Shimano ST-T660 Service Instructions

Tip
Service Instructions
Pentru a trece de la o foaie mică la una mai mare
În momentul în care maneta (A) este apăsată o dată, are loc trecerea la următoarea
foaie mai mare.
Exemplu:
de la foaia mijlocie la foaia mare.
Pentru a trece de la o foaie mare la una mai mică
În momentul în care maneta (B) este apăsată o dată, are loc trecerea la următoarea
foaie mai mică.
Exemplu:
de la foaia mare la foaia mijlocie.
Manetă (B)
Eliberare în două sensuri
Poziţia iniţială a manetei (A)
Instrucţiuni pentru service SI-6RHFA-002
Sistem tracţiune faţă
Pentru rezultate optime, se recomandă utilizarea următoarei combinaţii.
Date tehnice
Diametre colier:
S (mic) (28,6 mm), M (mediu) (31,8 mm),
L (mare) (34,9 mm)
În cazul utilizării dimensiunilor S, M,
se folosește un colier cu un diametru
de 28,6 mm, 31,8 mm și se montează
pe un adaptor de dimensiune L.
Unghi chainstay
Angrenaj
După întinderea cablului, se fi xează la loc schimbătorul faţă,
conform imaginii.
Cu tragere de jos Cu tragere de sus
Se trage
Se trage
Poziţia lanţului
Pinionul
mic
Foaia
mare
3. Reglarea în poziţia superioară
Distanţa dintre plăcuţa
exterioară a ghidajului lanţului și
lanţ trebuie să fi e de 0 - 0,5 mm.
FD-T660
FD-T661
Lanţ
Plăcuţă exterioară
ghidaj lanţ
Șurub de reglare în
poziţia superioară
A
B
Lanţ
Plăcuţă interioară
ghidaj lanţ
A
B
Bucșă de reglare cămașă exterioară
Poziţia lanţului
Pinionul
mare
Foaia
locie
4. Reglarea pe foaia de mijloc
În momentul reglării, se așază lanţul pe
pinionul mare și, în faţă, pe foaia mij locie.
Reglarea se face cu ajutorul bucșei de
reglare a cămășii exterioare, astfel încât
distanţa dintre plăcuţa interioară a ghidajului
lanţului și lanţ să fi e de 0 – 0,5 mm.
Schimbarea vitezelor
Această manetă de eliberare este prevăzută cu un mecanism de eliberare cu două sensuri, care permite eliberarea fie prin împingerea, fie
prin tragerea manetei. Manetele (A) și (B) revin la poziţia iniţială în momentul în care sunt eliberate după schimbarea vitezelor. În momentul
acţionării uneia dintre manete, trebuie rotit simultan și braţul pedalier.
5. Tabelul problemelor tehnice
După nalizarea pașilor 1 – 4, se acţionează maneta schimbătorului
pentru a verifi ca schimbarea vitezelor.
(Această operaţiune se efectuează și dacă schimbarea vitezelor
devine difi cilă în timpul utilizării).
Schimbător faţă
X = disponibil
Lungime lanţ
Se adăugă 2 zale (cu lanţul pe
pinionul mare și pe foaia mare)
Pinionul mare Foaia mare
Lanţ
Reglarea SIS
Se urmează ordinea de mai jos.
1. Reglarea în poziţia inferioară
Mai întâi se scoate blocul de aliniere Pro-Set.
Apoi se fi xează astfel încât distanţa dintre plăcuţa interioară a
ghidajului lanţului și lanţ să fi e de 0 - 0,5 mm.
Bloc de aliniere
Pro-Set
A
B
B
A
FD-T661
FD-T660
Șurub de reglare pentru
poziţia inferioară
Lanţ
Plăcuţă interioară
ghidaj lanţ
Poziţia lanţului
Pinionul
mare
Foaia
mică
Montarea manetei
Se va folosi un manșon pentru ghidon, cu un diametru exterior
maxim de 32 mm.
Cuplu de strângere:
6 - 8 Nm
Cheie hexagonală de 4 mm
Tăierea cămășii exterioare
În momentul tăierii cămășii exterioare, se taie
capătul opus capătului marcat. După tăierea
cămășii exterioare, capătul se rotunjește, pentru
ca interiorul găurii să aibă un diametru uniform.
