SEALED
SP41
SP41
Înlocuirea ghidajului
cablului
2. Se aliniază orificiile pentru știft, apoi se poziţionează instrumentul
special (1) conform ilustraţiei pentru a introduce prin presare
știftul manetei.
Asamblarea suportului şi manetei
1. Se introduce maneta de conectare în suportul manetei principale,
apoi se asamblează
suportul și maneta. Se
introduce apoi capătul
arcului de revenire în
canelură.
Montarea pe ghidon
Se ferește manșonul, apoi se strânge bine piuliţa de montare cu
o cheie hexagonală de 5 mm.
Cablu utilizat
• Cablu (oţel inoxidabil)
••••••••••••••••••
• Cămașă exterioară SLR
••••••••••••••••
Pentru rezultate optime, se recomandă utilizarea următoarei
combinaţii.
Montarea manşonului
Lamelele de pe manșon trebuie să intre în fantele de pe suport.
Maneta A
2 clic
1 clic
4 3
1 : Schimbă un pinion
Ex.: de pe al 3-lea pe al 4-lea
35
2 : Schimbă rapid două pinioane
Ex.: de pe al 3-lea pe al 5-lea
Montarea cablului de frână
Se va lăsa o porţiune de cămașă suplimentară, acesta putând
fi tăiată chiar și la lungimea ghidonului.
Se acţionează maneta b cel puţin odată, pentru
a o aduce în poziţia inferioară.
• Manetă faţă
Nu se dezasamblează capacul din
faţă, în caz contrar funcţionarea
poate fi afectată.
Montarea poate fi simplificată prin
ștergerea manșonului cu alcool
sanitar.
5 mm
Întreţinerea
* În ilustraţie este prezentată maneta din dreapta.
Dezasamblarea suportului şi manetei
1. Se folosește mai întâi instrumentul special pentru a demonta
siguranţa de tip E. Se folosește partea (B) a instrumentului special
(2) pentru a alinia siguranţa de tip E cu direcţia de demontare. Se
așează apoi partea A pe siguranţa de tip E și se demontează.
Înlocuirea suportului manetei principale
Montarea:
Se introduce suportul
manetei principale astfel
încât să fie lipit de canelura
de fixare a manetei.
3. Se demontează instrumentul
special (1), apoi se folosește
instrumentul special (2) pentru
montarea siguranţei tip E.
2. Se introduce o cheie hexagonală sau un
instrument similar în orificiul știftului
manetei, apoi se lovește ușor cu un
ciocan din plastic pentru a extrage știftul
manetei. După ce știftul manetei iese,
suportul și maneta pot fi dezasamblate.
Informaţii generale privind siguranţa
AVERTISMENT
• Înainte de instalarea pieselor, se vor consulta cu atenţie
instrucţiunile de service. Piesele slăbite, uzate sau deteriorate
pot provoca accidente grave. Se recomandă în mod expres
utilizarea exclusivă a pieselor de schimb Shimano originale.
• Înainte de instalarea pieselor, se vor consulta cu atenţie
instrucţiunile de service. Dacă reglajele sunt incorect
efectuate, lanţul poate sări, ceea ce duce la accidentarea
utilizatorului.
• Frânele BR-5700 trebuie folosite cu manete ST-5700/5703,
BL-TT79. Nu se vor folosi frânele BR-5700 cu modelele
anterioare de manete STI pentru șosea sau cu manetele de
frână BL-R770/BL-R550 pentru ghidoane drepte, în caz
contrar frânarea va fi mult prea puternică.
• Instrucţiunile pentru service se vor citi cu atenţie și se vor
păstra într-un loc sigur, pentru a le putea consulta pe viitor.
Observaţie
• În cazul angrenajelor triple, se vor citi aceste instrucţiuni de
service împreună cu instrucţiunile pentru ST-5703 și FD-5703.
• Manetele de schimbător se vor acţiona numai atunci când
angrenajul se învârte.
• Pentru o funcţionare fără probleme, se folosește cămașa
exterioară și ghidajul de cablu al schimbătorului faţă specificat.
• Se lubrifiază cablul și partea interioară a cămășii înainte de
utilizare, pentru a se asigura glisarea corectă.
• Rezistenţa mare întâmpinată de cablu în cazul unui cadru cu
cabluri interne poate împiedica funcţionarea sistemului SIS,
prin urmare nu trebuie utilizat acest tip de cadre.
• Se folosește un lubrifiant special pentru cablul de schimbător
(SIS-SP41). Nu se va folosi lubrifiant DURA-ACE sau de alt tip,
deoarece acestea pot afecta schimbarea vitezelor.
• Garanţia nu acoperă uzura normală sau deteriorarea rezultată
în urma utilizării normale a pieselor.
