Dispunerea spiţelor
Se va verifica dacă spiţele au fost dispuse
conform imaginii.
Nu se poate folosi un model radial.
Roata se asamblează folosind scula TL-HB16.
Montarea discului de frână
•
Butucul faţă HB-M788 nu este proiectat pentru downhill și freeride. Totuși,
în funcţie de condiţiile de utilizare, axul butucului se poate fisura, ceea ce
poate duce la deteriorarea sa. Ca urmare, se pot produce accidente cu urmări
grave sau care pot duce chiar la deces. Înainte de utilizarea bicicletei, se
vor examina cu atenţie butucii, pentru a identifica eventualele fisuri din axuri;
dacă sunt prezente semne de fisuri sau orice altă anomalie, bicicleta NU se
va utiliza.
•
Butucul HB-M788 poate fi folosit cu o furcă specială și cu sistemul E-Thru.
Dacă este folosit cu orice altă furcă sau ax fix, poate duce la desprinderea
roţii de pe bicicletă în timpul deplasării, provocând accidentări grave.
•
Metoda de fixare și cuplul de strângere pentru roata faţă variază în funcţie de
tipul furcii faţă cu suspensie utilizate. La montarea roţii faţă pe furca faţă cu
suspensie, se vor respecta indicaţiile din instrucţiunile de service referitoare
la furca faţă cu suspensie. În cazul nerespectării acestor indicaţii, roata faţă
poate ieși din furca faţă cu suspensie, provocând accidente grave.
•
În timpul montării sau reparării roţii, persoana care efectuează lucrările va
avea grijă să nu atingă cu degetele discul de frână aflat în mișcare. Discul este
suficient de ascuţit încât să cauzeze leziuni grave dacă
degetele persoanei care efectuează lucrarea sunt prinse
în orificiile acestuia.
•
Etrierele și discul de frână se încălzesc la acţionarea
frânelor; prin urmare, nu se vor atinge cu mâna în timpul utilizării sau imediat
după utilizarea bicicletei, pentru a evita arsurile. Înainte de reglarea frânelor,
se va verifica dacă piesele componente ale acestora sunt suficient de reci.
•
Înainte de utilizarea bicicletei, se va verifica funcţionarea corectă a frânelor
faţă și spate.
•
Se va avea grijă ca nicio picătură de ulei sau de lubrifiant să nu ajungă pe
disc sau pe plăcuţele de frână; în caz contrar, este posibil ca frânele să nu
funcţioneze corect.
•
Dacă pe plăcuţele de frână ajunge ulei sau vaselină, acestea trebuie înlocuite.
Dacă pe disc ajunge ulei sau de lubrifiant, acesta trebuie curăţat. În caz
contrar, este posibil ca frânele să nu funcţioneze corect.
•
Dacă maneta E-Thru se află pe aceeași parte cu discul, există pericolul să îl
atingă; se va verifica dacă cele două componente nu
se ating.
•
Se va verifica dacă roţile sunt bine fixate înainte de
folosirea bicicletei. Dacă sunt slăbite, se pot desprinde
și pot provoca accidentări grave.
•
Înainte de instalarea pieselor, se vor consulta cu
atenţie instrucţiunile de service. Piesele slăbite, uzate sau deteriorate pot
provoca accidente grave. Se recomandă în mod expres utilizarea exclusivă a
pieselor de schimb Shimano originale.
•
Instrucţiunile pentru service se vor citi cu atenţie și se vor păstra într-un loc
sigur, pentru a le putea consulta pe viitor.
•
Se vor citi cu atenţie și instrucţiunile de service pentru frânele pe disc.
•
La utilizarea uneltei speciale (TL-FC36) pentru demontarea și instalarea
inelului de montare a discului de frână, trebuie evitată atingerea cu mâna a
suprafeţei discului. Se vor purta mănuși, pentru protejarea mâinilor împotriva
eventualelor tăieturi.
■ Perioada de rodaj
•
Frânele pe disc au o perioadă de rodaj, iar forţa de frânare crește treptat în
această perioadă. La folosirea frânelor în perioada de rodaj, utilizatorul trebuie
să ia în considerare faptul că forţa de frânare se intensifică. Același fenomen
are loc și după înlocuirea plăcuţelor de frână sau a discului.
Observaţie
•
Dacă bosajul etrierului și punctul de fixare a roţii spate nu sunt paralele, discul
și etrierul se pot atinge.
•
Dacă discul este uzat, fisurat sau deformat, trebuie înlocuit.
•
Garanţia nu acoperă uzura normală sau deteriorarea rezultată în urma utilizării
normale a pieselor.
Informaţii generale privind siguranţa
Instrucţiuni pentru service
HB-M788
Pentru rezultate optime, se recomandă utilizarea următoarei combinaţii.
Serie XT
Etrier BR-M785
Manetă de frână BL-M785
Disc SM-RT81
Date tehnice
Butuc roată faţă
Nr. model HB-M788
Număr orificii spiţe 32
Întreţinerea
Aceste ansamble de piese pot fi demontate după cum se arată în imagini.Fiecare piesă
componentă trebuie lubrifiată periodic cu vaselină.
<Asamblarea>
Se montează tubul axului, apoi se utilizează instrumentele speciale pentru a strânge
contrapiuliţa astfel încât să se asigure o blocare dublă a mecanismului, conform imaginii.
SI-2UC0A-001-05
* Instrucţiunile de service sunt disponibile și în alte limbi la:
http://techdocs.shimano.com
Reţineţi: în scopul îmbunătăţirii produsului, specificaţiile pot fi modificate fără notificare.
(Romanian)
AVERTISMENT
Manetă
E-Thru
Disc
NOTIFICARE
SI-2UC0A-001
Observaţie:
Capacul de pe partea
dreaptă a butucului nu
poate fi demontat.
Se aplică lubrifiant
Vaselină
DURA-ACE
(Y-04110000)
Nr. de bile:
câte 17 pentru stânga și
dreapta
Dimensiune bile: 5/32"
NOTIFICARE
TL-FC36
Cuplu de strângere:
40 - 50 N•m
Piuliţă de fixare a discului
La utilizarea uneltei speciale (TL-FC36) pentru demontarea
și instalarea inelului de montare a discului de frână,
trebuie evitată atingerea cu mâna a suprafeţei discului.
Se vor purta mănuși, pentru protejarea mâinilor împotriva
eventualelor tăieturi.
Dreapta faţă Stânga faţă Direcţia de rotire
a roţii
TL-7S20
(22 mm)
TL-HS21
(23 mm)
Strângere
Tub ax
Cuplu de strângere:
21 - 26 N•m