Se atașează același
capac exterior la capătul
tăiat al cămășii exterioare.
Capac exterior
2. Conectarea și fixarea cablului
Se acţionează maneta (B) de două
sau de mai multe ori, se verifi
dacă poziţia inferioară este indicată
corect, apoi se fi xează cablul.
Manetă (B)
Se montează capacul orifi ciului
intern rotindu-l conform imaginii,
până când se oprește.
Nu se forţează rotirea pentru a nu
deteriora fi letul șurubului.
Capac
Capac orifi ciu intern
Manetă acumulare
cablu
Se taie cablul în exces și se montează capacul interior.
< Cu tragere de jos >
• FD-T660
< Cu tragere de sus >
Cheie hexagonală de 5 mm
Observaţie:
Se trage cablul
conform imaginii.
Șurub de
xare a
cablului
Se vor consulta instrucţiunile de service ale sistemului
de tracţiune spate pentru informaţii despre înlocuirea și
montarea indicatorului.
Informaţii generale privind siguranţa
AVERTISMENT
Intervalul de întreţinere depinde de modul şi mediul de utilizare. Lanţul trebuie curăţat periodic folosind
o substanţă de curăţare pentru lanţ. Nu se vor folosi solvenţi alcalini sau acizi, cum ar fi substanţele de
curăţare a ruginei. Aceştia pot duce la ruperea lanţului, soldată cu accidentarea gravă.”
Știftul de cuplare întărit trebuie folosit numai pentru
conectarea lanţurilor de tip îngust.
Există două tipuri de știfturi de cuplare întărite. Se va
consulta tabelul de mai jos înainte de a alege știftul
potrivit. În cazul folosirii de știfturi de cuplare altele
decât cele întărite, sau în cazul folosirii de instrumente
sau știfturi de cuplare întărite care nu sunt potrivite
pentru tipul de lanţ utilizat, este posibil ca forţa de
cuplare rezultată să nu fie suficientă, ceea ce poate
provoca ruperea sau căderea lanţului.
Dacă lungimea lanţului trebuie reglată ca urmare a
modificării numărului de dinţi ai pinionului, eliminarea
unei secţiuni trebuie executată în alt loc decât cel în
care lanţul a fost îmbinat cu un știft de cuplare întărit sau cu un știft de capăt.
Dacă eliminarea unei secţiuni este executată în locul de îmbinare cu un știft de cuplare
întărit sau cu un știft de capăt, lanţul se va deteriora.
Se va avea grijă ca manșetele pantalonilor să nu se prindă în lanţ în timpul pedalării;
în caz contrar, utilizatorul poate cădea de pe bicicletă.
Se va verifica întinderea corectă și buna stare ale lanţului. Dacă lanţul este prea slab sau dacă este deteriorat, va trebui
înlocuit. În caz contrar, lanţul se poate rupe și poate provoca accidentarea gravă a utilizatorului.
Se folosește un angrenaj compatibil cu lanţurile cu 9 viteze, împreună cu lanţurile Shimano CN-7701, CN-HG93 și CN-HG73.
În cazul folosirii unui angrenaj pentru un lanţ pentru 8 viteze sau mai puţine, pot apărea probleme la schimbatul vitezelor pe
foaia faţă sau știfturile lanţului se pot desprinde, provocând ruperea lanţului.
Cele două șuruburi de prindere ale braţului pedalier stânga se vor strânge alternativ câte puţin, nu separat și până la capăt.
Se va folosi o cheie dinamometrică pentru a verifica dacă cuplurile de strângere finale se situează în intervalul 12-15 Nm.
De asemenea, după parcurgerea a circa 100 km (60 de mile), se va folosi o cheie dinamometrică pentru a verifica din nou
cuplurile de strângere. Este importantă verificarea periodică a cuplurilor de strângere.
Dacă acestea sunt prea mici sau dacă șuruburile de prindere nu sunt strânse alternativ câte puţin, braţul pedalier stânga se
poate desprinde, putând determina căzături soldate cu vătămări grave.
Înainte de a folosi bicicleta, se vor verifica braţele pedalierului. Acestea nu trebuie să prezinte fisuri. În cazul prezenţei unor
fisuri, braţul pedalier se poate rupe și utilizatorul poate cădea de pe bicicletă.
