3. Se conecteaza clema rosie cu polul pozitiv (+) al bateriei. Se conecteaza clema neagra cu polul negativ (-) al bateriei.
4. Inainte de pornirea incarcatorului trebuie reglat curentul de incarcare in functie de acumulator. Pentru aceasta utilizati comutatorul
(5) dupa cum urmeaza:
a. pentru acumulatori de plumb/plumb-gel intre 6 Ah – 20 Ah in pozitia „12/3A“; Functia de pornire nu este posibila
b. pentru acumulatori de plumb/plumb-gel peste 20 Ah in pozitia „12/15A“; Functia de pornire este posibila
5. Dupa selectarea curentului de incarcare se porneste incarcatorul prin introducerea stecherului (7) in priza. Incarcatorul incepe in
mod automat procesul de incarcare. Marimea curentului de incarcare este indicat de indicatoarele pentru curentul de incarcare (1)
si depinde de starea de incarcare a acumulatorului si de curentul de incarcare care a fost ales. Fata de inceputul incarcarii curentul
de incarcare se reduce in mod continuu. Odata cu incarcarea acumulatorului curentul de incarcare devine mai mic. Sfarsitul
procesului de incarcare este indicat cu indicatorul „TRICKLE“ (3). Dupa terminarea incarcarii acumulatorul este alimentat cu un mic
curent, asa-numita incarcare de mentinere.
6. Dupa terminarea incarcarii va rugam sa decuplati mai intai incarcatorul de la retea prin scoaterea stecherului (7) din priza.
7. Apoi desfaceti clemele de legatura (rosu si negru) de la acumulator.
8. Vericati nivelul lichidului din celule si completati cu apa destilata daca este necesar. Montati capacele de protectie. Stergeti
eventualele resturi de acid cu maxima grija, utilizand manusi de cauciuc.
9. Asezati acumulatorul in vehicul si xati-l.
10. Conectati acumulatorul, respectand polaritatea corecta.
Folosind functia de pornire a incarcatorului puteti porni motorul autovehiculului chiar daca acumulatorul nu este complet incarcat.
Daca acumulatorul este complet descarcat, trebuie sa-l incarcati circa 5 - 10 minute in pozitia „12V/15A“ a comutatorului, inainte de a
incepe procesul de pornire!
1. Asigurati-va ca incarcatorul nu este bagat in priza.
2. Se conecteaza clema rosie cu polul pozitiv (+) al bateriei. Se conecteaza clema neagra cu polul negativ (-) al bateriei. Va rugam sa
vericati inca o data ca clemele sunt corect conectate.
3. Puneti comutatorul de incarcare (5) pe pozitia „12V /3A“ si comutatorul (6) pe pozitia „CHARGER“.
4. Vericati inca o data contactarea corecta a clemelor (rosu la plus si negru la minus).
5.
Porniti incarcatorul prin introducerea stecherului (7) in priza. Marimea curentului de incarcare este indicata cu ajutorul indicatoarelor (1).
6. Fixati comutatorul (5) pe pozitia „12V /15A“ si incarcati acumulatorul circa 5 - 10.
7. Aduceti comutatorul (6) pe pozitia „STARTER“.
8. Porniti motorul.
9. Dupa pornirea motorului puneti comutatorul (5) in pozitia „12V/3A“ si comutatorul (6) in pozitia „CHARGER“.
10. Opriti incarcatorul prin scoaterea stecherului (7) din priza.
11. Deconectati clemele (negru si rosu) de la acumulator.
12. Daca motorul nu a pornit, incarcatorul face o pauza de circa 10 secunde, indicatorul (4) „NO START“ lumineaza, dupa care se
cupleaza in mod automat din nou. Dupa aceea se poate incerca din nou sa se pormeasca motorul.
13. Daca motorul nu porneste dupa 2-3 incercari, ar trebui incarcat acumulatorul inca o data pentru circa 5-10 minute.
(Comutatorul (5) in pozitia „12V/15A“; comutatorul (6) in pozitia „CHARGER“).
Apoi urmati instructiunile incepand cu punctul 7.
> In timpul incarcarii acumulatorilor cu plumb se pot degaja gaze explozive. Va rugam sa asigurati o aerisire sucienta si sa evitati
focul si lumina deschisa precum si fumatul. Deoarece se pot forma gaze explozive, va rugam sa cuplati si sa decuplati clemele de
legatura numai cu incarcatorul scos din priza!
> Evitati contactul direct al acidului din acumulatori cu imbracamintea sau pielea. Daca acidul ajunge pe piele va rugam sa clatiti cu
apa abundenta.
> Vericati inca o data contactarea corecta a clemelor (rosu la plus si negru la minus).
> Va rugam sa aveti intotdeauna in vedere ca clemele de legatura sa e corect conectate (clema rosie la polul pozitiv; clema neagra la
polul negativ)
> Evitati in orice caz ca clema rosie si cea neagra sa se atinga in timp ce stecherul incarcatorului este introdus in priza, deoarece se
formeaza ame in urma scurtcircuitului.