• Pentru întrebări referitoare la metodele de montare, reglare,
utilizare sau întreţinere a bicicletei, utilizatorul se va adresa
unui dealer autorizat.
* Instrucţiunile de service sunt disponibile și în alte limbi la:
http://techdocs.shimano.com
Reţineţi: în scopul îmbunătăţirii produsului, specificaţiile pot fi modificate fără notificare. (Romanian)
Maneta B
Poziţia iniţială
a manetei B
Maneta Bb se va deplasa când maneta Aa este acţionată;
se va avea grijă să nu se aplice presiune pe maneta Bb . De
asemenea, se va avea grijă să nu se apese maneta Aa la
acţionarea manetei Bb . Schimbarea vitezelor nu se realizează
dacă ambele manete sunt presate simultan.
Aceste instrucţiuni trebuie citite împreună cu instrucţiunile de service
pentru RD-5700, FD-5700 înainte de folosire.
Avertizare privind utilizarea
Utilizarea
Maneta B
Maneta A : : Schimbă pe un pinion mai mare.
Maneta B : Schimbă pe un pinion mai mic.
Maneta a : Schimbă pe o foaie mai mare.
Maneta b : Schimbă pe o foaie mai mică.
Spate Faţă
Maneta A
Maneta b
Maneta a
Toate manetele revin la poziţia iniţială după ce sunt eliberate
• Maneta A : Schimbă pe un pinion mai mare.
Maneta A emite un clic în poziţiile 1 și 2 .
Utilizarea manetei schimbătorului spate
• Maneta a : Schimbă pe o foaie mai mare.
• Maneta b : Schimbă pe o foaie mai mică.
Utilizarea manetei schimbătorului faţă
(FD-5700)
• Maneta B : Schimbă pe un pinion mai mic.
Se apasă o dată maneta B pentru a schimba pe un pinion mai
mic.
34
Ex.: de pe al 4-lea pe al 3-lea
Montarea
Capacul suportului
Cheie hexagonală de 5 mm
La instalarea componentelor pe cadre/ghidoane de carbon, se va consulta cuplul de strângere recomandat de
producătorul acestora pentru a evita strângerea excesivă, care poate deteriora carbonul și/sau strângerea
insuficientă, care poate afecta fixarea componentelor.
Șaiba de fixare (B) trebuie
orientată astfel încât orificiul mic
să se afle în colţul stânga-sus.
Orificiu
Cuplu de strângere:
6 - 8 N•m
Capac
Instrument special de demontare
a siguranţei de tip E
Manetă
Suport
Știftul manetei
Se va monta capacul cablului de schimbător înainte de utilizare.
În caz contrar, există pericol de accidente.
ATENŢIE
La demontarea siguranţei de tip E,
este posibil ca aceasta să fie
proiectată cu viteză; trebuie luate
măsuri pentru evitarea rănirii
persoanelor din zonă sau
a provocării de pagube materiale.
• Știftul manetei trebuie orientat cu canelura pentru siguranţa de
tip E în sus.
• Pentru ca siguranţa tip E să poată fi montată în canelură,
suprafaţa suportului trebuie să fie la același nivel cu partea
superioară a știftului manetei.
ATENŢIE
Capac cablu schimbător
Se vor respecta marcajele:
R: dreapta
L: stânga
Ghidaj pentru cablu
Suport manetă principală
Nu se apasă știftul manetei din
această direcţie, în caz contrar
suportul se poate deteriora.
Se folosește acest orificiu pentru
înlocuirea ghidajului cablului.
Direcţia de demontare a siguranţei
de tip E
Siguranţa
de tip E
Se acţionează cel puţin odată
Maneta b
(1)
(2)
1,6 mm
Știftul manetei trebuie scos
doar în această direcţie.
Dacă este scos în direcţia
opusă, suportul se poate
defecta.
Canelură pentru
siguranţa de tip E
SI-6TH0A-002-05
Instrucţiuni pentru service SI-6TH0A-002
ST-5700
Poziţia iniţială
a manetei a
Dacă maneta a nu a parcurs cursa completă
de schimbare a foii, se acţionează din nou
maneta a pe distanţa (X') pentru a parcurge
porţiunea neefectuată (X) a cursei.
La acţionarea manetei b , va fi emis
un clic la cuplarea mecanismului de
reglare fină (mecanismul de prevenire
a zgomotului), apoi va fi emis un clic
mai puternic la capătul cursei de
schimbare a vitezei. După reglarea
fină, următoarea împingere va
completa cursa de schimbare
a vitezei.