În cazul în care capacul intern nu este montat corect, axul poate rugini și se poate deteriora, putând determina căzături
soldate cu vătămări grave.
Înainte de instalarea pieselor, se vor consulta cu atenţie instrucţiunile de service. Piesele slăbite, uzate sau deteriorate pot determina
căzături soldate cu vătămări grave. Se recomandă în mod expres utilizarea exclusivă a pieselor de schimb Shimano originale
.
Înainte de instalarea pieselor, se vor consulta cu atenţie instrucţiunile de service. Dacă reglajele sunt incorect efectuate,
lanţul se poate desprinde, ceea ce duce la căderea utilizatorului de pe bicicletă și accidentarea gravă a acestuia.
Instrucţiunile pentru service se vor citi cu atenţie și se vor păstra într-un loc sigur, pentru a le putea consulta pe viitor.
Când lanţul este pe foaia mică sau mijlocie, există pericolul de rănire în dinţii foii mari.
Observaţie
În plus, dacă pedalarea nu pare a se efectua la parametri normali, se verifică din nou acest aspect.
Înainte de utilizarea bicicletei, se va verifica dacă îmbinările nu sunt slăbite și nu au joc. De asemenea, se vor strânge la
intervale regulate braţele pedaliere și pedalele.)
Dacă se aude un scârţâit de la axul butucului pedalier și conectorul braţului pedalier, se aplică vaselină pe conector, apoi se
strânge la cuplul specificat.
Se va folosi un detergent neutru pentru a curăţa braţul și butucul pedalier. Folosirea unui detergent alcalin sau acid poate
provoca decolorarea.
Butucul pedalier nu se va spăla cu jet de apă de înaltă presiune.
În cazul în care se sesizează slăbirea rulmenţilor, se va înlocui butucul pedalier.
Dacă schimbarea vitezelor nu se face cu ușurinţă, se va curăţa schimbătorul și se vor lubrifia toate piesele mobile.
Dacă legăturile sunt atât de slăbite încât reglarea nu este posibilă, se va înlocui schimbătorul.
Foile angrenajului trebuie spălate periodic cu detergent neutru, apoi lubrifiate. De asemenea, lanţul se va curăţa cu un
detergent neutru și se va lubrifia; această metodă este utilă pentru prelungirea duratei de
utilizare a foilor și a lanţului.
Dacă lanţul continuă să iasă de pe foi în timpul utilizării bicicletei, se vor înlocui lanţul și
foile angrenajului.
Atunci când lanţul se află în poziţia din imagine, ar putea atinge foile faţă sau
schimbătorul faţă, producând astfel zgomot. Dacă zgomotul respectiv reprezintă
o problemă, se va ridica lanţul pe un pinion mai mare.
În cazul cadrelor cu suspensie, unghiul chainstay-ului diferă când bicicleta este utilizată
faţă de când nu este utilizată. Când bicicleta nu este utilizată și lanţul este pe foaia mare/
mijlocie și pe pinionul cel mai mic, este posibil ca plăcuţa exterioară a ghidajului lanţului
de la schimbătorul faţă să atingă lanţul.
Există posibilitatea ca lanţul să murdărească manșetele îmbrăcăminţii în timpul deplasării.
Se va aplica vaselină pe adaptoarele din stânga și dreapta înainte de a le monta.
Pentru o funcţionare fără probleme, se folosește cămașa exterioară și ghidajul de cablu prins sub
butucul pedalier.
Acest schimbător faţă se folosește numai pentru angrenajele triple. Nu se folosește pentru angrenajele
duble, deoarece punctele de schimbare a vitezelor nu se potrivesc.
La montarea unui schimbător cu tragere de sus, se alege un cadru care are trei suporturi ale cămășii
exterioare, conform imaginii din dreapta.
Se folosește o cămașă exterioară suficient de lungă pentru a nu se întinde complet, chiar și atunci când ghidonul este rotit complet
în ambele părţi. În plus, se verifică dacă maneta de schimbător nu atinge cadrul bicicletei atunci când ghidonul este rotit complet.
Se folosește un lubrifiant special pentru cablul de schimbător. Nu se va folosi lubrifiant DURA-ACE sau de alt tip, deoarece acestea
pot afecta schimbarea vitezelor.
