,
pentru a evita solicitările excesive.
ATENŢIE! - În timpul rodajului, nu
modificaţi carburaţia pentru a obţine o aşa-
zisă creştere a puterii; motorul se poate
deteriora.
NOTĂ: este normal ca un motor nou să emită
fum în timpul primei utilizări şi după aceea.
6. OPRIREA MOTORULUI
Aducei maneta acceleratorului la minim (18, Fig.
1) i ateptai câteva secunde pentru a permite
răcirea motorului.
Oprii motorul, aducând întrerupătorul de masă
(17) pe poziia de STOP.
7. UTILIZAREA MAŞINII
UTILIZĂRI INTERZISE
ATENŢIE: evitaţi reculul, deoarece
poate provoca răniri grave. Reculul este con-
stituit din mişcări neaşteptate, în lateral sau
înainte, ale aparatului, care se produc dacă
discul vine în contact cu obiecte precum
ramuri groase sau pietre, sau dacă o bucată
de lemn se loveşte de discul pentru lemn în
timpul tăierii. Chiar şi contactul cu un corp
străin poate determina pierderea controlului
asupra motocoasei.
ATENŢIE! - Respectaţi întotdeauna nor-
mele de siguranţă. Motocoasa trebuie să fie
utilizată numai pentru a tăia iarbă sau arbuşti
mici. Tăiaţi lemnul numai cu discul adecvat.
Nu tăiaţi metal, plastic, cărămizi sau material
de construcţie care nu este lemn. Este interzis
să se taie alte tipuri de materiale. Nu utilizaţi
motocoasa ca pârghie pentru a ridica, a
deplasa sau a despica obiecte şi nu o blocaţi
pe suporturi fixe. Este interzis să se aplice pe
priza de putere a motocoasei instrumente sau
aplicaţii diferite de cele indicate de
producător.
ATENŢIE: dacă se utilizează discuri rigi-
de, evitaţi să tăiaţi în apropierea gardurilor, a
zidurilor clădirilor, a trunchiurilor copacilor, a
pietrelor sau a altor obiecte care pot provoca
reculul motocoasei sau pot deteriora discul.
Pentru aceste operaţii se recomandă să folosiţi
capetele cu fire de nylon. În plus, ţineţi cont că
riscul de proiectare a unor fragmente este mai
mare în asemenea situaţii.
ATENŢIE: nu utilizaţi niciodată o
motocoasă deasupra nivelului terenului sau cu
blocul de tăiere în poziţie perpendiculară pe
teren. Nu utilizaţi niciodată motocoasa ca
maşină de tuns iarba sau ca maşină de tuns
gardul viu.
ATENŢIE: dacă discul se slăbeşte după ce
a fost fixat corect, întrerupeţi imediat utiliza-
rea. Este posibil ca piuliţa de fixare să fie uzată
şi să trebuiască să fie înlocuită. Nu utilizaţi
niciodată piese neomologate pentru a fixa
discul. Dacă discul continuă să se slăbească,
adresaţi-vă dealerului local. Nu utilizaţi
niciodată motocoasa cu discul slăbit.
Măsuri de precauţie în zona de lucru
Tăiai inând întotdeauna ambele picioare pe
teren stabil, pentru a evita să vă pierdei echili-
brul.
Asigurai-vă că vă putei mica i că putei
rămâne în picioare în mod sigur. Verificai dacă
există eventuale obstacole în zona de lucru
(rădăcini, pietre, ramuri, gropi etc.), în cazul în
care este necesar să vă deplasai brusc. Avei
foarte mare grijă în timpul tăierii pe terenuri în
pantă.
Nu tăiai deasupra nivelului toracelui, deoare-
ce este dificil să controlai forele de recul la
acea înălime.
Nu tăiai în apropierea cablurilor electrice.
Încredinai această operaie unor operatori
profesioniti.
Tăiai numai când condiiile de vizibilitate i de
lumină permit o vizibilitate maximă.
15
Nu tăiaţi dacă vă aflaţi pe o scară; această
poziţie este foarte periculoasă.
Oprii motocoasa dacă discul lovete un obiect
străin. Examinai discul i motocoasa; reparai
eventualele piese deteriorate.
Avei grijă ca discul să nu vină în contact cu
pământ i nisip. Chiar i o cantitate redusă de
pământ duce la tocirea rapidă a discului i
mărete riscul de recul.
Oprii motorul înainte de a pune jos motocoa-
sa.
