3
DECONGELAREA APARATULUI
Aparatul trebuie dezgheţat când stratul de gheaţă
format pe pereţi atinge o grosime de 5-6 mm.
• Deconectaţi aparatul de la reţeaua electrică.
• Scoateţi alimentele din aparat şi amplasaţi-le într-un loc foarte
rece sau într-o pungă frigorică.
• Lăsaţi uşa aparatului deschisă.
• Scoateţi dopul intern al canalului de scurgere a apei rezultate din
dezgheţare (în funcţie de model) (Fig. 8).
• Scoateţi dopul extern al canalului de scurgere a apei rezultate
din dezgheţare (în funcţie de model) şi repoziţionaţi-l conform
indicaţiilor din g. 8.
• Utilizaţi separatorul (în funcţie de model) din interiorul aparatului
pe post de recipient pentru colectarea apei rămase, (D) conform
indicaţiilor din g. 8. Dacă în dotarea aparatului nu intră un
separator, utilizaţi un recipient gol.
• Procesul de decongelare poate accelerat prin utilizarea unei
spatule pentru a desprinde gheaţa de pe pereţii aparatului.
• Eliminaţi stratul de gheaţă din partea inferioară a aparatului.
• Pentru a evita deteriorarea permanentă a interiorului aparatului,
nu folosiţi instrumente metalice ascuţite sau tăioase pentru a
îndepărta gheaţa.
• Nu utilizaţi produse abrazive şi nu încălziţi în mod articial
interiorul aparatului.
• Uscaţi bine interiorul aparatului.
• Montaţi la loc dopul după nalizarea procesului de decongelare.
CURĂAREA I ÎNTREINEREA
• Îndepărtaţi gheaţa care s-a format pe marginile superioare
(consultaţi Ghidul de remediere a defecţiunilor).
• După dezgheţare, curăţaţi interiorul utilizând un burete umezit
cu apă călduţă şi/sau detergent neutru.
• Curăţaţi oriciul de ventilare lateral (dacă intră în dotare).
Înainte de a efectua operaii de întreinere, scoatei techerul
din priza de curent. Nu folosii produse abrazive, burei de
sârmă sau substane de îndepărtare a petelor (de ex. acetonă,
tricloretilenă) pentru a curăa aparatul.
Pentru a obine cele mai bune rezultate, efectuai operaiile de
curăare i de întreinere cel puin o dată pe an.
MONTAREA BECULUI CAPACULUI DACĂ EXISTĂ ÎN DOTARE
• Deconectaţi aparatul de la reţeaua electrică.
• Montaţi la loc difuzorul urmând indicaţiile din gură, în secvenţa
indicată.
• Deşurubaţi becul şi înlocuiţi-l cu unul identic, cu aceleaşi
specicaţii privind puterea şi tensiunea.
• Montaţi la loc difuzorul şi introduceţi ştecherul aparatului în
priză.
GHID DE REMEDIERE A DEFECIUNILOR
1. LED-ul rou (dacă intră în dotare) rămâne aprins.
• S-a întrerupt curentul?
• Procesul de decongelare este în curs de desfăşurare?
• Capacul aparatului este bine închis?
• Aparatul este instalat aproape de o sursă de căldură?
• Termostatul este pe poziţia corectă?
• Grila de ventilaţie şi condensatorul sunt curate?
2. Aparatul face prea mult zgomot.
• Aparatul este aşezat în poziţie perfect orizontală?
• Aparatul atinge mobilierul sau alte obiecte care ar putea
produce vibraţii?
• A fost înlăturat ambalajul de la baza aparatului?
Notă: Zgomotele asemănătoare unui clipocit, provenite de la
circuitul de răcire după ce compresorul se opreşte, sunt absolut
normale.
3. LED-ul verde (dacă există în dotare) este stins i aparatul nu
funcionează.
• S-a întrerupt curentul?
• Ştecherul este introdus bine în priza de curent?
• Cablul de alimentare electrică este intact?
4. LED-ul verde (dacă există în dotare) este stins i aparatul
funcionează.
• LED-ul verde nu funcţionează. Contactaţi serviciul de asistenţă
tehnică
post-vânzare pentru a solicita înlocuirea acestuia.
5. Compresorul funcionează continuu.
• Au fost introduse alimente erbinţi în aparat?
• Capacul aparatului a fost lăsat deschis un timp îndelungat?
• Aparatul este amplasat într-o încăpere cu o temperatură înaltă
sau în apropierea unor surse de căldură?
• Termostatul este pe poziţia corectă?
• A fost apăsat accidental butonul Congelare rapidă (în funcţie de
model)?
6. Prea multă gheaă pe marginea superioară.
• Dopurile de la canalul de scurgere a apei rezultate din
dezgheţare sunt poziţionate corect?
• Capacul aparatului este bine închis?
• Garnitura de etanşare a capacului aparatului este deteriorată sau
deformată? (Consultaţi capitolul „Instalarea”)
• Au fost scoase cele 4 elemente de protecţie? (Consultaţi capitolul
„Instalarea”)
7. Se formează condens pe pereii externi ai aparatului
• Este normal să se formeze condens în anumite condiţii
atmosferice (umiditate de peste 85%) sau dacă aparatul este
amplasat într-o cameră cu umezeală sau insucient aerisită.
Acest lucru nu are nicio inuenţă asupra performanţelor aparatului.
8. Stratul de gheaă de pe pereii interiori ai aparatului nu este
uniform.
• Acest fenomen este cât se poate de normal.
SERVICIUL DE ASISTENĂ TEHNICĂ POSTVÂNZARE
Înainte de a contacta serviciul de asistenţă tehnică post-vânzare:
1. Încercaţi să rezolvaţi problema pe cont propriu.
2. Porniţi aparatul din nou pentru a vedea dacă problema s-a
rezolvat. Dacă nu s-a rezolvat, deconectaţi aparatul de la
alimentarea cu energie şi aşteptaţi o oră înainte de a-l reporni.
3. Dacă problema persistă şi după vericările de mai sus, contactaţi
serviciul de asistenţă tehnică post-vânzare.
Specicai:
• tipul de defecţiune,
• modelul,
• numărul de service (numărul
specicat după termenul SERVICE
de pe plăcuţa cu date tehnice din partea din spate a aparatului),
• adresa dvs. completă,
• numărul dvs. de telefon şi prexul.