* FC-TY40: 47,5 mm — YL117
După întinderea cablului, se fixează la loc în schimbătorul faţă, conform imaginii.
Se trage puternic de cablu, se strânge şurubul de fixare cu o cheie de 9 mm
(TY30, TY18, TY15, TY10, TZ31, TZ30) sau o cheie hexagonală de 5 mm
(C051, C050, TY32, TY32-A, TY22) pentru a fixa cablul.
Se slăbeşte bucşa de reglare a
manşonului exterior până când lanţul
atinge cel de-al 3-lea pinion şi face
zgomot. (în sens invers sensului
acelor de ceasornic)
Se strânge şurubul de reglare a cablului
până când lanţul revine pe cel de-al
2-lea pinion. (în sensul acelor de
ceasornic)
Reglarea optimă
Reglarea optimă este realizată atunci când la o apăsare
uşoară a manetei de schimbare a vitezelor, lanţul atinge
cel de-al 3-lea pinion şi face zgomot.
* Se readuce maneta în poziţia iniţială (pe al 2-lea pinion,
eliberată) şi se roteşte braţul pedalier în sensul acelor
de ceasornic. Dacă lanţul atinge cel de-al 3-lea pinion
şi face zgomot, se roteşte uşor şurubul de reglare
a cablului în sensul acelor de ceasornic, pentru a-l
strânge până când zgomotul dispare şi lanţul
funcţionează fără probleme.
Se pune lanţul pe foaia mică şi pe cel mai mare pinion şi se roteşte
braţul pedalier înapoi. Se roteşte apoi şurubul de reglare a tensiunii B
pentru a aduce rola de ghidare cât mai aproape de pinion, dar fără a-l
atinge. -Se aşează lanţul pe cel mai mic pinion şi se repetă
operaţiunea de mai sus astfel încât rola să nu atingă pinionul.
Se plasează lanţul pe pinionul mare şi se mută de pe foaia mare pe foaia mijlocie.
Reglarea se face cu şurubului de reglare a cablului, astfel încât distanţa dintre
plăcuţa interioară a ghidajului lanţului şi lanţ să fie de 0 - 0,5 mm.
Distanţa dintre plăcuţa interioară
a ghidajului lanţului şi lanţ trebuie să
fie de 0 - 0,5 mm.
Distanţa dintre plăcuţa exterioară
a ghidajului lanţului şi lanţ trebuie
să fie de 0 - 0,5 mm.
3. Reglarea întinderii cablului
4. Reglarea în poziţie superioară
5. Reglarea pe foaia mijlocie (SL-RS41-L)
După efectuarea paşilor 1 - 5, se acţionează maneta de schimbător
pentru a verifica schimbarea vitezelor. (Această operaţiune se efectuează
şi dacă schimbarea vitezelor devine dificilă în timpul utilizării).
6. Tabelul problemelor tehnice
Instrucţiuni pentru service
SI-RS41E-001
Tourney
Date tehnice
Se acţionează repetat maneta de schimbător
pentru a deplasa lanţul pe al 2-lea pinion. Apoi
se apasă maneta doar pentru a compensa jocul
şi se roteşte braţul pedalier.
Montarea manetei
Cheie hexagonală de 3 mm
[SL-RS41]
Cuplu de strângere:
2 N•m
Reglarea
Mai întâi se scoate blocul de aliniere Pro-Set.
Apoi se fixează astfel încât distanţa dintre plăcuţa
interioară a ghidajului lanţului şi lanţ să fie de
0 - 0,5 mm.
Se urmează ordinea de mai jos.
1. Reglarea în poziţie inferioară
Bloc de aliniere Pro-Set
Plăcuţă interioară
ghidaj lanţ
Lanţ
Poziţia lanţului
Cel mai mare
pinion
Foaia mică
2. Conectarea şi fixarea cablului
Cuplu de strângere: 5 - 7 N•m
Şurub de
reglare în
poziţie
inferioară
Normal
Se trage
Se trage
Cu tragere de sus
Lungime lanţ
Se adăugă 2 zale (cu lanţul pe cel mai mare
pinion şi pe foaia mare).