Fii extrem de ateni atunci când purtai căti
de protecie, deoarece acestea pot limita capa-
citatea de a auzi sunetele care indică pericole
(apeluri telefonice, sirene, alarme etc).
Avei foarte mare grijă în timpul tăierii pe tere-
nuri în pantă sau denivelate.
ATENŢIE: nu utilizaţi niciodată discurile
rigide pentru a tăia pe terenuri pietroase.
Fragmentele proiectate sau discurile deterio-
rate pot provoca răniri grave sau letale opera-
torului sau persoanelor din jur. Supravegheaţi
obiectele proiectate. Purtaţi întotdeauna
ochelari de protecţie omologaţi. Nu vă
întindeţi peste elementul de protecţie al blo-
cului de tăiere. Pietrele, aşchiile şi alte obiecte
ar putea să vă sară în ochi şi ar putea cauza
orbire sau răniri grave. Nu lăsaţi persoanele
neautorizate să se apropie. Copiii, animalele,
persoanele din jur şi asistenţii trebuie să
rămână la o distanţă de siguranţă minimă de
15 m. Dacă se apropie cineva, opriţi imediat
aparatul. Nu rotiţi aparatul înainte de a verifica
mai întâi eventuala prezenţă a altor persoane
în zona de lucru.
Tehnici de lucru
Instrucţiuni de utilizare generale
ATENŢIE: în această secţiune sunt descri-
se normele de siguranţă de bază, referitoare la
utilizarea aparatului de curăţare şi de tundere
a ierbii. În cazul unor situaţii în care nu ştiţi cu
siguranţă cum trebuie să procedaţi, consultaţi
un specialist. Adresaţi-vă dealerului sau atelie-
rului local autorizat. Evitaţi să efectuaţi
operaţiuni pentru care consideraţi că nu
sunteţi pregătit. Înainte de a trece la folosire,
este necesar să înţelegeţi diferenţa dintre
curăţarea forestieră, curăţarea ierbii şi tunde-
rea ierbii.
Norme de siguranţă de bază
1. Studiai zona de lucru:
pentru a vă asigura că nicio persoană, niciun
animal sau niciun obiect nu poate interaciona
cu controlul aparatului;
pentru a vă asigura că nicio persoană, niciun
animal sau niciun obiect nu poate intra în con-
tact cu blocul de tăiere sau cu achiile proiecta-
te de blocul de tăiere.
ATENŢIE: nu utilizaţi aparatul dacă nu
aveţi posibilitatea de a cere ajutor în caz de
accident.
2. Nu utilizai aparatul în condiii meteorologice
adverse, de exemplu în caz de ceaă deasă, de
ploaie torenială, de vânt puternic sau frig
pătrunzător. Lucrul în aceste condiii este obo-
sitor i adesea comportă riscuri suplimentare,
de exemplu formarea gheii pe teren, etc.
3. Asigurai-vă că vă putei mica i că putei
rămâne în picioare în mod sigur. Verificai dacă
există eventuale obstacole în zona de lucru
(rădăcini, pietre, ramuri, gropi etc.), în cazul în
care este necesar să vă deplasai brusc. Avei
foarte mare grijă în timpul tăierii pe terenuri în
pantă.
4. Stingei motorul înainte de a vă deplasa în altă
zonă.
5. Nu sprijinii niciodată aparatul de sol în timp ce
motorul este în funciune.
• Utilizai întotdeauna dispozitivele adecvate.
Asigurai-vă că dispozitivele au fost reglate în
mod adecvat.
• Planificai-vă cu grijă lucrul.
Utilizai întotdeauna motorul la regim maxim
când începei să tăiai cu discul.
• Utilizai întotdeauna discuri ascuite.
ATENŢIE: nu încercaţi să îndepărtaţi
materialul tăiat în timp ce motorul este în
16
funcţiune sau când blocul de tăiere este în
mişcare, pentru a evita rănirile grave. Opriţi
motorul şi blocul de tăiere înainte de a
îndepărta materialul înfăşurat în jurul discu-
lui, pentru a evita riscul de rănire. Cuplul conic
se poate încălzi în timpul utilizării şi poate
rămâne cald pe o anumită perioadă de timp
după utilizare. Contactul cu acesta poate pro-
voca arsuri.
ATENŢIE: uneori se poate întâmpla ca
unele ramuri sau tulpini să rămână blocate
între elementul de protecţie şi blocul de
tăiere. Opriţi întotdeauna motorul înainte de
a-l curăţa.