Maneta a
Poziţia iniţială
a manetei b
Maneta b
Cursă efectuată
Clic
Clic
Cursă completă
manetă schimbător
Cursă completă
schimbare viteză
Reglarea fină (pentru prevenirea
zgomotului)
Dacă lanţul se află pe foaia mare și pinionul
mare, acesta va atinge plăcuţa
schimbătorului, producând un zgomot
caracteristic. În această situaţie, se apasă
ușor maneta b (până emite un clic);
schimbătorul faţă se va deplasa ușor spre
foaia mică, eliminând astfel zgomotul.
Dacă lanţul se află pe foaia mare și pinionul
mare, acesta va atinge plăcuţa
schimbătorului, producând un zgomot
caracteristic. În această situaţie, se apasă
ușor maneta a (până emite un clic);
schimbătorul faţă se va deplasa ușor spre
foaia mai mare, eliminând astfel zgomotul.
Poziţia lanţului
Deplasarea
schimbătorului
faţă
2. Se trece cablul și se montează cămașa exterioară.
Se lasă o porţiune suplimentară de cămașă exterioară, aceasta
putând fi tăiată chiar și la lungimea ghidonului.
Verificare
Se va verifica așezarea corectă
a cămășii exterioare în opritorul
exterior.
Opritor extern
Cablu
Cămașă
• Opritor extern
1. Se montează opritorul extern pe cadru.
Cuplu de strângere:
1,5 - 2 N•m
Suport montare directă (M5)
Opritor extern
Șurub de montare
Cheie hexagonală de 3 mm
Se montează cu șurubul de reglare strâns.
Șurubul de reglare poate fi rotit șase ture.
Șurub de reglare
Se introduce cablul prin orificiul pentru cablu.
Cămașa poate fi orientată în două direcţii: fie prin ghidajul cablului
(1) (spre interior), fie prin ghidajul cablului 2 (spre exterior).
Observaţie:
Se introduce cablul astfel încât capătul să intre până la capăt în
mecanismul manetei.
La demontarea pieselor în vederea
înlocuirii cablului, operaţiunile vor fi
mai simple dacă se demontează
capacul conform ilustraţiei.
Se va avea grijă să nu se acopere orificiile pentru cablu sau capacul
când se înfășoară banda pe ghidon. În caz contrar nu va fi posibilă
înlocuirea cablului.
Se acţionează maneta B de cel puţin 9 ori
pentru a ajunge în poziţia superioară.
Se atașează același capac exterior la capătul tăiat al cămășii.
Se introduce cablul prin orificiul pentru cablu.
Cămașa poate fi orientată în două direcţii: fie prin ghidajul cablului
(1) (spre interior), fie prin ghidajul cablului 2 (spre exterior).
Observaţie:
Se introduce cablul astfel încât capătul să intre până la capăt în
mecanismul manetei.
Tăierea cămășii exterioare
În momentul tăierii cămășii exterioare, se taie capătul opus capătului
marcat. După tăierea cămășii, capătul se rotunjește, pentru ca
interiorul găurii să aibă un diametru uniform.
SP41
SP41
Capac exterior
• Manetă spate
Se acţionează de cel puţin 9 ori
Maneta B
Cuplu de strângere:
0,2 N•m
Cămașă
Capac
Capac
Orificiu cablu
Cablu
Instalarea cablului de schimbător
Orificiu cablu
Ghidolină
Partea dinspre schimbător
Capac de 4 mm
Capac din plastic
sau capac de 4 mm
Capac din plastic
Cablu utilizat
• Cablu (cablu PTFE)
•••••••••••••••••
• Cămașă exterioară etanșă SP41 ( 2 )
••
1,2 mm
4 mm
• Cămașă exterioară SP41 ( 2 )
••••••••
4 mm
1
2
Sârmă
Locaș pentru
cablu
Cămașă
Capăt cablu
Plăcuţă cu numele gamei
Se trece cablul conform ilustraţiei, apoi se introduce capătul cablului
în locașul pentru cablu.
Suport manetă principală
Maneta de conectare
Canelură
Arc de revenire
Serie 105
Manetă de schimbător ST-5700
Cămașă OT-SP41 (SIS-SP41)
Viteze 20
Schimbător faţă FD-5700
Angrenaj pedalier FC-5700
Schimbător spate RD-5700-SS
Butuc spate FH-5700
Bloc de pinioane CS-5700
Lanţ CN-5701
Ghidaj cablu schimbător faţă SM-SP17
Reglaj cablu SM-CA70 / SM-CA50
Poziţia iniţială a manetei A
Reglare
fină
Reglarea cursei manetei
Pentru a mări cursa manetei, se demontează distanţierul.
Pentru a reduce cursa manetei de frână, se înlocuiește
distanţierul cu distanţierul accesoriu (10 mm).
<Demontarea>
Distanţier de 5 mm
(din fabricaţie)
• Montarea și demontarea distanţierului
Distanţier de 10 mm
<Montarea>
Distanţier