Lanţ
Foaia mare
Cel mai mare
pinion
< FD-C051 / FD-C050 / FD-TY32 / FD-TY32-A / FD-TY30 / FD-TY22 /
FD-TY10 >
Plăcuţă interioară
ghidaj lanţ
Lanţ
Şurub de
reglare în
poziţie
inferioară
Foaia mare
Cel mai mic
pinion
Poziţia lanţului
Plăcuţă interioară
ghidaj lanţ
Lanţ
Şurub reglare cablu
Fixarea cablului şi reglarea cursei
RD-TY15
RD-TY15
RD-TX70/TX50/TX30
Reglarea SIS
Înlocuirea cablului
Se înlocuieşte cablul urmând paşii de la
①
la
③
, conform imaginii.
Montarea comutatorului
Se demontează capacul
comutatorului şi se montează
comutatorul conform imaginii.
Comutator
Capacul comutatorului
①
②
③
< FD-TY18 / FD-TY15 / FD-TZ31 / FD-TZ30 >
[SL-RS31]
Ghidon
Ghidon
Jumătate de manşon
Jumătate de manşon
Se lasă un spaţiu de 0,5 mm între maneta
Revo-shift şi jumătatea de manşon.
Se montează maneta de frână într-o
poziţie în care să nu obstrucţioneze
acţionarea frânei. Nu se foloseşte
într-o combinaţie care împiedică
acţionarea frânei.
Pentru rezultate optime, se recomandă utilizarea următoarei combinaţii.
Se foloseşte extractorul de braţ pedalier (TL-FC10)
pentru a monta angrenajul.
Montarea butucului pedalier
Cuplu de strângere: 50 - 70 N•m
Se montează folosind instrumentul special TL-UN74.
Se instalează întâi corpul principal, apoi adaptorul
stânga.
S
H
I
M
A
N
O
S
G
E
-
3
0
S
H
I
M
A
N
O
S
G
E
-
4
0
S
G
C
h
a
i
n
o
n
l
y
F
o
r
N
A
R
R
O
W
Cuplu de strângere: 35 - 50 N•m
Strângere
Montarea angrenajului pedalier
Butuc pedalier
Angrenaj pedalier
Adaptor
Cheie demontare casetă
TL-FW30
Cuplu de strângere:
30 N•m
Montarea blocului de pinioane pe filet
1 - 3 mm
Bloc de aliniere Pro-Set
Dinţii foii trebuie să
ocupe acest spaţiu
Indicator Pro-Set
Montarea schimbătorului faţă
Se montează schimbătorul faţă conform imaginii. Nu se scoate blocul de
aliniere Pro-Set în acest moment.
2. Secţiunea orizontală a plăcuţei exterioare a ghidajului
lanţului trebuie să se afle exact deasupra foii mari şi să
fie paralelă cu aceasta.
3. Se fixează folosind o cheie de 9 mm (TY30, TY18, TY15,
TY10, TZ31, TZ30) sau o cheie hexagonală de 5 mm
(C051, C050, TY32, TY32-A, TY22).
Cuplu de strângere: 5 - 7 N•m
Ghidaj lanţ
Angrenaj
(foaia mare)
1. < FD-C051 / FD-C050 / FD-TY32 / FD-TY32-A / FD-TY30 / FD-TY22 /
FD-TY10 >
Se montează astfel încât să rămână
un spaţiu minim de 1 - 3 mm între
foaia mare şi marginea inferioară
a ghidajului lanţului.