Verificări preliminare
Examinai discul pentru a verifica dacă baza
dinilor sau zona din apropierea orificiului cen-
tral nu prezintă fisuri. Aruncai discul dacă
prezintă fisuri.
Controlai ca flana de sprijin să nu prezinte
fisuri datorate uzurii sau unei strângeri excesi-
ve. Aruncai flana de sprijin dacă este fisurată.
Asigurai-vă că piulia de fixare nu i-a pierdut
capacitatea de strângere. Momentul de strân-
gere al piuliei de fixare trebuie să fie de 25
Nm.
Verificai să nu fie deteriorat sau fisurat capacul
discului. Înlocuii capacul discului dacă este
fisurat.
ATENŢIE: nu utilizaţi niciodată aparatul
fără elementul de protecţie sau cu un element
de protecţie defect. Nu utilizaţi niciodată apa-
ratul fără arborele de transmisie.
Curăţare forestieră
Înainte de a efectua curăarea, examinai zona
de lucru, tipul de teren, panta terenului, even-
tuala prezenă a unor pietre, gropi etc.
Începei dinspre latura zonei de lucru unde se
poate lucra mai uor i curăai un spaiu din
care să pornii.
Avansai i revenii înapoi sistematic, în interio-
rul zonei, efectuând curăarea pe circa 4-5 m la
fiecare trecere. În acest mod este folosită între-
aga rază de aciune a aparatului, în amândouă
direciile, iar operatorul poate avansa într-o
zonă de lucru practică i variată.
Curăai o fâie de teren lungă de circa 75 m.
Ducei cu dv. canistra de carburant, pentru
eventualele completări din timpul lucrului.
Pe terenurile în pantă, deplasai-vă dintr-o
parte a alta a pantei. Este mai uor să procedai
astfel, decât să urcai i să coborâi de mai
multe ori panta.
Planificai ce fâie de teren vei curăa, pentru
a evita să fii nevoit să trecei peste gropi sau
alte obstacole de pe teren. De asemenea,
orientai direcia fâiei, astfel încât să profitai
de direcia din care bate vântul, astfel încât
rămurelele curăate să cadă pe partea curăată
deja.
Curăţarea ierbii cu discul pentru iarbă
• Nu utilizai discurile pentru iarbă pentru a tăia
trunchiuri lemnoase.
Discul pentru iarbă poate fi utilizat pentru
toate tipurile de ierburi înalte sau de buruieni.
Iarba trebuie să fie tăiată cu micări alternati-
ve, în lateral, micarea de la dreapta la stânga
efectuează curăarea, iar micarea de la stânga
la dreapta este cursa de revenire. Tăierea este
executată de latura stângă a discului (între
poziia pentru orele 8 i pentru orele 12).
Dacă discul este înclinat spre stânga în timpul
curăării, iarba cade de-a lungul unei linii, iar
apoi poate fi adunată mai uor, de exemplu cu
o greblă.
Încercai să lucrai în mod ritmic. Adoptai o
poziie cât mai stabilă, cu picioarele uor
depărtate. Avansai la terminarea cursei de
revenire i adoptai din nou o poziie cât mai
stabilă.
Lăsai carterul de sprijin să atingă uor terenul.
Rolul acestuia este să împiedice discul să
atingă terenul.
Pentru a reduce riscul ca materialul să se
înfăoare în jurul discului, respectai
următoarele instruciuni:
1. Tăiai întotdeauna cu motorul la regim maxim.
2. În timpul cursei de revenire, evitai materialul
deja tăiat.
17
Oprii motorul, desprindei hamurile i sprijinii
aparatul pe sol înainte de a începe să adunai
materialul tăiat.
Tăierea ierbii cu capul cu fire de nylon
AVERTIZARE: nu utilizaţi un fir mai mare
decât diametrul specificat. Cu elementul de
protecţie montat corect, blocul de tăiere
încorporat reglează automat lungimea
adecvată a firului. Folosirea unor fire excesiv
de lungi poate duce la supraîncărcarea moto-
rului şi poate cauza deteriorarea mecanismu-
lui ambreiajului şi a pieselor alăturate.
Finisarea
inei capul de tăiere înclinat, cu puin deasu-
pra terenului. Tăierea este efectuată de extre-
mitatea firului. Lăsai firul să acioneze. Nu
apăsai niciodată firul spre zona de tăiere.
Firul permite să se înlăture cu uurină iarba i
buruienile de la baza zidurilor, a gardurilor, a
copacilor i a bordurilor; cu toate acestea,
poate deteriora scoara anumitor copaci i
arbuti i poate deteriora stâlpii gardurilor.