Se lubrifiază cu vaselină cablul intern și partea interioară a cămășii exterioare înainte de utilizare, pentru a se asigura glisarea corectă.
Manetele de schimbare a vitezelor se vor acţiona numai atunci când angrenajul se învârte.
Este interzisă demontarea indicatorulului și manetei schimbătorului, deoarece acest lucru poate provoca deteriorarea sau
funcţionarea defectuoasă a acestora.
Garanţia nu acoperă uzura normală sau deteriorarea rezultată în urma utilizării normale a pieselor.
Pentru întrebări referitoare la metodele de instalare, reglare, utilizare sau întreţinere a bicicletei, utilizatorul se va adresa unui
dealer autorizat.
Suporturi cămașă exterioară
Foi
Pinioane
Observaţie
La instalarea componentelor pe cadre/ghidoane de carbon, se va consulta cuplul de strângere recomandat de producătorul acestora
pentru a evita strângerea excesivă, care poate deteriora carbonul și/sau strângerea insuficientă, care poate afecta fixarea componentelor.
Cuplu de strângere:
6 – 7 Nm
< Cu tragere de jos >
• FD-T661
< Cu tragere de sus >
Observaţie:
Se trage cablul
conform imaginii.
Șurub de
xare a
cablului
Se trage cu putere cablul și se fi xează simultan prin strângerea
șurubului cu o cheie hexagonală de 5 mm.
Secţiunea orizontală a plăcuţei
exterioare a ghidajului lanţului trebuie
să se afle exact deasupra foii mari și
să fie paralelă cu aceasta. Se strânge
folosind o cheie hexagonală de 5 mm.
Cuplu de strângere:
5 – 7 Nm
Foaie (foaia mare)
Ghidaj lanţ
Se reglează și apoi se montează schimbătorul faţă conform
imaginii. Nu se scoate blocul de aliniere Pro-Set în acest moment.
Dinţii roţii trebuie
să ocupe acest
spaţiu
Indicator Pro-Set
Bloc de aliniere Pro-Set
Montarea foii și a schimbătorului faţă
Se va urma procedura ilustrată în figură.
1, 2 Se utilizează instrumentul special TL-FC32 / 36 pentru a monta
adaptorul dreapta (fi let pe stânga) și adaptorul stânga (fi let pe
dreapta).
Cuplu de strângere: 35 - 50 Nm
Notă: Este posibil să fi e necesare distanţiere, în funcţie de
lăţimea carcasei butucului pedalier. Pentru detalii, vezi
"Metoda de instalare a distanţierelor".
3 Se introduce ansamblul braţului pedalier dreapta.
4 Se xează partea A a braţului pedalier stânga pe axul braţului
pedalier dreapta, în punctul în care canelura este largă.
5 Se strânge capacul cu ajutorul instrumentului TL-FC16.
Cuplu de strângere: 0,7 - 1,5 Nm
6 Se apasă bine plăcuţa opritorului și se verifi că dacă știftul
plăcuţei este bine fi xat în poziţie, apoi se strânge șurubul
braţului pedalier stânga. (Cheie hexagonală de 5 mm)
Notă: Fiecare șurub trebuie strâns în mod egal la un cuplu
de 12 - 14 Nm.
Metoda de instalare a distanţierului
(1) Se verifi că dacă lăţimea carcasei butucului pedalier este
de 68 mm sau de 73 mm.
(2) După aceea, se montează adaptorul, conform fi gurilor
de mai jos.
Distanţier
A
B C
Tip bandă Tip suport apărătoare lanţ
73 mm
C
73 mm
A
68 mm
Suport
apărătoare lanţ
A C A
68 mm
C B
A A
A
B
Reglarea lăţimii manșoanelor
Se recomandă ca lăţimile manșoanelor
să fie reglate cât mai confortabil pentru
schimbarea vitezelor și frânare.