< FD-TY18 / FD-TY15 / FD-TZ31 /
FD-TZ30 >
Schimbarea vitezelor
Pedalarea devine
mai grea
Pedalarea devine
mai grea
Pedalarea devine
mai uşoară
Pedalarea devine
mai uşoară
Cadru
Şurub ureche
Piuliţă ureche
Suport
Montarea schimbătorului spate
Cu prindere directă
Se apasă şi se
strânge
Cuplu de strângere:
8 - 10 N•m
Cheie hexagonală
de 5 mm
Cu prindere pe ax
Cuplu de strângere:
3 - 4 N•m
Pentru demontare
Pentru montare
• Dacă se trasează cămaşa pe jos:
(Lanţul trebuie să fie pe foaia mare şi pe pinionul mare.)
Se stabileşte lungimea cămăşii exterioare astfel încât să descrie un
arc de cerc, şi astfel încât cuplajul să se oprească într-o poziţie unde
este un mic spaţiu între cuplaj şi opritorul cuplajului.
Se montează cămaşa exterioară astfel încât să nu atingă coşul sau
aripa, altfel ar putea reduce performanţele schimbătorului.
Se montează cămaşa exterioară (RD-TX70/RD-TX50) astfel încât
lungimea acesteia să fie după cum urmează.
• Dacă se trasează cămaşa pe sus:
(Lanţul trebuie să fie pe foaia mare şi pe pinionul mare.)
Se adaugă 10 mm la lungimea cămăşii exterioare de la
capătul unde este introdusă în suportul cămăşii până
la capătul unde este introdusă în cuplaj.
Suport cămaşă
exterioară
Cuplaj
Cel mai mare
pinion
Foaia mare
Opritorul
cuplajului
Cuplaj
Poziţia lanţului
Cel mai mare
pinion
Foaia mare
Poziţia lanţului
Cablu
< RD-TX70 / RD-TX50 >
Şurub de reglare a
tensiunii B
Cel mai mare pinion Cel mai mic pinion
Plăcuţă
exterioară
ghidaj lanţ
Lanţ
Şurub de reglare
în poziţie
superioară
* SL-RS41-L
*
*
1. Reglarea în poziţie superioară
Se roteşte şurubul de reglare în poziţia superioară astfel încât rola de
ghidare să fie aliniată sub conturul exterior al celui mai mic pinion,
atunci când se priveşte din spate.
Rolă de ghidare
Conturul exterior al celui
mai mic pinion
Şurub de reglare în
poziţie superioară
Rolă de ghidare
Şurub de reglare în
poziţie inferioară
Cel mai
mare pinion
Se trage
Canelură
Notă: Cablul trebuie să fie bine
fixat în canelură.
Cuplu de strângere: 5 - 7 N•m
2. Conectarea şi fixarea cablului
Se conectează cablul la schimbătorul spate şi, după întinderea
cablului, se fixează din nou în schimbătorul spate, conform imaginii.
Se fixează cablul trăgându-l cu o forţă de 5 - 10 kg cu ajutorul unui
cleşte.
3. Reglarea în poziţie inferioară
Se roteşte şurubul de reglare pentru poziţia inferioară astfel încât rola
de ghidare să se alinieze sub pinionul mare.
4. Utilizarea şurubului de reglare a tensiunii B < RD-TX70 /
RD-TX50 / RD-TX30 >
Unghi chainstay
Pentru performanţe optime ale sistemului SIS, se lubrifiază periodic toate
piesele sistemului de transmisie.
Dacă lanţul urcă pe
al 3-lea pinion
Joc
Dacă nu se aude
niciun zgomot
Foaia mijlocie
Cel mai mare
pinion
Poziţia lanţului
Foaia mică
Cel mai mare
pinion
Poziţia lanţului
FD-TY18/TY15/
TZ31/TZ30
FD-TY30/TY10
FD-TY30/TY18/TY15/
TY10/TZ31/TZ30
FD-C051/C050/TY32/
TY32-A/TY22
FD-C051/C050/
TY32/TY32-A/
TY22
Cheie
hexagonală de
5 mm
Observaţie:
Se trage cablul conform
imaginii.
Şurub de fixare a
cablului
Se taie excesul de cablu şi se instalează capătul.
Normal Cu tragere de sus
< FD-C051 / FD-C050 >
unghi max.
unghi max.
