<FC-R603>
• Atunci când lanţul se află în poziţia din
imagine, ar putea atinge foile sau
schimbătorul faţă, producând astfel
zgomot. Dacă zgomotul respectiv
reprezintă o problemă, se va muta
lanţul pe un pinion mai mare.
• În cazul în care carcasa butucului
pedalier nu este paralelă, calitatea schimbării vitezelor va avea de
suferit.
• Dacă se aude un scârţâit de la axul butucului pedalier și de
la punctul de conectare a braţului stânga, se aplică vaselină
pe conector, apoi se strânge la cuplul specificat.
• Șurubul de fixare a braţului pedalier trebuie strâns periodic.
• La expedierea din fabrică, capacul braţului pedalier este montat
pe braţul pedalier; se va folosi TL-FC35 pentru a verifica dacă
este bine strâns la prima asamblare.
SI-1MV0A-001-05
(Romanian)
Informaţii generale privind siguranţa
AVERTISMENT
Observaţie
• Configuraţia foilor trebuie să respecte configuraţia dinţilor
angrenajului din tabelul cu specificaţiile produsului. Dacă sunt
folosite alte combinaţii, distanţa dintre foi va fi incorectă, iar lanţul
ar putea sări și s-ar putea prinde între foi.
• Se va folosi un lanţ CN-7801 / CN-6600 / CN-5600 cu aceste braţe
pedaliere pentru tandem.
• Înainte de utilizarea bicicletei, se va verifica dacă îmbinările nu sunt
slăbite și nu au joc. De asemenea, se vor strânge la intervale
regulate braţele pedaliere și pedalele.
• Se va folosi un detergent neutru pentru a curăţa braţul și butucul
pedalier. Folosirea unui detergent alcalin sau acid poate provoca
decolorarea.
• În cazul în care se sesizează slăbirea rulmenţilor, se va înlocui
butucul pedalier.
• În plus, dacă pedalarea nu pare a se efectua la parametri normali,
se verifică din nou acest aspect.
• Butucul pedalier nu se va spăla cu jet de apă de înaltă presiune.
• La instalarea cuvetelor stânga și dreapta, se va instala și tubul
intern, în caz contrar rezistenţa la apă va fi redusă.
• Se va aplica lubrifiant pe cuvetele din stânga și dreapta înainte
de a le monta.
• Pentru o funcţionare optimă, se va folosi exclusiv tipul de lanţ
specificat. Tipul de lanţ lat nu poate fi folosit.
• Dacă lanţul continuă să sară de pe foi în timpul utilizării bicicletei,
se vor înlocui lanţul și foile.
• Foile angrenajului trebuie spălate periodic cu detergent neutru,
apoi lubrifiate. De asemenea, lanţul se va curăţa cu un detergent
neutru și se va lubrifia; această metodă este utilă pentru
prelungirea duratei de utilizare a foilor și a lanţului.
• Există posibilitatea ca lanţul să murdărească manșetele
îmbrăcăminţii în timpul deplasării.
• La montarea pedalelor, se va aplica o cantitate mică de vaselină
pe filet pentru a preveni înţepenirea acestora. Se va folosi o cheie
dinamometrică pentru strângerea corectă a pedalelor. Cuplu de
strângere: FC-4603 / R563. Pedala dreaptă are filet pe dreapta;
pedala stângă are filet pe stânga.
• Garanţia nu acoperă uzura normală sau deteriorarea rezultată
în urma utilizării normale a pieselor.
• Pentru întrebări referitoare la metodele de montare, reglare,
utilizare sau întreţinere a bicicletei, utilizatorul se va adresa
unui dealer autorizat.
Foi
Pinioane
FC-R603
(Spate)
FC-R601
(Faţă)
Stânga Stânga
Dreapta
Dreapta
<FC-R603>
• Când lanţul este pe foaia mică sau mijlocie, există pericolul de rănire
în dinţii foii mari.
ATENŢIE
"Intervalul de întreţinere depinde de modul de
utilizare și de condiţiile de mediu. Lanţul trebuie
curăţat periodic folosind o substanţă de curăţare
pentru lanţ. Nu se vor folosi solvenţi alcalini sau acizi,
cum ar fi substanţele de curăţare a ruginei. În cazul
utilizării acestor solvenţi, lanţul se poate rupe și
provoca accidentări grave."
• Se va avea grijă ca manșetele pantalonilor să nu se prindă în lanţ în
timpul pedalării; în caz contrar, utilizatorul se poate accidenta.
• Se va verifica întinderea corectă și buna stare a lanţului. Dacă lanţul
este prea slab sau dacă este deteriorat, va trebui înlocuit. În caz
contrar, lanţul se poate rupe și utilizatorul poate cădea de pe
bicicletă.
• Înainte de a folosi bicicleta, se vor verifica braţele pedaliere. Acestea
nu trebuie să prezinte fisuri. În cazul prezenţei unor fisuri, braţul
pedalier se poate rupe și utilizatorul se poate accidenta.
• În cazul în care tubul intern nu este montat corect, axul poate rugini
și se poate deteriora, provocând accidente grave.
• Înainte de instalarea pieselor, se vor consulta cu atenţie
instrucţiunile de service. Piesele slăbite, uzate sau deteriorate pot
provoca accidente grave. Se recomandă în mod expres utilizarea
exclusivă a pieselor de schimb Shimano originale.
• Înainte de instalarea pieselor, se vor consulta cu atenţie
instrucţiunile de service. Dacă reglajele sunt incorect efectuate,
lanţul poate sări, ceea ce duce la accidentarea utilizatorului.
• Instrucţiunile pentru service se vor citi cu atenţie și se vor păstra
într-un loc sigur, pentru a le putea consulta pe viitor.
<FC-R601>
• Cele două șuruburi de prindere de pe braţul pedalier dreapta
se vor strânge câte puţin și pe rând, nu separat și până la capăt.
Se folosește o cheie dinamometrică pentru a verifica dacă cuplul
de strângere final este de 12 - 14 N•m. În plus, după parcurgerea
a circa 100 km, se verifică din nou cuplul de strângere folosind
o cheie dinamometrică. Verificarea periodică a cuplurilor de strângere
este importantă. Dacă acestea sunt prea mici sau dacă șuruburile de
prindere nu sunt strânse alternativ câte puţin, braţul pedalier dreapta
se poate desprinde, putând determina căzături soldate cu vătămări
grave.
<FC-R601>
• Se vor folosi întotdeauna cuvetele pentru butucul pedalier incluse
cu aceste braţe pedaliere pentru tandem.În cazul folosirii altor
cuvete pentru butucul pedalier, este posibil ca piesele din plastic
ale butucului pedalier să se deterioreze.
• Dacă se aude un scârţâit de la axul butucului pedalier și de
la punctul de conectare a braţului dreapta, se aplică vaselină
pe conector, apoi se strânge la cuplul specificat.