Pentru a reduce riscul de a deteriora alte plan-
te, scurtai firul la 10-12 cm i reducei turaia
motorului.
Curăţarea
Tehnica de curăare permite să se înlăture toată
vegetaia nedorită. inei capul trimmerului cu
puin deasupra terenului i înclinai-l. Lăsai
capătul firului să lovească terenul din jurul
copacilor, al stâlpilor, al statuilor i al altor obie-
cte similare (Fig. 14).
AVERTIZARE: această tehnică duce la o
mărire a uzurii firului.
Firul se uzează mai repede i trebuie să fie făcut
să avanseze mai des când se curăă pe lângă
pietre, cărămizi, ciment, garduri de metal i
altele în comparaie cu lucrul pe lângă copaci i
gardurile de lemn.
În timpul operaiilor de finisare i de curăare,
motorul trebuie să funcioneze la un regim mai
mic decât cel maxim, pentru a prelungi durata
de utilizare a firului i pentru a reduce uzura
capului tăietor.
Tunderea ierbii
Motocoasa este ideală pentru a tăia iarba la
care se ajunge mai greu cu o maină normală
de tuns iarba. În timpul tunderii ierbii, inei
firul paralel cu solul. Evitai să apăsai capul de
tăiere în teren, pentru a nu distruge gazonul i
a nu deteriora aparatul (Fig. 15).
Evitai contactul permanent dintre capul
tăietor i sol în timpul tunderii normale. Un
astfel de contact permanent poate deteriora i
poate uza excesiv capul tăietor.
Curăţarea rapidă
Efectul de evantai” al firului rotitor poate fi
utilizat pentru a obine o curăare rapidă i
uoară. inei firul deasupra terenului care
trebuie curăat i paralel cu acesta i efectuai
micări alternative înainte i înapoi (Fig. 16).
• Pentru a obine rezultate satisfăcătoare la tun-
dere i la curăarea rapidă, motorul trebuie să
funcioneze la regim maxim.
ATENŢIE: nu tăiaţi niciodată dacă vizibi-
litatea este redusă, sau în condiţii de tempe-
raturi extreme sau de îngheţ.
8. TRANSPORTUL
TRANSPORTUL
Transportai motocoasa cu motorul oprit i cu
capacul pentru disc montat (Fig. 3).
ATENŢIE: În caz de transport sau de
depozitare a motocoasei, montai capacul de
protecie al discului, cod 4196086, aa cum se
arată în Fig. 3.
18
Tabel de Întreţinere
Următoarele intervale de întreinere se referă doar la condiiile normale de utilizare. Dacă utilizarea zilnică este mai lungă
decât este normal, sau în condiii de tăiere dificile, intervalele recomandate trebuie să fie cât mai apropiate, în mod adec
-
vat
Întreg aparatul
Verificai (pierderi, fisuri i uzură)
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
Curăai la terminarea lucrului zilnic
Verificai funcionarea
Verificai (pierderi, fisuri i uzură)
Ascuii
Verificai (deteriorarea, uzura i nivelul de lubrifie-
re)
Cerei să fie controlat de către un Reparator Curăai
Comenzile (întrerupătorul de masă, maneta de oc, maneta
acceleratorului, maneta de sigurană)
Rezervorul de carburant
Cuplul conic
Clopotul de ambreiaj
Elementul de protecie al blocului de tăiere
Toate uruburile i piuliele accesibile (cu excepia uruburilor
de reglare )
Filtrul de aer
Înainte de fiecare
utilizare
Lunar
În caz de deteriorare
sau defectare
În funcie de
necesităi
6 luni sau 50 ore
1 an sau 100 ore
Aripioarele cilindrului
Fantele carterului de pornire
nurul de pornire
Carburatorul
Bujia
Suporturi anti-vibraii
Racord de conectare accesorii BC 240 D
Piulia i uruburile blocului de tăiere
Curăai, înlocuii elementul filtrului
Verificai tensionarea
Verificai
Strângei din nou
Curăai
Curăai
Curăai la terminarea lucrului zilnic
Inspeccionar (daños y desgaste)
Verificai distana dintre electrozi
Verificai (deteriorarea i uzura)
Lubrifiai
Cerei să fie schimbat de către dealer
Verificai ca piulia de fixare a blocului de tăiere să
fie suficient de strânsă
Schimbai
Verificai minimul (blocul de tăiere nu trebuie să se
rotească atunci când motorul este la ralanti)
Schimbai
Schimbai
Verificai (deteriorarea i uzura)
x
Filtrul de carburant i tuburile
Verificai
Accesorii de tăiere
Verificai (deteriorarea, ascuirea i uzura)
Verificai (deteriorarea i uzura)
Schimbai
Schimbai
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
9. ÎNTREŢINEREA
19
BC 24 S – BC 24 T - BC 240 S - BC 240 T (Ø 130
mm): tăiai 8,5 m de fir de nailon Ø 2,4 mm.