RD-TX70/TX50/TX30
Şurub de
reglare
RD-TX70
RD-TX50
RD-TX30
Şurub de
reglare
RD-TX70
RD-TX50
RD-TX30
SI-RS41E-001-05
* Instrucţiunile de service sunt disponibile şi în alte limbi la: http://techdocs.shimano.com
Reţineţi: în scopul îmbunătăţirii produsului, specificaţiile pot fi modificate fără notificare. (Romanian)
* FD-TY15-GS/TY18/TZ31/TZ30 nu sunt compatibile cu sistemul SIS şi nu pot fi utilizate în combinaţie cu SL-RS41-L.
Serie Tourney MEGARANGE Tourney Tourney
Viteze 21 viteze 18 viteze 21 viteze 18 viteze 15 viteze
Manetă de
schimbător
Dreapta
SL-RS41-7/RS41A-7
SL-RS31-7
SL-RS41-6
SL-RS31-6
SL-RS41-7/RS41A-7
SL-RS31-7
SL-RS41-6
SL-RS31-6
SL-RS31-5
Stânga
SL-RS41-L/RS41A-L
SL-RS31-LA
SL-RS41-L
SL-RS31-LA
SL-RS31-L SL-RS31-L SL-RS31-L
Cămaşă OT-SIS40 OT-SIS40 OT-SIS40 OT-SIS40 OT-SIS40
Schimbător faţă
FD-C051/FD-TY32-A/FD-TY30
FD-C050/FD-TY10
FD-C051/FD-TY22-GS/FD-TY18/FD-TZ31
FD-C050/FD-TZ30
FD-TY15-GS
Angrenaj pedalier
FC-TX70/FC-TX71
FC-C051/FC-TY33-A/FC-TY33
FC-C050/FC-TY40/FC-TS32
FC-TX70/FC-TX71
FC-C051/FC-TY33-A/FC-TY33
FC-C050/FC-TY40/FC-TS32
FC-TY33
Schimbător spate RD-TX70/RD-TX50/RD-TX30 RD-TX70/RD-TX50/RD-TX30 RD-TY15-GS
Butuc pedalier BB-UN25 BB-UN25 BB-UN25 BB-UN25 BB-UN25
Bloc de pinioane pe filet
MF-TZ37/ZH37/HG50 MF-HG40-6/HG22/ZH36
MF-HG37/TZ07 MF-HG22/TZ06 MF-Z015
Lanţ CN-UG51/HG50 CN-UG51/HG50 CN-UG51/HG50 CN-UG51/HG50 CN-UG51/HP20
Ghidaj cablu schimbător faţă SM-SP18/BT18 SM-SP18/BT18 SM-SP18/BT18 SM-SP18/BT18 SM-SP18/BT18
Manetă de schimbător
Număr model
SL-RS41-7/RS41A-7
SL-RS41-6 SL-RS31-6 SL-RS31-5 SL-RS41-L/RS41A-L SL-RS31-L
Viteze SIS 7 viteze SIS 6 viteze SIS 6 viteze SIS 5 viteze SIS 3 viteze Non SIS
Schimbător faţă
Număr model
FD-C051/C050
FD-TY32/TY32-A
FD-TY30
FD-TY22-GS
FD-TY18
FD-TY15-GS
FD-TY10
FD-TZ31/TZ30
Diametru colier schimbător
faţă (cu tragere de jos)
S, M, L S, M S S, M S, M S, M S, M S, M
Diametru colier schimbător
faţă (cu tragere de sus)
S, M, L S, M S, M S, M S, M S, M
Unghi chainstay ( a )
66° - 69° 66° - 69°
63°-66°
66° - 69°
66° - 69° 66° - 69° 66° - 69° 66° - 69° 66° - 69°
Angrenaj pedalier
Număr model FC-TX71/C051 FC-TY33/TY33-A FC-TX70/C050 FC-TY40 FC-TS32
Combinaţie dinţi angrenaj 48T-38T-28T 42T-34T-24T
Lungime braţ pedalier 160 mm,170 mm 170 mm 160 mm,170 mm 160 mm,170 mm 170 mm
Dimensiuni filet pedale BC 9/16" x 20 T.P.I. (Filet englezesc) BC 9/16" x 20 T.P.I. (Filet englezesc)
Dimensiuni filet butuc pedalier BC 1,37" X 24 T.P.I. (68, 73 mm) BC 1,37" X 24 T.P.I. (68, 73 mm)
Schimbător faţă indicat FD-C051 FD-TY33 FD-C050 FD-C050/TZ30 FD-C050/TZ30
Butuc pedalier
Tip Linie lanţ Lungimea axului Grosime carcasă Marcaj ştanţat Dimensiuni filet
Triplu 47,5 mm 122,5 mm 68 mm D-NL BC 1,37 X 24 T.P.I.