A: Se îngustează
B: Se lăţește
2,5 mm 1,8 mm 0,7 mm
Lanţ Știft de cuplare întărit Instrument pentru lanţ
Lanţ foarte îngust cu
9 viteze, ca de exemplu
CN-7701 / CN-HG93
TL-CN32 / TL-CN27
Lanţ îngust, cu
8/7/6 viteze, ca de exemplu
CN-HG50 / CN-HG40
TL-CN32 / TL-CN27
Negru
Argintiu
Serie LX
RAPIDFIRE-Plus (manetă de schimbare a vitezelor și de frână) ST-T660
Cămașă exterioară OT-SP41 (SIS-SP41)
Schimbător faţă FD-T660 / FD-T661
Angrenaj FC-T661
Lanţ CN-HG73
Ghidaj cablu butuc pedalier SM-SP17
Dacă lanţul cade spre braţul
pedalier.
Se strânge șurubul de reglare în
poziţie superioară, prin rotirea
în sensul acelor de ceasornic
(aprox. 1/4 de tură).
Dacă schimbarea vitezelor de la
foaia mijlocie la foaia mare este
dificilă.
Se slăbește șurubul de reglare a
poziţiei superioare, prin rotire în
sens invers acelor de ceasornic
(aprox. 1/8 de tură).
Dacă schimbarea vitezelor de la
foaia mijlocie la foaia mică este
dificilă.
Se slăbește șurubul de reglare
a poziţiei inferioare, prin rotire în
sens invers acelor de ceasornic
(aprox. un 1/4 de tură).
Dacă există atingeri între
lanţ și plăcuţa interioară a
schimbătorului faţă, la foaia
mare.
Se strânge șurubul de reglare
în poziţie superioară, prin rotire
în sensul acelor de ceasornic
(aprox. 1/8 de tură).
Dacă există atingeri între
lanţ și plăcuţa exterioară a
schimbătorului faţă, la foaia
mare.
Se slăbește șurubul de reglare a
poziţiei superioare, prin rotire în
sens invers acelor de ceasornic
(aprox. 1/8 de tură).
Dacă lanţul sare peste foaia
mijlocie la coborârea de foaia
mare.
Se slăbește bucșa de reglare a
cămășii exterioare, prin rotire în
sens invers acelor de ceasornic
(1 sau 2 ture).
Dacă există atingeri între
lanţ și plăcuţa interioară a
schimbătorului faţă când se face
trecerea la pinionul mare și lanţul
se află pe foaia mijlocie.
Se strânge bucșa de reglare
a cămășii exterioare în sensul
acelor de ceasornic
(1 sau 2 ture).
Dacă lanţul cade spre butucul
pedalier.
Se strânge șurubul de reglare
în poziţie inferioară, prin rotire
în sensul acelor de ceasornic
(aprox. 1/2 de tură).
Dacă maneta este rigidă în
momentul trecerii de la foaia
mijlocie la foaia mare.
Se slăbește șurubul de reglare în
poziţie superioară, prin rotire în
sens invers acelor de ceasornic
(aprox. 1/4 de tură).
Număr model FD-T660 / FD-T661
Valabil atât pentru modelul cu tragere de jos, cât și cu tragere de sus X
Diferenţa dintre foaia mare și cea mică 22T
Diferenţa minimă dintre foaia mare și cea mijlocie 12T
Diametru colier schimbător faţă S, M, L
Unghi chainstay ( ) 63° - 66°, 66° - 69°
Linie lanţ indicată 50 mm
Angrenaj pedalier recomandat 44T / 48T
α
Număr model FC-T661
Combinaţie dinţi foaie 44 - 32 - 22T 48 - 36 - 26T
Diametru gaură șurub 104 mm / 64 mm
Lungime braţ pedalier 170 mm, 175 mm
Linie lanţ 50 mm
Lăţime carcasă butuc pedalier 68, 73 mm
Dimensiuni filet BC1,37 (68, 73 mm)
Știft de cuplare întărit
Știft de capăt Știft de legătură
SI-6RHFA-002-05
* Instrucţiunile de service sunt disponibile și în alte limbi la: http://techdocs.shimano.com
Reţineţi: în scopul îmbunătăţirii produsului, specifi caţiile pot fi modifi cate fără notifi care. (Romanian)
ATENŢIE
5
6
2
4
1
3
Zona canelurii
largi
TL-FC16
TL-FC32
Plăcuţă opritor
Știft
plăcuţă
Ridicare
Capac intern
Observaţie:
Plăcuţa opritorului se
fixează în poziţia corectă,
conform imaginii.
  • Page 1 1

Shimano ST-T660 Service Instructions

Tip
Service Instructions