1. Aliniai săgeile i introducei firul în capul de
tăiere (Fig. 20.1) până când iese prin partea
opusă (Fig. 20.2).
2. Îndoii-l în două pări egale (Fig. 20.3) i după
aceea încărcai capul de tăiere rotind butonul
(Fig. 20.4).
ATENŢIE! – În timpul operaţiunilor de
întreţinere, utilizaţi întotdeauna mănuşi de
protecţie. Nu efectuaţi operaţiunile de
întreţinere când motorul este cald.
FILTRUL DE AER
La fiecare 8-10 ore de lucru, scoatei capacul (A,
Fig. 23), curăai filtrul (C):
BC 22 - 220: Curăai cu degresant Emak, cod
001101009, spălai cu apă i suflai de la distană
cu aer comprimat.
BC 24 - 240: Curăai cu degresant Emak cod
001101009A, spălai cu apă i suflai de la
distană cu aer comprimat, dinspre interior spre
exterior.
Înlocuii filtrul dacă este foarte deteriorat. Un
filtru înfundat duce la o funcionare neregulată a
motorului, mărindu-i consumul i reducându-i
puterea.
FILTRUL DE CARBURANT
Verificai periodic starea filtrului de carburant.
Un filtru murdar provoacă dificultăi la pornire i
reduce prestaiile motorului. Pentru a curăa
filtrul, scoatei-l din orificiul de alimentare cu
carburant; dacă este excesiv de murdar, înlocuii-l
(Fig. 22).
MOTORUL
Curăai periodic aripioarele cilindrului cu
ajutorul unei pensule sau cu aer comprimat.
Acumularea de impurităi pe cilindru poate duce
la supraîncălzire, care este periculoasă pentru
funcionarea motorului.
BUJIA
Se recomandă să se curee periodic bujia i să se
controleze distana dintre electrozi (Fig. 24).
Utilizai o bujie NGK CMR7H sau de altă marcă,
având un grad termic echivalent.
ASCUŢIREA LAMELOR PENTRU TĂIEREA
IERBII
(2-3-4 DINŢI)
1. Lamele pentru tăierea ierbii sunt reversibile:
când o latură nu mai este ascuită, lama poate
 întoarsă i se poate utiliza cealaltă latură
(Fig. 17).
2. Lamele pentru tăierea ierbii se ascut cu o pilă
plată cu dantură simplă (Fig. 17).
3. Pentru a menine echilibrarea, pilii în mod
uniform toate tăiurile.
4. Dacă lamele nu sunt ascuite corect pot crea
vibraii anormale ale motouneltei, ceea ce
poate duce la ruperea lamelor.
ASCUŢIREA DISCULUI (8 DINŢI)
Vericai întotdeauna starea generală a discului.
O ascuire corectă a discului permite obinerea
randamentului maxim al motocoasei.
Pentru a ascui dinii, folosii o pilă sau un
polizor, apoi efectuai mici corecturi, respectând
unghiurile i dimensiunile indicate în Fig. 11A.
ATENŢIE! – Folosirea unui dispozitiv de
tăiere neadecvat sau o lamă ascuită în mod
incorect măresc riscurile de recul. Controlai
lamele pentru tăierea ierbii, ca să nu e
deteriorate sau crăpate; dacă sunt deteriorate,
înlocuii-le.
ATENŢIE: Nu sudaţi, nu îndreptaţi şi nu
modificaţi forma grupurilor de tăiere dete-
riorate, când încercaţi să le reparaţi. Aceste
operaţiuni ar putea duce la desprinderea
grupului de tăiere şi ar putea provoca leziuni
grave sau mortale.
CAPUL CU FIRE DE NAILON
Folosii întotdeauna acelai diametru ca al firului
original, pentru a nu supraîncărca motorul (Fig.
18).
Pentru a lungi firul de nailon, lovii capul de
tăiere de pământ în timpul lucrului.