Schimbător spate
Număr model RD-TX70 RD-TX50 RD-TX30 RD-TY15-GS
Tip MGS MGS MGS GS
Viteze 7 viteze/6 viteze 7 viteze/6 viteze 7 viteze/6 viteze 5 viteze
Capacitate totală 43T 43T 43T 34T
Pinion mare 28-34T 28-34T 28-34T 28T
Pinion mic 11T 11T 11T 14T
Diferenţa dintre foaia mare şi foaia mică 20T 20T 20T 20T
Configuraţii dinţi pinioane
Viteze 7 viteze 6 viteze 5 viteze
Combinaţie de dinţi
14, 16, 18, 20, 22, 24, 34T
14, 16, 18, 20, 22, 24, 28T
13, 15, 17, 19, 21, 24, 34T
14, 16, 18, 21, 24, 34T
14, 16, 18, 21, 24, 28T
14, 17, 20, 24, 28T
Dacă lanţul cade spre braţul pedalier .
Se strânge şurubul de reglare în poziţie
superioară, prin rotire în sensul acelor de
ceasornic (aprox. 1/4 de tură).
Dacă schimbarea vitezelor de pe foaia
mijlocie pe foaia mare este dificilă .
Se slăbeşte şurubul de reglare în poziţie
superioară, prin rotire în sens invers acelor
de ceasornic (aprox. 1/8 de tură).
Dacă schimbarea vitezelor de pe foaia
mijlocie pe foaia mică este dificilă .
Se slăbeşte şurubul de reglare în poziţie
inferioară, prin rotire în sens invers acelor de
ceasornic (aprox. un 1/4 de tură).
Dacă există atingeri între lanţ şi plăcuţa
interioară a schimbătorului faţă, pe foaia
mare .
Se strânge şurubul de reglare în poziţie
superioară, prin rotire în sensul acelor de
ceasornic (aprox. 1/8 de tură).
Dacă există atingeri între lanţ şi plăcuţa
exterioară a schimbătorului faţă, pe foaia
mare .
Se slăbeşte şurubul de reglare în poziţie
superioară, prin rotire în sens invers acelor
de ceasornic (aprox. 1/8 de tură).
Dacă lanţul sare peste foaia mijlocie la
coborârea de pe foaia mare .
Se slăbeşte şurubul de reglare a cablului,
prin rotire în sens invers acelor de ceasornic
(1 sau 2 ture).
Dacă există atingeri între lanţ şi plăcuţa
interioară a schimbătorului faţă când se
face trecerea pe pinionul mare şi lanţul
se află pe foaia mijlocie.
Se strânge şurubul de reglare a cablului în
sensul acelor de ceasornic (1 sau 2 ture).
Dacă schimbarea vitezelor de la foaia
mare la foaia mijlocie este dificilă .
Dacă lanţul cade spre butucul pedalier .
Se strânge şurubul de reglare în poziţie
inferioară, prin rotire în sensul acelor de
ceasornic (aprox. 1/2 de tură).
Se conectează cablul la schimbător
conform imaginii.
1 - 3 mm