NOTĂ: Nu lovii capul de tăiere de ciment sau
de pavaj: ar putea fi periculos.
Înlocuirea firului de nailon al capului de
tăiere LOAD&GO (Fig. 20)
BC 22 S – BC 22 T - BC 220 S - BC 220 T (Ø 110
mm): tăiai 4 m de fir de nailon Ø 2,4 mm.
20
CUPLUL CONIC
La fiecare 30 ore de lucru, scoatei urubul (D, Fig.
8) de pe cuplul conic i verificai nivelul unsorii.
Nu folosii mai mult de 10 grame. Folosii unsoare
de calitate cu bisulfură de molibden (Fig. 88).
Nu folosii carburant (amestec) pentru
operaiunile de curăare.
RACORD DE CONECTARE ACCESORII BC 240 D
Pentru a garanta o funcionare constantă i
regulată a mainii este necesar ca, la fiecare 30
ore de lucru, să se demonteze accesoriul (D, Fig.
5A), să se ungă arborele de transmisie din
interiorul articulaiei (E, Fig. 5A) i arborele de
transmisie de la extremitatea accesoriului (D, Fig.
5A). Folosii unsoare de calitate cu bisulfură de
molibden. La fiecare schimbare a accesoriului
verificai lubrifierea articulaiei.
CARBURATORUL
Înainte de a efectua reglarea carburatorului,
curăai filtrul de aer (C, Fig. 23) i încălzii
motorul. Acest motor este proiectat i construit
în conformitate cu aplicarea directivelor 97/68/
CE, 2002/88/CE i 2004/26/CE. Carburatorul
(Fig. 21) este proiectat pentru a permite doar
reglarea şuruburilor L şi H într-o plajă de 1/4
de tur. Plaja de reglare posibilă a uruburilor L i
H, de ±1/8 de tur, este prestabilită de producător
i nu poate fi modificată.
ATENŢIE: Nu forţaţi şuruburile în afara
plajei de reglare posibile!
urubul pentru ralanti T este reglat astfel încât să
existe o marjă de sigurană corespunzătoare
între regimul de ralanti i regimul de activare a
ambreiajului.
urubul L trebuie să fie reglat astfel încât motorul
să răspundă prompt la accelerările brute i să
aibă o funcionare adecvată la ralanti.
urubul H trebuie să fie reglat astfel încât
motorul să poată dispune de puterea maximă în
timpul fazei de tăiere.
ATENŢIE: Cu motorul la ralanti (2800-
3000 g/min), discul nu trebuie să se rotească.
Vă recomandăm să efectuaţi toate reglările
de carburaţie la dealerul dv. sau la un atelier
autorizat.
ATENŢIE: Variaţiile de climă şi de
altitudine pot duce la modificări ale
carburaţiei.
EŞAPAMENT (BC 220-240)
ATENŢIE! - Acest eapament este dotat cu
catalizator, necesar pentru ca motorul să fie
conform cu cerinele privind emisiile. Nu
modificai i nu înlăturai niciodată catalizatorul:
dacă facei acest lucru, încălcai legea.
ATENŢIE! - Eşapamentele dotate cu
catalizator se înfierbântă foarte tare în timpul
utilizării şi rămân fierbinţi mult timp după
oprirea motorului. Acest lucru se întâmplă şi
când motorul este la ralanti. Contactul poate
cauza arsuri ale pielii. Reţineţi că există risc
de incendiu!
AVERTIZARE! - Dacă eşapamentul este
deteriorat, trebuie să fie înlocuit. Dacă
eapamentul se înfundă frecvent, acest lucru
poate însemna că randamentul catalizatorului
este limitat.
ATENŢIE: nu folosiţi motocoasa dacă
eşapamentul este deteriorat, lipseşte sau a
fost modificat. Folosirea unui eşapament care
nu a fost întreţinut în mod adecvat măreşte
riscul de incendiu şi de pierdere a auzului.
ÎNTREŢINEREA EXTRAORDINARĂ
La terminarea sezonului, în caz de utilizare
intensivă, sau o dată la doi ani, în caz de utilizare
normală, este necesar ca un tehnician specializat
de la reeaua de asistenă să efectueze un con-
trol general.
ATENŢIE: Toate operaţiile de întreţinere
care nu sunt indicate în acest manual trebuie
să e efectuate doar de un atelier autorizat.
Pentru a garanta o funcionare constantă i
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28

Oleo-Mac BC 240 S Manualul proprietarului

Tip
Manualul proprietarului
Acest manual este potrivit și pentru